**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Tervetuloo Opaali!
Tää on ollut tosi hyvä pino...mutta kaikki alkaa olla raskaana /äitejä...minä täällä keikun vielä ainakin ja muutama muu.
Minulla alkoi menkat, joten ei tässä ainakaan vielä ole vauvaa tulossa...mutta edelleen hyvällä mielellä.
Aletaanpa tosiaan vilkastuttamaan keskustelua...
 
Maanantai 27.7.2009



Lumikeiju 34v..........kp23/28-32...........yk16.....................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen
Opaali78 31v...........kp25/28-30........yk4..........................esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09
lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen

Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
 
Hehee! Tein aivan kädettömän päivityksen, mutta toivottavasti kelpaa (ja toivottavasti oli ok, että tein sen). :LOL: Joku osaava voi kertoa miten ne kauniit kuvat ja ruusut saa mukaan päivitykseen. Olen erittäin oppiva yksilö.

Heksu, sun ikä on listassa varmaankin väärin. Ainakin jos 76 nimimerkissäsi tarkoittaa syntymävuotta. :)

Olisko lyhyt esittely paikallaan? Tai siis jaksatteko Tuulia, Lumikeiju ja Heksu esittäytyä lyhyesti? Tiedän, että tunnette toisenne, mutta teidän tietojen kerääminen 93:lta pinon sivulta on hieman työlästä vaikka lomalla ollaankin. Tai jos olette jossain jo esittäytyneet, niin laittakaa linkki ko. sivuun / viestiin.

Minun tarina on seuraavanlainen:
- Mentiin alkuvuodesta naimisiin miehen kanssa. Mies muutaman vuoden vanhempi. Aloitettiin vauvatehtailu heti hääyönä - kun kerran sopivaan ajankohtaan osui. Ennakkoon kun ei voitu, kun olin ehdottomasti sitä mieltä, että en halua olla häissäni raskaana. No, eipä ekat treenikerrat ole tuonut tulosta, joten pelkoa siitä häissä raskaana olemisesta ei varmaan olisi ollut.

- YK1: Jossain tuossa kohtia se ovulaatio on --> Harrastettiin seksiä
- YK2: Ovulaatiotikut käytössä ja ovulaation ahkera tikutus --> Seksiä joka toinen päivä ovulaation aikoihin
- YK3: Ovulaatiotikut + seksiä joka toinen päivä ovulaation aikoihin. Täti tuli, mutta oli kummallisen lyhyt vain 2 pv, kun aina 4-6 päivää. Raskaustesti jos toinenkin tuli tehtyä, sillä epäilin lyhyttä vuotoa raskaudesta johtuvaksi.
- YK4: Kolmannen kerran jälkeen alkoi ottaa päähän ja kärsivällisyys olla koetuksella (jep, todella lyhyt pinna), joten aloin surfata netissä miten pystyy luomumenetelmillä lisäämään raskaaksi tulon todennäköisyyttä. Tässä kierrossa käytössä on ollut jo suurempi määrä työkaluja: ovistikut + greippimehua noin 2dl päivittäin ovulaatioon asti + alkoholin vähentäminen lähes minimiin + tupakoinnin lopettaminen (aikaisemmin poltin 1-4 tupakkaa päivässä) + mies on lopettanut myös lähes kokonaan tupakoinnin + lantio ylös 30min seksin jälkeen + foolihappo. Eli siis kunnon hifistelyä.

Ajateltiin jatkaa samoilla tavoilla - tosin muutaman kuukauden päästä haluttaisiin tehdä vaikka yksityisellä perustutkimukset, mm. onko miehen simpat ok ja onko mulla kaikki röörit auki.

Nyt siis kp25 ja eilen oli normaaleista menkkakivuista poikkeavia tuntemuksia. Alavatsalla vihloi noin 10 kertaa illan aikana. Yleensä vihlontaa on ollut vain ovulaation aikaan munasarjan kohdalla. Tätä oiretta tuskin olen kuvitellut. Muut oireet voivatkin sitten olla kuvitteellisia / jostain ihan muusta johtuvia: yksi iso finni otsassa (ei ole ollut varmaan 10 vuoteen), itkettänyt noin 2 päivää ja ollut kipeä olo tässä parina päivänä. Mutta mä olen maailmanmestari kuvittelemaan itselleni oireita, joten en itsekään ihan usko kaikkiin havaitsemiini oireisiin. :)

Ja lopuksi vielä promoa: Uutta verta kaivataan tähän pinoon! Ilmoittaudu tänne, niin saadaan hyvät keskustelut aikaiseksi! Me tiedetään, että ei olla ainoita yli kolmekymppisiä ensiyrittäjiä! :saint:
 
Sunnuntai 9.8.2009



Lumikeiju 34v..........kp12/28-32...........yk17.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp33/28-30........yk4..........................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen

Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen

[/quote]

 
Opaali, tervetuloa pinoon, joka valitettavasti (tai oikeastaan ONNEKSI on pienentynyt pienenemistään..) ! :) Suurimmalle osalle on suotu raskauden onni, ja ihmiset ovat siirtyneet Odottajien pinoon. Me täällä Heksun kanssa edelleen pyöritään silloin tällöin kirjoittelemassa.

Opaali, jos haluat päivittää listaa, niin klikkaat edellisen listan kohdalla "LAINAA", ja siihen tekstiin sitten muutat vain päivämäärän ja kp:t. Silloin tulee automaattisesti mukaan kukkaset ja muut :)

Minun tilanteeni on aika kimuranttinen ja oikeastaan kuuluisin Lapsettomuus tai Adoptio-puolelle, vaan en oo sinne juurikaan kirjoitellut mitään. Vauvaa toivotaan kovasti, mutta minulla aiemmasta sairastelusta johtuen raskautuminen on hankalaa, ja viime kerralla gynen mukaan kuulemma mahdotonta :( Vatsanalueen leikkaukset elämäni varrella on aiheuttanut kiinnikkeitä alavatsaan, ja ne tekee homman hankalaksi.

Sain juuri 2 päivää sitten kuulla että CT-kuvien perusteella kiinnikkeistä johtuva nestepussi oikeassa munatorvessa on kasvanut niin isoksi, että leikkaus on välttämätön ja puntti tutisten tässä odotellaan syyskuuta. Mutta päivä kerrallaan mennään ja katsotaan mitä tuleman pitää. Ensimmäinen adoptioneuvonta-aika olisi myös syyskuussa, eli olemme ottaneet ensimmäisen askeleen sille tielle :heart:

Raskautumisonnea Opaalille ja Heksulle, voikaa mahdollisimman hyvin!!!

 
Hei! Ihanaiset kolmekymppiset!
Taidanpa liittyä pinoon. Olen Lueskellut muutamia keskusteluja, mutta en ole löytänyt ns. sitä oikeaa. Jospa se lähtis tästä... :)

Elikkä hiaman taustoja. Varsinainen yrittäminen alkoi vuoden alusta. Itse olen halunnut lasta jo muutaman vuoden ajan, mutta mieheni on ollut vähän jäljessä. No vihdoinkin hänellä syttyi vihreä valo ja sitten aloitettiin hommat. Ensimmäisenä yk:na olin niin varma onnistumisesta. heh heh. Nippaili mahassa ja juili. Menkatkin oli myöhässä ja sitten kun kuukautiset alko, niin ne kesti vain pari päivää. Vieläkin mietin, et olinko ja se meni pois vai kuvittelinko kaiken?

Viime kevään ollaan rennosti yritelty, mutta silti aina pettynyt Rupesin pähkäilee neljännen kuukauden jälkeen ja varasin ajan gynelle. Halusin tietää, että voisko jokin olla vinossa. Gyne löysikin 7cm kokoisen nestekystan munasarjasta ja laittoi lähetteen eteenpäin. Minut leikattiin pari viikkoa sitten, ehti kasvaa yli 10cm kokoiseksi, laparoskopiassa ja samalla löytyi toisesta munasarjasta endoa. Eivät kuitenkaan leikanneet sitä. Olisi voinut olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Lääkäri positiivisesti sanoi, että yrittäkää vuosi ja jos ei sitten kuulu, niin hoitoihin.

Sitä nyt miettii, kuinka naiivi oli, että lapsethan tulee kun niitä haluaa. Nääh. Äitini aina jaksoi sanoa mulle, että nosta vaan jalat ylös, kyllä se siitä. Hän sai minut ekalla yrityskerralla. Huom. ei edes yrityskuukautena ja samoin siskoni, vaikka olikin lähes 40.

Nyt on kp1 ja lähden uuteen nousuun. Kestäköön vuoden tai kaksi tai kolme. hermothan siinä välillä menee, mutta menköön. teidän tarinat auttavat ja toivottavasti pystyn auttamaan myös jotain teistä. =)
 
Maanantai 10.8.2009

Lumikeiju 34v..........kp12/28-32...........yk17.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp33/28-30........yk4..........................esikoinen
Lilja76..........................kp2/?.............yk8...........................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09


lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09


Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen

[/quote]

 
Onpa mukava että tämä pino alkaa taas herätä "henkiin"...! Kyllä meitä kolmikymppisiä ensikertalaisia on, kunhan vaan löytävät kaikki tänne!!!

Liljalle oikein paljon tervetuloa pinoilemaan! Tarkistatko vielä että laitoin tietosi oikein listaan... :) Tsemppiä Sinulle raskautumisyrityksiin! Oon kuullut monista, jotka endometrioosista huolimatta ovat tulleet raskaaksi, eli toivoa on paljonkin!

Mun tuleva alavatsaoperaatio olisi tehty myöskin laparoskooppisesti, jos ei taustalla olisi 4 aiempaa vatsaleikkausta. Tässä tilanteessa tähystysleikkaus ei mun kohdalla tuu kuuloonkaan, sen verran kiinnikkeinen alavatsani on. Harmillista, sillä avoleikkauksen jälkeinen toipuminen on hidasta ja sairasloma tulee olemaan ainakin kuukausi :( Mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :heart:
 
Moikka vaan...ja tervetuloa Lilja! Mulla menossa kp 18/25... ja arvatkaapa mitä, mulla tuli eilen ihan hiukkasen vuotoo tummaa...ei verta...voisiko vihdoin olla kiinnittymisvuotoa...No sen näkee viikon päästä. Kun on kierto sitten lopuillaan....
Eli pitkästä aikaa jotain lupaavaa...mehän kanssa ollaan yritetty jo pari vuotta, tosin oli pikkutako välissä...mutta kauan kuitenkin. Saapa nähdä tarviiko niitä clomeja sitten aloittaakaan.
Minä olen nyt lähdössä lomalle ja voi olla että en paljoo ole netin ääressä...mutta koitan jostain laittaa viestii jos nyt vaikka plussaan...
 
Hei kaikille !

Täällä olisi uusi tulokas
Lumikeiju sai houkuteltua minut kirjoittamaan tälle palstalle. Ajattelin jo, että missä se yli 30 kymppisten palsta on, mutta löytyihän se :) siis kohtalo tovereita löytyy.

Tietoni: 32 v. kp 1/21-26 ja yk 3, Esikoinen.
Jännitystä odotuksessa on ollut ja alavatsa kipuja, mutta ei ole vielä tärpännyt, mutta kova on yritys.
En ole vielä lääkäriin aikaa varannut, mutta kannattais varmaan.
Koska olette yleisesti aloittaneet clomet tai terot.. monenko yk jälkeen ??

 
Jeee! Saadaan lisää uutta verta! (ironista... :LOL:) Tervetuoa Lilja ja Nasu!

Sä Lumikeiju oletkin joutunut kokemaan monta vaihetta "lapsenhankinnassa". Toivotaan, että nyt alkaa sujua, kun pääsette adoptiokeskusteluihin. Miten kauan noissa adoptioasioissa menee? Tietenkin riippuu tapauksesta, mutta onko alle vai yli vuosi vai paljon enemmänkin?

Heksu innostui heti Lumikeijun raskautusmisonnen toivottamisen jäkeen bongaamaan mahdollista kiinnittymisvuotoa. Voiskohan se olla....? Ja Heksu sun pitää pitää meidät tilanteen tasalla - lomasta huolimatta! (Vaikka juuri itse olin lomalla ja vietin 1,5 viikkoa hiljaiseloa
:kieh:)

Mulla siis yk 5 on alkanut ja nyt alkaa olla jo ovulaatiot kohta käsillä. Limailu on alkanut ja nyt yritän bongailla sitä "egg-white" limaa. :) Tämän kuukauden uutena tuulena olen aloittanut myös lämpötilojen mittailun aamulla. Tosin ihan tavallisella lämpömittarilla. Epäilyttää nuo ovulaatiotikut, joita olen parissa kierrossa käyttänyt. Mittailen lämpöjä erityisesti siksi että haluaisin selvittää ovulaation ajankohdan, että tiedän luteaalivaiheen olevan tarpeeksi pitkä. Viime kuussa luulen sen olleen lähellä 10 päivää. Samalla otin käyttöön, ainakin nyt kuukaudeksi fertilityfriend.com-sivuston seurantatyökalun. Siihen saa kätevästi ylös oireet + lämpötilat + seksit. :) Saas nähdä kauanko tota jaksan. Lisäksi jos on jotain faktaa näyttää lääkärille kun sen aika tulee, niin hyvähän se on.

Me ollaan myös mietitty lääkäriin menoa aikaisessa vaiheessa. Ei tässä enää nuoreksi tulla ja olisi hyvä tietää, että hormoonit ja simpat on kunnossa kun tässä yritellään. (Ja lisäksi kirjoittajana on harvinaisen kärsimätön yksilö).

Yritän tän viestin jälkeen päivittää listan... Ei saa nauraa, jos menee pieleen!
 
Tiistai 11.8.2009

Lumikeiju 34v..........kp13/28-32...........yk17.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp11/28-29........yk5..........................esikoinen
Lilja76..........................kp3/?.............yk8...........................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen
Nasu76....................kp2/21-26.........yk3...........................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09


lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09


Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen

 
Lilja, mulla kävi myös oudot parin päivän kuukautiset ehkä kolmannella kierrolla. Oli kyllä tosi oudot... Mutta mistä niistä koskaan tietää mikä niiden takana on. Ainakaan nyt jälkikäteen ei oikein voi mitenkään tietää.

Mietin tuota meidän tilastolistaa. Pitäisiköhän sieltä poistaa esim. vuonna 2007 ja 2008 plussanneet? Saattaa ehkä pelottaa uusia? Mitä mieltä olette siitä? Te tietysti tunnette ne tyypit, joten saatte kertoa, jos ehdottelen tyhmiä. :ashamed:

(poistuu takaoikealle 3 viestin jälkeen)
 
Hei vaan kaikki :)

lueskelin eilen kovasti palstaa ja löysin tämänkin ketjun - lähinnä vietin aikaa raskauden ansioireista keskittyvän keskustelun parissa mutta nyt kaikki oireet on luettu ja vaikka epätietoisuutta on ilmassa, on hieman varmempi olo - nyt vain jotenkin tuntuu että olisin raskaana.

Mutta karkaan jo asioiden edelle - olen tänä vuonna 32v ja esikoinen olisi nyt harkinnassa. Menimme mieheni kanssa naimisiin aivan hiljattain ja tämän jälkeen jätimme ehkäisyn pois. Syy miksi löysin tieni tänne on kumma olo joka on nyt 'vaivannut' jo pari päivää. Kuukautisten pitäisi alkaa huomenna tai viimeistään viikonloppuna (nyt siis kp 25/26-28). Jännittää jo senkin vuoksi että edessä on ylihuomenna ulkomaille suuntautuva työmatka... Kumma olo sisältää enimmäkseen puristavan tunteen munasarjoissa ja kohdussa - melkein koko alavatsassa - hieman kuin olisi jatkuvasti vatsalihastreeneissä ;o)

Eilen menimme apteeekin kautta kotiin ja tulos CB:llä oli iltapissistä nega. Huomenna aion testailla uudestaan...

Jos olisin nyt raskaana, tärppäsi meillä ekalla kerralla (vaikka emme siis mitään sen kummemmin yrittäneet) ja sepä tässä ihmetyttääkin ja samalla pelottaa ihan hirveästi. Lähinnä pelottaa se, ettei tullut hankittua niitä lapsia silloin 20-risat vaan että tosiaan aika on karannut näin pitkälle ja kummastuttaa mitä se raskaus tuo eteen tämän ikäiselle. Vertaistukea täällä siis hieman kaivataan ja kokemusten vaihtoa.

Oikein hyviä kesän viimeisiä päiviä tämän ketjun lukijoille :)
 
Pähkynällä on jännät paikat. :D Mulla oli silloin ekana kuukautena aivan samanlaiset tuntemukset. Itse rupesin vain miettimään, että olenko itse kiinnittänyt kaikkiin oireisiin enemmän huomiota yrityksen aloittamisen jälkeen. Silloin minä ekaksi hämmennyin, sitten toivoin, sitten en uskaltanut toivoa. ja viimein kauhea pettymys ja tyhjä olo. Yrittääkö keho raskautua ja siitä kauhea myllerrys, mutta ei vaan pysy matkassa mukana. Toivotaan, että huominen tuo Pähkynälle hyviä uutisia.

Eihän me nyt vielä vanhoja ensikertalaisia olla. Naiset parhaassa iässä. =) Turhaan sitä murehtimaan. Nyt on hyvä aika aloittaa tai jatkaa. Kyllähän aikaisemmin olis ehkä pitänyt vaikka mitä. Hyvä tosin on mennä ajoissa lääkäriin tsekkaamaan, ettei mene turhaan aikaa hukkaan ja hermot sekä parisuhde siinä samalla. Mulle lääkäri ennen laparoskopiaa ei ollut moksiskaan mun iästä. Eka se kysyi, että onko sulla lapsenteko ajankohtaista nyt vai tulevaisuudessa? Ja hölmistyneenä sanoin et mahdollisimman piaa, tietenkin. :eek:

Opaalille onnistuneita bongailuja ja peittojen heiluttelua. Mulla alkaa täti pakkaamaan, joten sitten meillä on yrityksen makua ;) Itse en ole ovista tikuttanut. Luulen, että se lisäis stressiä. :whistle: Meillä toistaiseksi yritän olla mahdollisimman "hehkeä" otollisina päivinä. :LOL:

Lumikeiju. Minuakin kiinnostaa tuo adoptio aika? Ystäväni adoptoi venezuelasta ja heillä meni siihen n. 4 vuotta. Yhteydenotosta lapsenhakumatkaan. Voi sitä onnea siinä talossa tällä hetkellä. :heart:

sataa sataa ropisee...
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=4663246.jpg

plussaa tuli, eli olin liian aikaisessa. Tein varmuuden vuoksi kolme testiä (1xCB 2xPRE) ja niistä kahdessa plussa ja toinen predictor jäi kokonaan blankoksi eli oli sitten jotenkin viallinen (?)

Olo on yllättävän rauhallinen ja ajatukset jotenkin hirveän rationaalisia. Nyt rupeaa huolestuttamaan anbi-kuuri joka loppui n. viikko lasketun hedelmöittymisen jälkeen eli viime lauantaina :/ Miten on, luin että yhteinen verenkierto on se, jonka jälkeen tulee varoa kaikkea ja tarkistaa lääkitykset jne. voiko tuolla olla jotain haittaa?

Alkoholiakin on tullut nautittua (erittäin hillitysti) muutama annos tämän hedelmöittymisen jälkeen ystävien häissä (kuoharia ja viiniä, yksi lonkero). Miten voi ihminent untea olonsa näin syylliseksi? Toivottavasti huoleni ovat turhia... Muuten olen elämäntavoiltani aika pulmunen - en ole koskaan polttanut, syön terveellisesti ja suosin aina luomua ja terveellisimpiä vaihtoehtoja ja alkoholia tulee yleensä otettua kerran parissa kuukaudessa parin lasin verran ja useimmiten ainoastaan ruoan kera.

Huomaatteko; sekaisin täällä ollaan kun tällaisista rupean tarinoimaan vaikka ensin väitän olevani rauhallinen ja ajatusten rationaaslisia..? :LOL:
 
Hih! Ihanaa pähkynä :flower: Paljon onnea :) Nyt syyllisyys tuntemukset romukoppaan. Ei mitään syytä. Nauti jokaisesta hetkestä...

Ensi viikolla tai ehkä jo viikonloppuna alkaa tositoimet meilläpäin. Toivottavasti Pähkynä imaisee mukaan. :D
 
Onnea pähkynä! Selkeä risti siellä kuvassa oli! Alkoholista sun on turha olla huolissasi, sillä yhteistä verenkiertoa sulla ja alkiolla ei vielä ole. En muista tarkalleen milloin alkio muuttuu sikiöksi (ja teillä on sitten yhteinen verenkierto), mutta se oli muistaakseni lähempänä viikkoa 10. :) Lisään sut plussanneiden listaan, niin saadaan onnistumisia pitkästä aikaa tällekin listalle. :)

Täällä on peitonheilutukset käynnissä. Kerta päivässä pitää lääkärin loitolla - vai mitä? :)

Lilja, mennään me Pähkynän imussa. Tehdään tästä hurja kolmen plussan kuukausi! Raskaustesti odottelee laatikossa, jotta voisi parin viikon päästä testailla. Muutkin saa tulla mukaan plussauskuukauteen! :)
 
Torstai 13.8.2009

Lumikeiju 34v..........kp15/28-32...........yk17.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp13/28-29........yk5..........................esikoinen
Lilja76..........................kp5/?.............yk8...........................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen
Nasu76....................kp4/21-26.........yk3...........................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09


lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09


Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
Elokuun 2009 plussat
Pähkynä.................yk1.....................esikoinen
 
Lauantai 15.8.2009

Lumikeiju 34v..........kp17/28-32...........yk17.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp15/28-29........yk5..........................esikoinen
Lilja76..........................kp7/?.............yk8...........................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen
Nasu76....................kp6/21-26.........yk3...........................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09


lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09


Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
Elokuun 2009 plussat
Pähkynä.................yk1.....................esikoinen

 
Huhuu! Mihis ootte hävinnyt? :)

Täällä kovat ovisbongailut käynnissä. Aamulämpötila oli tänään 0,1 korkeampi kuin koko kierron aikana tähän mennessä (menee varmaan vielä mittausvirheen piikkiin). Silti tässä odotellaan josko ovis tulisi pian. Viimeistään 3 päivän päästä pitäisi olla, jos mennään siinä tahdissa kuin luulen. Jännään myöskin nähdä, miten lämpötilat muuttuu kierron aikana. Siitä kun ei ole kokemusta aikaisemmin. Nyt on ehkä jotain ovistuntemuksia vatsalla, mutta voihan ne olla kuviteltujakin. Tai tarkkaavaisen tutkiskelun tuloksia.

Tervetuloa uudetkin mukaan tähän pinoon! Muuten tässä höperöityy itsekin kun kirjoittelee itselleen. :)
 
Lilja, mainitsit tuossa aikaisemmin siitä, että raskautumisen yrittämisen jälkeen on tullut kaikenlaisia tuntemuksia. Minulla tuntemusten huomaaminen on ollut selkeästi linkissä tarkkaavaisuuden nousemiseen. Varsinkin ekoina yrityskiertoina tuntuu, että oli jos jonkinlaisia oireita. Toki nytkin niitä oireita on, mutta niistä osaa ottaa vähemmän stressiä. :)

ON: Jotain pientä tuntemusta alavatsassa. Oviksen odottelua siis. Tänään ovistesti näytti haaleaa viivaa, joten ovis on lähestymässä. Mulla on muutaman kierron ajan ovistesti näyttänyt ensin haaleaa viivaa ja sitten parina päivänä viiva on vahvistunut. Simpat jonottelee (toivottavasti) oikeassa paikassa ja tekee sitten itseään tykö kun munasolu ilmestyy paikalle.

:xmas: Tonttu lopettelee itselleen kirjoittamisen. :)
 
Voi sua Opaali78, Sori et oon ollut katveessa. Viikonloppu mennyt kaiken maailman kissanristiäisissä. Ens viikol ois oikeet ristiäiset ja kummin tehtävää pukkaa. Taas tulee itku niitä nyyttejä katsoessa. Ovat niin sulkkuja :) Nyt en ole edes katkera, kun on kysymyksessä pitkään toivottu ja monen ivf:n tulos. :D Antaa enemmänkin toivoa.

Mulla on jo nyt omituisii tuntemuksii. Tuon leikkauksen jälkeen on ollut omituinen tunne. Jopa seksi tuntuu erilaiselta. Ihan kuin tuntis kehonsa aivan erilailla. Nythän on aikaiset touhut vielä käynnissä eli ensi viikolla vasta alkaa olemaan oikeat ajat käsillä. En nyt kyllä aio ottaa tässä kierrossa turhia odotuksia. Huom. aio ;)

Tuo tarkkaavaisuuden nouseminen taitaa olla kysymyksessä. Tietohan lisää tuskaa. :LOL:
Pitäisköhän sitä vaikka ens kuussa, jos ei tärppää, niin kokeilla ovistestei. Ehkäpä. Nyt ainoana lisäkeinona olen lisännyt sinkkiä ja E-vitamiinia... greippimehu tosin ois myös aika hyvää :)
 
hyvää alkanutta viikkoa kaikille :eek:) työmatka sujui hyvin ja toistaiseksi ei mitään sen kummempia oireita, jotka haittaisivat. Odotan kauhula pahoinvointeja ja ties mitä ;o) Kovasti minulle yritettiin tarjoilla erilaisissa iltajuhlissa alkoholia, mutta sain kieltäydyttyä kaikesta ilman sen kummempia epäilyksiä työnantajan suhteen (I hope). Eilen tuli vihjattua omille ja puolison vanhemmille että "jos hyvin käy, niin....". Onnellisia olivat, vaikka ymmärsivätkin ettei ole vielä aika muuta kuin toivoa että raskaus on oikeassa paikassa jne.

jepjep. Ja teimme vielä viikonloppuna yhden testin ihan kuin vaan varmistukseksi. En ymmärrä miten kukaan jaksaa oikeasti selväjärkisenä tämän ensimmäisen kolmanneksen - itseäni kauhistuttaa ja huolestuttaa ja vaikka mitä. Kai se on vaan alistuttava tähän odotukseen ja toivottava että kaikki käy hyvin.

Oikein paljon tsemppiä Opaalille ja Liljalle!! Sinkin olen itsekin kuullut olevan erinomainen apu - Olen syönyt sinkkiä (kelasin) 4 tabl. /vrk ihan vaan saadakseni ihoni parempaan kuntoon, nyt kuulin työmatkalla viikonloppuna että manner-euroopassa sitä on suositeltu ihan virallisesti uutisissa sikaflunssan vastustamiseen, joten aika hyvä aine :eek:)

Nyt pitääkin vääntäytyä töiden pariin...
 
Moro...sorry kun en ole kirjoitellut. En ole ollut koneen äärellä. No täällä menkat päivän myöhässä...mutta aion testata vasta torstaina. Että jänniä aikoja vietetään. Eli kp 26/24 on menossa vai jokohan se on 27/24 menossa nyt. Tässä näätte mun stressaamattoman asenteen. Heh! Onnee vaan Pähkynälle plussasta. Mäkin muuten raskausvitamiineja ja foolihappoa popsin...oon syönyt jo kauan...meilläkin muuten yritystä pian kaksi vuotta takana...mutta olihan meillä taukoo jonkin aikaa välillä...mutta laittelen kuulumisiakin taasen...jos jotain uutta kuuluu...niin ei menkkaoireita ole ollenkaan...
 

Yhteistyössä