Hakutulokset

  1. P

    Voi hitto tuota miestä... (turhis)

    Lähdettiin lasten kanssa käymään mummolassa, ja annoin miehelle yhden ainoan tehtävän sillä aikaa: laita kanakeitto liedeltä jääkaappiin. Tultiin kahden ja puolen tunnin päästä mummolasta, mitä mies oli saanut aikaan: oli ajatellut katsella MINUN tietokoneella vähän aikuisviihdettä, oli...
  2. P

    Lapsen napatyrästä...

    Tuli tänään mieleen, että hitto vie tuolla meidän reilu 3-vuotiaalla on vieläkin napatyrä... Poika oli parikuisena nivustyräleikkauksessa, ja silloin sanottiin että napatyrälle ei tarvitse tehdä mitään koska lähes aina ne häviävät itsestään. Mutta missähän vaiheessa, osaako joku sanoa...
  3. P

    Miksi markettien hiusvärejä pidetään yleisesti hirveänä p***na?

    Itse en ainakaan ole missään saanut niin hyvää värjäystulosta kuin kotona kaupan väreillä. Eilen just värjäsin, ja olen taas tosi tyytyväinen. Kampaajalla saan AINA liian punaiset hiukset, kotona paljon luonnollisemman lopputuloksen. Sitten kampaaja selittää jotain että "voi kun tää sun tukka...
  4. P

    Tekeekö muidenkin lapset tätä, että ne vaan huutaa päiväunilta herättyään?

    Meillä tuo 1v 3kk ollut aina semmoinen, tai no on välillä kausia että menee vähän vähemmällä. Mutta yleensä semmoiset 15-60 minuuttia heräämisestä menee ihan vaan itkiessä, vaikka mitä yrittäisi tehdä. Mistähän tuommoinen johtuu, miten se voikin aina herätä noin väärällä jalalla...?
  5. P

    Miten nopeasti lapsenne ovat oppineet ajamaan pyörällä?

    Apupyörien kanssa siis. Oman (reilu 3v:n) kanssa ollaan harjoiteltu melkein päivittäin siitä asti kun lumet suli, eli parin kuukauden ajan, eikä vieläkään suju... Vähän polkee, mutta vain jos työnnän, itse ei jaksa polkea oikeastaan ollenkaan. Ohjaa miten kuten, mutta usein niin että mennään...
  6. P

    Olen ihan outo, kun kyttään vaan ovista ja mietin raskausoireita vaikka vauva olisi pieni katastrofi!

    Siis hemmetti, miten tästä pääsee eroon! :D Mulla ei taas ole ollut menkkoja pariin vuoteen, mutta nyt muutama viikko sitten lopetin kuopuksen imetyksen ja olin tuntevinani ovulaation jokunen päivä sitten, joten menkat on odotettavissa tässä ehkä puolentoista viikon päästä. Ja sit vaan koko ajan...
  7. P

    Antaisitko 3-vuotiaan pojan kasvattaa pitkät hiukset? :)

    Poika tänään silitteli minun pitkiä hiuksia ja sanoi haluavansa samanlaiset. :) Antaisitteko kasvaa, vai leikkaisitteko kuitenkin lyhyeksi? Tuon ikäisellä kun se mieli voi muuttua hetkessä, eikä vielä ymmärrä että niitä pitkiä hiuksia ei päivässä saa... Ensi viikolla olisi mummo tulossa...
  8. P

    Potkupyörä 3-vuotiaalle?

    Kehtaisiko 3-vuotiaalle vielä ostaa potkupyörän, kun polkupyörä omien sanojensa mukaan "ei toimi", eikä poika ole ollenkaan kiinnostunut polkemisesta? Puky-merkkistä katselin parista nettikaupasta, vaikutti laadukkaalta ja siihen saa jalat kyytiin. Onko muilla kokemusta, miten toimii...
  9. P

    Mikähän tuolla meidän kissalla voisi olla, pissailee ja kakkailee mihin sattuu?

    7-vuotias leikattu kolli on alkanut pissaamaan ja myöskin kakkaamaan muualle kuin hiekkalaatikkoon, mitä ei ole tehnyt koskaan ennen. Kakat on nyt löytynyt kahdesti kylpyhuoneen lattialta lähes hiekkalaatikon vierestä, pissaa useita kertoja milloin mistäkin. Hiekkamerkkiä ei ole vaihdettu ja...
  10. P

    Mikä turvaistuin(turvavyöistuin?) 3-vuotiaalle...?

    Taas ikuisuusaiheesta... :) Mutta siis, 1-vuotias pitäisi siirtää pois kaukalosta, ja ajattelin ostaa 3-vuotiaalle isoveljelle uuden istuimen autoon. En nyt tiedä olisiko parempi ostaa turvaistuin vai suoraan turvavyöistuin... Poika on n. 97cm pitkä ja painaa n. 13,5-14kg, eli kiloraja...
  11. P

    Meidän poika sit menee 4-vuotishammaslääkäriin oikojalle...

    Juuri oli 3-vuotistarkastus ja ainakin toisella puolella on koko hammasrivistön matkalta saksipurenta (eli yläposkihampaat eivät koske alahampaisiin vaan menevät näiden yli). Oli vähän vaikea tosin tutkia kun poika ei meinannut ensin uskaltaa avata suuta. En ole itse tuota huomannut. Onko...
  12. P

    Kyllä turhauttaa kun lapset ei syö!

    Molemmat lapset, 1- ja 3-vuotiaat siis ihan todella huonoja syömään... Nyt erityisesti kun on viime kuukausina sairasteltu, mutta tuntuu että se ruokahalu ei vaan lapsilla koskaan tule takaisin(jos sitä nyt kovin on ollutkaan) 1-vuotias oli hoikistunut 250g kahdessa kuukaudessa (10kk ja...
  13. P

    Tissit räjähtää, apuja!

    Tasan 1-vuotias on kovassa flunssassa, eikä halua ollenkaan imeä rintaa tarjotessa, kun nenä on niin tukossa. Edellisen kerran olen imettänyt eilen aamupäivällä, yli vuorokausi sitten, vaikka tähän asti imetyskertoja on ollut useita niin päivällä kuin yölläkin. Vaan hitto kun en ole ikinä...
  14. P

    Mites pitkään se oksennustauti vielä tarttuukaan oireiden loppumisen jälkeen?

    No siinäpä se kysymys oikeastaan tulikin... Googlella löysin niin ristiriitaista tietoa niin ajattelin että kyllähän täällä palstalla tiedetään paremmin... ;) Eli esikoinen oksentanut edellisen kerran to alkuillasta, minä pe alkuillasta ja kuopus pe-la välisenä yönä. Mulla oli kuumetta vielä...
  15. P

    Laadukkaita NAISTENvaatteita netistä?

    Kevät tulossa ja vaatekaapin sisällön päivitys taas edessä. Olen vaan kyllästynyt kertakäyttövaatteisiin ja haluaisin nyt vähän kestävämpiä vaatteita. Naistenvaatemerkkejä vaan on niin rutosti, eikä hinta ole useinkaan laadun tae. Minkä valmistajien vaatteet olette itse havainneet laadukkaiksi...
  16. P

    Auttakaa päättämään: päiväkoti vai pph!

    Tilanne on siis se että lapset aloittavat elokuussa hoidon ja minä menen töihin, lapsilla on silloin ikää 3v4kk ja 1v5kk. Hoitopaikan hakeminen alkaa siis olla ajankohtaista. Ensin ajattelin perhepäivähoitoa, koska esikoisen kohdalla siitä on jo ihan hyvät kokemukset, ja koska kuopus on sen...
  17. P

    Kuinka usein teillä imuroidaan?

    Kuinka kauan se vie aikaa ja minkä kokoinen kotisi on? Itse olen laiska imuroija, ehkä kerran viikkoon imuroidaan, saattaa joskus mennä varmaan lähemmäs kaksikin viikkoa imuroimatta(vaikka meillä on kaksi kissaa karvaamassa...). Kriittisiä paikkoja, eteistä ja keittiötä siistin yleensä...
  18. P

    Mistä/miten edullisesti kalusteet nukkekotiin?

    Olen yrittänyt googlella ja huutiksesta etsiä silmäni kipeiksi, mutta en keksi mitään järkiratkaisua... Projektina on siis kunnostaa oma vanha Lundby-nukkekoti, kun poikani pian 3-v rakastui kaupassa ko. nukkekotiin... Ongelma vaan on että nukkekotiin ei ole tallessa ainoatakaan huonekalua...
  19. P

    Onko joidenkin lapset väsyneinä semmoisia...

    ...että näyttävät vaan väsyneiltä, haukottelevat, hierovat silmiään, toiminta hidastuu ja pyytävät päästä nukkumaan? :) Onko se, miten lapsi käyttäytyy väsyneenä, enemmän luonnekysymys vai riippuuko iästä, sukupuolesta...? Minkä ikäisenä lapsi itse tiedostaa sen, että häntä väsyttää ja...
  20. P

    Kuinkas paljon olet syönyt suklaata jouluna?

    Itse tuossa laskeskelin, että viimeisen viikon aikana meidän perheessä on tyhjentynyt suklaakonvehtirasioita 2,3kg:n edestä. Näistä mies ja poika ovat syöneet ehkä korkeintaan 500g, minä loput... :whistle:

Yhteistyössä