Ajatuksista odotukseen 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mukava puistojumppa, lähinnä eläkeläisiä mutta teki kutaa.

Saisko siihen Brogiksen kehittelemään led-valo sormukseen sellaisen kauko-ohjaimen, että kun mies on baarissa niin Lumis voi maha pystyssä kotona sohvalta painella kaukosäädintä niin valo alkaa nimettömässä vilkkua valomerkin aikaan (ja mahdollisesti pitää mieletöntä ääntä jos joku naaras lähestyy)? Siihen sais varmaan myös grps-paikantimen, se oliskin kätevä.

Mun mielestä kummius on kokenu inflaation ja mun puolesta olis ihan sama vaikkei pyydettäisi ketään kummeiksi. En ymmärrä mikä funktio kummeilla nykyään on. Kun ei enää kummeista tule huoltajiakaan jos vanhemmille käy kalpaten. Eikä meidän lapselle tarvitse kenenkään opettaa kristillisiä arvoja. Mutta mies hienosti selitti minkä takia mun veljeni on täydellinen "elämän opettaja" ja että juuri niitä arvoja lapsi tarvitsee, ja mä tykkään ihan hirveästi veljeni tyttöystävästä ja olemme hyviä ystäviä, joten pyydetään heitä. He saa itse päättää ovatko niin sitoutuneita toisiinsa että haluavat kummatkin tulla. Ei mun mielestä avioliitto ole mikään peruste tai vaatimus.

Muuten, alkujaanhan polttarit oli nimen omaan häitä edeltävänä iltana. Ne, joita ei kutsuttu häihin, meni kostoksi mekastamaan ja juopottelemaan kotipihalle niin ettei hääpari saanut nukutuksi, pitivät siis omat juhlat. Ja noihin aikoihin ei tietenkään asuttu yhdessä, vaan morsion (kutsumattomat) ystävät morsion pihalla ja sulhasen omallansa.

Pian alkaa perhevalmennus. Aiheena seksi ja liikunta. Neuvolassa sanoivat että tän kertaseen kannattaa vain tulevan äidin mennä, kun muihin kehotti kummatkin menemään.

ja täällä taas... no nyt on vakuutusasiat kunnossa. Meijän babylle tulee tapaturmavakuutus ja sairaskuluvakuutus. Fennialla vakuutuksen voi laittaa voimaan, kun vauva tulee 4vrk vanhaks. Fennialla mun mielestä piti oottaa, että vauva on 2kk. Tämä siis siinä tapauksessa, että vakuutus otetaan vasta syntymän jälkeen, eikä ennen sitä. Ja jos sen olis ottanut ennen, niin se olis pitänyt ottaa 3kk ennen laskettua-aikaa ja se on nyt meillä vähän myöhästä.
Mutta sairaskuluvakuutuksessa omavastuu on 50€ ja saa mennä yksityiselle ettei tarvi päivystyksessä jonotella. Täällä joutuu helposti jonottaan jopa 4-5h että pääsee lääkärille.

Mulla on taas joku masispäivä, johtuu varmasti myös väsymyksestä. En kyllä jaksa edes ajatella salille lähtöä, jos nyt sais vielä itestään sen verran irti, että pikku kävelylle sais tämän ruhon hinattua. Ja mieskin on ollu jo monta päivää jotenki outo, hermo kireellä "koko ajan" (ainakin mun mielestä) ja se tiuskii mulle ja sitä se ei yleensä tee. Kysyin että mikä sillä on, niin ei kuulemma mikään, vähän sitä vissiin hermostuttaa tuleva ja tämä oottelu, että millon päästään lähteen sairaalaan ja että meneekö kaikki niinku pitää. Ja siitäkös mullekkin tuli pahamieli. Kai se nyt saakeli muakin jännittää ja hermostuttaa ja jos se olis munsta kiinni, niin oltais oltu synnärillä ja kaks viikkoa sitte. Oon koittanu olla ressaamatta ja ajattelematta koko asiaa, kun ei siihen voi ite mitenkään vaikuttaa. Tulee mitä on tullakseen ja se on kestettävä.

Plääh.

Joo, kyllähän kummius on kärsinyt inflaation, mutta jotenkin mä ajattelen niin, että valitsen silti kummiksi sellaiset, joille voisin uskoa lapseni. Siinä moni karsiutuu, ihan suoraan sanoen. Ei ne joiden kanssa on hauskinta ole välttämättä soveltuvimmat kummiksi. Esim. meillä ei ole sukulaisissa ketään, jonka ottaisin kummiksi. Mun sisko oli poikkeus, mutta muuten.

Ore, mäkin olen masentunut ja miehen kanssa matsia. Sillä tosin on huomattavasti rankempaa, kun meillä on tää helvetin remotti, sillä työt ja treenit ja lisäksi pitäisi lukea pääsykokeisiin. Mua harmittaa todella paljon sen puolesta ja inhottaa, kun en voi helpottaa sen taakkaa. Ensi viikolla pitäisi helpottaa, mutta vielä täytyy tää viikko jaksaa ja tiuskittuahan siinä tulee.... :(

Amildako se oli joka mietti korkeaa pulssia jossain vaiheessa?!
Mulla on lepopulssil sama homma... ennen ollut ihan normaali, mut nyt raskauden aikana semmosta 95 ja jopa yli 100sta kun on nukkumaan käymässä... ihan uskomatota! eli ei oo mitenkään erikoista korkea pulssi (mulla myös kaverilla lepopulssi todella korkea raskaana ollessaan).. eli huokaise rauhassa :) mä meinaa mietin monesti et onkohan kaikki hyvin ku pulssi niin korkea...
ja auta armias kun töissä tempasee äkkiä johonkin tai tekee jotain niin monta kertaa varmaan noussut ton 120n yli.. :)

Meillä oli perhevalmennus... katottii synnäri-video... ihan mielenkiintoista oli, mitään uutta ei tosin tullut... vaiheet samat kuin ennenkin ja kivunlievityksistäkin peruspaketti tiedossa... jotenkin olisi ollut todentuntuisempaa jos olisi vaikka kahdeksan tuntia kattonut pelkästään sitä avautumisvaihetta... (ja siis selvennykseksi, kriittisiä paikkoja ei näytelty.. mutta olisi se tuska ja kipu tuntunut ehkä enemmän todelta)... Niin ja tosiaan, sitten ne vatsantoiminnat ym että mitä sotkua voikaan tulla ja olla... että olisi edes kysytty siltä naiselta heti alussa että haluaako että vatsa tyhjennetään jne..
ja sitten vesienmenosta... kun sitä lapsivettä erittyy koko ajan, niin pitääkö housuihin laittaa joku rätti ja auttaako se yhtään ja mennäänkö synnärille sit vaatteet märkinä vai häh..

Ihanaa mies tiskaa :) ei tarvinu ku nätisti sanoa voisitko... ja se siis inhoaa tiskausta yhtä paljon ku minä imurointia.. et ennemmin tekee kaikkea muuta...

Eilen tosin täälläkin riideltiin.. siitä että mies kiukutteli nälissään kaikesta pikkujutusta ja sanoin monta kertaa että nyt en jaksa tota et oo kiltti ja lopeta ennen ku oikeesti hermostun.. no ei se sit lopettanu ja mä sitte kyynelehdin siinä aikani ja mies lähti treeneihin... sieltä ku tuli niin tuli sit kyl halailemaan ja sovittelemaan...

ja nyt kyllä väsyttää... menee aina puoleenyöhön ennen ku osaa käydä nukkumaan ja on todella väsynyt koko päivän... äh!

Mi-iu rv 33+1

Lumikukka: Mulla kävi juurikin niin, että olin lähdössä reissuun ja otin hepatiitti (A) rokotteen, sain sitten pari päivää siitä tietää olevani raskaana. Ei ollut mitään ongelmaa ja seuraava pistos siirtyi sitten hamaan tulevaan. :)

Aiheesta varpajaiset: Me emme olleet puhuneet aiheesta aiemmin ja mies sitten päätti pitää ystävilleen ja isälleen polttarit saman päivän iltana, kun lapsi syntyi. Asia oli ihan ok, jäinhän muutenkin yksin sairaalaan vauvan kanssa. Tuli sitten heti aamusta kuitenkin takaisin, hieman tuoksahtaen, mutta kuitenkin kunnossa. Mikään muu ei haitannut paitsi, että hänen ystävänsä olisivat voineet siivota jälkensä (ne moukat!), ennen lähtöään.. Ensi kerralla toinen ääni kellossa, sillä joko ollaan koko perhe sairaalassa tai mies lapsen kanssa kotona.

Onkohan siitä rokotteesta mitään hyötyä, jos käykin niin, että ottaa vain sen ensimmäisen pistoksen? Terkkarilta kysyin, että onko haittaa tällaisessa tilanteessa... Vastasi, että vaikutusta sikiöön ei ole testattu, mutta rokotteella ei odoteta olevan haittoja. Sanoi kuitenkin, että ilmankin voi reissuun lähteä kun vähän katsoo mitä suuhunsa pistää. Minisun? :)

Kiitos sormusvinkeistä! Aika loppuun asti hiottu idea Rosis ja Brogis.

Täällä alkaa monella olla viikot vähissä! Toivottavasti ore pääsee pian tositoimiin.

Huomenta ihanaiset!
Täällä on herätty tänään paaaaljon paremmin mielin kuin eilen :D Meni sit se eilinen iltakin ihan tyhjästä kiukutellessa, rähjätessä, itkustellessa jne. Kyllä nää hormonit saa vaan ihmisen sekasin!!! Ja nuo miehetkin on niin tyhmiä, ettei tajua meitä yhtään... ;) (ihan kuin itse tajuaisi). Mutta kun miehen pitäis lohduttaa eikä kiukkuuntua turhasta itkuiliusta ja kiukuttelusta (just, kuulostaa tosi järkevältä, mut niinhän sen pitäis tietysti sillä hetkellä mennä - varsinkin silloin kun tosissaan harmittaa), mut siinähän se kierre onkin sit jo valmis, kun tulee vaan miehen takia entistä pahempi mieli... Kyllä sitä vaan nuo hormonit saa ihmisen välillä niiiiiiin sekasin. Eihän tässä kohta edes tunne enää itsekään itseään!
No se siitä aiheesta... Mystistä käytöstä tosissaan!

Juu, onhan tuo kummius vähän tänä päivänä kokenut inflaation. Eihän kummius ole lapselle enää sama tae kun aikanaan. Mutta mä olen miettinyt sen myös niin, että koska suku ei ole mikään hirvittäväm suuri (tai siis on, mutta en tunne siitä puoliakaan), niin on kiva saada itselle tärkeistä ja läheisistä kavereista myös jollain tapaa läheiset myös meidän lapselle. (eli kummankaan siskoa ei olla suunniteltu kummiksi, nehän on tätejä jo valmiiksi meidän lapsille).
Ja kun tuo kummius on tosiaan kärsinyt sen inflaation, ollaan Itseasiassa suunniteltu myös niin, että lapsen syntymän jälkeen käydään tekemässä testamentti, jonka mukaan meidän lapsen(/lasten) huoltajaksi tulee joku meille tärkeä ihminen, ihan vain jos meille joskus sattuu jotain... Nähtävästi sama, joka valitaan kummiksi tai sitten mun siskoni.

Kiitos Mi-iulle, kun kerroit, että myös siellä välillä saattaa leposyke jopa maatessa nousta ihan urheilusuorituksen tasolle. On se kyllä todella outo fiilis... Ootko koskaan miettinyt, et johtuisiko tuo mahassa käytävästä jumppatuokiosta? Mä en oikein tiedä yhdistää niitä mihkään, kun jotenkin olen taas kadottanut sen liikkeiden tunnistamisen.. Mälsää! Toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin. Onneksi tänään on neuvola, niin pääsee piiiitkästä aikaa kuuleen sykkeet.

Jahas... Täällä sitä sit jäädäänkin odotteleen Oren kuulumisia tälle päivälle. Ja miksei kohta Ballerinan ja Angsterinkin. Voihan sieltä vielä toinen kiilata Oren edelle...

Mukavaa päivää jälleen kaikille!

huomenta..ärsyttävä herätys kun puhelin soi heti seiskan jälkeen..ilmeisesti postista soittivat, kai ovat tuomassa sitä turvakaukaloa..en siis vastannut, niin täytyy soittaa uudelleen jossain vaiheessa.

Hyvä Ore että saitte vakuutuksen hoidettua =)

Miten teillä on raskaus vaikuttanut ihoon? mulla tuntuu että finnit lisääntyneet aika paljon (osittain johtuu varmaan mun hätä-apu-sipsien syönnistä, mutta en niitä nyt kuitenkaan niiin paljoa syö)

Amilda, meillä oli tiistaina samanlainen päivä/ilta..ja kun mies tietää että pitäisi olla hermostumatta mutta ei aina muista niin siinä sitten ollaan..yleensä tosin kun rupean itkemään nykyään niin herkästi niin se laukaisee tilanteen ja mies tulee halaamaan.

r13+6

Huomenta!
Mulla on iho ollut paljon kuivempi nyt raskausaikana.Yleensä se on vaan talvisin kuiva mutta nyt se on ollut taas samanlainen.Finnejä ei oo ollut,mulla ei niitä yleensäkään ole ollut paitsi ihan nuorena..

Mä olen ollut (vielä)hyväntuulinen enkä ole itkenyt kuin kerran koko raskausaikana.Yleensä itken tosi herkästi.

Tuosta rokotteesta niin sen teho alkaa heti ensimmäisestä rokotteesta.Ajattelitko sä Lumikukka ottaa A vai B hepatiittirokotteen vai ne molemmat?Yhdistelmärokotteessa on ne molemmat.A-hepatiittihan on enemmän se mitä suositellaan matkailijoille ku se voi tarttua ruoan ja juoman yms.välityksellä.B taas voi tarttua eritteiden,veren yms välityksel et se on silleen harvinaisempi..
Mutta riippuu minne oot menossa matkalle..Siitä ei ole haittaa jos ottaa vaan sen ekan ja loput jää ottamatta.Kun suositus on et ne tehosteet pistetään sillon kuukauden ja puolen vuoden päästä mut jos ekasta rokotuksesta on kulunut alle 5 vuotta niin sitten ei tarvitse myöhemmin pistää kuin ne kaksi.Mullakin jäi b-hepatiittisarja kesken kun nyt maaliskuus ois pitänyt ottaa tehoste mut enpä sitä nyt ota..

Työn aloittaminen on vaikeaa..

Tämän aamun ilmottautuminen!

Ja ei niin mitään oo tapahtunu. Taas kun heräsin yöllä vessaan, niin pieni pettymys riipaisi mieltä, kun ei tuntunu miltään muulta kuin vessahädältä. Ja sitten taas unet jatku aamuun asti.
Hitto munsta alkaa kyllä nyt tuntua, että tässä saa ootella ihan sinne käynnistykseen saakka. Kätilö eilen kyseli, että onko ilmaantunu valkovuotoa, mutta kun ei mulla tule edes sitä. Sitte kuulemma kun valkovuotoa tulee enemmän ja ehkä vielä vähän veristä (sorry, toivottavasti kukaan ei oo just aamupalalla..), niin sitte tietää, että synnytys ei oo enää kaukana. Eli kai se on sitte mulla vielä toooooosi kaukana...

Amildan hormoonit ja tunnot kuullostaa niiiiiin tutuilta:) Mulla on kans välillä ihan surkeita päiviä, enkä pysty millään ymmärtämään edes ite omaa käytöstäni. Sitte tulle kauheita morkkiksia siitä, kuinka käyttäydyn ja miten kohtelen muita ja miten ajattelin vaan itteeni. Viimeisin oli eilen, mutta se ei ollu onneks niin paha, lähinnä eilen murehdin synnytystä, kun mieskin hermoilee siitä niin se sitte niinku tarttu muhunkin. Mutta edellinen riita tais olla sunnuntaina ja miehellä meni myös sillon hermot. Siinä sitte väännettiin ja se sano mulle, että olisit normaali. NORMAALI! Siitäkös uudet vänät ja sanoin, että jos olisin "normaali", niin olisin ollu sillä hetkellä Jyväskylässä pelaamassa pesistä (tytöillä oli siellä peli). Niin sitte se vielä yritti, että no etkö sää nyt pysty millään hillitseen noita purkauksia, NO EN! Mutta niin siitäki selvittiin:)

Ja ihosta, mulla oli alkuraskaudesta ihan mielettömän paljon finnejä mutta ne hävis sitte jossain vaiheessa, muistaakseni joskus rv 15-17 paikkeilla alko helpottaan. Nyt on sitte ollu jo pitkään ihan normaali iho, eli ei mitään ongelmia enää sen suhteen.

Mutta nyt, täks päiväks on luvattu vähän lämpösempää ilmaa, joten nyt lähen jumppaan ja sitte ajan nurmikon ja mikäli tarkenen, niin lueskelen loppupäivän kirjaa pihalla.

Alkaahan tässä tosiaan olla kohta Ballerinalla ja Angsterillakin h-hetket käsillä, jänskää!:) Vaikka tietysti toivon, että ite ehtisin ennen teitä synnärille...

No nyt tää toimii -vihdoinkin!

Toisaalta helpottavaa kuulla, että muillakin on riitoja tässä hormooniryöpyssä. Ei sikäli, että olisin tietenkään onnellinen, että tekin riitelette, mutta jotenkin sitä on sitten armollisempi itselleenkin ja miehelle on kiva sanoa, että niin ne muutkin...ymmärtääpähän paremmin.

Mites teidän päivä on mennyt? Mä kävin kirpparilla ja supistuksiahan siitä tuli, kun olin niin tyhmä, että menin kantamaan käsipainot sisältävän pahvilaatikon. Oli pikkasen painava. No, onneksi Nuki on potkinut sen jälkeenkin. Sain Nukin huoneenkin laitettua kuntoon. Eilen ja tänään olen epäillyt, että onko hieman tihuttanut lapsivettä, kun vuoto on ollut aika vetistä (kuulostaapa oudolta lauseelta). En tosin tiedä, että voiko sitä tolleen tihutella. Tuskin. Täytyy kuitenkin huomenna kysyä neuvolasta.

Onko Orelle tullut mitään oireita aamusta? Koska sulla on käynnistys, jos ei itsestään lähde tulemaan?

Sade, mulla iho puolestaan parani raskauden alkaessa, mutta mulla on muutenkin aika ongelmaton iho, joten en tiedä miten hormoonit yleensä vaikuttaa.

Täytyy mennä jatkamaan remonttia, huoh....

no joo, nyt toimii!

Mun päivä on noudattanut seuraavanlaista kaavaa; aamulla salilla ja jumpassa, sitten leikkasin nurmikon ja vähän kotihommia. Nyt oon sitte vaan levyttäny tuossa sohvalla. Tarkotus olis, että lähetään miehen kans ottaan erä minigolffia ja sitte ajattelin käydä vielä iltakävelyllä koiran kans. Tänään jätän saunomisen väliin, kun ei siitä oo mitään hyötyä ollu.

Eli ei oo angsteri mitään tuntemuksia edelleenkään, samaa rataa jatkuu... Ens keskiviikkona 28.5. on neuvola ja mikäli sinne vielä pääsen, niin sitte seuraava aika äitipolille perjantaina 30.5. tai maanantaina 2.6. ja siellä sitte varmaan katotaan käynnistykseen aika, jonka luulis olevan samalla viikolla eli viikolla 23.

Mutta kyllä tämä oottelu on vaan tympeetä... Toivottavasti teillä kellään ei mee yli lasketunajan, ainakaan kovin montaa päivää. Tämä kolme päivääkin tuntuu niin paskamaiselta, että huhhuh. Vaikka oonkin hyvässä kunnossa ja pystyn liikkumaan yms. niin silti tää on ihan perseestä suoraan sanoen.

En oo ihan varma angsteri, mutta kyllä mun mielestä sitä lapsivettä voi tulla ns. tihuuttamallakin tai sitte kerta laakista kaikki. Mutta toivotaan nyt, että sulla on väärä hälytys ja että se olis vaan jotain normi vuotoa! Mutta kannattaa varmasti seurailla, että jos sitä vaan jatkuu.

Mitäs Ballerina, onko sulla mitään tuntoja havaittavissa?:)

Mutta nyt golffaamaan:) Pitää pestä mies, se luulee kuitenki itestänsä liikoja...

hitto nyt on jo rv 40+3

Amilda.. mä en oo niinkään huomannu et vauviksen jumppatuokiol on hirveesti tekemistä pulssin kanssa... tai siis kyllä välil lepopulssi on korkeella jos jumpat on menos, mut on sillä kovempiakin jumppia ollut ja sit pulssi saattaa olla "vaan" sen 95, eikä 120.. jännää :) mut normaalia ihan.. :) eipähän ehdi verenpaine nousta pilviin..

Ore se vielä kärvistelee kokonaisena.. :P voin kuvitella kuinka ärsyttävää odottaa että pääsis tositoimiin.. mäkin aattelen nykyään että meillä synnytään joko vähä etuajassa tai sit ihan pari kolme päivää lasketun ajan jälkeen... kahta viikkoa en kyllä rupea odottelemaan enää sen jälkeen! ootko kokeillu jo poppakonsteja?! sauna, seksi, siivous.. ikea... mitähän muuta vielä.. risiiniöljy.. vyöhyketerapia.. :)
ja tosta valkovuodosta vielä... täällä sitä liruttaa joka päivä niin että kaikki housut olis ihan märkinä jos ei pikkuhousunsuojaa käyttäis.. ja se on raivostuttavaa! :/ ihan alussa ei ollu tämmöstä mut melko heti se kuitenki alko että valkkari runsaantu ja kastelee housut vaikka mitä tekis.. :P pah!

Mä tein tänää nakkikastiketta (en siis oo moniin vuosiin syönyt nakkeja/makkaraa koska en tykkää niistä.. mut raskauden aikana ne himot muuttuu.. oon varmaa lähemmäs viis kertaa syöny ja himoinnu nakkeja!! uskomatonta)
ja voitte kuvitella kun perunan muussaa siihen kastikkeen sekaan niin ai että on hyvää! :D pakko hakea lisää...

niin ja mahalaukku ei mahdu näköjään kunnolla olemaan, kun ei pysty normaalikokosia annoksia enää syömään, vaan pienen annoksen kerrallaan ja sitten on jo tunnin päästä nälkä uudestaan.. :P no josko niitä kiloja ei sitten enää kertyis niinkään ylimäärästä, vaan sen verran mitä vauvis tarvii...

Mi-iu rv33+2

Ansteri, lapsivettä VOI tihkutella ja silloin on vaarana että kohtuun pääsee tulehdus. Jos susta tuntuu yhtään et se voisi olla lapsivettä, niin soita synnärille. Pääset testiin jossa ottavat kohdunsuulta pumpulipuikolla näytteen josta näkee samantien onko se lapsivettä vai ei. Vielä parempaa et jos saat siteeseen kerättyä niin siitä voidaan tehdä testi. Että jos vaikka tihkuttaminen kohdusta on jo siihen mennessä loppunut niin kohdunsuulta otettava näyte ei kerro totuutta. Lapsivesi on vaaleanpunaista ja haisee todella makealle, et jos huomaat vaikka sellaista.

Jellybean 19+0

Voi mi-iu, kaikki mun tiedossa olevat poppakonstit on kyllä kokeiltu! Ja oon todennut, että ei niistä ainakaan mun tapauksessa oo hyötyä... Mutta sun risiiniöljy ja vyöhyketerapia on kyllä vielä kokeilematta:)

Tänään, tai nyt illalla on kyllä vihlonut jostain tuolta kohdusta ihan kunnolla, salilla ja ruohoa leikatessa piti välillä oikein pysähtyä, kun otti niin kipiää. Ja minigolffissa supisteli aika paljon, johtu varmaan siitä kun sitä palloa noukki maasta ja reiästä. Kävin vielä pikku kävelylläki, että hätyytelty on nyt sitte:)

Ehkä mun pitäiski koittaa jotain ihan muuta kun tätä liikkumista ja siivoamista jne. Ehkä mun pitäiski huomenna maata koko päivä sängyssä ja välttää kaikkia liikkumista!?

Ja mi-iu mun on kans tehny mieli ajoittan nakkikastiketta ja perunoita!!! Ehkä kokkailenkin sitä huomenna. En kans voi kuvitella mitään parempaa kun haarukalla muussatut perunat ja kunnon satsi nakkikastiketta, namsk:)

Mutta jospa ens yönä jo tärppäis.....

Huomenta vain tällekin päivälle... Eilen, kun oltiinkin niin kauna pimennossa. Joutu ihan töitäkin tekeen! Oli tosi outoa, kun ei työpäivän aikana päässytkään välillä lukeen teijän kuulumisisa. hmph!

Voi harmitus tuota Oren odottelua! Mahtaa alkaa jo tosissaan harmittaan, kun ei merkin merkkiä kuulu, vaikka itse olis jo enemmän kuin valmis aloittamaan sen yhteiselon vauvan kanssa mahan ulkopuolella.
Toivottavasti viime yö olis ollut lupaavampi ja jotain merkkejä alkaisi sinne ilmestyyn... Ettei tarvitsisi sinne käynnistykseen asti odotella.

Taitaa tuo meidä Angsteri kiilata suoraan Oren ja Ballerinan ohi. Sieltä suunnalta kun nuo uutset ja kuulumiset kuulostaa siltä, että lähtö alkais olla jo lähellä. Ja käyppä tosiaan synnärillä ne vuodotkin tutkituttaan... Jännää on teilläkin :)

Sadelle ihosta... Mulla oli alkuraskaudessa iho jotenkin tosi, tosi rasvainen (oikeesti mun iho melki atooppisen kuiva) ja siis otsaan tuli finnejä kyllä tavallista enemmän. Tuossa jossain 15. viikon paikkeilla sit on iho jälleen normalisoitunut ja nyt siis ei jurrikaan finnejä ole tullut.

Hmm... Mitäs vielä? Ajatus katkesi, kun tuo yksi kollega tuli tuossa kyseleen (tähän aikaan aamusta!?!). Niin joo... Elikkäs eilen olis normi neuvola käynti. Verenpaineet OK, sydänäänet kuului hyvin, syke n.135-140 ja tasainen ja kiloja tullut 3 kg ensimmäsen neuvolakerran jälkeen. Eli kaikki tosi hyvin :) On se vaan aina niin helpottavaa kuulla ne sydänäänet... Nyt odotellaankin sit rakenne ultraa, johon siis enää reilu viikko :)

Mukavaa ja aurinkoista perjantaita kaikille! Orelle suppareita...

Huomenta!

Orelle NIITÄ suppareita tosiaan toivotaan!

Täällä ei mitään uutta, neuvolassakin kävimme ja kaikki ok. Hb oli noussut, vihdoinkin, ja sf-mittaa saatiin lisää huikeat puoli senttiä. Minun painoni oli edelleen laskenut, vaikka ruokakin maistuu paremmin. Mites Ore ja Angstis, oletteko saaneet loppumetreillä painoa lisää? Yleensähän vaivana on turvotus, joten täytyy olla kiitollinen ettei sellaisesta ole merkkiäkään.

Ihanan aurinkoinen päivä tulossa! Tsemppiä meille hormoonihöyryihin! :)

B. 38+0

ihanaa kun taas toimii =)

mites Ore, joko sait hätyyteltyä niin paljon että pääsit lähtemään tosi toimiin?

Angstis, otahan rauhallisesti ja tosiaan soita neuvolaan jos vähänkin siltä tuntuu..

se mun tilaama puuhamatto tuli eilen =) ja on niin ihana! paljon kirkkaammat värit kun kuvassa, ja siinä on yhessä kohtaa jotain kahisevaa, pieni peili ja sellanen pieni helistin. ja sen lisäksi siinä roikkuvassa puhissa on musiikkia (siis en nyt saa sitä sanaa päähäni mutta kun vetää narusta tulee musiikkia). Oon ihan rakastunut ja nyt ei millään malttaisi odottaa että vauva syntyisi. Tilattiin myös se Brion Primo istuin ja tosi kevyen ja hyvän oloinen. Kokeillaan se jalusta vielä illalla. meilläkin joutuu etupenkin sitten vetämään tosi eteen, mutta kun ei siinä kukaan kuitenkaan istu niin ei haittaa.

mulla eilen vihloi taas vähän enemmänkin häpyluuta (mulla siis vihloo usein häpyhuulien tienoilla, onko muilla tuollaista?) ja kun en illalla turvonnut niinkuin yleensä niin heti aloin miettimään taas kaikkea. ja nyt aamullakin ollut suht hyvä olo niin ihan ihmeissään. Mutta kyllä siellä kaikki hyvin on, tuntuu vaan niin pitkältä ajalta vielä 3 viikkoa odottaa seuraavaa neuvolaa että pääsee kuuntelemaan ääniä.

ihana auringonpaiste ulkona mutta hirveä tuuli :/ toisaalta on taas perjantai joten ei mikään pilaa tätä tunnelmaa. Ja miehellä vielä vapaa viikonloppu tiedossa =)

rv14+0

Huh huh! Onpa tuo mun kirjotus täynnä kirjoitusvirheitä. Oikoluku olis näköjään ihan paikallaan... Sitä vaan kirjottaa niin nopeesti, ettei ajatus katkeaisi, ettei siinä paljon ehdi edes katsoa, mitä sitä oikein suoltaakaan...

Nou Worries Sade, mulla on jo monta, monta viikkoa kipuillut, vihlonut, tuntunut painetta yms. alavatsassa ja häpyluun päältä ja kaikkialta tuolta alakerrasta (siellähän se kohtu on!!!) ja siis kaikki oli täällä todellakin paremmin kuin hyvin :D Turha paniikki pois....

Nyt kahville....

Jihuu, palsta toimii! :D
Ja perjantai ja aurinko paistaa ainakin toistaiseksi :D

Hui, ettei tosiaan vaan Angstis kiilaisi Oren ja Ballerinan ohi... Orelle hurjasti jaksamista! Mä kumarran joka aamu sulle aina vaan syvempään tuon liikunnan takia!

Sade, tiedän tunteen. Mulla on kaksi viikkoa neuvolaan ja aika tuntuu kyllä tosi pitkälle. Voih, mä yritän niin kovasti vastustaa sitä mattoa, mutta vaikeeta on. Tekis mieli käydä hakemassa se ruokatunnilla ;)

Höh, katkesi ajatus taas.

Mulla on mahakriisi. Näytän edelleen siltä, että olisin vaan pikkuisen lihonut, vaikka omia farkkuja en ole voinut käyttää enää pitkään aikaan. Pitäisi kai olla vaan tyytyväinen, mutta kriisi on silti. Voihan sen kriisin saada katkenneesta kynnestäkin ;) Maha kuitenkin tuntuu kun selällään makaa ja kun sitä heilauttaa vähän niin kohta alkaa pieni muljahtelu ja kuplinta :) (Edelleen mietin liikkuuko siellä vain ilma, mutta eihän ilma voi kestää paikallaan?)

Sunny greetings from Sunny beach -vitsi vitsi, ihan täällä Hämeen laitumilla ollaan.

Ore, raporttia! ;)

Ballerina, kiva kuulla, että kaikki oli neuvolassa hyvin ja mahakin oli kasvanut! Mulle ei ole nyt enää tullut painoa pahemmin. Itseasiassa eilen laskin neuvolakortista, että viime perjantaihin mennessä oli tullut tasan 10.8kg koko raskausajalta. Tänään kuulen sitten uuden "tuomion".

Kiitos lapsivesitiedoista! Tänään ei ole ollut mitään tihuttelua, mutta kysyn iltapäivällä neuvolasta ja katson sitten mitä sielläkin sanotaan. Musta tuntuu, että olen rampannut polilla jo niin monta kertaa, että ihan hävettää tai sanotaan näin, että hävettäisi mennä turhan takia. Saisin varmaan hullun tai hysteerikon leiman otsaani. No, jos neuvolan ihana täti passittaa, niin sitten mennään.

Ainahan mulla jotain vaivaa tuntuu olevan. Illalla alkoi migreeni ja tein koko illan kuolemaa ja sitä lähempää tuttavuutta Idon kanssa. Nukikin reagoi ja liikkui ihan hulluna, lisäksi taisi tulla ensimmäiset hieman kivuliaat supistukset. Oikeasti, mielessä kävi, että tuleeko nyt lähtö. Onneksi ei tullut!!!

Kiva Sade, että puuhamatto oli mieleinen! Ja Saana, ei muuta kun vain perässä hakemaan samanlainen :) Niin ja Sade, eiköhän ne vihlailut niitä liitoskipuja ole.

Aurinkoista päivää!

Perjantain aamuilmoittautuminen! Eli ei Sade mun hätyyttelyistä ollu taaskaan mitään hyötyä... Nyt ajattelin lopettaa koko hätyyttelyn, kun ei se näytä tuottavan tulosta.

Mies raukka illalla sano, että siitä kyllä nyt tuntuu että ens yönä (siis viime yönä) tulee lähtö. Aamulla se sitte tuumas vähän haikeena, että ei tullu lähtöä. Kai sen toiveet huomisista varpajaisista alkaa hiljalleen murentua... Voi voi:) No eipä se taija sillä ihan ykkösajatuksena olla, se vaan jo niin kovasti haluais päästä kakkavaippoja vaihtamaan ja nyyttiä kainalossa kanniskelemaan:) Välillä kyllä tuntuu, että se oottaa tätä lasta vielä paljon enemmän kun minä, siitä tulee varmaan sellanen superiskä. Mutta on kyllä ihana tunne, kun tiedän, että mies tulee olemaan tukena ja hoitamassa lasta. Siis että ei oo mitään epäilyksen häivääkään, että se ei hoitais omaa osuuttaan kaikessa ja olis täysillä mukana.

Amildan ja Ballerinan neuvolakuulumiset kuullosta erittäin hyvälle! Hyvä hyvä:)

Ja Ballerina, mullakin on paino vain laskenut, ei paljoa, mutta ehkä n. puolisen kiloa. Joten aika samoja ratoja mennään!:) Tämän viikon neuvolassa oli sf-mittaan tullu sentti lisää (edellinen mitattiin 2 vkoa sitte), joten nyt ollaan jo kelpo lukemissa 32cm! Kätiö meinas, että kyllä sieltä taitaa kuitenkin yli 3kg vauva tulla, ehkä jopa 3,3kg!

Mutta nyt pitäis taas alkaa keksiä jotain tekemistä. Koiran kans en taija tänään lähtä mettäpoluille lenkille, iltasanomien mukaan täällä on KARHU liikkeellä keskellä kaupunkia ja poliisit sitä koittaa jahdata kiinni! Lehen mukaan sen pitäis olla kyllä jossain tuolla keskustan alueella, eli ei ihan tässä meijän nurkilla, mutta taitaa silti jäädä mettälenkki väliin tänään... Ajattelin alkaa siivoamisen ja pyykkien laitoin nyt heti aamusta. Sitten vois päivän ottaa aurinkoa ja illalla suunnata vasta salille, jos ei väsy iske ennen sitä.

Vitsi tuo Sateen puuhamatto kuullostaa kivalle, meijänkin on varmaan pakko hankkia sellanen:)

Mutta nyt hommiin!

Yhteistyössä