Meikkaatko päivittäin?

Minä olen melkein 50 enkä ole ennen tätä juurikaan meikannut muuta kuin juhlavampiin tilaisuuksiin.
Nyt, sairastettuani, huomaan että pakkelilla piristää itseäänkin; silmäpussit pienemmiksi, kasvojen kalpeus/vihreys piiloon, huulipunalla eloa...

Niin se turhamaisuus iskee, kun tarpeeksi pitkään elää?
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30800732:
voisitko laittaa nämä kaikki aloitukset samaan ketjuun? saattais etusivulla näkyä muittenkin aloituksia.
Makuasia. Minun mielestäni eri asioita käsittelevät ketjut saavat olla eri aloituksina. Sinä taidat pitää enemmän "sama aiha monena ketjuna peräkkäin"- tyylistä?
 
No en meikkaa päivittäin :).

Muutoinkin käyttämäni "arsenaali" on varsin pientä mutta - sillä olen tainnut hyvin pärjätä, kun ei olla mua käännytetty mistään pois :D

Arkeen mulla riittää se, että toisinaan laitan vain ripsiväriä ja huulikiiltoa/huulirasvaa. Sitten jos on jotain tilaisuutta tai juhlaa tai muuten vaan haluan hössöttää :D, niin säädän luomivärien ja meikkivoiteen kanssa, poskipunan paikka mulle tulee luonnostaan :D

Ei, mä meen aika lailla tällä perusnassullani. Ja kesä kun tulee niin luonnollinen ulkona saatu päivetys tekee myös taikojaan tällä saralla.

Mutta - onhan se toki hienon näköistä, kun joku oikeesti osaakin tehdä meikeillä kaunista korostusta :). Eikä se suinkaan ole mitään turhamaisuutta vaan sitä että haluaa olla huoliteltuna ja siistinä toisten silmissä sekä saahan siitä itsellensäkin piristystä ja iloa päiväänsä. Pirteen punainen huulipuna jo riittää siihen, että tulee iloinen olo :)!

Jokainen meistä tekee kuitenkin meikkaamisenkin kanssa juuri niin kuin se itselleen tuntuu parhaalta :).
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
En meikkaa joka päivä. Mulla on tullut nyt aikuisiällä niin herkkä iho ja silmät et ainakin silmät meinaa ärsyyntyä ja vuotaa vaikka millaista allergiaripsaria koittais käyttää. Meikkaan itse asiassa nykyään tosi harvoin mut jos on jonnekin tiettyyn paikkaan tai tilaisuuteen lähtö yms. niin laitan jotain naamaani ja kyllä silmät saa sit sen hetken väriä kestää =) Mut arkipäivässä olen au naturel.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
000
En meikkaa päivittäin, tai edes joka toinen päivä. Tai välttämättä edes kerran viikossa. Joskus lukioaikoina oli jostain syystä ihan pakko meikata joka päivä ja lukion jälkeen kun työskentelin paikoissa, joissa täytyi myös näyttää suht edustavalta, mutta nyt 22 ikävuoteen päästyäni oon jostain syystä kyllästynyt meikkaamaan. Välillä melkein harmittaa, koska ennen meikkasin oikeesti hyvin ja jaksoin panostaa ulkonäkööni, kun nyt taas ei kiinnosta vittuakaan.
 
Voi Maura.
[QUOTE="Maura";30800824]Nainen ei ole Nainen ilman meikkiä. Hame, meikki ja hieno kampaus on se joka tekee naisen - joka ikinen päivä![/QUOTE]

Ikävää, ettei sinulla ole tarjota maailmalle muuta kuin ulkonäkösi. Oletko harkinnut ammattiavun hakemista? Noin matala itsetunto tuskin on enää terveellistä.

Naiseus tulee jostain ihan muualta kuin meikistä.
 
"Krista"
En joka päivä, en meikkaa jos en lähde ulos kotoa ja jos en nää ihmisiä. Mulla menee peruslaittautumiseen normaalisti (meikki, hiukset..) n. 1-1,5h ja käytän melko kalliita tuotteita, eikä jaksa ihan turhan takia tuhlata aikaa ja meikkejä. Aika usein kyllä yksin kotona ollessanikin esim. kokeilen erilaisten silmämeikkien tekoa ym... Viimeksi olin päivän meikkaamatta varmaan maaliskuun alulla?
 
Töihin meikkaan melkein aina ja jos lähden käymään kaupungilla tms.. Jos olen vain kotona tai tässä pihapiirissä, niin yleensä en meikkaa.. Näin pääpiirteissään, mutta joskus en jaksa meikata sinne töihinkään ja joskus tulee meikattua kotipäivänäkin, ihan fiiliksen mukaan menen..
Teen melko luonnollisen näköisen meikkauksen, ei siis mitään voimakkaita rajauksia tai vastaavaa.. Aikaa menee ehkä se 10 min..
 
En päivittäin, mutta yleensä viikottain kuitenkin.

Ymmärrän tuon, että sairastuessaan rupeaa turhamaisemmaksi kuin normaalisti, sillä itse koin vähän samankaltaisen jutun raskaana ollessani.
Koin jotenkin itseni niin "vieraaksi" itselleni, enkä suoraan sanottuna pitänyt peilikuvaani kovin viehkeänä, joten meikkasin enemmän ja päivittäin, lakkailin kynsiä, käytin paljon koruja, laittelin tukkaa jne.
Silloin se tuntui tärkeältä ja piristi.
 
Mulla on muutenkin niin, että jos masentaa, niin tulee enemmän puunattua itseä ja laitettua edes "kuori kuntoon".
Pirteänä ja tasapainossa taas menen useammin freesinä enkä koe silleen tarvetta puunailla.
 
"Hanna"
Kyllä (ellen ole "kuolemantaudissa" peiton alla :D )
Ja laitan hiukset.

Vähintään cc-voide, puuteri ja ripsiväri. Yleensä kyllä laitan luomiväriäkin, jotain kevyttä.
 
"Rupuska"
En. Mutta vanhemmiten iho on herkistynyt entisestään ja kasvot erityisesti tuntuu auringonvalosta ärsyyntyvän, joten ulos mennessä on pakko sipaista meikkipuuteria, jossa on suojakerroin 15. Ei tunnu riittävän pelkkä kosteusvoide ja aurinkorasvat tukkii huokoset helposti :)

Muuten sitten toisinaan aamuisin sutaisen hiukan väriä kasvoihin omaksi ilokseni eli ripsari, kevyt luomiväri ja huulikiilto. Töissä tarvitsee hiukan enempi panostaa ulkonäköönsä mutta eipä silloinkaan mene kuin maks.10 min meikatessa. En käytä esim.meikkivoidetta tai tee varjostuksia tms koskaan. En koe tarvitsevani. Rypyt saavat näkyä.
Kulmiin otin hiljattain kestopigmentoinnit ja mietin rajauksiakin kestona, tässä iässä jo kehtaisi ne ottaa hyvällä omallatunnolla muiden mielipiteistä huolimatta.
 
der
Meikkaan joka päivä. Mun iho on hyväkuntoinen mutta aika epätasaisen värinen, joten laitan kevyen meikkivoiteen ja puuteria ja vähän poskipunaa. Ostin juuri hienot ja laadukkaat meikkisiveltimet, joilla on kiva kokeilla erilaisia silmämeikkejä. Ilman ripsiväriä en ole koskaan osannut ollakaan, vaikka mulla on luonnostaan mustat ripset. Kulmiin laitan vain geeliä, koska niissäkin on väriä omasta takaa. Ikää mulla on 55 vuotta.
 

Yhteistyössä