Hakutulokset

  1. W

    Synnyttäminen ilman ponnistamista

    Mulla toinen lapsi syntyi ponnistamatta. En vaan ehtinyt ponnistamaan, kun olin vasta henkisesti tsemppaamassa itseäni siihen, että nyt on pakko pystyä ja uskaltaa ponnistaa, vaikka sattuis kuinka... no, muksu sitten vaan tuli parin supistuksen voimalla "itsestään" ulos (eikä muuten edes...
  2. W

    Miten jäitte ensi kerran kiinni vanhemmillenne juomisesta ja miten?

    Kotibileissä vedin kiljulla pään niin täyteen, ettei mitään järkeä. Isä soitteli ja toki ymmärsi, että kännissähän se tyttö on, kun ei puheesta saa selvää.. Sovittiin, että tulen sen bilepaikan lähellä olevalle Siwalle, kun en osannut selittää, missä olin.. Eksyin matkalla (noin 100m) ja...
  3. W

    Olitteko töissä äitiysloman alkuun vai jäittekö sairaslomalle?

    Korken verenpaineen takia jouduin saikulle kaksi viikkoa ennen äitiysloman alkua. Olisin muuten jaksanut ihan hyvin, mutta lääkäri totesi, että "ehdottomasti et mene", kun kysellä että jos kuitenki voisin töihin mennä, kun tein lyhyempää työviikkoa kuitenkin... Ja siis hammashoitaja olen. Ei...
  4. W

    G: Mitä teidän lapset syövät aamupalaksi?

    5v: puuroa voisilmällä tai ruispala (1 tai 2), jonka päälle yleensä haluaa juustoa ja kurkkua.. lisäksi joku hedelmä (saa valita itse. Tarjolls käytännössä aina omenaa, banaania ja klementiiniä.. joskus muutakin) 7kk: puuroa, johon sekoitettu äidinmaitoa. Hedelmää. Lopuksi omaan käteen...
  5. W

    Kuinka moni tänä iltana vesiselvänä

    Minä myös :)
  6. W

    Kehukaa lastanne/lapsianne: missä he ovat hyviä?

    Poika 5v: älyttömän vilkas mielikuvitus, keksii tarinoita ja leikkejä. Hienosti rakentaa pikkulegoilla ohjeiden mukaan. Pikkuveli 5kk: järkyttävän hyvä kuolaamaan ja kiljumaan...
  7. W

    Tuli vain mieleen, että millainen elämä/elämäntilanne teillä oli 22 -vuotiaana?

    Sain ekan lapsen ja jätin amk-opinnot kesken.. tai oikeastaan oli tarkoitus jatkaa niitä, mutta äitiysloman aikana tajusin, ettei kannata, kun ala ei työllistänyt juuri ketään.. Asuin vuokrakaksiossa avopuolison kanssa..
  8. W

    Ärsytystä ja järkytystä: toisten erilaisia tapoja kasvattaa lapsiaan ja pitää huolta lapsistaan

    Häiritsee erään tutun tapa haukkua lastaan, kun tämä ei tottele.. Tämän tuttu kuittaa helposti tulistuvalla luonteellaan ja sillä, että osaa pyytää anteeksikin.. Ei ole mun mielestä on ihan ok haukkua pientä lasta (tai aikuistakaan) jatkuvasti päin naamaa saatanan idiootiksi, tyhmäksi...
  9. W

    Miten harmaantuneet juomalasit kirkkaiksi?

    Juomalasit saa kirkkaiksi, kun liuottaa sitruunahappoa (apteekista saa) veteen ja laittaa lasit sinne joksikin aikaa. Kalkkisaostumat lähtee pois laseista..
  10. W

    G: Kuukautisista yms. synnytyksen jälkeen

    1. 22 2. 4kk (tai laitoksella sai parina ekana päivänä lisämaitoa, sen jälkeen täysimetin) 3. n 5-6kk synnytyksen jälkeen 4. Jätettiin ehkäisy pois, kun esikoinen oli 3v1kk 5. 8kk
  11. W

    G: kuinka usein itket?

    Hyvin harvoin.. Ei mua vaan jostain syystä kovin helposti itketä, en tiedä miksi.. Enkä koe sitä itkemistä mitenkään helpottavaksi, jos/kun itku tulee.. Sitten vaan surettaa ja vituttaa ihan yhtä paljon ja tulee vielä bonuksena pää kipeäksi.. Viimeksi itkin varmaan silloin, ku mummo kuoli...
  12. W

    Ostin vuosi sitten uuden pöytäkoneen (joss Windows 8) ja nyt sanoo, että Word-ohjelma pitäisi uusia ja maksaa??

    Jos siinä koneen mukana tuli vain ms-officen kokeiluversio? Mulla oli ainakin läppärissä sellanen, että sitä sai vapaasti käytellä 3kk ekasta avaamisesta ja sitten olis pitänyt ostaa lisenssi.. En ostanu lisenssiä, kun tuo ilmainen Open Office on mun tarpeisiin ihan riittävä.. Mulla se...
  13. W

    miten aikaisin isä voi hoitaa vauvaa kotona?

    Eikö tässä kumminkin ollut kyse enemmänkin siitä, että kenen on mahdollista saada tukea lapsen hoitoon eikä siitä, kuka kykenee lasta hoitamaan? Tuo vähän ennen lapsen syntymää alkava äitiysvapaa on suunnattu vain äidille (tai jos äiti ei kertakaikkiaan sairauden tms. takia pysty hoitamaan...
  14. W

    Kuinka pitkään imetit lapsiasi

    Synnärillä sai kahden ja kolmen päivän ikäisenä lisämaitoa, kun verensokerit laski niin alas, ettei jaksanut herätä syömään.. Siitä eteenpäin oli täysimetyksellä n. 4.5kk asti.. Siinä vaiheessa aloitettiin kinteät ruoat ja osittaisimetys jatkui johonkin vähän päälle 9kk..
  15. W

    Viedäänkö päiväkotiin kaikille ryhmän hoitajille jotain keväällä?

    Ei olla viety mitään muistamisia eikä varmaan tänäkään vuonna viedä.. Tai max. joku itse tehty kortti tai itse kerätty kukkakimppu, jos tuo poika itse keksii, että jotain haluaa antaa.. On kyllä koko perhe oltu hoitopaikkaan ja hoitajien tekemään työhön erittäin tyytyväisiä ja tästä heillekin...
  16. W

    Mitä ajatuksia vauvan kapaloinnista?

    Meillä oli käytössä sellanen "puolikapalointisysteemi".. Jätin sen kapalon jalkojen kohdalta löysäksi, mutta kädet sidoin tiukaksi paketiksi.. Miksi? Koska lapsi nukkui näin parhaiten.. Kädet vapaana läimäytteli itseään täysillä naamaan/päähän, säikähti hulluna ja rupesi parkumaan :D Toisaalta...
  17. W

    G: Vaatekokosi, paino, pituus, oletko tyytyväinen?

    Ennen nyt menossa olevaa raskautta: 173cm/72kg. Vaatekoko oli 40 tai 42. Olin tyytyväinen. Tosin ei mulla suurempia huolia ulkonäön suhteen ollut, vaikka edellisen raskauden jälkeen painoin 84kg ja vaatekoko oli 46-48. Kuitenkin oman terveyden takia yritän normaalipainossa pysyä.. Mä on niin...
  18. W

    suostuuko miehesi hankkimaan pinkit samislenkkitossut teille kummallekin?

    No ei varmaan suostuis.. En kyllä pyytäisikään :D Mitään yhteisiä sydänkorujakaan tms. ei ole.. Toki vaikka mitä muuta tavaraa (tyyliin: pyykkikone ja sohvakalusto) on yhteistä, mutta ei tässä ehkä sellaista haettu..
  19. W

    Kuinka paljon teillä miehet pystyvät töiden lomassa osallistumaan esim neuvolakäynteihin...?

    Eka raskaus: kävi ekalla äitiysnlakäynnillä ja niskapoimu- ja rakenneultrissa. Ja yhdellä synnytsvalmennuskäynnillä (kävin itsekin vain siinä yhdessä.. niitä tai olla joku 4 kpl yhteensä eri teemoilla..) Toinen raskaus: kävi niskapoimu-ultrassa ja yritti päästä rakenneultraan, mutta...
  20. W

    Meikkaatko päivittäin?

    Töihin meikkaan melkein aina ja jos lähden käymään kaupungilla tms.. Jos olen vain kotona tai tässä pihapiirissä, niin yleensä en meikkaa.. Näin pääpiirteissään, mutta joskus en jaksa meikata sinne töihinkään ja joskus tulee meikattua kotipäivänäkin, ihan fiiliksen mukaan menen.. Teen melko...

Yhteistyössä