<3 <3 The Esikoisesta Haaveilevat <3 <3 vol. 6

NuttyKitty, vaikee nimi kirjottaa :D saanko lyhentää NK? mutta.. siitä maidosta, mä uskon kanssa että rasvasempi, tai siis tavallinen kevytmaito on parempaa kuin rasvaton.. se on niin jalostettua kamaa ja mun mielestä tavallisessa maidossa on enemmän ravintoaineita ja vähemmän kaikkea ylimäärästä shaissea! :) eli mä kannatan tavallista kevytmaitoa! ite join aikoinaa rasvatonta, mutta vaihdoin sen kevytmaitoon!

eskapismi, jos mun kierto jatkuu tällasena ja ei ala lasta kuulumaan niin meinaan kyllä mennä lekuriin, mutta voihan se olla et vika onki siinä, ettei se munasolu kypsy kunnolla : / noh, sen näkee ajan kanssa kuin akan käy! ja voi luoja, ihana lapsikatras tulossa :heart: ittelläni on aina ennen vauvakuume hellittänyt kun pikkuveikka (nyt 5 v) on ollu kylässä viikonloput, mutta nykyään mulla tulee ihan iltasin ikävä sitä hulinaa ja touhua ja ajattelen et josko jo sais omankii pikkuhiljaa.. :ashamed:
 
tiuhti_, jjoo, ei se kyl napannu missään määrin. Helvetin pieni kylppäri ja se toinen makuuhuone oli ihan jäätävän pieni, ei sinne ois mahtunu sitte joskus tulevaisuudessa edes lapsen sänky sekä koulupöytä.. o_O Uskomatonta!
Mut, eiköhän se löydy, kun lakkaa ettimästä.. :O Ja se on kyl ihana juttu, että oma koti on sellanen mihin haluaa mennä ja missä viihtyy :)
Mullakin ennen ollu tosi niukat menkat, kestää kolme tai neljä päivää ja oikeesti voi melkein kysyä, et "Mitkä menkat?", mut nyt.. huhhuh.. hyi olkoo.. : / :x

Mut nyt suihkuun ja kaverin luo :) \o
 
^Tiuhti: saa lyhentää NK, yritän sitten itsekkin muistaa sen :)

Vähän OT ja ihan tyhmää huolehtia etukäteen, muttakun tää naisen (ainakin mun) mieli nyt on tällanen joka miettii kaikkea jo etukäteen :ashamed: eli mä murehdin jo etukäteen sitä, että jos nyt sattusin raskaaksi tulemaan ja varsinkin jos se tapahtuisi suht helposti niin miten kerron veljelleni ja hänen vaimolleen asiasta: he ovat käyneet lapsettomuushoidoissa nyt 6 vuotta. Musta lapsettomuus on niin surullista ja asia heillekin tosi vaikea ja arka paikka. Täytyy myöntää että näin läheltä nähty lapsettomuus on varmasti vaikuttanu myös mun ajatteluun; esimerkiksi siten että en halua lykätä yrittämistä kauhean pitkälle, tavallaan tuntuu että tässä alkaa jo olla "hätä" vaikkei mitään hätää ole. Ja kyllähän sitä miettii raskautumista ihan eri tavalla pessimistisesti kuin ennen; että "jos tässä nyt IKINÄ mitään raskaaksi edes tulee". Toisaalta kai kaikella on jokin tarkotus; kyllä mä nimittäin aikaisemmin ajattelin "että niitä lapsiahan sitten vaan tehdään". :|
 
NK, minusta se vaikuttaa suuresti kuinka kerrot asian sitten kun raskaudut :) eli minusta ei tarvii mainostaa kauan meni ennenku tärppäsi tai muutenkaan sitten hehkuttaa oireista tai muuhun raskaudesta liittyvästä asiasta! se voi olla monelle arka paikka, ja siis toki sinä saat ja teidän PITÄÄKIN iloita asiasta, mutta ei varmasti ole helppoa sellaisille ihmisille jotka 6 vuotta on kamppaillu lapsettomuuden kanssa. ja kaikin pahin moka on varmaan se, että sanoisit samaan syssyyn tai voivottelisit heidän lapsettomuuttaan juuri kun olet raskaudesta kertonut. asian voit siis kertoa ihan vaan sanomalla että meille tulee vauva, laskettu aika on silloin ja että silleen :) sitten katsot kuinka reagoivat tilanteeseen! eli kerrot kuinka asia on, olet onnellinen siitä niinkuin pitääkin mutta koita olla hehkuttamatta asiasta sen enempää! ja eihän se ole keneltäkään pois jos sinä raskaudut, mutta monilla vaan saattaa tulla siitä paha mieli, itse raskautumisesta, ei siitä että juuri sinä saat lapsen :) ja tämä siis minun mielipiteeni asiaan.. mutta sinä itse tunnet heidät paremmin kuin minä ja osaat varmasti tulkita tilannetta! :) eli älä stressaa! toiset raskautuvat nopeasti ja toisilta menee vuosia ja huonolla tuurilla eivät saa biologisia lapsia, mutta jokaisella meillä on silti se yhteinen toive lapsesta ja ihan jokainen meistä on ihan samalla tavalla lapsensa ansainnut ja aivan varmasti jokainen lastaan rakastaa yhtälailla! :)
 
NuttyKitty Tiedän tunteen kun stressaa ja ajattelee kaikkea etukäteen! Tosin mulla ei oo tollasta tilannetta, mutta stressaan ja mietin jo nyt kaikkee mahdollista.. esim. riittääkö meillä sittenkään rahat, mies kun vielä pari vuotta opiskelee ja onkohan meidän lapsi terve ja kaikkee tollasta mahdollista :D Ei sille vaan omalle mielelleen aina voi mitään, vaikka kuinka järki sanoo, että ei tollasia kannata nyt etukäteen murehtia :D
 
^^Hyvin sanottu. Niin mäkin olen ajatellut, että kertoo vaan ja piste enkä tietenkään alkaisi mitään hehkuttamaan ylimääräistä. Mut joo, toivotaan kuitenkin että asiaa pääsisi murehtimaan mahd. pian! :heart:

Joo ja kyllähän mäkin stressaan tota raha-asiaa myös ja kaikkee kuinka se muuttaisi meidän suhdetta ja ylipäätänsä koko elämää? Entä jos vauvan tultua ja vauvakuumeiden mentyä ohi huomasikin, että ei tää ollukaan niin kivaa... :D
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti_: No itseasiassa menkat on ollu melko helpot jo monta vuotta. Yleensä alkaa ja loppuu pienellä tuhrulla ja vaan 1-2 vrk kunnon vuotoa. Välillä se on runsaampaa ja välillä niukempaa. Nyt tosiaan ekaa kertaa käytin kuukuppia niin en osaa ihan sanoa millaset oli verrattuna edelliseen. Vuoto näytti kuitenkin olevan paksumpaa, ja sitä tuli vain tippa kupin pohjalle (tyhjensin n.8h välein). Enpä tiiä. Voihan se olla että keskenmenon jälkeen voi tällasiakin tulla välillä. Enkä osaa yhtään sanoa vaikuttiko vitamiinit (foolihappo) mitenkään asiaan kun on joskus ennenkin unohtunu..

Kauheeta! Mulla on niin sellanen tunne että oon ihan älyttömän onnellinen! Mä en tajua mikä mua vaivaa :D Kuukauden päästä vietetään 5-vuotis hääpäivää Hesas, vähän kesälomareissua samalla :heart: Hotelli varattiin, yleensä ollaan oltu sukulaisilla tai omenahotellissa mutta nyt oikein hyväs hotellis aamiaisen kera. Minkähän takia taas ruoka vaan mielessä :LOL: No pitää nauttia näistä hetkistä kun taas reilu kolmen viikon päästä tulee itku kun menkat alkaa. Pessimistinhän ei pitäis pettyä mut silti pettyy! :confused:

Koittakaahan saada plussia +++++++:whistle:
 
Huii täällä tulee juttua niin hurjasti ettei meinaa perässä pysyä :D

Hei vaan ja tervetuloa NuttyKitty ja Lilly- :wave:

”kuumeilija” Hyvä pointti, että kannattaa touhuilla vielä ovisplussan jälkeenkin, eihän sitä tosiaan koskaan tiedä milloin se irtoaminen tapahtuu (jos ei sitä tunne, minä en yleensä). Täytyy muistaa myös jälkipupuilut tulevissa kierroissa ;) Ikävä että siellä odottajien puolella ei ole samanlaista henkeä kun täällä, mutta jos me yritetään tehdä nyt joukkoryntäys sinne niin saatais asia korjattua!

viida Todella hieno päätös ja uskon että vaikuttaa raskautumiseenkin positiivisesti :flower:

eskapismi Pahuksen negatesti : / Mutta toivoa vielä on! Ihanan kuulonen toi sun taaperoryhmä :heart:

Tiuhti Jännä nähdä mitä ovistikut näyttää sulle lähipäivinä. Kuulostais supermunista pukkaavan :) Toivotaan nyt vaan että malttais pysyä vielä hetken aloillaan.

lemonade Mä ainakin alottaisin tikuttelut jo useamman päivän ennen oletettua plussaa, ihan siinäkin mielessä, että näkee mikä on se ”pohjataso”, mihin sitten verrata kun viiva alkaa vahvistuun. Paitsi jos on ennestään kovin hyvä tulkitseen testejä ;) Hyvältä kuulostaa teidän tuleva hääpäivän vietto. Mustakin hotelliyöpymisissä ihan parasta on aamupala :D

ON Rintoja aristelee.. olisko kuitenkin vaan normaaleja oviksen jälkeisiä juttuja, koska nyt vasta joku dpo 5... Mulla tosin harvoin tähän aikaan kuusta tuntuu rintavarustuksessa mitään, mutta tässä nyt näyttää muutenkin olevan ihan yliherkkä kaikenlaisille tuntemuksille... :p
Kun noista ”kevyt”-tuotteista oli puhetta niin yritän kans välttää niitä, kun tuntuu että niissä on vaan kaikenlaista moskaa. Ensin poistetaan kaikin keinoin luonnollinen rasva ym., ja sitten lisätään väri-, maku- ym. aineita jotta tuote näyttäis ja maistuis joltakin. Yök :x
 
Hey
tiuhti_ Noniin, eikun petipuuhiin! ;) Kyllä se varmasti on mahdollista että se munasolu ihan muutamassa päivässä kypsyy. Muistelen jostain lukeneeni että jollain oli gyne ultrannut ja sanonut ettei näy yhtään isompaa follikkelia mutta silti vaan oli ovis todistetusti tapahtunut muutama päivä myöhemmin. Tosin kuten eskapismikin sanoi niin voi toki olla ettei munasolu ole kuitenkaan täysin kypsä tai limakalvo jää ohueksi, tosin juuri kerroit että vuodot ovat runsaat eli ei kyllä siltä kuulostaisi :O
Kyllä me murunen sulle vielä pian oma nyyttii saadaan!:heart:

eskapismi niin kauan kun ei menkkoja kuulu, on toivoa, ja joskus jopa vielä silloinkin!:heart:
oi ihanaa, mä haluisin kans päiväkotiin töihin mutta eipäs sinne pääse noin vaan... : /

mynttis Noniin, lupaavia on oireet! josko josko...:heart:

kevyt-tuotteista oon samaa mieltä, että kyllähän ne paljon epäterveellisempiä pääsääntösesti on kun nuo normaalit ja vähän rasvasemmat...
Itse juon kyllä rasvatonta maitoa sen minkä juon kun pienestä asti siihen tottunut niin se on liian äklö ja mukamas rasvasen makuinen se kevytmaito. Ykkösmaitoa en oo muuten maistanutkaan..onkos se sitte siitä väliltä?

Napoja juu, edelleen menkkatuntemuksia ja sitä rataa..tissikipua kaipailen :eek: se mukamas ois merkki jostain...:D mutta edelleen on viiva ovistestissä, ei mikää super tumma mutta tummahko kuitenkin...perkuleen pco paholainen..ei edes ovistesteihin oo sen kanssa luottamista..: /
 
Täällä on puhuttu stressaamisesta... minä syyllistyn siihen elämäni kaikilla osa-alueilla. Oon kamala stressaamaan ja vetämään pulttia. Ihan hävettää välillä. :ashamed: Ja on se kyllä huono ominaisuuskin. Saattaa jopa haitata elämää. Mä oon kanssa miettiny sitä lapsen saamista, raskaaksi tulemista jne. ja joka kuukaus oon nyt jännittänyt, että mitä hemmettiä jos sitä onkin raskaana?! Mitä sitä sitte on menny tekemään!? Kaikki muuttuu ja tulee paljon vastuuta. Mutta aika paljon lapsen tulon jälkeen elämän muuttuminen on omasta asenteesta kiinni (voi lapsenkin kanssa mennä), eikä se edes ole tarkoitus, ettei mikään muuttuisi. Luin tuossa juuri vanhan kirjan (painettu 1946) ja siinä nainen meni naimisiin, tuli raskaaksi ja melkein heti raskautumistiedon jälkeen mies petti naistaan useasti ja sitten pari erosi (mikä oli harvinaista tuohon aikaan). Nainen oli suruissaan, mutta hän sai iloa elämäänsä syntyvästä lapsesta. Eli siis meinasin nyt tällä stoorilla sitä, että vaikka tämä omakin vauvaprojekti on hyppy tuntemattomaan, voin vain kuvitella minkälaisen ilon se elämään tuo, jos tuo kirjan nainen tuollaisessakin tilanteessa on iloinnut syntymättömästä lapsesta ja se on auttanut häntä jaksamaan elämää. Uskon vahvasti (ja tiedänkin), että se oma lapsi on jotain sellaista mitä koskaan ennen ei ole tässä maailmassa tuntenut. :heart: Ja se on luonnon laki. Kyllä meidät on luotu rakastamaan lapsiamme, jotta suojelisimme heitä kaikin keinoin, jotta he saisivat elää meidänkin jälkeen. :)

Ja älkää kysykö mistä tää koko sepustus tuli mun mieleen. :D

eskapismi älä ny vielä hermoile sen raskaustestin kanssa. Ihan hyvin viiva voi tulla vasta useamman päivän päästä siihen testiin. :) Joillakin se tulee vasta monen päivän päästä siitä kun täti on myöhässä. Mäkin tulen perästä, pudotaan sitte yhdessä ja kovaa. :D

ON ei mitään, siis ei yhtään mitään! Painon tunne on kadonnut, rinnoissa ei mitn. Hoh hoijaa... Päätin, että teen testin vasta kesälomareissun jälkeen (mikäli täti pysyy niin kauan poissa). Lähden nimittäin Etelä-Suomeen ensikeskiviikkona ja palaudun takaisin kuninkuusravien jälkeen sunnuntaina. Onko muita kunkkareihin tulijoita? :) Eli testin teen vasta kp31.
 
Vit**per****s*****a!! :headwall: :kieh:
Yks helvetin punanen kassi ja se on hävinny. KUI VOI OTTAA NÄIN PAL PATTII?!?! Siis voi jumalauta!! :( : / :mad:

Aamulla olis lähtö Tuurin kyläkauppaan.. just nyt kyl vituttaa nii pal, et voi perkele.. KUI VOI KAIKKI TAVARAT HÄVITÄ??!!
 
Hey Onnittelut hymynaamasta, tiedän tuon tunteen :D Onneksi et ole vielä aloittanut teroja, ainakaan ennen ovisplussaa!! Ovisplussasta voi mennä useampikin päivä ennen kuin munis irtoaa, kaikilla ei pidä paikkaansa tuo 48h "raja". Minulla plussasta meni 2-3pv ennen irtoamista! Eli nyt vaan lakanat heilumaan, ei missään nimessä kannata pupuiluja lopettaa ovisplussaan, vaan mä ainakin suosittelen jatkamaan pupuiluja vielä viikon verran plussan jälkeen, niin ei varmasti mene h-hetki ohi ;) Plussapuhurit tulemaan puuuh :whistle:

Dremming Mäkin luulin, että ovistesti voisi näyttää raskauden ja kysyin gyneltä tuosta. Hän oli sitä mieltä, ettei ovistesti voi näyttää raskautta. LH:ta on elimistössä koko kierron ajan ja jotenkin se saattaa joskus hämätä. Näin gyne selitti, kun mä hälle ihmettelin, että mä olen saanut ovisplussan juuri ennen menkkoja ja vielä kp2. Jos noi sun tökkimiskivut on oviksen jälkeisiä tuntemuksia? Onpa ihana kuulla, että olette puhuneet miehesi kanssa asioista! Siitä on hyvä lähteä eteenpäin. Tsemppiä paljon tuon miehesi siskon tarinasta!!! Tiedän niin tuon tunteen, se todellakin raastaa ja syvältä. Sille ei vaan voi mitään, älä ainakaan syyllistä itseäsi sen tunteen vuoksi :hug: Tuntuu niin väärältä, että toiset pamahtaa raskaaksi tuosta vaan, toiset ihan vaan vahingossa... ja sitten on heitä, jotka yrittävät vuosia. Epäreilua :(

Pikkumyy87 Äläkä pyytele yhtään anteeks, purnaat just sen verran minkä on tarvis! Sitä vartenhan tämä paikka on olemassa, niin hyvässä kuin pahassa! Koita jaksella työsi kanssa, mulla on ihan sama tilanne... ei löydy motivaatiota sitten tippaakaan ja tuntuu kuin "kiinnostaa ku miljoona kiloa paskaa". Kun ei oo oikein omalta tuntuvaa hommaa eikä oikein vastaa koulutustakaan, niin plaah... oon niin pahalla päällä koko ajan :kieh: Oon aiemminkin ollut sellasissa työtehtävissä, joissa on ollut motivaation puute ja en tiedä mitään kauheempaa ku vääntäytyä väkisin töihin. Jokos olet bongannut oviksen? :D Anteeksi, jos olet jo vastannut, mä olen menossa vasta sivulla 45 :D

inieh Tuo on ihailtava asenne mikä sulla on eli olet kuitenkin päättänyt olla stressaamatta vauvasta! Se on jo iso askel eteenpäin. Kaikki aina vaan sanoo, että "älä ressaa" ja vaikka kuinka yrittäisi olla ajattelematta asiaa, niin väistämättä se käy mielessä. Sille ei vaan voi yhtään mitään. Minua ärsytti eniten se, ettei ihmiset ymmärtäneet tunteitani, kun koetin selittää, ettei se ajattelemattomuus ja ressittömyys noin vaan onnistu. Paljon tsemppiä sulle, että sinä pystyisit olemaan ressaamatta! P.S. Mä olin tärppikierrossa menettänyt jo toivon kaivoon täysin... olin satavarma, ettei tästä tule yhtään mitään. Ainoa stressitön kierto, ja siitä tärppi sitten kävi.

Emby^ Tätipahoittelut muru :hug: Mitkä on fiilikset tällä hetkellä?

soleigh Toivon kovasti, että menkkoja ei ole näkynyt vieläkään :heart:
 
Voi dääm, kirjoitin pitkät tekstit sivulta 46 ja sitten onnistuin laittamaan koneen kiinni... en millän muista mitä kaikkea olin jo ehtinyt kirjoittaa, joten nyt tulee lyhennettynä kaikki, anteeksi siitä :ashamed:

tiuhti_ Tätipahoittelut ja suuren suuret halit :hug: Sä olet kyllä ihana tyyppi, kun jaksat aina vaan huolehtia toisista ja kannustaa, olipa oma tilanteesi mikä vaan :heart:

Epa_88 Voi vautsi mikä uutinen, onnea hurjan paljon :heart: Heti, kun lomalla on rentoutunut ja ollut muutakin ajateltavaa, niin johan pomppas :D Komea plussa!! Miten on uusi työ lähtenyt menemään? Saanko kysyä, mistä työstä vaihdoit ja mitä työtä teet nyt, mikä olet ammatiltasi? Ihanaa, kun työ tuntuu omalta. Mun mielestä työn pitääkin olla semmoinen, jossa itse viihtyy. En tiedä mitään kamalampaa kuin vääntäytyä väkisin työpaikalle, jos työ ei tunnu omalta tai on muuten inhottavaa. Minäkin aloitan uuden työn kohta, ensin vähän lomailen :D Raskaudesta ei tiedetä työpaikalla ja minusta se on vähän inhottava tilanne... tästä olisi kiva jakaa kokemuksia ja ajatuksia vastaavassa tilanteessa olevan kanssa, vaikka yksärinä?

tiuhti_ ja Emby^ Eilen neuvolassa ohjeistivat ostamaan tuota multivitan raskaus (muistaakseni), koska siitä saa kaiken vitamiinin, mitä sikiö tarvitsee. Toki ruuistakin saa aika paljon, jos syö monipuolisesti, mutta tuota suositellaan lisänä, ja helppoa, kun yhdessä tabletissa on kaikki.
 
soleigh Negapahoittelut :hug:

tiuhti_ Tiiätkö muru, mulla on koko ajan ollut semmonen tunne, että siellä köllöttelee kaksi pikkuista nöpönenää :heart: 25.7. on alkuraskauden ultra eli vielä pitää hetki jaksaa odottaa. Fiilikset on edelleen hyvät, mutta siltikin mielessä on vielä tammikuun keskenmeno... mutta ultran jälkeen saan mielenrauhan, jos siellä näkyy jotakin :heart: Kiitos muru jälleen kerran ihanista sanoistasi :hug: Tällä palstalla on vaan uskomattoman hyvä olla ja tunnen kuuluvani tänne. Niin kuin olen sanonutkin, että tuolla odottajien puolella ei ole samanlaista fiilistä mulla :( Ja huomaahan sen, mä olen käynyt tällä palstalla jo kaksi kertaa tällä viikolla, mutta odottajien puolella en kohta viikkoon. Ihana kuulla, että että haluat kuulla kuulumisiani!! Ja aivan varmasti tulen kertomaan viikoittain :D Neuvola oli eilen, oltiin miehen kanssa yhdessä. Nykyään on ihanaa huomata, että mieskin huomioidaan!! Sai itselleen oppaan "menolippu isyyteen" :D Ja ehkä hälle nyt konkretosoitu raskauoireet yms., ettei ne johdu mistään muusta kuin itse raskaudesta, kun ei uskonut minua, niin nyt on neuvolatäti hälle kertonut ja perustellut!! Neuvolassa otettiin hemoglobiini (inhoon piikkejä, vaikken niitä kovin pelkääkään) ja arvo oli todella hyvä! Verenpaineet oli kans hyvät. Pissanäytteen jätin samalla kerralla, ja olin yllättynyt, että pissanäyte viedään joka neuvolakäynnillä! Edellisten menkkojen mukaan viikkoja olisi nyt kasassa 8+6, mutta ovis niin myöhään, niin viikot varmaan vähenee ja siksi seulontakoe varattiin reilusti eteenpäin eli vasta elokuun alkuun (verikoe + pissanäyte). Ja mulla kun on tuö selkäjuttu, niin neuvolasta annettiin esite semmoseen fysioterapeutin pitämälle luennolle selkä+raskaus. Se on maksuton ja kestää parina iltana pari tuntia kerrallaan! Käytän hyödyksi :D
 
-pansku- Mä en ole koskaan kuullut, että veriryhmällä olisi vaikutusta raskautumiseen. Itse en edes muista, mikä veriryhmä mulla on. Se tutkitaan muistaakseni seulonnassa, joten kohtahan sekin sitten selviää.

Dremming Ja nyt olen menossa sivulla 48... vastailen siis sivu kerrallaan, muuten en pysy mitenkään perässä :D Ens maanantaina on ultra, ei enää pitkä aika. Tulen kyllä kertomaan uutiset, joko hyvät tai huonot. Olo ainakin on todella hyvä, en voi nyt muuta toivoa kuin että kaikki olisi kunnossa enkä tippuisi ojaan ja korkealta.

tiuhti_ Herttileijaa sulla menee kierrot ihan sikanopeesti :O Nyt jo ovis! Muista muru ajatella positiivisesti; kierrot on lyhyitä ja pääset ihan älynopeesti uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen. Mulla kun kierrot oli vähintään sen 35pv, mut suurin osa kierroista n.44pv, niin terve vaan! :D Hyvältä kuulostaa noi limat ja jomottelut, nyt mä puhallan sulle semmoset plussatuuloset ettei toista oo nähty näillä näppäimillä PUUUUUUUUUHHHHHH :whistle:

Emby^ Harmi juttu, ettei se talo ollut hyvä. Löydätte ihan varmasti paljon paremman!!! Minusta vanhat talot on just ihania, kun niitä voi sitten laitella mieleisekseen ja on kuitenkin edes vähän vanhaa hohtoa =) Mä en tykkää kovin uusista, ne on jotenkin liian moderneja nykypäivänä... ja uusia ei viitsi samalla tavalla lähteä remppaamaan. Onko teillä nyt muita näyttöjä tiedossa?
 
Huomentarallaa :wave: se ois torstai jo ;)

"kuumeilija", mua alkoi ihan jännittämään sun puolesta että josko siellä oikeestikkin on kaks :D HUI! meidän suvussa on "riski" kaksosraskaudelle, ja se on aika varma, että minä tai systeri saadaan kaksoset :D mulla kuuluis olla kaksossisar, mutta äidilla meni toinen pikkanen aikoinaan kesken, mutki huomattiin vasta 12rv kun äitillä tuli "menkat" 3 ekaa kuukautta, vaikka tosiasia oli että toinen alkioista oli mennyt sitten kesken.. noh :) onneksi mä pääsin maailmaan :D ja tuohan kuulostaa hyvältä tuo selkä+raskaus, onkohan meillä sellasta? :confused: pitääpä alkaa ihan tutkimaan! ja voikun sitte joskus meidänki neuvolasta sais tollasen isi jutun :D mun mörökölli ku ei välttämättä kans usko että kiukkuun kummiski enemmän raskaana ollessani ku normaalisti :ashamed: meinaan se on ihan varma et kiukkuan enemmän..

Gabi ja pansku, aika mielenkiintonen kyllä on tuo tutkimus.. mä tiettävästi kuuluun A veriryhmään, ainakin muistelen niin, mutta en oo varma, ja hävettääkin ku ei tiiä tarkkaan omaa veriryhmäänsä :ashamed: mun kohdalla siis tuo tutkimus ei pidä paikkansa ja Gabikin on ollut raskaana.. mut siinähän oli et puolella O veriryhmästä se hormooni vaikutti siihe munarakkulaan jos oikein muistan!?

Emby löytyks kassi? :D on muuten ärsyttävää.. mie hukkasin eilen duunipaikan avaimen, ja vähän säikähin, mulla on vielä sellanen yleisavain, ja joo, olis tullut vähä kalliiks! onneks löysin ne sit wc lattialta kun oli tippunut.. :ashamed:

Dremming musta oli tosi liikkis kertomus, mua alkoi ihan vähä jopa itkettää :ashamed: mut niin se vaan menee, ja varsinki nyt mulal on tullu se että mä haluan sen lapsen ja sen kiukut ja yöhuudot, mutta ennen kaikkea tuntea sen fiiliksen mitä se vois olla kun jotakin rakastaa niin paljon, enhän mä edes osaa ajatella sellasta, siis toki rakastan miestäni yli kaiken, mutta kai se vaan sitte on erilaista oman lapsen kanssa?! en tiedä kun en ole koskaan saanut sitä tuntea..

täällä puhuttiin stressaamisesta, ja joo.. minä jos kuka tiiän mitä se on! ja tarvitsin siihen puolet terapia-ajasta (kävin 3 vuotta), jotta opin hallitsemaan sitä ja koska oikeesti pitää stressata ja koska ei.. ja tarviiko oikeesti stressata.. ja kyllä, mä olin ihan hullu, stressasin kaikesta, jopa siitä jos oli leivänmuruja pöydällä, se vitutti ja oikeesti stressasi, ärsytti.. koska jos leivänmurut alkoi ärsyttää niin sitte aloin syynää koko kämppää ja AVOT, koko kämppä likanen enkä olis jaksanu ehtiny siivoon.. mutta joo, aloins siis ennen siltä istumalta siivoomaan ja mie ssai kyytiä samalla :ashamed: ja sen vaan voin sanoa, että tuo oli vaan yksi esimerkki muiden joukossa.. ja tämä oli aikoinaan yksi syy miksei lapsien hankintaa aloitettu aikasemmin, koska mä en kestäny tiettyjä pieniä asioita vaan stressasin jo niistä niin mitä se olis ollu silloin lapsen kanssa? nykyään ei haittaa leivänmurut tai jos kämppää ei oo imuroitu tai pyykkikori on täys.. tai jos rahat on tiukkilla, se on elämää :) ja kun mä sain stressin hallintaan, niin siitä tiesin että olin jopa valmis lapsien hankintaan! :) eli kannattaa oikeesti miettiä, kannattaako aikaansa tuhlata turhanpäiväseen stressaamiseen, sitten joskus kun on lapsia, niin kämppä on aivan varmasti ainakin joskus sekamelska, mutta sehän on elämää, eikö?

Hey, musta tuntuu, että seuraava testi joka sun kannattaa tehä on r-testi, tietty kannattaa oottaa muutama päivä! :D

ON, eilen tuli samanlainen viiva ku toissapäivänä, eli ei onneksi vielä tuu ovis :D ja juu, mulla taitaa olla lyhin kierto meidän pinkasta, mutta minäpä saan pettyä useammin kuin muut :ashamed: eli ei tää lyhyt kiertokaan oo ihan hyvä juttu.. ja musta tuntuu et vika on siinä miksei tärppää :|
 


The Esikoisesta Haaveilevat TO 21.7.2011



Ansku83..............27....................kp 63/30-32................yk 6
mirkkunen_...........22....................kp 37/29-30................yk?
Hey....................22....................kp 30/28......................yk 5



Lilly-...................24....................kp 27/30......................yk 2
viida....................25...................kp 26/29......................yk 1+2
eskapismi............25....................kp 26/28......................yk 1
Ninni^^...............24...................kp 23/34......................yk 4
Gabrielle..............29....................kp 23/29.....................yk 5+5
Dremming............24....................kp 21/26-28................yk 2
mynttis................29...................kp 20/28......................yk 3



-pansku-.............23....................kp 17/58.......................yk 2
Pikkumyy87..........24...................kp 14/31......................yk 4
inieh...................23....................kp 10/?........................yk 3



lemonade.............26....................kp 8/30-35.................yk 11
tiuhti_.................21....................kp 6/22-25..................yk 11
Emby^................25....................kp 5/28......................yk 5

NuttyKitty.............27.....................kp?/??........................yk1



EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT



HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


PikkuHöttiäinen
sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Lapanen87
Pamsu*
Lilli88
Satuh83
Carnesîr
Ansku83
Tnya
felina






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/


EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6 (km/rv15)
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
 
kuumeilija, :) Ihan hyvä fiilis. Nou hätä.. ^.^ Menkat on vaan ällöjä.. Nniin, oliko teillä vanhempi talo, mitä nyt remppaatte? Rivarissa asuitta? :O Kokö.. Jajuu, kyl se vanha ois kiva, siinä on tunnelmaa :) mutko ei sit taas tosiaan ihan kaikkee viitteis laittaa uusiks, sekin maksaa aikaa ja rahaa, paljon.. paljon rahaa, ja me kun ei sitä laina tosiaan kauhiasti saada..

tiuhti_, löytys se :D :ashamed: Heti ko näytin kuvan isännälle, et toi kassi ni isäntä haki sen NAULAKOSTA ja sano, et tossa se on roikkunu monta kuukautta.. Öö, aha? :D Nojoo.. Ne niistä kilareista..

NYT nokka kohti Tuurin kyläkauppaa ja sitte Jyväskylää :)
Nähdään murut :wave:
 
Hey
tiuhti_ Kyllä mä silti epäilen että ovis on hukassa ja kivut kuviteltuja ja kierto venyy ja venyyy ja venyyyy. :D On nimittäin aiemminki ovistestit tehny just tota et näyttää viivoja välillä jopa yhtä tummia kun kontrolli mut silti ei ovista kuulu eikä näy. Naisen kroppa ja mieli...HUOKAUS. :whistle:
No, enää huominen ja ens viikolla muutama päivä, sit neljän viikon loma. Voi juku,siis en muista koska mulla ois viimeks ollu loma. Varmaan pari vuotta sitten. :O Josko sitten stressivapaassa ympäristössä alkais kroppakin toimia.
Tosta stressaamisesta, voihh kuulostaa niiin tutulta tuo sun silloinen stressaaminen. Oon kans välillä hirvee stressaamaan..lähinnä just siitä etten saa pidettyä asioita kontrollissa, yhtäkuin esim. asunnon siivous. Siis mulla palaa käämi joskus kans niin pienestä kuten just niistä leivänmuruista, ja mä jos siivoon, ni siivoon kunnolla ja siinä voi mennä hyvinkin koko päivä ja se on ahdistavaa, että ei tekis kyllä pahaa mullekaan käydä vähän juttelemassa että sais tämmöset turhat murinat pois...:ashamed:
Noniin, toivottavasti viiva vahvistuis plussaks vasta kp 10 -> niin tulis vähän pidempi kierto. Tai siis, että tästä kierrosta tulisi SE kierto.
Puuuuhpuuuuuuuhh+++++:heart:

Emby Hauskaa reissua!!:wave:

"kuumeilija" kiitos!:heart: Hui, mua alko kans jännittää sun puolesta! Mitä jos sieltä tosiaan on tulossa kaksi nyyttiä! ihanaa! tuut sitte heti kertomaan mitä ultrassa näky!:p
 
Viimeksi muokattu:
Hey, ei se pahitteeks oo mennä jutteleen, mutta tuo on vielä ihan normaalia että joskus tulee ahdistus sotkusta! mutta mulla se oli ihan liian tarkkaa ja ihan ääripäässä jo :ashamed: siis mä kontrolloin aikoinaan kaikkea, ensin marmatin kun mies ei tehnyt mitään ja sitte kun laittoi puhtaat tiskit kaappeihin, mutta se teki senkii "väärin" eli haarukat ei ollu kohdillaan :ashamed: tosi noloa.. onneksi nykyään ei oo tommosta :ashamed: olin ihan kamala aikoinaan, nykyään on päääasia että asiat on kunnossa ja mieskin tekee nykyään mielellää kotitöitä kun en oo marmattamassa :) mutta kyllä mua vieläki ärsyttää jos pöydällä on leivänmuruja ;) mutta ei se tarkota sitä että koko kämppä on likanen tai että just nyt heti pitää alkaa siivoo, tai joskus onkii likanen kämppä, ja siivoankii, mutta vain ja ainoastaan silloin jos siihen on aihetta ja olen hyvällä mielellä! yleensä saan silloin myös miehen auttamaan :) mutta minkäs sille teki, kotona lapsuudessa äiti oli tällainen, niin minkäs muun mallin olisinkaan oppinut kun kaiken kontrollointi "kuuluu" mulle.. vaikka eihän se on 6 vuotiaan tytön hommaa kattoo että onko tiskit oikeassa järjestyksessä tai onko nurkassa yks pölypallo, mut siihen mä opin, ja olihan urakka päästä siitä eroon :) mutta ennen sitä en ois voinukkaa harkita tekeväni lapsia, koska en todellakaan halunnu että omat lapset oppii että kaikki pitää olla aina tip top, vaan joskus saakin olla hieman likasta ja jokainen saa tehdä asiat omalla tavallaan ja omassa tahdissaan ilman että joku on koko aika neuvomassa ja huohottamassa niskaan ja määräämässä kuinka tulis asiat tehdä! että näin oli meillä.. onneksi mies tajusi että olin vaan "kipee" ja oppinu tekeen asiat silleen, ja ittestäni oon kumminki ylpeä, että älysin hakea apua omaan "ongelmaani" :) tiesin mä sen koko ajan että oon ihan kamala, mutta häpesin myöntääkki sitä, edes ittelleni.. eli nyt mä oon "normaali" sen asian suhteen :) ja mitäs sinuun tulee, koska sun oli tarkotus aloittaa ne terot? vai kuinkas se oli? ootko lääkärille puhunu siitä ettet mahdollisesti ovuloi? mut mä luulen jotenkii, että sulla meni koko ovis vaan ohi ;)
 
Laretzki
Taidan minäkin käydä täällä huutelemassa välillä kuulumisia. Kotipuolessa, vanhempieni luona on nyt lomailut lomailtu ja nyt lomaillaan miehen kanssa ihan vain kotona kaikessa rauhassa. Tarkotus olis jossain vaiheessa jonnekin kylpylään tai Jukuparkkiin lähteä. :)

Oireettomana ei oo tarvinnut täällä olla, ei sitten alkuunkaan. Edelleen voin välillä pahoin, väsyttää taas entistä enemmänkin. Uudempia oireita on huimaus, erityisesti silloin jos joutuu seisomaan paikoillaan, mutta myös eilen salilla huomasin venyttelyssä samaa. Lisäksi nenä on herkistynyt ihan sikana. Kissanruoka ja miehen rakastama venäläinen meetvursti löyhkäävät nenään niin että pahaa tekee :x Myös miehen käyttämät tuoksut käyvät nenään niin, että tuntuu siltä että koko kämppä löyhkäisi, vaikkei mies olisi käyttänyt kuin suihkauksen.

Ultra ajatkin olivat tulleet postissa ja ekaan ei olisi ihan mahdottoman pitkälti: 9.8 :). Tosin, sitä ennen olisi neuvolalääkäri, jossa toiveita sydänäänien kuunteluun

Lare ja Spyro 8+5
 
Moikka Lare, hui kun se aika menee nopsaan :O ja eka ultrakin kohta! sydänäänet saatat tietty kuulla jo, mutta ei kannata sitten lannistuu tai säikähtää jos ne ei kuulukkaan, ainakin meillä täällä peräkylässä on sota-ajan vehkeet ja äänet kuuluu joskus 10+ viikolla :) tuuhan kertoon ultrakuulumisia! ja toivottavasti oireet helpottas hieman, ei varmaan tunnu kovin mukavalta jos on paha olo jatkuvasti! itte oon jo kyllä siinä pisteessä että oksentaisin vaikka yötäpäivää ja makaisin sairaalassa josko vaan sais pikkasen alulle :ashamed: mutta toivottavasti näin ei oo :D
 
Hey
tiuhti_ Kuulostaa kyllä niin tutulta tuo että ensin marmatetaan kun mies ei mitään tee ja kun tekee niin ei tee tarpeeks hyvin jne. :D Hieno juttu että asiat on kuitenkin nyt kunnossa, ja musta on myös rohkeaa ja mahtavaa että hakee apua kun sitä tarvitsee. Täytyy yrittää tässä itsekin höllätä, mulla on ehkä just se että ei mua kans sotku sinänsä haittaa vaikka jos olis mahdollista että olis kaikki koko ajan tiptop niin toki kyllä olisi, mutta jos ryhdyn siivoomaan niin se tosiaan on sitten niin perusteellista että.. :D ja siis sotkusta nyt vielä saa olla, mutta ei likaista, siinä on kuitenkin vissi ero. Mutta se siitä! :D ´
oot ihana kun tsemppaat!:heart: siltikin pessimisti-minä nostaa päätään vaikka haluisin kans uskoa että oireettomuus ois nyt oire :D ei auta kun katsoa. Aattelin että jos nyt ei mitään tässä tapahdu niin ehkä ens perjantaina viimeistään testaisin ja sit alotan terot jos ei mitään tunnu/tapahdu/näy niin pääsee taas uuteen kiertoon ja nauttimaan lomasta, josko silloin tosiaan kroppa toimisi! Oon käyny nyt kaks kertaa gynellä tässä puolen vuoden sisään ja koska muuten kaikki näytti hyvältä paitsi toinen munis pco tyyppinen, niin ei nyt vielä ole tehty mitään muuta kun sain ne terot kiertoa säännöllistämään. Nyt on kaikki gynet ilmeisesti lomalla koska aikoja ei saa ennenkuin mahd. elo-syyskuussa mutta jos ei mitään ennen sitä tapahdu ja ovulaatio on hukassa, niin menen kyllä sitten taas gynen juttusille!
 

Yhteistyössä