Ajatuksista odotukseen 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
*nostaa päänsä jostain todella syvästä pensaasta* ... Meillä on nuo vakuutusasiat niin retuperällä, että huhhuh. Nyt olisikin sitten hyvä aika pistää kaikki vakuutukset kerralla kuntoon, kun kerran lapselle jonkin vakuutuksen hankkii. Mutta siis voiko sen vakuutuksen todella ottaa ennen kuin on koko raskaustodistusta? Vai ollaanko sitten jo myöhässä. Herranen aika.

Me ollaan jo valmiiksi naurettu tuolle isyyden tunnustamisasialle ittemme kippuraan. Tulee mieleen sellainen poliisikuulustelutilanne, jossa meitä vuorotellen osoitellaan lampulla naamaan: "Tunnusta!" ... Mies vaan meinas, että toivottavasti lapsi ei oo tummaihonen ja kikkarapäinen, että sitten vois olla vähä vaikeampi selittää.. ;) Joo mutta voi hyvänen aika oikiasti, puolituntia keskustella siitä, että onko nyt varma, että ei oo oltu huolimattomia tavarasta.

Tuosta naimisiin menosta vielä.. Meillä ei oo mitään yhteistä omaisuutta eikä paljon omaakaan kertynyt. Hääpäivä on puoliksi lyöty lukkoon, vaikka se ei ihan vielä olekkaan tulossa. Pitää koettaa olla kuolematta ennen sitä.

Missä Rosis tosiaan on?? Huhuu :)

Kiitoksia Anna tiedosta... Vai leskeneläkettä? Niinhän tuo naimisiinmeno olis mullekin ihan luonnollinen vaihtoehto, mut eihän se ole musta kiinni. Mies se on, joka kosii... Mutta toisaalta, jos sitä on paljon noita juttuja, mitä kannattaa huomioida lapsen myötä avo- ja avioliiton välillä, niin ehkä voin sit taipua sen verran, että niistä voisin miehelle vinkata... ;)

Juu, tekstiä tulee tänään aika kiitettävästi. Onneksi on muitakin, joilla on hakusessa tänään tämä työvire. Onneks on päivä kohta lusittu, vaikka ihan mukavastihan tämä tässä on mennyt, kun täälläkin on ollut näin vilkasta keskustelua.

joo minäkin ihan omin pikku kätösin laitoin jalustan autoon, että kyllä onnistuu urpommaltakin. Kun ne isofixillä laitettavat on niiiin helppoja.

Meillä myös naimisiinmeno on selvää, mut ajankohta ei sitten olekaan.

Ballerinalle tosiaankin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Hyvän kokoisena on syntymässä.

Vakuutusta otettaessa (ainakin Tapiolassa) ottavat neuvolakortista kopion. Siitä kai ne sitten näkee että raskaana ollaan, eikä muita todistuksia tarvita.

Puuh, nyt on kyllä niin töitä tehnyt olo, että voisin nostaa jalat pöydälle ja vaan istua loppupäivän. Ja tietysti palstailla. On se vaan niin mukava tunne, kun saa jonkun ison ja pitkäaikaisen jutun valmiiksi :)

Ballerinalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Meilläkin on vakuutusasiat ihan päin... Pitäisi kai ottaa oikein asiakseen... Samoin kuin kännykkäliittymä... *pitkä huokaus*

Ja sitten ajatus taas katosi. Hmph.

Anna, todella paljon tervetuloa tälle puolelle ja vielä kerran onnittelut plussasta! Kiva juttu, että päätit jo alkaa kirjoittelemaan tänne odotuspuolelle!! Mä kävin varhaisultrassa jo viikolla 5+5 tai jotain sellaista. Aika aikaisin, mutta syke näkyi selvästi. Hauska, että halusitte tammivauvan ja nyt sen saatte :). Mä olen syntynyt tammikuussa ja kaikki muutkin meidän perheestä on talvenlapsia, siksi mä olen innoissani, kun me saadaan kesänlapsi.

Ja Ore on vielä yhtenä kappaleena. Mun tuttu synnytti tänään, LA olisi ollut 1.6. Kaikki meni hyvin ja vauva oli ihan hyvän kokoinenkin.Ore, neuvolasta mulle sanottiin, että kaikenlainen rytyytys, esim. mukulakivillä ajo saattaa auttaa synnytyksen käynnistämisessä. Mun äiti teki talvella lumitöitä, kun halusi, että synnyn ja vielä samana iltana lähdin tulemaan. Se oli viikko ennen laskettua-aikaa.

Niistä vakuutuksista. Ballerina muisti oikein eli Pohjantähdestä mekin otettiin vauvavakuutus. Mä olen itse ollut vak.yhtiössä töissä (en Pohjantähdessä) ja tein paljon vertailua ennen kuin päädyttiin tuohon. Pohjantähden on kaikista kattavin ja pitkäkestoisin. Pohjolasta saa taas hyvin bonuksia, jos on Osuuspankin bonusasiakas (tai siis käyttää bonuksia vak.maksuihin).

Ihana toi Saden tilaama "matto". Mäkin ostin viikonloppuna samantyylisen Nukille.

Täällähän mie! Jouduin/pääsin extempore työmatkalle ja kurvasin tänään takas kaupunkiin ja rakenneultraan. Mitään uuttahan siellä ei ollut, mutta ihana kuulla taas että kaikki oli hyvin ja paikallaan, kun oli siis se oman gynen ultra viikko sitten. Kunnon old-school-kätilö sanoi että ihan selvä tyttö. Kätilöopiskelija yritti sanoa että eihän sukupuolesta ikinä voi olla varma (mikä on totta), niin tää kätilö kivahti että 35 vuotta olen näitä hommia tehnyt ja ellei tämä ole tyttö niin lupaan jäädä eläkkeelle. En sitten tiedä mitä tosta ajatella, koska vaikutti että ne eläkepäivät kolkuttelee anyway ovella...

Ballerinalle synttärionnittelut!

Ore, mua jänskättää sun puolesta!!! Sun raskauden perusteella mä veikkaan että hoidat synnytyksen ilman kovia tuskia ja nopeasti, sä olet niin hyvässä kunnossa että lihakses vaan pukkasee vauvan teidän kainaloon.

Mua naurattaa nyt niin paljon toi Angsterin vinkki!!! Naurattamisen lisäks se kuulostaa toimivalta! Jos lokakuussa näkyy blondi pallomaha pipo vinossa pyörän kera tutisemassa Tuomiokirkkoa ympäri (se on uskomattoman pomputtavaa kivetystä), niin se on ääriryhmässä taas laskettu aika:)

Annalle lämpimät onnittelut vielä kerran ja tervetuloa!!! Mä luin saman sanonnan, että raskaus ei ole sairaus eikä harrastus. Jokainen tavallaan, mä kyllä olen ottanut tän harrastuksena. Mukava harrastus onkin. Toisaalta mä en ole voinut huonosti, joten olen voinut keskittyä vaan positiivisiin asioihin (alkuraskauden km-pelon jälkeen). Rakastan esim. ahmia lehtiä ja kirjoja aiheesta.

Suosittelen muuten Persona Gratan julkaisemaa (Suomen psykologiliiton) kirjaa: Sue Gerhardtin "Rakkaus ratkaisee - varhaisen vuorovaikutuksen merkitys aivojen kehittymiselle"

Sade!

Ei teidän tartte/kannata mennä Kelaan äitiysrahoja ja äitiyspakkausta selvittämään. Neuvolasta saa kaikki tarvittavat paperit ja ne täytetään siellä yhdessä. Samalla saa lääkärintodistuksen joka liitetään hakemukseen ja lähetetään Kelaan. Siis kaikilla se on heti raskauden puolen välin jälkeen neuvolakäynnillä. Mulla se on seuraavassa neuvolassa kesäkuun alussa. Sitten saa hakea äitiyspakkausta, jee!!!

Pikainen kommentti Rosikselle: Ja mun mielessä välähti tää täällä oleva Turuntie... sitä ajaessa...autossakin kyllä rytyyttää jo aikas kivasti... ;)

Niin ja hienoa, että kaikki oli kunnossa rakenneultrassa!!!

Rosa, niin varmaan on ihan kyse siitä, miten sen sanan harrastus siinä lausahduksessa ymmärtää. ;) Ymmärsin, että asiayhteydessä harrastuksella tarkoitetaan jotain, minkä voi aloittaa koska tahansa, raskauttahan ei voi päättää aloittaa, ja minkä voi myös lopettaa halutessaan ja innostuksen lopahtaessa tai aikataulujen mennessä päällekkäin. Siinä mielessä sanonta ihan osuva, raskaus kun toivottavasti johtaa johonkin, mihin ei voi vaan yksi päivä kyllästyä, vaan odotusajan on tarkoitus valmistaa johonkin elämänmittaiseen, siinä mielessä raskaus ei ole harrastus. :) Mutta siis kaiketi tulkintakysymys.

palstapoliisina tunnettu anna tuli nyt tännekin kertomaan mitä kenenkin pitää ajatella. muistakaa ketjulaiset ettei hän kestä minkäänlaista arvostelua. pitää myös muistaa ettei saa olla eri mieltä. anna kertoo aina viimeisen mielipiteen ja sanoo sen jälkeen että asiasta ei puhuta:)

Ihanaa, että mun bestis ohisohisohiso on siirtynyt myös tänne odotuspalstalla. Millä rv:llä sinä menetkään? :) Ihan kerroin, miten itse tulkitsin tuon lausahduksen, en sitä, miten muiden se tulisi tulkita. Hyvää jatkoa sinullekin! :)

Hei ihan tosi ohisohis. Ethän viitsi enää vainota Annaa, pidetään tämä odotus-puoli hyväntuulisena ketjuna, jossa voi hyvillä mielin vaihtaa eri mielipiteitä ja kaikenlaisia ajatuksia. :)

Ei jaksais riidellä täällä. Mut "ohis", tervetuloa keskustelemaan kunnolla kun olet selvästi jo kauan taustaillut. Mä olen niin hyvällä tuulella etten jaksa edes provosoitua.

Annan määritelmä harrastukselle oli hyvä. Noin ajateltunakin raskaus on mulle rakas harrastus. Mun harrastuksia on myös sisustus ja kissan kasvatus/hoito; ei niitäkään voi lopettaa kesken (tai voi yrittää mut ne jatkuu silti niin että pitää jatkaa). Tai härskisti käännettynä voihan raskaudenkin lopettaa aika pitkälläkin vielä, tai antaa lapsen adoptioon jolloin ei huvita/tarvitse vauvanhoito-oppaita lukea.

Me ostettiin vaunut tänään!!! Piti vaan mennä katselemaan, taas. Oltiin mietitty Teutonioita (taipuukohan se noin?), mutta mun silmää on miellyttänyt alusta asti eniten Brion Happyt. Ne yhdistelmät on vaan meidän menoihin niin kovin leveät sitten kun ovat rattaina. Kaupassa oli kolmet yhdistelmät niin muhkeassa alessa, että mies kävi illalla hakemassa meille Brion Happyt teleskooppi light -rungolla ja turkoosilla vaunukopalla. Ratasosa kuului myös kauppaan, mutta ne on sitten niin leveät rattaat sitten että varmaan ostetaan Brion Race-rattaat ja myydään toi setti pois. Mies ihastui täysin niihin Race-rattaisiin. Kun myyjä toi meille sen ratasosan niin mies näytti myrtsiltä. Sanoin sitten että eihän meidän tartte sitä käyttää, että saa kyllä ne lempparirattaansa.

Hassua miten meilläkin mennään niin stereotyyppisesti. Mä keskityn vauvan syntymään ja alkuaikoihin ja mies miettii juttuja mitä voi tehdä lapsen kanssa. Sanoin että se vauva on kauan vaan vauva jonka kera ei vielä harrastella, että voisi vähän sitäkin aikaa odottaa. Söpöä: Mies meni hankkimaan vauvauintikirjan. Kai se on niin että miehen on helpompi tekemisen kautta funtsia juttuja. Kun mulle äippäpäipälle riittää että olen tissi.

Aikas ihanilta kuullosta Rosiksen vaunut. Mua on ehkä alkanu ihan ministi kaduttaan noitten meijän vaunujen väri, vaaleen ruskeet tummanruskeilla kanttauksilla. Turkoosi kuullostaa paljon raikkaammalta:) Mutta eiköhän noilla tämä muksu ainaki lykitä.

Täällä siis edelleen vaan ootellaan. Tänä iltana on ehkä supistellu vähän normaalia enemmän, mutta ihan normaaleja supisteluja, ei siis mitään normaalia kivuliaampia tai sellasia, jotka tulis tietyin väliajoin. Otin kyllä sellaset löylyt, että mies joutu lähtä saunasta ennen mua, áamulla näkee oliko sillä mitään vaikutusta...

Kiitti vinkistä Brogan, pitääpäs lähtäkkin aamulla pyörälenkille koiran kans. Meillä on tuossa lähellä sellanen lampi jonka ympäri menee lenkkipolku. Polulle on just ajettu uutta soraa ja se pomppii niin lujaa välillä, että just ja just uskaltaa pyöräillä tässä olotilassa. Eli sinne heti aamusta ja tarvittaessa illalla uudestaan:)

Jäi vakuutusasiat tänään vielä avoimeks, pitää alkaa niitä nyt kyllä tosissaan miettiin. Meillä on koti- ja autovakuutukset fenniassa ja tapaturmavakuutukset If:ssä. Kattelin kyllä nettisivuja sen verran, että Iffin lastenvakuutukset vaikutti vähän hämäriltä, että varmaan mennään fenniaan ekaks juttusille.

Pitänee alkaa kattoon euroviisujen semistä.

Se on jännä miten musta tuntuu että se palstapoliisi ei suinkaan ole Anna vaan joku ihan muu huutelija. Jolla ei ole ikinä ollut mitään positiivista sanottavaa kenestäkään tai mistään. Ja mulle sellaisen ihmisen sanomisten painoarvo on pyöreä nolla.

Onpas kiva, että Rosiksen ultra meni hyvin. Kiva mielikuva sellasesta harmaahapsisesta eukosta siellä povaamassa sukupuolta ;) Noh, mutta jos tyttöä veikkaili omakin gyne niin kyllähän tuo alkaa siihen suuntaan kallistua. :D

Hitto ne euroviisut!! Äkkiä kattomaan.

Gott natt ääriryhmä!

Telepatiaa, Ore. Mietin just sua että sulla on kyllä jännät paikat. Voi kun itsekin pääsis laskettuun aikaan asti. Tänään kyllä ultrassa oli niin valmiin näkönen paketti, että nyt sen viimeistään tajuan: Meille tulee vauva!

Täällä alkaa huomenna puistojumppa (en muista nimeä mutta jotakin kiinalaista aamuvoimistelua). Aion mennä mukaan. Jos siitä innostun niin voisin myös uskaltautua spinningiin. Mun on pakko alkaa pitää jotakin huolta kropastani että on voimia synnytyksessä.

Se oli itseasiassa aika härski täti, ei suinkaan siveä harmaahapsi, vaan lähinnä neuvostoliittolainen selänpesijä (hyi oon ilkee). Se puhui jotenkin ihan epäkorrektisti: "Ei tää ainakaa mongoloidi oo ku on niin pitkät reidet" ja "Täällä nää sydänjutut on" johon opiskelija selitti eri kammiot ja niiden funktiot. Mies nauroi jälkeen päin ettei tollasta kätilöä voi olla, mutta samalla toivottiin että just tuollainen konkari hoitais meidän synnytyksen. Osas siis työnsä tosi hyvin. En sit tiedä miltä olis tuntunut kommentit kun olis esim down-lapsi kotona, kun nytkin särähti korvaan.

Mitkä euroviisut? nyt vai? Mäkin meen sit kattoo! Hyvät yöt!

Huomenta!

Ore, minä otan nyt kyllä kunnian tuosta rytyytysopastuksesta ;) ! Ajahan varovasti siellä soratiellä ja tulehan sitten kertomaan toimiko yhtään. En kyllä tiedä voiko kolmen S:n vaikutusta hidastava tai estävä tekijä olla se, että olet koko raskauden ajan liikkunut niin hyvin? Mullahan toi tapetinrepiminen jo lyhensi kohdunkaulaa ja lisäsi supistuksia.

Rosiksen vaunut kuulostaa ihanan raikkailta! Ja mies meni ostamaan vauvauintikirjan, suloista :). Toi puistojumppa kuulostaa hyvältä -voi kun olisin siellä niin lähtisin mukaasi kokeilemaan.

Rv 36+3

Huomenta ladyt! Aikaisin liikenteessä tänä aamuna. Pääsihän se teräsbetoni finaaliin. Vaikka ihan oikiasti, on se aika .. mielenkiintoinen. Joka vuosi vannon, että en varmasti kato seuraavana vuonna euroviisuja ja sitten taas kuitenkin on nenä kiinni ruudussa.

Ok Rosa, nyt tuo sun ultrakäynti sai ihan uuden vivahteen. Mullakin vähän särähti korvaan kerran, kun noin 70v nainen puhui omasta down-lapsestaan mongoloidina. Ihan luontevasti. Kai se sitten on, että kun aikaisemmin syndroomaa on sillä nimellä kutsuttu niin se sopii "vanhan kansan" suuhun paremmin. (Mä nyt toivon, ettei se sun selänpesijä ihan vielä seittemääkymmentä ollut). Samoten ku ennen on kutsuttu ties millä kauheilla termeillä (vrt. vajaaälyinen) lapsia, joilla on kehitysviivästymä. Aikanaan nuo termit on olleet ihan neutraaleja, mutta saaneet ikävän sävyn aikojen saatossa. Pian varmaan joudutaan keksimään uudet termit mm. kehitysvammaisille. (Vähän sama, kuin tummaihoisen kutsuminen neekeriksi. Ei sitä sanaa alunperin oo ikäväsävyiseksi tarkoitettu). Tuleepa taas korkealentoista tekstiä näin aamutuimaan.

Mutta kiva, että oli sentäs asiantunteva se ultraaja. Voi kun kaikki osais säilyttää sen asiakasystävällisyytensäki vielä vanhemmalla iällä.

Onpa ulkona nätti keli! Voisinko siirtää itteni pihahommiin tälle päivää...?

Ihanaa että Rosan rakenneultra sujui hyvin vaikka olittekin jo käyneet omalla gynellä :)

Mennään silti käymään varmaan Kelassa, kun on hirveästi kysyttävää isyyslomista ja mulla siitä että miten nuo äitiysrahajutut menee ja milloin ne palkkatodistukset pitää lähettää jos haluaa yrittää saada paremmat rahat. kyllä varmaan osa selviää neuvolassakin.

Toi on varmaan totta mitä Angsteri epäili, että Orella on "liian" hyvä kunto niin ei mitkään normaalit konstit auta...mä oon nyt niin rapakunnossa että mulla varmaan jo pienikin täristely sitten auttaisi. Tosin aion nyt kesällä liikkua ihan kunnolla kun tuntuu että tää paha olo alkaa vihdoinkin helpottamaan. Eilen oli muuten tosi hyvä päivä =)

Huomenta! *leijonan haukotus*

Huh, ihanaa, että Rosan ultrakäynti sujui hyvin. Mä jo ehdin huolestua kun susta ei kuulunut mitään piiiitkään aikaan ;)

Niin juu ja se juttu jäi eilen kommentoimatta, että lyhyt synnytys olis kivuliaampi kuin pitkä. Näin mäkin olen kuullut. Termi oli "ensimmäisestä supistuksesta pelkkää supistusta loppuun asti". Jaiks.

Aika mielenkiintoista muuten. Siinä neuvolan oppaassa sanottiin, että rakenneultra olis (äh mitä hiivattia se oli?) joskus rv 18-19? Meidän kaupungissa se on vasta 21-22. Miten se voi noin paljon vaihdella?

Niin ja loistavaa, että Saden olo alkaa helpottaa! :)

Ja sitten taas unohtui. Mun aivokapasiteetti ei riitä nykyisin sitten mihinkään.

16+4

Galluppia sukupuolen tietäville! Oletteko syöneet aamupalaa? Luin tuossa tutkimuksesta, jonka mukaan aamupalan syöville syntyisi poikia ja aamupalatta liikenteeseen lähteville tyttöjä...

Mies keksi eilen kuningasidean... Tuli jokin rokkikuvasto ja hän bongasi sieltä sormuksen millaisen haluaisi. Aikoi tilata. Kihlasormuksen tilalle. En oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Kun ei voi kuulemma kahta sormusta kanniskella. :D Ja on meillä kyllä ollut puhetta, että hankittaisiin paremmat sormukset jossain vaiheessa... Otettiin kultaiset, vaikka se ei ole kummankaan väri. En nyt silti ajatellut ihan tällaista ratkaisua.

Tällä on tunnelmat jo vähän positiivisemmat.

Yhteistyössä