Ajatuksista odotukseen 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta, täällä unirytmi on mennyt ihan sekaiseksi, en saa unta, heräilen tunnin kahden välein, eikä väsytä. Ajatukset varmaan kulkee sitä tahtia, että ei malta nukkua. :)

Oletteko te törmänneet omien miestenne kohdalla raskausoireisiin? Sori, jos tästä on joskus jo keskusteltu. Siis, että mies voi lihota tai hänellä voi ilmetä outoja mielitekoja, pahoinvointia, ummetusta jne, kun nainen on raskaana. Mä luin tästä viikonloppuna netissä ihan muuten vaan sattumalta, enkä mä mitään siitä puhunut miehelleni ja sitten, voitte kuvitella, että mä repesin tänä aamuna, kun mun mies sanoi heti herätessään, että onpa paha olo, että eilen illallakin kuulemma oli ollut ja se oli helpottanut syömällä vähäsen. Siis ei juma, mun miehellä, joka ei koskaan mistään valita, olikin yhtäkkiä paha olo, joka oli vielä helpottanut syömällä. Että mä nauroin katketakseni, vähän mun mies ihmetteli, tämä oli kyllä ihan paras päivänaloitus. ;) Tässä vielä linkki Tieteen Kuvalehden -sivuille, jos joku haluaa lukea: http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?d=157&a=960

Hyvää huomenta, täälläpä on aamuvirkkua porukkaa!:) Mun piti lähtä aamulla jumppaan, mutta en millään jaksanu herätä, joten katotaan tilannetta iltapäivällä uudestaan.

Ja sori angsteri, kunnia rytyytyksestä kiuluu yksin sulle:) mutta oon nyt kyllä lähössä pyöräileen, ilmottelen sitte, että tuleeko "tuntoja":)
Mutta ehkä mun tosiaan pitäis mennä vähän johonki rajumpaan jumppaan, vaikka bodycombattiin:), nää normaalit bodypumpit ja spinningit on jo niin normijuttuja, ettei ne varmaan paljo vauvaa hätkäytä...

Rosiksen puistojumppa kuullostaa ihanalta, harmi kun täällä ei oo mitään tuollasta. Tai kesällä vissiin on jotain, mutta se ei nyt auta tähän hätään. Ja suosittelen kokeileen sitä spinningiä, se on hvyä juttu kun saa kuunnella musaa ja on ohjattua, mutta saa kuitenki polkea ihan omaan tahtiin.

Meillä Saana myös rakenneultra on vasta kun 20 vkoa on täynnä. Mentiin ekaan joskus viikoilla 18+6, mutta ne laitto sen uuden ultran, kun vauva olikin luuluta pienempi ja uus aika tuli sillain, että oltiin varmasti jo ylitetty rv 20. Mutta voihan se olla, että nuokin vaihtelee sitte vähän paikoittain.

Mutta nyt lähen pihalle, että kerkeen ennen neuvolaa vielä suihkuun. Niin meillä on siis neuvola tänään. Tuun sitte ilmoittautumaan taas, jahka sieltä selvitään kotiin!

Lumikselle piti galluppiin vielä sen verran, vaikka ei kyllä sukupuolta tiedetäkkään, että minä syön aamupalan, aina. Munsta ei varmaan olis tekemään yhtään mitään, jos en vähän sais jotain syötyä. Mutta meille siis kaikki veikkaa poikaa. Katotaan nyt sitte, että mitä sieltä tulee.

Ja tähän piti vielä sekin mainita, että se on varmana poika ja se yrittää heti syntyessään miellyttää iskäänsä. Se syntyy tietty huomenna tai perjantaina, että iskä saa sitte pitää lauantaina kunnon varpajaiset. Miettikää nyt, jos kaveri olis syntynyt/syntyis alkuviikosta, iskän varpajaiset menis aika lailla piloille, kun pitäis bileet pitää keskellä viikkoa kaikkien kavereitten ollessa töissä...

Varpajaisten idea on muutenki vähän hämärä, äiti tekee kaiken "likaisen työn", kärsii kivut yms. ja isä kuorii ns. kermat päältä järjestämällä ryyppäjäiset kavereitten kans... :)

Ja Anna, omalla miehellä en oo huomannu mitään oireita (paitsi että syö kuin hevonen, mutta se on ihan normaalia), mutta oon kans lukenu, että on ihan mahollista, että niitä voi tulla:)
Toivon kyllä, että meijän lapsi sais isänsä geenit tuon syömisen suhteen, mies voi oikeesti syödä ihan mitä vaan ja ihan kuinka paljo vaan ja se ei liho. MIehen isä on just samanlainen, eli tuskin on vanhetessakaan mitään säkkiä muodostumassa tuohon etuosioon:) Itellä taas näkyy painossa heti, jos vaan syö ja makaa eikä liiku. Tasan ei mee nallekarkit...

Huomenta päivää täältäkin!
Juu toi on ihan tutkittu juttu et miehelle voi tulla "raskausoireita".Yksi tuttuni on tehnyt lopputyön aiheesta.
Hui Orella alkaa olemaan jännät paikat!
Mä en todellakaan pystyis lähtemään mihinkään ilman aamupalaa.Nytkin tekee tiukkaa jopa lehden haku aamulla postilaatikosta kun en ole syönyt ennen sitä.Pakko juoda tuoremehua ennen,muuten tulee ällö olo.Eilen oli tulla oksennuskin siinä ulkona..Onneks ei sit kuitenkaan tullut.Tänään aamulla tuli taas aamupala ylös..

Täällä töissä on kaikilla pinna kireellä,taitavat olla loman tarpeessa...Se vaan meinaa inhottavasti tarttua kaikkiin.

mulla aamupalan syönti on todella(!) vaikeeta niinkuin olen joskus kertonutkin. Yleensä siis on ollut vähän jogurttia ja sitten joskus tunnin päästä vasta maistuu leipä. Nyt on sitten joutunut pakottamaan itsensä opettelemaan aamupalalle, pari leipää on ihan pakko syödä jos haluaa saada riittävästi energiaa että olo pysyy hyvänä.

Ore, tuo on kyllä niin totta että miksi mies saa ryyppäjäiset kun ei juurikaan tee mitään..mutta minkäs teet.

Meillä mies ei ainakaan vielä ole osoittanut mitään suurempia oireita, oon kyllä jo pidemmän aikaa tarkkaillut. ja meillä menee juuri toisinpäin, eli mä voin syödä vaikka hevosen eikä vaikuta mutta miehellä taas painoa tulee tosi helposti. Nyt onkin sitten pitänyt olla vähän tarkkana kun syön sipsejä ja kaikkea rasvaista, niin että mies ei syö aina mun kanssa tai on vauvan syntyessä ihan jättiläinen. Nyt on siis vielä ihan normipainoinen mutta heillä suvussa on paljon ylipainoa joten saa nähdä mikä on tilanne 20v päästä. mutta eiköhän sitä ole itsekin jo siihen mennessä rupsahtanut ;)

Anna, tuo kuulostaa aika hauskalta noi miehesi oireet. Jospa teillä meneekin niin että sä säästyt kaikelta ja mies oireilee sun puolesta, olispa romanttista ;) ja olis sitten ainakin ansainnut varpajaisetkin!

Meillä myös tuo rakenneultra on 20+3 viikolla ja se kätilö silloin laski että millon tulee 20 viikkoa täyteen, eli haluavat ilmeisesti varmistaa että kaikki on todellakin jo kehittynyt kun sinne mennään.

rv13+5

Täälläkin ollaan jo viidestä saakka kukuttu, mut aamut on niin hektisiä et tähän aikaan vasta pääsee koneelle.

Huih, Rosalla oli jo rakenneultrakin. Siis että niin pitkällä jo olet. Kiva matami kätilönä! Aattele, parin viikon päästä sun vauva olisi jo elinkelpoinenkin. (karsea sana, mut ei tule mieleen parempaakaan) Vaunujen väri kuulostaa myös aivan ihanalta, harmittaa kun en itse uskaltanut ottaa "rohkeampaa" väriä. Mulla sisustus on olkkarissa ja keittiössä turkoosi-ruskea, kun tykkäään niistä väreistä ja käyvät hyvin yhteen niin turkoosit vaunut kuulostaa tosi ihanilta. Sopisivat ainakin sisustukseen.

Tämän aamun aamupala: kaksi kupillista kaakaota sämpylän ja keksien kera, sekä mansikka eskimopuikko. Tooodella terveellistä.

Jellybean 18+6

Mulla muuten ei ollut tapana syödä aamupalaa silloin kun raskauduin - ja poika tuli. Nyt kun toisesta haaveilen, olen ottanut tavaksi syödä aamupalan (jäi raskausajalta toi tapa, onneksi, en käsitä kuinka saatoin ennen olla mitään syömättä lounaaseen saakka). Joten oiskohan sitten aamupalan takia seuraavaksi tyttö tulossa =). Mutta tolla perusteella kyllä poikia pitäs olla maailmassa aika paljon enemmän, eiköhän suurin osa kuitenkin sitä aamupalaa nauti...

Huomenta naiset!

Anna, ootko jo soittanut neuvolaan? Ne vaihtelee kovin kunnittain, mutta mut kutsuttiin neuvolaan jo viikolla 7-8. Juu, mun miehellä ei onneksi vielä ole couvade-oireita. Mutta tosi yleisiä ne ovat kuulemma, joka 10. mies niistä "kärsii". Mun mielestä ihan söpöä, kertoo ainakin että mies on empaattinen.

Lumiksen galluppi, mä en ole ikinä syönyt aamiaista ja tyttö tulossa. Kuulosti ihan pöhköltä tutkimukselta mutta kun luin sen niin oikein mielenkiintoinen, eli millainen ruokavalio on hedelmöityshetkellä vaikuttaa sukupuoleen. Meillä siis pitää paikkansa.

Lumis, ihana tuo miehen sormus-intoilu. Tilaako se sullekin nyt loppuelämäksi pääkallon sormeen? Ei vaan, kiva että hän omalla tavallaan on innostunut. Koska sulla on jännäilypäivä?

Oren kuntoilu on kyllä uskomatonta. Kunhan tästä raskaudesta selviän niin hoidan itseni kondikseen ja sitten jos onnellisesti raskaudun uudestaan niin pidän hyvän kunnon yllä. Ei sitä oikein uskalla alkaa kunnolla jumppailemaan kun alkupuoliskon raskautta hiippaillut varpaillaan tekemättä mitään. Mutta nyt lähden sinne puistojumppaan! Harmi Angstis kun et ole täällä!

Lumiksen gallupiin, en tietty vielä tiedä sukupuolta varmasti, mutta mulla on niin vahva poikaolo, että oon ihan puulla päähän lyöty jos laps onki tyttö. Niin ja ikinä en oo aamupalaa syöny, että kumminko se nyt sitte meni. Kummista puheenollen niin montakos kummia te olittekaan ajatelleet pyytää?

Ei oo meidän isukilla mitään raskausoireita näkynyt. Se oliski hauskaa :) Meillä jo nyt myös keskusteltu varpajaisista ja mä en vaan ymmärrä, en takäsitä eikä mene kaaliin että mikä i-h-m-e-e-n syy se on vetää perseet, että saa lapsen. En tosiaankaan oo mikään lasiin syljeksijä eikä mua haittaa että mies juo, kun se ei paljon juo. Mutta tuo varpajaishomma ei vaan mene kalloon. Näitä kauhujuttuja siitä, että kämppä tunkkanen ja täynnä tyhjiä pulloja, isännällä järkyttävä kamis kun rouva tulee lapsen kans laitokselta. Ainakaan kotiutumista edeltävänä iltana ei tartte mitään ryyppäjäisiä pitää meillä, koska mä haluan että molemmat on 110% mukana kun vauva tulee eka kertaa kotiin. Olipa joku ottanut joskus naapurin isännän kuskiksi hakemaan perhettä laitokselta, kun ei ollu promillet antanu myöten autonrattiin. Juu-u.

Kerropa Rosamunda sitten kokemus puistojumpasta. Kuulostaa kivalta kyllä. Mäkin oon hengessä mukana :)

meille tulee varmaan vaan 2 kummia, en ole koskaan täysin ymmärtänyt miksi pitäisi olla rekkalasteittain niitä?! itselläni on siis ollut vaan kummisetä ja -täti ja hyvin on pärjätty :) luultavimmin mun veli ainakin saa kunnian mutta sitten tuo toinen on vielä vähän hakusessa kun haluaisin että kummmit olisivat naimisissa kun on liian monta tapausta että ihmisiä pyydetty kummeiksi ja ovat sitten eronneet eikä se ei-sukulainen sitten enää pidä mitään yhteyttä. ja joo, voihan avioparitkin erota, mutta jossain oli tutkimus että avoliitot kariutuu yllättävän paljon useammin kuin avio, että kai siinä joku sitoutumistason ero sitten kuitekin on vaikka avioeronkin saa nykyään aika helpolla.

hmph, tulipa taas tekstiä.

Meillä kaveripiirissä varpajaiset on pidetty aina vasta vähän ajan päästä, siis että kun vauva syntyy niin ei todellakaan mies lähde minnekään ryyppäämään. Ja näin meilläkin tullaan toimimaan (vaikka pitäisi sitten kaulimella vahtia ;). Eikä mies pahemmin edes juo. Ja aikoo olla mun ja vauvan kanssa koko ajan, siis jos saadaan perhehuone. Niin ei siinä ehdi mitään tuollaista ajatellakaan. Ehtii sitä sitten muutaman viikon päästäkin pitää jotkut pienet juhlat jos haluaa. Ei tosin miehelleni ole tullut mieleenkään (ainakaan vielä ja tuskin tuleekaan) että pitäisi ryypylle päästä heti kun vauva ulkona masusta ;)

niin ja toi on vähän sama kun jenkkien polttarit..siis kuka hullu haluaa/antaa järkätä polttarit häitä edeltävänä iltana..ei mene jakeluun. Onneksi nyt suomessa ei olla ihan yhtä seonneita..

Rosis, kuulostaa tosiaan ihanalta tuo jumppa, täällä nuo puistojumpat alkaa vasta kesällä niin täytyy odottaa ja jatkaa vaan kävelylenkkejä.

Orelle tsemppiä rytyytykseen! Anna mennä -me halutaan pian kuulla synnytysuutisia ;) ! Mikä tilanne Ballerinalla on?

Anna, mun mies on säästynyt raskausoireilta, mutta eikös sun mies ajanut kolarinkin, kun sait plussan ;) ? Oikeasti, kuulostaa todella suloiselta!!

Joo, mä syön aina aamupalan ja tyttö tulossa. Mä luotan lähinnä siihen kuinka pitkä aika viimeisestä seksittelykerrasta on siihen, kun munasolu irtoaa. Tyttösiittiöthän saattaa elää viisikin päivää ja pojat muutaman päivän, mutta ne liikkuvat nopeammin. Eli jos haluaa pojan niin kannattaa seksitellä (kiva sana...) mahd.lähellä oletettua ovulaatiota. Yourdaysin kalenterinkin mukaan meille tulisi tyttö. www.yourdays.com Jos olette merkkailleet ylös seksi kerrat ja teillä on säännöllinen kierto, niin tuolta voi tsekata. Mun ystävillä ja sukulaisilla on pitänyt paikkaansa.

Varpajaisista...miehellä on kaverit levinneet ympäri Suomea ja täällä niitä ei juuri ole, joten meillä jää hänen mukaansa varpajaiset pitämättä. Ei kyllä mua haittaa ja omahan on päätöksensä.

Mitä mieltä olette, kärsiikö hepatiittirokotteita ottaa jos raskauden mahdollisuus on olemassa? Reissua pukkaa.

Niin, miten olisi uv-valossa hehkuva tribaalisormus? Eleganttia.

Sade, ei ne jenkitkään järjestä polttareita häitä edeltävänä iltana, vaan silloin on perinteisesti "rehearsal dinner" -ainakin minun ystävilläni näin. Varpajaiset meilläkin pidetään vasta myöhemmin, nykyisin sairaalassakin ollaan yleensä niin lyhyt aika ettei siinä mihinkään ryyppäjäisiin ole aikaa. Miehellä tämä järjestely ok, saa sitten sovitusti ja suunnitellusti rellestää joskus myöhemmin.

Olin kaupungilla pari tuntia metsästämässä miehellä hääpäiväyllätystä kesäkuulle. Pitää varautua nyt etukäteen, ettei unohdu koko asia.

Syön aamupalaa ja meille veikkailtiin poikaa. Tosin eilisessä ultrassa sukupuoli ei näkynyt, joten voihan se olla että tyttö sieltä tuleekin! Olisikin yllätys kun koko ajan on odotettu poikaa!

Anna, meillä mies on ainakin ollut tunteellisempi ja herkempi. Ja itse väittää herkkujen maistuvan paremmin, mikä ei kyllä ole totta -eikä se missään näy. Minulla makutottumukset ovat muuttuneet, makeaa ei tee mieli mutta entinen kasvissyöjä haluaa nakkikeittoa ja makkaramunakasta...

Onnittelut Rosalle vielä ultrakuulumisista! Orelle onnea täristelyihin!Rapotoihan sitten tehosiko!

B. 37+5

Puh, nyt alkaa kyllä olla taas aivot ihan solmussa.

Aamupalajuttuun. Mun on ihan pakko saada aamupala. Ja jotenkin olen ihan täysin varma, että tulee poika. Kyllä se on sitten järkytys (aivan ihana sellainen :) ) jos tuleekin tyttö.

Tuohon miehen raskausoireisiin. Mun mies on alkanut lihomaan. Tosin mies nyt lihoo muutenkin herkästi, mutta hauskaan aikaan sattuu.

Ja ne varpajaiset! Kuka "##¤%:n "¤&/&pää on keksinyt kyseiset juhlat?!? Mä olen yrittänyt ehdottaa miehelle, että jos pitäisi ne jo kesällä ja jossain muualla kuin meillä kotona. Mä en niin millään haluaisi kännistä apinalaumaa meille riekkumaan sen jälkeen kun olen vaivalla ison mahan kanssa laittanut pesän kuntoon. Ja mies yrittää vängätä vastaan, että on PERINNE pitää varpajaiset sen jälkeen kun lapsi on syntynyt. Ja kotona. Seuraavasta vänkäyksestä lähtee mieheltä pää irti. En tiedä kumpi pää. Eli keskustelemme vielä aiheesta. *kiillottaa kaulinta*

Ihana Lumiksen miehen sormusjuttu :)

Ja kummigalluppiin. Meillä tulee varmaan neljä tai se maksimi(?) viisi. Kovasti tuntuu olevan kummeiksi halukkaita. Mulla on itsellä kaksi kummia, joista toinen ei ole juuri yhteyttä pitänyt. Oikeastaan mulla on siis ollut yksi kummi. Mutta aivan mahtava onkin ollut :)

Ja taas ajatus katkesi. Kirjoittelin tätäkin aivan uskomattoman kauan.

Hellou taas. Hihitän täällä yksikseni tuolle Lumpparin sormusjutulle. Hei saiskohan sellasta jossa olis led-valo ja kellonpattereilla toimisi ikään kuin. Ajatonta tyylikkyyttä. Vaikkapa pääkallo ja silmät vuorotellen vilkkuis punaista? (Mulla ON sairas huumorintaju..) ... Oikeasti siis varmasti hyväkin idea ostaa sellanen sormus, josta tykkää vaikka ei olis ihan perinteisimmästä päästä, mun on vaan pakko jatkaa aina tuota ajatusta ääripitkälle ja lähtee lapasesta.

Ihanaa, että muutkin on varpajaisia vastaan.

Ehkä helpointa olis tosiaan pyytää vain kaks kummia! Perusteena olis se, että niillä ei vielä oo kummilapsia. Sitte ei tarttis muille selitellä. Koska jos pyytäsin kaikki jotka "pitää" niin niitä kummeja tulis tosiaan ainakin kuus. Öh... Ja sitte kakkoselle ei jäis ketään. ;) Ovelaa.

No niin, käytiin melkein tunnin verran rytyyttelemässä, mutta ainakaan toistaseks ei oo mitään ihmeempää ilmassa...:)

Ja neuvolassakin jo kerettiin käymään. Täti porisi niitä näitä reippaat 20min ja ite asiaan meni sitten n. 10min. Kyllä se ihan hyviä vinkkejäkin taas antoi, mutta meinas silti tylsyys iskeä... Mutta se oli kyllä sitä mieltä, että mitä lyhyempi synnytys, sen rajumpi. Kun tais palstalla olla vähän puhetta taannoin siitä, että onko lyhyemmässä synnytyksessä suuremmat kivut, mun kätilön mukaan niin siis on. Mulle se kyllä veikkas lyhkäsempää synnytystä, koska oon suht pitkä ja hoikka. Se kuulemma vaikuttaa asiaan... Saas nyt sitte nähä.

Meillä on sovittu noitten varpajaisten kans (ja mies oli sitä mieltä jo ennen kun asia otettiin edes puheeks), että ne on pidettävä sillä aikaa kun mää oon vauvan kans vielä sairaalassa. Eli paskamäihä miehen kannalta, jos synnytys on alkuviikosta ja päästään jo loppuviikosta kotiin. Ja mies on kyllä onneks sen verran järkevä, että se ei pitäis niitä edeltävänä päivänä, kun me tullaan kotiin. Tai jos nyt pitäis, niin se kyllä älyäis, että täällä pitää olla paikat kunnossa kun me tullaan kotiin, voi muuten päästä sellanen pienehkö helvetti valloilleen:) Ja ennen kaikkea sen pitää olla kunnossa. Olisin kyllä niiiiiiin uskomattoman vihanen, jos kotona olis täys kaaos ja mies kauheessa kanuunassa, saati sitte, että se ei ite pääsis meitä edes hakemaan sairaalasta...

Lumiksen uv-sormus kuullosta aika hauskalta, erottuis taatusi joukosta;)

Meillä on kummiasia vähän vielä mietinnässä. Mutta ehoton maksimi on kyllä 4. Ollaan ajateltu miehen siskoa ja sen miestä (ne ei kyllä tosin oo naimisissa, eikä edes kihloissa), mutta ne on oikeestaan jo varmat. Sitten mietitään, että pyydetäänkö mun veljeä vai mun siskoa ja sen miestä. Eli meille tulee 3 tai 4 kummia.

Mutta nyt lähen metsästämään niitä vakuutuksia. Ajattelin mennä oikein paikanpäälle fenniaan, kun puhelimessa on niin kurja keskustella asiasta josta ei oikein tiedän mitään.

Heipsan täältäkin!
Tänään ei oo mun päivä! Hormonit varmaan sekoittaa taas päätä ihan huolella, mitä lie tuolla kropassa sit taas tapahtuukaan, mut istua kökötän täällä töissä ihan kärttyisenä ja tippa linssissä. V*tuttaa ja itkettäis ihan kaikki!!!! Murrrr! Ja siis täysin ilman mitään syytä... Ihan pikku pipipää olo! No ei siitä sen enempää... Onneks ei oo kauaa tätä työpäivää jäljellä enää.

Meillä tuo mies pitää ihan varmasti varpajaiset ja juurikin sinä päivänä, kun lapsi syntyy. Niin nuo kaikki kaverukset ovat tähänkin asti tehneet ja se on kuulemma jo perinne niin. Tuntuu olevan noille pojille tosi tärkeä "juhla"... Itseasiassa kun tuo mies on kertonut kavereilleen meidän raskaudesta, tyyliin kaikilla on ollut eka kommentti; "Siistiä, varpajaiset!" Ja siis niitä varpajaisiahan on tässä vielä ennen meijän varpajaisia tulossa ainakin neljät! En kyllä kanssa ole koskaan tajunnut tuota, että miksi miehen pitää päästä sillon vetään pää täyteen. Eikös silloin juuri pitäisi olla sen naisensa tukena sairaalassa? Ja eiköhän se oo niin, että nainen olisi ennemmin ansainnut sen viihdeillan lapsen syntymän jälkeen, kun on jo 9 kk sitä lasta kantanut ja ollut vesiselvä koko sen ajan. siinä vaiheessahan mies on voinut jo monet maljat tulevalle lapselleen kohottaa... No joo, eipä siinä - sen kun juhlivat sitä vauvan syntymää silloin! Ei haittaa mua. Minähän olen sairaalassa silloin poissa jaloista, eikä tarvii olla niitä känniläisiä kattelemassa. Pääasia, että kämppä on siistinä ja mies virkeä ja ajokunnossa, kun minä pääsen sairaalasta kotiin.

Ja kummigalluppiin: Meille kummeiksi tulee kaksi kummia; yksi kummitäti ja yksi kummisetä. En oikeesti ymmärrä koko tuota buumia, että niitä pitäisi olla monia (älkää ottako pahalla te, jotka meinaatte niitä useamman hommata). Ollaan sovittu, että mä päätän, kuka tulee kummitädiksi ja mies päättä, kenet haluaa kummisedäksi. Mun mielestä niiden ei tarvii olla pariskunta. Ettei sit juurikin kävisi niin, että pariskunta eroaa ja toinen kummeista "häviää" maisemista... Molemmat meistä kuitenkin on päättänyt valita kummiksi parhaimmat kaverit. He ei ole siis pariskunta keskenään, mutta ihan varmasti tulée aina olemaan meidän ja lapsen elämässä. Ja sehän on tärkeintä.

Mulla ei oikeesti oo tänään mitään järkevää sanottavaa, joten painun vähin äänin takas taustalle. Toivottavasti palaan huomenna linjoille hieman pirteempänä ja iloisemmin mielin...

aika jännä juttu kun tuntuu että melkein kaikilla on aina sellainen fiilis että poika olisi tulossa..niin täälläkin. Ja meillä on vähän paha sanoa kumpi olisi tulossa kun rakasteltiin 3 peräkkäisenä päivänä..mutta varmaan siis se poika on ihan oikeastikin tulossa.

Ore, mielenkiintoinen tuo että jos on pitkä ja hoikka niin tulisi nopeampi synnytys..kelpaisi kyllä mulle =) mielummin hetken aikaa kovat kivut kun monta tuntia pieniä kipuja ja yhtä kamalat kivut sitten kuitenkin hetkeksi.

noista varpajaisista. Mä oon varmaan ihan kauhea justiina mutta ei tulisi ikimaailmassa kuuloonkaan että mies lähtisi samana tai seuraavana päivänä minnekään kavereidensa kanssa, oli sitten alkoholia tai ei. Kyllä sen verran miehen pitää naista tukea synnytyksen jälkeen ja muutenkin kuulostaa tosi karseelta että kun vauva ulkona niin mies ryntää bilettämään!

taitaa meillä muutenkin olla vähän outoa kaveriporukkaa kun en muista että kukaan olisi viettänyt varpajaisia kotonaan?!? eli ei taideta sitten perinteiden mukaan niitä viettää mutta sopii mulle.

ja en usko että saisin edes miestäni synnytyksen jälkeen pariin päivään minnekään vauvan luota vaikka yrittäisinkin, se tahtoo olla mukana kaikessa niin paljon kun mahdollista, on se vaan niin suloinen *huokaa syvään* =)

Lumppari, mä en tiedä siitä hepatiittirokotuksesta. Auttaisiko Minisun? Tai sitten kannattaa varmaan vielä kysyä terveydenhoitajalta.

Harmi ettei mun kikkakolmonen tehonnut Orella, ainakaan vielä ;).

Sade, mekin yritetään saada perhehuone. Haluaisin, että mies olisi tukena lähes koko ajan ja myös toisin päin, näin olen ainakin ymmärtänyt :). Kummeja meille tulee näillä näkymin kaksi pariskuntaa eli neljä yhteensä.

Amildalle piristystä päivään! Pidä tauko ja hae joku ihana jäätelö! T. juuri puoli litraa suklaajäätelöä ahminut.

Taas väsyttää, eikä mikään huvita...plääh.

Huh kun tänne on tullut taas tekstiä päivän aikana..Mä olen tehnyt vaan töitä ja nyt voinkin sit palstailla loppuajan.Lähden kotiin kyllä pikapuoliin parantelee kuumeessa olevaa miestäni..Toivoen että se ei tartu muhun.No kaippa tässä jonkinlainen vastustuskyky on tullut kun lähes päivittäin sairaita tapaa enkä koko talvena ole juurikaan ollut kipeenä..

Noista varpajaisista.Itsekään en niitä oikein ymmärrä eikä niitä ole lähipiirissäni ollut.Joten luulenpa vaan että mun mies ei edes tiedä mitkä ne on..Huomenlahja oli aikoinaan myös yllätys;)Siis etukäteen kerroin et mikä se on,mut ei se mitään ollu siitä kuullut ennen sitä tai ei sit vaan muistanut..

Kummeista..Meidän lapselle tulee se perinteiset 2 kummia.Vielä ei tiedetä ketä mutta joku kaveripariskunta olisi tarkoituksena.Meillä on niin pieni suku että halutaan että lapselle tulee edes kummien kautta enemmän ns.lähipiiriä.

Ja lumikukka kysyi hepatiitti-rokotuksesta.Sen voi ottaa vaikka raskaus olisi mahdollinen.Siitä ei ole vaaraa sikiölle,se voidaan joissakin erikoistapauksissa pistää jopa raskaana olevalle.Suomessa on vaan periaatteena et raskaana olevia ei rokoteta.Mutta ei siis siitä mitään haittaa ole että senkus vaan otat.Aikataulu vaan sitten saattaa muuttua jos tulet raskaaksi kun tehosteet pistetään ensimmäisestä rokotuksesta kuukauden ja puolen vuoden-vuoden kuluttua niin jos tulee ekan rokotuksen jälkeen raskaaksi niin muut rokotukset siirtyy eteenpäin mutta siitäkään ei ole haittaa..

Nyt kotiin..Meillä ei kuulemma toimi netti kotona:(

Meillä viimeksi mies kävi Irkun keskola-aikana kavereittensa kanssa viihteellä kerran. Varsinaisia varpajaisia ei ollut, ei ole täällä päin tapana. Nyt jos yrittää lähteä mun sairaalassa oloaikana niin kaulinta kyllä näytän, kun onhan jonkun kotona oltava Irkun kanssa.

Meillä on kummeja edellisellä neljä. Kaksi kummankin puolelta. Mies otti kaksi hyvää ystäväänsä ja minä siskoni ja hänen miehensä. Eivät ole naimisissa tai kihloissa, mut kuusi vuotta jo yhteistä taivalta takana niin melko vakipari jo. Nyt tälle tulevalle aion pyytää toisen siskoni ja mietinkin et ilkeänkö olla pyytämättä hänen poikakaveriaan? Sisko on nippanappa 18 vee ja ovat olleet yksissä jotain vuoden tai pari, niin toisaalta tuntuu ettei noin nuorena vielä kovin vakavissaan olla mut että toivottavasti eivät loukkaannu jos en pyydä poikakaveria myös.

Mä en tiedä kumpi olisi parempi synnytys. Pitkä ja kutakuinkin siedettävä vai lyhyt ja järkyttävän kipeä. Edellinen avautuminen vei vajaan tunnin, supparit tuli tauotta ja kaikki järki ja ymmärrys lähti hevon kuuseen. En kerta kaikkiaan kyennyt enää ymmärtämään mitä mulle sanottiin, saati noudattamaan ohjeita tai vastaamaan kysymyksiin.

Hui JB, älä tuollaisia puhu... mulle on oikeasti tullut vähän synnytyspelkoa tai siis kun en yhtään tiedä mitä odottaa... mä olen luonteeltani vielä kontrollifriikki, joten tää tällainen tietämättömyys ei oikein sovi mulle... Mä "pelkään2 jopa sitä, että tiedänkö milloin pitää lähteä synnärille...

Äh, kirjoitin pitkät pätkät ja painoin hiirestä jotain nappia ja lensin jonnekin alkuvalikkoon ja tekstit hävisi. Siis kun oma kone temppuilee niin oon miehen koneella ja sillä on ihme hiiri kun siinä on kyljissä nappuloita, joita ei näköjään kannata painella.

Niin siis Angsteri, jos se oikeasti olisi ollut IHAN IHAN kauheaa niin en varmaan toista olisi tekemässä. Kyllä mua viime kesänä jännitti niin et oli maha kuralla, mut nyt tietää mitä on suunnilleen tulossa niin ei jännitä tai pelota. Toivottavasti sulla sitten synnytys alkaa vesien menolla niin ei tarvitse arpoa että milloin pitää lähteä.

Mulla on viiden viime päivän aikana maha pompsahtanut esiin. Enää sitä ei peitellä kuin korkeintaan paksun talvitakin alle. Ja kun kesäkelit on tulossa niin eipä talvitakkia hirveästi enää voi päälle laittaa. Paitsi täällä oli kyllä yöllä taas tullut muutama sentti lunta, että ei nyt vielä kesä kuitenkaan.

Yhteistyössä