<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

kali :hug:

Vilijonkka Onneksi okoon ! :flower:

Marpa Ei kannata vielä kirvestä heittää kaivoon. Ikävää kyllä että yritys pitkittyi. Toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin. Tsemppiä!

Fiinaliina Wou miten tehokasta vyöhyketerapia! :) Ajattelin itsekkin kokeilla jotain hoitoa niinku akupunktiota tms rentoutumista helpottamaan.

Mitähän kuuluu kultsipallolle?

Jos epäilen vahvasti ovikseni olleen joko eilen tai tänään, mikähän dpo laitetaan, että pääsen piinailemaan ? ;)
 
kali :hug:

Ihmettelen edelleenki miksei tullu oviskipuja... Ovis oli kumminki todennäkösesti silloin 2.1 . eli odottelen tätiä saapuvaks 16./17.1. Pieni toive ois taas et jos tärppäs... Mutta luulen kumminki ettei natsannu. Pettymys on joka tapauksessa suuri. :(

Kysyin tänään lääkäriltä joka hoitaa mua muiden vaivojen takia.. Tästä lapsettomuudesta. Oli sitä mieltä että varmastikin riittää kun tav lääkärille varaan ajan ja peruskatselmukset tehään, ja kai papa. Kun on jo olemassa tiedot kokeista ja silloin tähystämäl ei mitään vikaa löytyny. Niin voisin saada sen reseptin melko nopeastikin :)
 
ON: Täällä lähtee tänään kuudes Tero, eli viikon päästä n. saa aloittaa clomit. Sit bongailemaan ovista. Ellei nyt sit käy niin tyhmästi ettei Teroista huolimatta kuukautiset alkaiskaan. Pitäis kyllä alkaa, kerran aiemminkin on käynnistetty kierto Teroilla. Hmh.. Tää on niin tuskasta aina tää odottelu.. :D

Häät meillä on miehen kanssa maaliskuun 16, eli jos plussa tulee ennen sitä, niin olempahan omissa häissäni sitten selvinpäin, ja polttarit jää väliin. Mutta sen plussan rinnalla se ei kyllä tunnu miltään! :) <3
 
Musta se menee niin, että dpo -1 on ovisplussapäivä, dpo 0 on ovispäivä (koska ovis tapahtuu keskimäärin 24 h plussasta), dpo 1 on ovispäivää seuraava päivä, jne. Dpo:han siis tarkoittaa days past ovulation, siis kuinka monta päivää on ovulaatiosta.
 
miss_piggy
On tuoki vaan hankala laskea :D Niin eli se ovis ei oiskaan samana päivänä kuin ovisplussapäivä... kauanko muuten siittiöt oikeesti pysyy elinkelpoisena tuolla sisuksissa? Kuhan tässä mietin että oliko miehen siimahännät vielä elossa oikeeseen aikaan, viimeiset pupuilut oli silloin 31.12-1.1 välisenä yönä noin klo 01 :ashamed: Ja se ovisplussa oli silloin 31.12.

(.) Mun mahassa on kupliva tunne, toivottavasti ei menkat tuu. Ja parina päivänä on ollu maha normaalia kovemmalla.
 
Kiitoksia lukuisista onnitteluista :)

Marpa: Mitäs jos parin viikon päästä ei alkaiskaa uus kierto? ;) vai tuntuuko siltä, ettei oo tärppi käyny? Toivotaan kuiteski parasta :) ja muutenki, toivotaan et gyne pystyy vauhdittamaan asioita. Tsemit <3

Kali: nouuu, olen pahoillani, ompas ikävä juttu :( voimahaleja ja toivotaan et tärppi käy pian uudelleen ja pidempiaikaisesti :)

Täällä tänään ovispäivä. Miestä odottelen lätkäpelistä, että pääsis vielä varmistelemaan asioita. Eilen kyllä pupuiltiin, että arpalipuke on ostettu, mut jotenki aina tuntuu varmemmalta ku vielä varmistelee extraa (vaikka vaikutus taitaa olla kyllä vaan psykologinen).
Perhana, ku flunssa yrittää iskeä. Kaksi yötä menny heikossa hapessa..tulis nyt sit ees kunnolla flunssa päälle et viitsis saikkua ottaa ku tälläsen yskän/nuhan/kurkkukivun takia ei viitti, vaikka veto onki ihan nollissa. Lämmöt on noussu ja nyt en sitte tiä johtuuko oviksesta vaiko flunssasta.
 
[/URL]
THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 9.1.2013

kultsipallo...............20...................kp 47/28........................yk 11
Henrietta-.............. 25..................kp 41/33...........................yk 3



tuttikeiju...............22...................kp 39/28-35.......................yk11
slallu.....................25..................kp37/28-41.........................yk3
Miss_piggy..............31...................kp35/29............................yk8
Fireweed...................23.................kp32/27-30......................yk2




maimai....................29...................kp29/27-30......................yk7
buffy......................23...................kp 26/28...........................yk 9
Enna_.......................28.................kp24/35..........................yk5
pantera.....................19.................kp 23/27-28.....................yk 5
ralliruutu..................23...................kp 22/28.......................yk 4
Lilja87......................25................kp 21/30-44?.............TJOT/yk 5



Vilijonkka..................27...............kp 20/29-35........................yk 10
Leonella..................28..................kp 19/28..........................yk 4
Iia-Maria......................................kp 19/28-31...................yk3
Miuyy........................22...............kp 16/28..........................yk 4



Luna 85.....................27................ kp 10/35-38..................yk 10
Lullaby89................23....................kp 10/31-36..................yk 15
jjennaa...........................................kp4/34........................yk8
Fiinaliina................23......................kp4/33........................yk6
Kali85...................27.......................kp2/34........................yk7



ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

miss_piggy dpo 6
Pantera dpo 4
Vilijonkka dpo 1



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Meri__
Hydrangea
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012 15.12.12 pikkuinen prinssi :heart:
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk3
taru81 22.11.2012 yk3
ensimmäinen 24.11 yk2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk1?
Dana 22.12 yk17
Kali85 2.1.13 yk6 (km)



 
Kali: Eiii, tosi ikävästi käynyt sulle! )): Noh, mutta leuka ylös, ja kohti uutta kiertoa, varmasti jossain vaiheessa teilläkin tärppää kunnolla, ihan 9kk pituiseksi ajaksi! :)

On: Tero nro 7.. On tää odottelu niin tuskasta. Kokoajan mietin, että saakohan ne terot nyt kuitenkaan niitä kuukautisia alkamaan, että pääsis noita clomeja kokeilemaan. Samalla yritän pitää itseni maanpinnalla, ajatukset karkaa joka paikassa tähän vauva prosessiin. Stressaan tosi paljon. Suunnittelen jo pinnasänkyjen ostoa, ja isompaa asuntoa.. Voi kun vaan osais hillitä itsensä, kun odotukset noilta clomeilta on niin suuret.. ettei vain tulis pettymyksiä.. :(

Oon ollu viimeset pari päivää tosi pahalla päällä. Hirveen äkänen, ja vihanen ja tempperamenttinen. Suutun kaikesta ja hermostun tosi helposti. Miehen ei tarvitse sanoa ku yks väärä sana ja avot, alkaa huuto ja valitus. Sitte huomaan itekki että miten rumasti taas tulikaan sanottua, ja ihan kauhuissani menen pyytelemään anteeksi, leikö johtuu teroista, vaiko vaan tästä stressistä.. :(
 
Miss_piggy Mä oon lukenu että 2-3 päivää siimahännät pysyis elossa, mutta voi pysyä pidempäänkin jopa 5 päivää.. Kai sekin on niin tapauskohtasta, millaset olosuhteet niillä siellä on :)
Mutta jos sulle on ovisplussa tullu 31.12 niin sillonhan oviksen pitäs olla siitä 12-36h(?) eteenpäin.. Niin kyllähän teijän 1.1 pupuilu on osunu juuri otolliseen aikaan, munasoluhan se on mikä ei pysy kauaa hengissä. Toivotaan siis parasta :heart:

Mä en tiedä noista dpo:sta. Mutta loogisesti ajateltuna se vois mennä just niiku Hydrangea sanoi. :) Mulla ois siis dpo 7 tänään.
 
miss_piggy, meidän lääkäri sanoi, että pupuilua 2-3 kertaa viikossa riittää takaamaan sen, että simppoja on aina paikalla, kun miehessä ei ole vikaa.

Niin ja kai se on aika yksilöllistä kuinka pian ovisplussasta ovis tulee. Joillakin se LH-huippu on tosi lyhyt. Toisilla (niinku mulla viime kierrossa) se voi kestää useamman päivän. Mutta toi 24 h on kai ihan hyvä nyrkkisääntö. :)
 
Musta tuntuu, et mä oon luottanu liikaa laskureiden antamaan oviksen ajankohtaan... Hitsi, en nyt tiiä oisko päiviä enemmän vai vähemmän... Ei taida auttaa muu kun ootella tätiä :/ Puhelinkin joutui huoltoon, niin mulla ei oo sovellusta, mihin merkkaan pupuilut ylös, nii nyt ei oo ajotuksistakaan mitään hajua :D

Se koiraohjelma, jossa ollaan mukana, alkaa ylihuomenna. Pikkasen jänskää, vaikka meillä onki vikat kuvaukset vasta viikon päästä :) Kohta sitä pällistellään itteä telkkarista, voi kamala. Eikä asiaa helpota yhtään, et yks jakso uusitaan kolme kertaa :LOL:
 
Ihan pakko kertoa lähipiiristä yksi vauvantekoprosessi.

Yritystä oli takana reilu vuosi, hakeutuivat lääkärille. Lääkkeet saivat (en tarkkaan tiedä mitä lääkkeitä) ja niiden avulla yrittivät reilun vuoden. Kaikkiaan kolme vuotta yritystä takana ja ei tuntunut tärppäävän edes lääkkeiden kanssa. Äiti-ihminen laihdutti 15 kiloa ja kappas vaan, 4 yritysvuoden jälkeen tärppäsi :) Ja senkin jälkeen on tärpännyt, neljäs tulossa heille :D
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Vilijonkka en usko tärpin käyneen tässä kierrossa. Vielä vähemmän on uskoa kun edellisillä kerroilla. En edes tarkalleen tiedä mikä kp on menossa tiedän vain, ensi viikon loppupuolella täytyy taas kantaa siteitä laukussa, jos menkat "yllättää". Mies on jopa kiinnostuneempi mun kiertopäivistä ja eilen kyseli, että onko parhaat päivät menny. :D

Meri__ Mä kans oon ollu aivan hirveällä päällä viime aikoina. Muhun on iskeny vissiin Hullun lehmän tauti, kun sytyn kaikesta mitä mulle sanotaan :S
 
Miuyy piinailijoihin dpo2 tälle päivälle

Juu, senpä takia kysyinkin, kun muistin että on tuo -1, mutta kun en tikuttele vaan tunnustelen kun oviskipuja on, jotka on pahempia kuin menkkakivut (joita ei ole). Luin että oviskivut tulee joko munasolun irtoamisesta tai keltarauhasen rappeutumisesta, mutta jos minulla on ollut kahdet eri kivut (luultavasti siis molemmat yllämainitut) niin ovulaatio on silloin luultavimmin tapahtunut niiden kipujen välissä. Tai ainakin hedelmällisin aika on ollut silloin. No, ei auta kun odotella.

Leonella Hyvä tietää, että painoa pois vaan jos ei muuten ala sujumaan :) (minulla siis on hiukan ylipainoa)

pantera Jee! Kiva saada jotain muuta ajateltavaa piinapäivien ratoksi :) Mistä ohjelmasta on kyse?

miss_piggy Vielä voi toivoa parasta +++:whistle:
 
Ja minulle voi päivitellä torstaiksi Kp 3/27-30 ja yk 3

Kuten aiemmin arvelinkin, pitkästä aikaa 30 kierto. Ovista en bongannut kunnolla, ei ollut mitään tunnistettavia kipuja ja kosteutta tuntui olevan melkein koko kierron ajan mut varsinaisia limoja en huomannut. En ihmettelisi vaikka tää olis ollutkin ovuloimaton kierto.

Aloin käyttämään kuukuppia, jo on opettelua tässäkin touhussa, mutta jos sitä vaikka näiden tätipäivien aikana oppis käyttämään niin et vois noista muista suojista luopua.
Onko täällä muita kupin käyttäjiä? :)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille ihanaisille esikoisesta haaveileville!
 
Viimeksi muokattu:
Piipahdanpas tässäkin ketjussa kun pisti silmään tuo kysymys kuukupista.
Itse olen käyttänyt kuppia kolmisen vuotta ja voin lämpimästi suositella! Muutamat kuukautiset meni opetellessa mutta nyt en enää vaihtaisi pois. En ole tarvinut mitään muita suojia sen lisäksi, koska senhän voi laittaa jo silloin kun arvelee menkkojen alkavan ja voi pitää vielä viimeisinä niukimpinakin vuotopäivinä jos jotain suojaa tarvii eikä se kuivata limakalvoja tms. Mulla kun on tosi niukka vuoto niin tyhjennän sen kaksi kertaa vuorokaudessa eli ei tarvii esim. työpäivän aikana sitä murehtia. Täytyy sanoa että on yksi parhaista keksinnöistä helpottamaan naisen elämää :)
 
Fireweed Mulla kans on kuukuppi. On kyl kätevä kun jaksaa vaan kaivaa sen esille, kun menkat alkaa :) Huomattavasti paljon mukavampi kuin siteet tai tamponit. Aikas nopeasti sen oppii. Mun ongelma oli se liian pitkä tappi, joten napsasin sitä lyhyemmäksi ja ongelmat katosivat :) Mulla tapana tyhjentää aamulla ja illalla, joskus päivällä koulun/työpäivän jälkeen, vaikka tarvetta ei välttis olisikaa, tulee henkisesti puhtaampi olo :D. Ja sitten tärkeetä että sitä säilyttää hyvin ja muistaa aina sitten puhdistaa sen kunnolla, itse keittelen sitä :)
 
Heip! Pikaiset päivitykset muuton keskeltä eli huomiselle saapi päivittää kp 6, YK 4
Toivottavasti tää kierto ei veny entisestään :| en saanu soitettua sille gynelle, ennen ku menkat alko mut vois kyllä vähän kysellä että missä mättää kun noin pitkä kierto vaikka terot oli käytössä.
Ensi viikolla saadaan netti niin pääsee tänne kunnolla mukaan ;)
 
[/URL]
THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 10.1.2013

kultsipallo...............20...................kp 47/28........................yk 11



tuttikeiju...............22...................kp 40/28-35.......................yk11
slallu.....................25..................kp38/28-41.........................yk3
Miss_piggy..............31...................kp36/29............................yk8





maimai....................29...................kp30/27-30......................yk7
buffy......................23...................kp 27/28...........................yk 9
Enna_.......................28.................kp25/35..........................yk5
pantera.....................19.................kp 24/27-28.....................yk 5
ralliruutu..................23...................kp 23/28.......................yk 4
Lilja87......................25................kp 22/30-44?.............TJOT/yk 5
Vilijonkka..................27...............kp 21/29-35........................yk 10



Leonella..................28..................kp 20/28..........................yk 4
Iia-Maria......................................kp 20/28-31...................yk3
Miuyy........................22...............kp 17/28..........................yk 4
Luna 85.....................27................ kp 11/35-38..................yk 10
Lullaby89................23....................kp 11/31-36..................yk 15



Henrietta-.............. 25..................kp 6/33...........................yk 4
jjennaa...........................................kp5/34........................yk8
Fiinaliina................23......................kp5/33........................yk6
Kali85...................27.......................kp3/34........................yk7
Fireweed...................23.................kp3/27-30......................yk3



ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

miss_piggy dpo 7
Pantera dpo 5
Miuyy dpo 3
Vilijonkka dpo 2



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Meri__
Hydrangea
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012 15.12.12 pikkuinen prinssi :heart:
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk3
taru81 22.11.2012 yk3
ensimmäinen 24.11 yk2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk1?
Dana 22.12 yk17
Kali85 2.1.13 yk6 (km)



 
Miuyy, Tanja Karpelan koirankoulutus ohjelmasta :) 3kk tehty töitä ja koiralla ei oo enää eroahdistusta! Aika ihana fiilis, kun ei tarvii stressata koiran puolesta.

ON: En nyt tiedä tuliko täti hemmetin ajoissa vai oisko tää jotain muuta... Seuraillaan : /
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy

Yhteistyössä