Tissit räjähtää, apuja!

Tasan 1-vuotias on kovassa flunssassa, eikä halua ollenkaan imeä rintaa tarjotessa, kun nenä on niin tukossa. Edellisen kerran olen imettänyt eilen aamupäivällä, yli vuorokausi sitten, vaikka tähän asti imetyskertoja on ollut useita niin päivällä kuin yölläkin. Vaan hitto kun en ole ikinä herunut hyvin rintapumpulle, ja nyt ei ole vaihtoehtoja olon helpottamiseksi!

Eilen illalla lypsin kerran ja tänään kahdesti, saaliina joka kerta 120-150ml, ja edelleen tosi kipeät ja kovat tissit! Tuon saan ehkä puolen tunnin lypsykoneen vemputtamisen jälkeen, pisara kerrallaan, kun ei vaan se maito lähde kunnolla tulemaan. Nännit jo ihan violetit ja vesikelloilla... Lämpöpussia ja hiustenkuivaajaa olen kokeillut herumisen helpottamiseksi, mutta ei ole oikein auttanut. Kyllä pelottaa että kohta saan rintatulehduksen. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit!

Maitoa poika juo hyvin nokkamukista, eikä haittaisi jos tämä imetys nyt loppuisi vaikka kokonaan tähän. Mutta millä hitolla saisin oman olon paremmaksi?!
 
"annika"
mee kuumaan suihkuun vähitään puoleks tunniksi, anna veden valua jatkuvasti valua rinnoille, ja hetken päästä koita siinä lypsää käsin.
ja ota se lapsi sinne suihkuun mukaan, suihkussa se nenä yleensä aukeaa sen verran että ehkä suostuisi imemään..
 
"mutsi"
Mä hain eilen apteekista Otriviniä vajaa 2 vuotiaalle. Se on vastaava kuin Nasolin ja sitä saa laittaa 1 vuotiaasta eteenpäin. Saat sillä nenän auki. Poika lienee tehokkain rintojen tyhjentäjä tuossa vaiheessa kun rintatulehdus on noin lähellä. Voisit yrittää myös käsin lypsää?
 
Käsin lypäminen on minulla vielä hitaampaa, samanlaista pisara kerrallaan, siinä vaan vielä lisäksi väsyy käsikin. Niistäjää olen käyttänyt myös, mutta en oikein tiedä olisiko pojalla taas korvatulehdus vai mikä, kun edelleen kieltäytyy täysin rinnasta. Tiedä sitten olisiko tuosta Otrivinistä apua. Mutta ehkä tuo kuuma suihku... Tai voisihan sitä vielä tietysti kokeilla saunan lämmittää ja siellä lypsää, siellä ainakin se lämpö pysyisi eikä tissit pääsisi viilenemään välillä! :)
 
"vieras"
Kannattaa kokeilla jotain toista pumppua, jos rinnat ovat jo todella täynnä ja kovat, on pumpulla aika työläs saada pumpatuksi, mutta mikään muu ei auta kuin tyhjentää ne rinnat kunnollailla. Herumiseen auttaa esim. että lapsi on vieressäsi.
 
Minullakaan ei ole ikinä pumpulla tullut mitään. Käsin olen saanut lypsettyä niin, että kunnon lämmityksen jälkeen otan mahdollisimman ylhäältä rinnasta laajalla otteella kiinni, ja tasainen pitkä puristus sieltä. Heti, jos kättä laskee nänniä kohti, menee tiehyet tukkoon :/
 
"vieras"
Lämpimän suihkuun vaan ja siellä tyhjennät niitä käsin sen verran, että tulee siedettävä olo. Sormilla Y-ote nännipihan rajoilta ja kevyt puristus, ei mitään runnomista tai venyttämistä. Teet sitä lämpimän veden virratesssa, niin onnistuu parhaiten.
 
Joo, pitää yrittää sitä suihkua ja käsin lypysä kunhan mies tulee kotiin lasten perään katsomaan siksi aikaa. Toistaiseksi olo on vaan muuttunut taas hieman tuskaisemmaksi... Mulla vaan kipeytyy kädet tosi herkkään siinä käsinlypsyssä, mutta jos edes vähän saisi tissejä vajaammaksi!
 

Yhteistyössä