Miksi markettien hiusvärejä pidetään yleisesti hirveänä p***na?

Itse en ainakaan ole missään saanut niin hyvää värjäystulosta kuin kotona kaupan väreillä. Eilen just värjäsin, ja olen taas tosi tyytyväinen. Kampaajalla saan AINA liian punaiset hiukset, kotona paljon luonnollisemman lopputuloksen. Sitten kampaaja selittää jotain että "voi kun tää sun tukka imee niin tätä punaista..." tai jotain muuta paskaa, peitelläkseen omaa ammattitaidon puutetta. "Pitäähän siihen nyt vähän sitä punaista laittaa sekaan, ettei tule vihreitä tai harmaita hiuksia, tää punainenhan tuo vaan ihanaa hehkua sun hiuksiin..." Niin, mutta ei sovi mulle ollenkaan ja näyttää tosi keinotekoiselta. Ja monen eri kampaajan olen kuullut selittävän samaa. No kumma kun kotona marketin väreillä saa sen luonnollisen, ei-punaisen värin aikaan, joka ei kuitenkaan ole mitään vihreää nähnytkään...

Enpä aio jatkossakaan tuhlata rahojani kampaajalla hiusten värjäämiseen... Muilla samanlaisia kokemuksia?
 
"vieras"
Ehkä tämä on vähän sama asia kuin muukin kosmetiikkateollisuuden harhat. Kallis tarkoittaa "parempaa", vaikka tosiasiallisesti ei rasvalla rypyt lähde, halpa shampoo tuntuu usein paremmalta ym.
 
Mulla on sama kokemus eli että marketista saa paremman värin kun parturista. Itsellä on punaiset hiukset luonnostaan ja niitä ei saa värjättyä kovinkaan helposti (niinkuin ei punaisia hiuksia yleensäkään) ja aina kun olen parturissa värjännyt niin väri on hyvä kun parturista lähden mun aina pestessä sitä väriä valuu pois älyttömiä määriä ja jo 2 pesun jälkeen tukka on taas punainen. Kotona kun värjää niin väri pysyy useamman viikon hyvänä (mustaksi värjään) ja sitä ei valu pesussa viemäriin yhtään niin suuria määriä
 
"niinpä"
Sama juttu täällä! Itelläni vaaleat hiukset. Kaupan väreillä saan aina paremman lopputuloksen kuin kampaajalla. Juuri eilen juteltiin uuden tuttavani kanssa, kun hän oli ihan ihmeissään miten hiukseni ovat oikeasti vaaleat eivätkä kellertävät. Kerroin että kaupan värit on se salaisuus. Kaupan värit on kuitenkin valmiiksi sekoitettuja.Pitää vain löytää se itselle sopiva väri! Kampaajalla kampaaja joutuu itse sekoittamaan värin sopivaksi (tässä näkyy yleensä se ammattitaidon puute) koska väri ei melkein ikinä ole se mitä on alunperin asiakas halunnut. Ja säästän vielä pitkän pennin kun en joka kerta juokse kampaajalle kun haluan hiukseni värjättävän!
 
  • Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
kotiväri
Mä en osaa sanoa tosta värisävyjen erosta mutta en todellakaan mene enää kampaajalle värjäykseen (2-3krt käynyt), se ei ole sen kummempi kun kotona laitettu.
Aikaakin säästyy hurjasti kun laittaa sellasen 10 min värin -tai vaikka sitten sen n.30-40min vaikuttavanki- ja siivoaa veskin odotellessa ;)
 

Yhteistyössä