11-hoidot

Minä tulen tänne lätisemään ultrakuulumiseni...

Vasemmalta puolelta löytyi PCO:mainen munasarja, jossa kolme kappaletta varteenotettavia rakkuloita ja sitten lisäksi paljon pieniä.
Oikealla oli 4 kpl 10mm ja 4kpl 8mm rakkuloita.
Annosta pienennettiin aiemmasta 225IU:sta 150IU:n, jotta enempää rakkuloita ei lähtisi kasvuun mukaan.
Hyvältä näytti.
Toivottavasti nyt vaan sitten perjantaina tilanne näyttää edelleen hyvältä ja maanantaiksisitten saa sen punktio ajan.

Jännitys tiivistyy.

Viimeviikon käynniltä meille jäi mietittäväksi sellainen asia, että siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota kerralla (jos niitä saadaan niin paljon). Kaksosraskautta en toivo, mutta se kahden alkion siirto taitaa parantaa tuota hoidon onnistumisen mahdollisuutta. Olen ajatellut suostua kahden siirtoon (jos se on mahdollista). Mies taisi tulla samaan tulokseen myös.

Nyt sitten vaan pitäisi päästä sinne hoitoon asti.

Joku_päivä
onko mitään tuntemuksia? Tsemppiä !!

Lili toivottaavsti siellä on kaikki hyvässä vauhdissa :) Tsemppiä sinnekin !
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Suurimmasta pettymyksestä noustu, vaikkakin koville ottaa tietysti yhä :( Eilen pystyin hädintuskin olemaan töissä. Illalla kun pääsin kotiin niin oli kyllä niin kamala olo, ettei mitään rajaa. Onneksi te sentään ymmärrätte miltä tämä tuntuu :) Me ei edelleenkään tiedetä onko pakkasessa mitään vai ei. Soittelin eilen sairaalaan, mutta ei mitään tietoa:eek: No, kaipa sieltä se epikriisi tulee loppuviikosta niin sit tiedetään. Mutta mä oikeestaan toivon, että pakkanen on tyhjä, koska siellä ei tosiaan ole kun se yksi ja sekin tietenkin kuolee sulatuksessa. Joten varmempaa olisi mennä suorilta uuteen punktioon ja saada sitä kautta elinkelpoisempia yksilöitä. Mulla on kyllä jostain syystä nyt semmonen vahva olo, että me ei tulla koskaan saamaan omaa lasta.

Ai niin, kiitos haleista :)
 
Nanna, niinpä. Ensimmäinen negapäivä on aina kaikkein pahin. Vaikka siihen kuinka yrittää varautua, niin se valtava suru ja pettymys tulee kuitenkin.

Meillä on miehen kanssa kummallakin todella paha olo aina sen negan jälkeen. Huomaan että miehelläkin on, vaikka ei siitä puhukaan. Viimeksi oli nähnyt edeltävänä päivänä unta että oli ollut plussa :(. Välillä on hyvin hyvin vaikeaa, ja pelkään kauheasti että joudun yhtenä päivänä myöntymään etten saa koskaan lasta.

Meillä on nyt 4 pakkasessa, mutta viimeksikin neljästä 3 ei selvinnyt. Että vähän alan odottelemaan uutta hoitoakin, mikä sitten meillä jäisi varmasti viimeiseksi. Ikä kun tulee vastaan. Kolmatta ei ehkä koskaan ehditä tekemään.

Mutta viikon päästä maanantaina on taas ultra, ja joulukuussa pääsemme vielä uuteen siirtoon jos kaikki menee hyvin.

Joku_päivä, mitäs kuuluu? Meinaatko testailla ennen 9.12?

Iloksi, kuulostaa tosi tosi hyvältä! :)

Lili kiitos sulle haleista :). Itse ajattelen että voisi kuitenkin olla parempi olla muiden seurassa jouluna :heart:. Jouluaattoko teillä siis on testipäivä? Olisi kyllä miiiiiiiieletön joululahja!! Koska teillä siis olikaan se siirto?

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Nannalle ja Susirouvalle paljon haleja, toivottavasti pahin pettymys ja suru negasta on hellittänyt.

Mitenkäs Leppis ja Joku-päivä, oireita? Tuntemuksia? Milloin teillä onkaan testipäivät? Iloksi, hyvältä vaikuttaa, näyttäis että saatte hyvän saaliin :). Mitenkäs Lili teiän seurantaultra?

Ja kiitti Joku-päivä loop-hoito kommentista.. on se vaan uskottava :(. Suututtaa koko hemmetinaikanaa tehty loop-hoito, toisaalta ,eipä niitäkään kaiketi turhaan oo tehty.

Meillä oli viime lauantaina eli 3.12 siirtopäivä.. Kaksi sulattivat perjantaina ja sit lauantaina molemmat oli selvinny sulatuksesta ja elossa, mutta jakaantuneet hitaasti (tuossa vaiheessa toinen oli 4 ja toinen 5 solunen). Lekuri oli kuitenkin sitä mieltä, että siirto ehdottomasti kannattaa tehdä, ja koska molemmat alkiot oli hitaamman puoleisia, niin siirsivät sitten molemmat kaksi. Sanoivat, että todennäkösyys sille, että molemmat siitä vilkastuisivat on niin pieni, että kaksosraskauden todennäkösyys jää tosi tosi pieneksi. No, toivottavasti toinen kuitenkin ois alun laiskottelun jälkeen saanut puhtia jakaantumiseen.. :). Testipäivä on lauantai 17.12, mikä on muuten samalla miehen pikkusiskon lapsen (joka sai alkunsa vahingossa) ristiäispäivä. Oisko muutama kirosana paikallaan tai ees sallittu?
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Yksi kolmesta selvisi pakkasesta meillä, on nyt kyydissä ja pp2. Oli kolmosluokkainen, mutta kai ihan kohtuullinen silti kun sille tehtiin myös alkionkuoren avaus. Se on nyt sitten kaikki tai ei mitään, so far so good. :)

Listaa ei taida kukaan enää jaksaa säännöllisesti päivitellä, joten ihan kartalla en nopeasti ole että keitä kaikkia muita piinailee nyt, joten tsemppiä kaikille yhteisesti. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Leonita79 minä toivon, että tällä kertaa saalis olisi hyvä, mutta kohtuullinen. Viimeksi kato oli niin suuri kun paljon oli folleja (kystia) jotka sitten olivat ihan tyhjiä.
Hirveesti tsemppiä teille piinapäiviin! Toivottavasti sieltä jompikumpi ottaa ja tarraa matkaan (tai sitten molemmat)!

Olen huomannut, että nuo kaikenlaiset juhlapäivät saavat näin lapsettomana ihan erilaisen, korostetun merkityksen. Meillä testipäivä sattuisi (SIIS JOS mentäisiin normiaikataulussa) 28.12 ja siis olisi aivan mahdollista plussan sattuessa saada jotain näkyviin jo jouluna. Ja se sitten taas korostaa sitä joulun merkitystä.
Työterveyslääkäri, jolle puhuin lapsettomuushoidoista, sanoi ettei minun kannattaisi testata jouluna. Ja hän on todellakin oikeassa siinä, mutta en usko kuitenkaan että malttaisin sen joulun yli.
Joululla on tänävuonna aivain erityinen merkitys ja se tarkoittaa myös sitä, että pettymyksen sattuessa se sitten sattuu kovempaa.

Alkuvuodesta 2011 ensimmäisen hoidon aikaan samana päivänä kun meillä ensimmäinen hoito todettiin epäonnistuneeksi (noh, tehtiin inssi josta oli valmiiksi jo ihan tieto, ettei se onnistu) siskoni synnytti toisen lapsensa. Minä ajelin takaisin sairaalasta ja juttelin poltoissa kärvistelevän siskon kanssa, joka oli toisessa sairaalassa.

Viime juhannuksena alkoivat menkat epäonnistuneen hoidon jälkeen (siis ei päästy edes siirtoon ja jos oltaisiin päästy, niin juhannus olisi mennyt piinaillessa).
Yhä useammin tuntuu, että kp 1 sattuu juhlapäiville. Isänpäivänä ja äitienpäivänä on aika varmaa, että on meneillään kuukautiset.

Olen monta kertaa miettinyt sitä, että kuinka pitkä ja kivinen tie tässä on kuljettuna ja jos joskus se tärppi käy, niin pystyykö sitä sitten pääsemään eroon siitä lapsettomuuden aiheuttamasta katkeruudesta ja sisään pesiytyneestä surusta. Samainen työterveyslääkäri, joka kielsi minua testaamasta jouluna, kertoi tutkimuksesta jossa oli tutkittu lapsettomuudesta kärsineiden ja "nopesti" lapsen saaneiden vanhempien jaksamista ja vauva-aikaisia kokemuksia. Tutkimuksessa oli todettu, että ne lapsettomuudesta kärsineet vanhemmat kokevat vauva-arjen vähemmän raskaana kuin nopeammin lapsensa saaneet.
Eli jotain etua siitä kuitenkin on, että kulkee pitkän tien ennen lapsen saamista.

Meille ne lapset eivät ainakaan ole itsestäänselvyyksiä.
...
Tulipas tähän nyt pohdinta... :D

Mutta siis halusin vain sanoa, että ymmärrän varsin hyvin tuon ristiäisten aiheuttaman fiiliksen. Toivottavasti sinulla on edes sitten siellä ristiäisissä matkassa oma pieni salaisuus :heart: Tsemppiä ja nopeasti liiteleviä piinapäiviä sinulle!

Lady_Gigi Ei taida olla päivitettyä listaa tällä hetkellä. Minä voisin katsoa, jos siihen vaikka saisin jotain tolkkua (en ole ennen päivittänyt) ja laittaa sitä ajantasalle. Päästäisiin siitä seurailemaan toistemme tilanteita, sillä kyllä meitä tässä nyt muutama on kierroksessa.

Oikein paljon tsemppiä ja onnea ja kaikkia muita toivotuksia sinulle piinapäiviin!! Me tulemme täältä Lilin kanssa toivottavasti perässä kovaa vauhtia! Toivottavasti tästä joulusta tulee erityisen sydämellinen :heart:


ON.
Aiemmin munasarjoissa on ollut fiiliksiä kasvusta, kun annos oli isompi tuonne sunnuntaille asti. Nyt sitä annosta pienennettiin ja fiilikset ovat hävinneet. Olen aivan normaalitilassa.
Pelottaa oikeastaan, että onko siellä tapahtunut mitään. Entä jos se nyt ottaa ja valikoituu sieltä joku folli. Ja sitten jos sieltä kerätään vain yks.. Apua.
Pitäisi kai tässä nyt ruveta olemaan enemmänkin tuntemuksia, kun päivät etenevät.

Noh, ei voi kuin toivoa, että kaikki menee hyvin.

Huominen vielä ja sitten pääsee taas näkemään mikä on tilanne. Toisaalta, ei se ole kiveen hakattua, että perjantaina pitäisi jo päättää punktiosta maanantaille. Saattaa se punktio sattua vaikka sitten keskiviikolle, jos ei follit ole kunnolla kasvaneet.

Ei auta kuin toivoa parasta!

Tsemppiä piinailijoille !
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
******************11- hoidot**********************
7.12.2011
iloksi......................2.ivf........................ vko 50
Lili78......................7.icsi ....................... vko 50
Sintu74..................4.ivf......................... vko 1
batinka..................1.icsi 1.pas................ marraskuu
Miukumau..............3.icsi 2. pas............... helmikuu
MAM2....................4. icsi 1. pas.............. joulukuu
Mörkötys...............2.IVF/ICSI 2. PAS…. tammi-helmikuu
futuremami............3.icsi........................... tammikuu
solja..................2. ivf/icsi 3. pas............ tammikuu
Heidh.....................4. isci....................... syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas.................. syksy
Meg......................2.ivf 1.pas.................. syksy
MiiJane..................1.icsi......................... syksy
Susirouva...............3. ivf ...............
Peppi1981...............3. icsi 1.pas.............
tarantellah..............................
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
miralles.................3.icsi.........
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................
iinamiina................3. ivf.........
syssy......................4.icsi 2.pas ?......
Omena_.................2.ivf................
Mequ.....................
Vanessa-80......................
Sirunen81........................
UnelmaSirpaLeena....2.ivf 1. pas..........
Burma......................4.icsi.......
HalleB...................4.icsi...............
Aliaana........................
Kaarne..................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki..................hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

Joku_päivä...........6.ivf/icsi..............1…......………………9.12
leppäkerttu-77.....3.ivf/icsi...........................................9.12
Lady_Gigi.............4.ICSIn 1.PAS......1..........2.............19.12.
Leonita79.......................................2.........................17.12



****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
Pipsa76...................2.ivf.............:heart::heart:
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
bluebaby................1.ivf.................:heart:..............kt..........9
chidi.....................1.icsi 2.pas........:heart:............vt/533..........14
Maya82..................2.ivf 1.pas..........:heart:........vt/465...........14
Kevätkello..............2.ivf................:heart:...........kt............15
Sartsa00................3.icsi................:heart:........kt ...........12
Mörkötys................2.ivf/icsi 1.pas....:heart:..........kt............14
MT79....................3.icsi................:heart:........vt/54...........14
Niz.....................1.icsi.................:heart:........vt/230........12
1nainen.............3.icsi 1.pas...........:heart:........kt...........11
myy75.....................3.icsi 1.pas........:heart:......vt/599.....13
Pumppu..................1.ivf 1.pas......:heart::heart:......vt/164......13
Templeton..............2.ivf......................2...................kt....19.11.
 
Viimeksi muokattu:
Tein listaa ja totesin, että ihan hirveä homma lähteä tuolta kuukauden takaa kaivelemaan tietoja.. Mut päivitellään (tai päivittelen) sitä sen mukaan kun ihmiset korjaavat tietojaan.

Eli boldattuna vaikka sitten infot kohdilleen, niin lisäillään listaan...
 
Iloksi, hyvältä näyttää teillä! Hienoa! Ja kiitos istan päivittämisestä! Juu tuo joulunaika hoidoissa on aika “hankala”. Vaikkei testipäiviä ole meillä jouluksi osunut, niin aina joulun alle kuitenkin. Sitten sitä vaan laskee, että monesko joulu tämä on ilman lasta ja ajattelee, että kuinka iso lapsi olisi jo, jos kaikki olisi mennyt “kuten pitää”. Jotenki joulu tuntuu ainakin minusta pahimmalta... silloin ollaan vanhempien ja siskon perheen kanssa ja käydään moikkaamassa miehen siskon perhettä ja kannetaan ihanille pikkuisille kasapäin lahjoja. Olis niin kiva ostaa jotain omallekin...

Susirouva, mulla on ihan samat aatteet huurunenistä, kun se pettymys viimeksi niiden sulatuksen epäonnistumisesta oli niin suuri... Tosin jokainenhan on yksilö... Toivotaan, että teillä kaikki menee hyvin ja pääsette siirtoon jo hyvin pian!

Leonita_79, juu, olen tuota Loop-hoitoa kironnut itsekin näin jälkikäteen... Mä voisin ihan harkita vakaasti tuota kahden alkion siirtoa, jos se olisi mahdollinen, mutta kun ei niin ei. Tsemppiä nyt pikkuisille, kiva että tekivät poikkeuksen! Tarrasukkia ja vauvaliimaa!!

Lady_Gigi, ihanaa että saitte huurunenän matkaan! Tarrasukkia ja vauvaliimaa myös teille!!

Leppis, mikä meininki?

)ON( Kiitos kaikille kuulumisia kyselleille, testipäivä (veritesti) on siis 9.12. tapana on ollut, etten ennen sitä testaa. Nyt vaan on hyvin “menkat alkaa” olo ollut jo pari päivää, eikä mitään muita oireita ole, joten odotukset eivät ole järin korkealla. Nukuin tosin eilen koko päivän ja pitkät yöunet molemmin puolin, mutta onpahan tässä muutenkin väsyttänyt. Ja toivoa on niin kauan kun menkat ei ala....
 
Moooi =)

Ja sorry kun kesti kuulumisten kertominen... Ensin en ehtinytkään lääkärin ja töihin menon välillä kirjoittaa, ja eilen meillä ei sitten jostain syystä toiminut netti, MURRRRR!!!
Niin nyt mulla onkin sitten jo ehtinyt olla toinenkin ultra, kun katottiin, pitäiskö annosta muuttaa vai pitää samana toistaiseksi. Perjantaina seuraava ultra. Meillä menee iloksi melkein samalla kaavalla, mullaki oli eka annostus 225 iu ja laskettiin sit 187,50 iu:hun. Ja folleja on tulossa kymmenkunta (7+3), lisäksi ehkä viisi pienempää, mutta niitä lääkäri ei kuulemma haluais mukaan, kun kuulemma se vaikuttaa epäsuotuisasti kohdun limakalvoon, jos niitä on niin paljon... Ja kiitos kun lisäsit mut listalle, masentaa vaan ku meillä on jo 7. ICSI, enemmän ku kellään muulla :( Punktio lienee siis alkuviikosta, itse veikkaan tiistaita, kun follit on nyt 8-10mm, mut perjantaina ollaan viisaampia. Tosiaan toivon, että niissä kaikissa on jotain!!! Meillä on aina kyllä ollut, paitsi viimeks suuri osa ei ollu vielä kypsiä, mutta nythän on uus lääke...

Jännittää tää kyllä taas. Ja just toi joulu. Susirouva oot varmaan oikeessa, että ehkä parempi olla ihmisten parissa, siihen ratkaisuun me sit päädyttiin... Toivotaan että joulusta tulee onnellinen :heart: Olin ite päättäny nauttia tästä joulusta ja yrittää pitää herttaisen tunnelman vaikka väkisin, mutta nyt tää joululle sattuva testipäivä kyllä vähän tuo haastetta : / Mä toivon vaan niiiin paljon, että saatais pakkaseenkin jotain, en kestä jos taas pitää miettiä kokonaan uutta hoitoa :headwall:

Hirmusti tsemppiä piinailuun Lady_Gigi ja Leonita79!!! Voi kun tärppäis :)
Ja sit mua jännittää ihan kamalasti Joku_päivä ja Leppis...!!!! :O Iik!!!!! Mitkä fiilikset??? Vieläkö pää on kasassa? Joko ootte testannu??? Toivon ihan hirmuisesti teille onnistumista :hug:
 
Oltiin Joku_päivä kirjoiteltu yhtäaikaa... =) Tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä... tosiaankin niin kauan on toivoa, kun ei ole varmaa tietoa muusta!!!

Ja unohdin iloksi sanoa aiemmin, että niin mullakin tuntu aiemmin isommalla annostuksella nippailuja, joskus kolmantena piikityspäivänä alkoivat. Mutta nyt ei enää juurikaan mitään... Mut yleensä mulla on vasta lopussa alkanut tuntua enemmän "ahtaalta" olo tuolla, ja on siellä aina soluja ollut, mut tosiaan mulla ei mitään megamääriä... Ja myös mulla hankaluuksia jopa muistaa lääkkeitä, varsinkin noi sumut on sellaset, että viiden minuutin päästä sumutuksesta oon ihan, että ööö, jokohan mä sumutin... Pitää aina yrittää kauheesti keskittyä siihen ku tekee, että muistais sit hetken päästä tehneensä sen jo... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Moikka taustalta, tuli kurkkaamaan tänne välillä! Mulla alkoi juuri rv 12 ja kaikki on mennyt toistaiseksi ihan hyvin, np-ultra on tulossa perjantaina ja hieman jännittää, onko poikkeavien hCG-arvojen sun muiden jälkeen siellä priima kyytiläinen kuitenkin mukana.

Tsempit kaikille piinailijoille ja onnea myös muniksien kasvattajille! Toivon sydämestäni :heart: oikein paljon onnistumisia vielä vuoden loppuun! Ootte taistelijoita!

iloksi, pohdit että jättääkö tämä lapsettomuuden kivinen tie katkeruuden ja surun tunteita pysyvästi mielen pohjalle. Itse oon miettinyt ihan samaa ja oon sitä mieltä, että tää kokemus kyllä jättää pysyvät jäljet. Tätä raskautta leimaa varovaisuus ja syvempi, vakava pohjavire. En osaa oikein selittää. Ja kyllä mulla on edelleen raaka kateus niitä kohtaan, jotka raskautuu helposti ja voi vaan "tehdä" niitä lapsia just sillä ikäerolla kuin sattuu sopivalta tuntumaan. Meillä varmaan lapsiluku jää tähän, koska jos tämä raskaus nyt päättyy onnelliseen syntymään, enää en jaksaisi lähteä uudelleen hoitoruljanssiin.
 


******************11- hoidot**********************
8.12.2011
iloksi......................2.ivf........................ vko 50
Lili78......................7.icsi ....................... vko 50
Sintu74..................4.ivf......................... vko 1
Joku_päivä...........6.ivf/icsi 1.pas................. 1/2012
Miukumau..............3.icsi 2. pas............... helmikuu
futuremami............3.icsi........................... tammikuu
solja..................2. ivf/icsi 3. pas............ tammikuu
Mörkötys...............2.IVF/ICSI 2. PAS…. tammi-helmikuu
Aurinkoi12.............2.ivf......................... alkuvuosi 2012
batinka..................1.icsi 1.pas................
MAM2....................4. icsi 1. pas..............
Heidh.....................4. isci.......................
Laurella.................3.ivf 2.pas..................
Meg......................2.ivf 1.pas..................
MiiJane..................1.icsi.........................
Susirouva...............3. ivf ...............
Peppi1981...............3. icsi 1.pas.............
tarantellah..............................
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
miralles.................3.icsi.........
Toiveena................1.ivf 2.pas ?.......
fiia 69.....................4.ivf ?................
iinamiina................3. ivf.........
syssy......................4.icsi 2.pas ?......
Omena_.................2.ivf................
Mequ.....................
Vanessa-80......................
Sirunen81........................
UnelmaSirpaLeena....2.ivf 1. pas..........
Burma......................4.icsi.......
HalleB...................4.icsi...............
Aliaana........................
Kaarne..................


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki..................hoito.…............alkiot..........PP.......testipv

leppäkerttu-77.....3.ivf/icsi...........................................9.12
Leonita79.......................................2.........................17.12
Lady_Gigi.............4.ICSIn 1.PAS......1..........3.............19.12



*************:heart:plussanneet 2011:heart:*****************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
Pipsa76...................2.ivf.............:heart::heart:
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
bluebaby................1.ivf.................:heart:..............kt..........9
chidi.....................1.icsi 2.pas........:heart:............vt/533..........14
Maya82..................2.ivf 1.pas..........:heart:........vt/465...........14
Kevätkello..............2.ivf................:heart:...........kt............15
Sartsa00................3.icsi................:heart:........kt ...........12
Mörkötys................2.ivf/icsi 1.pas....:heart:..........kt............14
MT79....................3.icsi................:heart:........vt/54...........14
Niz.....................1.icsi.................:heart:........vt/230........12
1nainen.............3.icsi 1.pas...........:heart:........kt...........11
myy75.....................3.icsi 1.pas........:heart:......vt/599.....13
Pumppu..................1.ivf 1.pas......:heart::heart:......vt/164......13
Templeton..............2.ivf......................2...................kt....19.11.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moikka, olen lukenut tätä ketjua jo jonkin aikaa, mutta nyt ajattelin kysyä teiltä muilta viisaammilta oletteko törmänneet lapsettomuushoidon aikan tämmöiseen. Eli mulla takana 2 inseminaatiota ja IVF, joka ei tuottanut tulosta. Millainen teillä on ollut negan IVF:n jälkeinen kk-kierto? Mistä hiputista lasketaan kierron alku, kun mulla alkoi vuotaa lugejen läpi jo kiertopäivänä 25, lopetin luget kp 27 (ja tein negatestin), silloin vuoto runsastui pariksi päiväksi ja loppui. Nyt on siis joko menossa kp24 tai 22 riippuen mistä lasketaan. Kp 19 (tai 17) alkoi ruskea pienen pieni tuhruttelu, jota on jatkunut nyt vajaan viikon siis....Onko tämä jotenkin tyypillistä IVF-jälkeisessä kierrossa vai mikä ihme tässä maksaa? Voisiko joku kiltti asiasta tietävä tai kokemusta omaava jakaa viisauttaan. Olen lueskellut, että tyypillisin muutos on pitkät kierrot IVF:n jälkeen, mutta yhtään pikkutuhruttelukiertokuvausta en ainakaan keskustelupalstoilta ole löytänyt...Ja uutta IVF-hoitoa suunnitellaan taas jossain vaiheessa lähiaikoina.
 
Moikka Aurinkoi12 ja tervetuloa ketjuun. Minä en oikein osaa sanoa tuosta mitään, sillä minulle ei ole kyllä käynyt noin. Minulla on takana 3 inssiä ja yksi IVF/icsi, jossa ei päästy siirtoon asti.
Sen yhden punktion jälkeen kierto oli ihan normaali, eli vuoto alkoi parin viikon päästä punktiosta. En käyttänyt punktion jälkeen mitään lääkkeitä.
Sitä seuraava kierto sen sijaan sitten venyi yli 2kk mittaiseksi.. taisi mennä lähes 3kk ennen kuin seuraavan kerran tuli vuoto. Eli minun kokemukseni on myös samanlainen, mistä olet muualtakin lukenut.
Harmittavaa, kun en osaa auttaa. Toivottavasti joku osaisi sanoa jotain...
 
Tervetuloa Aurinkoi12 :)

Mulla takana 6 epäonnistunutta icsiä ja lisäks pari inssiä ja yksi pas joissa kaikissa oli luget käytössä. Olen laskenut (ja lääkärini myös) kiertopäiväksi aina sen ekan lugejen jälkeisen päivän, kun on ollut ns. oikeaa kunnon vuotoa, ja selkeästi se on tuntunutkin ihan ensimmäiseltä oikealta kuukautispäivältä. Siitäkin huolimatta, että ilman lugeja kuukautiset olisivatkin varmaan alkaneet jo aiemmin (mullakin yleensä ollut tiputtelua ennen lugejen pois jättämistä). Ja siis kaikki kierrot ovat olleet näiden laskujen mukaisia, eli tosiaan siitä laskemastani 1. kiertopäivästä ihan oikeaan aikaan (mulla 28-30 vrk) on tulleet seuraavat kuukautiset (ja ovulaatio tosiaan myös tasan 2 vkoa tuosta kp1:stä niin kuin normaalistikin), mulla ei ole vaikuttaneet hoidot siis omiin kiertoihin, mulla on aika vahvan tuntuinen oma hormonitoiminta, kun tuntuu, että sitä ei millään lääkkeillä saada horjumaan ;) hyvä niin...
Toivottavasti tästä oli apua =)
Ja tsemppiä sullekin tähän kovaan yritykseen :hug:
 
Kiitos! Eli siis nyt on menossa tämän hoidon jälkeisen kierron kp 21, ja pieni ruskea värivaurio pyyhkiessä ilmaantui siis kp 16....ei nyt siis mitään lääkityksiä käytössä, ihan luomukierto. Mulla on välillä 1-2 päivää ennen menkkoja runsaampaakin tiputteluvuotoa, mutta ei koskaan kesken kierron, ei ikinä. Ei edes inseminaatioiden jälkeisissä kierroissa (femar käytössä näissä). Kierto on ollut 26-30 päivän välillä, yleensä noin 28 päivää. Mihinkään ei satu, paitsi rinnat ovat jopa hipaisuarat. Tämmöisestä tulee astetta sekopäisemmäksi kuin mitä nyt yleensä on :)
 
Joku_päivä ja Leppäkerttu teillä alkaa olemaan aika kuumat paikat! Toivottavasti ei ole vuodot alkaneet!
Minä pidän täällä sormet ja varpaat ristissä, että raskaus nyt alkaisi!

MT79 Lämpimät Onnittelut 12 viikolle pääsystä :) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!!

Aurinkoi12 haluatko sinä listalle ja jos haluta, niin mitä tietoja saisi olla? :)
 
Piti vielä tulla jauhamaan oman navan takaisia asioita sillä minulla ei ole mitään oireita.
Ei yhtikäs mitään.
Housut ei kiristä eikä purista, vaikka minulla on aika tiukat housut jalassa... Ei tunnu mitään painetta vaikka kuinka yritän kuulostella ja tunnustella.
Piikityksiä on nyt takana 8 päivää- eikä mitään...???

Pahoin pelkään, että on käynyt niinkuin ekalla kerralla...
silloin kävi samanlailla ja oireet katosivat. Silloin löytyi yksi valikoitunut folli ja punktion sijaan päädyttiin inseminaatioon.

Minulla on ollut tästä hoidosta toiveet jotenkin korkealla, tai siis jotenkin on ollut tosi positiivinen fiilis.. ja nyt sitten- kaikki oireet hukassa.
Blaah.

Noh, eipä voi mitään, jos ei voi mitään. Huomenna se on sitten yksi askel taas ehkä lähempänä. Ärsyttävää, kun se pessimismi alkaa nostamaan taas päätään. Tähän asti olen ollut vähän sellaselle "hälläväliä"- asenteella. Onnistuu tai ei- so not.

Noh, ei parane heittää kirvestä vielä kaivoon. Huomenna vasta. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä