Ärsytystä ja järkytystä: toisten erilaisia tapoja kasvattaa lapsiaan ja pitää huolta lapsistaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailijaaaaa
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua ärsyttää muissa vanhemmissa se, että kuvitellaan että oma lapsi olisi se penaalin terävin kynä tai että omat kasvatusmetodit ovat juuri ne ainoat oikeat jokaiselle.
 
vie
Mua ärsyttää myös mm käytöstapojen puute. Perusasioita mielestäni. Olin kerran hississä kun n9v poika katsoi äitiään ja sanoi että mua pierettää. Äiti sanoi vaan ihan pokkana että ei kai ja sitten poika pieraisi pienessä hississä pskanhajuisen pierun johon äiti ei reagoinut mitenkään. Itse meinasin oksentaa, monestaki syystä. Lapsi itse vaan naurahti. Muutenkin tuntuu tyhmältä että pojilta hyväksytään kaikki typeryys herkemmin. Itse toruisin lasta ja pahoittelisin muille. Aivan sama nolostuisiko lapsi kun tuon ikäisen pitäisi jo ymmärtää. Sama kun nämä synttäri porsastelijat jotka maistavat jotain ja laittavat takaisin tarjolle tai eivät pese käsiä wc käynnin jälkeen jne kaikki possuilu ärsyttää-siis semmonen joka on vanhemmillekin ok. Oksettavaa. mielestäni nuo opetellaan jo pienenä ja näistä tulee juuri aikuisenakin hikisiä, sänkipartaisia kaljamahoja jotka nauravat omille röyhtäilyilleen. Ei Kiitos minulle.
 
vierassss
Sekin ärsyttää suunnattomasti kun ei suostuta näkemään mitään vikaa omassa lapsessa. Omaa lasta nyt ei pitäisi heti epäilläkään mutta faktoja pöytään kiitos. "Ei meidän Kalle kiusaa" "ei meidän Pirjo ole voinut yksin keksiä tuollaista- se on varmaan sen Jaanan idea ollut" "ei meidän Keijo vielä ole kokeillut, se on vasta 17 enkä minäkään silloin juonut eikä se ole haissut koskaan alkoholille vaikka kahdelta kotiin tuleekin" jne huoh. Helpompi auttaa lasta jos pystyy näkemään hänen asiansa ruusulasien takaa!
 
Häiritsee erään tutun tapa haukkua lastaan, kun tämä ei tottele.. Tämän tuttu kuittaa helposti tulistuvalla luonteellaan ja sillä, että osaa pyytää anteeksikin.. Ei ole mun mielestä on ihan ok haukkua pientä lasta (tai aikuistakaan) jatkuvasti päin naamaa saatanan idiootiksi, tyhmäksi, jälkeenjääneeksi yms., vaikka kuinka jälkikäteen pahoittelisikin...
 

Yhteistyössä