Miten harmaantuneet juomalasit kirkkaiksi?

  • Viestiketjun aloittaja Käsintiskaaja
  • Ensimmäinen viesti
Käsintiskaaja
Hei meille on tulossa vieraita ja minua hävettää juomalasiemme saostunut ja harmaantunut väri. Pesen astiat käsin koska meille ei mahdu astianpesukonetta. Hävettää tarjota mitään tuollaisista kupeista joissa kahvikupeissa on pohjalla vähän ruskeaa väriä ja juomalasit ihan harmaat. Uusia kuppeja ei ole kyllä vara ostaa...
 
vierailija-kerttu
Pyydä joltakin tutulta astianpesukoneen pesuainetabletti, tai käy ostaa, tai jauhemainenkin käy yhtä hyvin.
Laita lavuaariin, sekottelet niin että liukenee kunnolla ja laitat mukit likoomaan. Heiluttele mukeja välillä sielä vedessä, nii näet kun lähtee sellasia tummanruskeita liuroja irti :) Ja laita samaa vettä myös kahvipannun kannuun, ja anna liota yön yli, nii sullon uus kirkas pannu aamulla. Itse laitan puolikkaan pesuainetabletin kannuun ja kuumaa vettä, ja tiskiharjalla välillä hinkkaan likaa irti. Toimiiiiiiii!
 
No YÄK
Pyydä joltakin tutulta astianpesukoneen pesuainetabletti, tai käy ostaa, tai jauhemainenkin käy yhtä hyvin.
Laita lavuaariin, sekottelet niin että liukenee kunnolla ja laitat mukit likoomaan. Heiluttele mukeja välillä sielä vedessä, nii näet kun lähtee sellasia tummanruskeita liuroja irti :) Ja laita samaa vettä myös kahvipannun kannuun, ja anna liota yön yli, nii sullon uus kirkas pannu aamulla. Itse laitan puolikkaan pesuainetabletin kannuun ja kuumaa vettä, ja tiskiharjalla välillä hinkkaan likaa irti. Toimiiiiiiii!
No eiköhän se Fairy aja asian ihan yhtä hyvin. Ellei ole vuosikausia vain huuhdellut vedellä ne astiat "puhtaaksi", hyi saatana. Pesen minäkin kahvipannu aina Fairylla ja on aina kuin uusi.
 
Käsintiskaaja
Minulta löytyi kaapin pohjalta sellaisia tiskiainetabletteja kuin W5 ja Eldorado... Tuossa Eldoradossa näyttäisi olevan huuhtelukirkaste, onko se juuri se aine jota tässä kannattaisi käyttää?

Laitoin nyt laseja likoamaan kuumaan veteen altaaseen ja sinne pari tablettia. Pitää vaan käydä ostamassa hanskat että voi pestä nuo.
 

Yhteistyössä