Hakutulokset

  1. S

    Miksi alateitse synnyttävä on muka sektio-äitiä parempi?

    Kassu; juuri näin- hyvin tiivistetty! 1 sektio 2 perinteisellä tyylillä
  2. S

    Vauhdikas synnytys

    Vauhtiveikon syntymä Jo monta viikkoa oli ollut sellaisia supistuksia ja vihlomisia, joiden olin ajatellut valmistelavan paikkoja tulevaa synnytystä varten. Aikaisemmissa kahdessa raskaudesssani ei mitään ennakoivia tuntemuksia ollut, joten ajattelin tämän vauvan syntyvän ennen laskettua aikaa...
  3. S

    Napanuora kaulan ympäri

    Juu, TAYSsin lääkärit myös erittäin sektiokielteisiä. Ainakin kaikki nämä kolme tohtoria jotka mun perätilavauvaani koittivat kääntää, olivat vahvasti sitä mieltä, ettei mitään sektiota tarvita. Olisi kiva tietää mitkä on potilaan oikeudet päättää hoidostaan ja synnytyksestään tälläisissa...
  4. S

    Napanuora kaulan ympäri

    Meidän perätilababylla oli syntyessään sektiolla napanuora kaulan ja vartalon ympärillä. Tämä ei ultrassa syntymää edeltävänä päivänä näkynyt, ainakaan lääkäri ei mitään asiasta maininnut, yritti vaan vielä puhua alatiesynnytyksen puolesta. Onneksi vaadin sektion ja sen sain, papereihin lääkäri...
  5. S

    Sektiosta ja TAYSsista

    Mulla sektiosynnytys Tayssissa 6 vuotta sitten ja perinteiseen tyyliin synnytys 4 vuotta sitten. Molemmista ainoastaan positiivisia kokemuksia, parasta mahdollista hoitoa tunsin saavani. Osasto 3-A oli hyvä paikka toipua ja harjoitella vauvan hoitoa.
  6. S

    Kivunlievitys TAYSissa

    Täällä kaipailisin tietoa ns. pehmeämmistä kivunlievitys keinoista Taysissa. Onko joku saanut esim. vyöhyketerapiaa, akupunktiota tms. luomumpia apuja synnytyskipuun?
  7. S

    lapsemme kuoli synnytyksessä

    Voimia kaikille menetyksen kokeneille! Uskotaan omiin tuntemuksiimme raskauden ja synnytyksen aikana ja uskalletaan vaatia että meitä kuunnellaan!
  8. S

    niskapoimu-u ja punktio ?

    Mulla on kolmas raskaus, viikkoja 27. Meilläpäin ei ole tarjolla neuvolassa niskapoimu-ultraa, enkä pitänyt sen teettämistä tarpeellisena. Tälläkertaa jätin menemättä myös seerumiseulaan. Neuvolalääkäri sanoi just eilen rakenneultraa tehdessään, että nää seulat ym. ei kuitenkaan kerro kuin...
  9. S

    Mitä tekisit

    Kun meidän esikoinen oli vauva ja mua kyseltiin koulutusta vastaaviin, haasteellisiin ja kiinnostavalta vaikuttaviin töihin, en kuitenkaan raaskinut ottaa työtä vastaan kun ajattelin, että äitiydessäkin on haastetta riittävästi. Tytön olessa 1,5v aloitin osa-aika hommat n.8 päivänä kuussa ihan...
  10. S

    Alkoholista

    Vajaa pari vuotta sitten tuli kiintiö täyteen, rupesi kyllästyttämään kun jo parin siiderin tai oluen jälkeenkin tuli krapula. Päätin kokeilla miten sujuu elämä kokonaan ilman alkoholia. Huomasin, että mulle siiderin litkimisestä oli tullu tapa josta pääsin äkkiä eroon. Nykyään saunajuomana...
  11. S

    kolmas lapsi?

    Tuttu asia, jota meilläkin pohdittiin vuodenvaihteessa kuumeisesti. Ikää mulla 33 ja miehellä 36, tytöt 6 ja 4. Tultiin siihen tulokseen, että nyt tai ei koskaan. Totesimme tyttöjen olevan jo sen verran isompia ja omatoimisia, että vauvankin kanssa elämä sujuisi mukavasti. Uskoimme jaksavamme...
  12. S

    Näinkö vähän ihmisiä tässä osiossa??

    Heips vaan! Huomasin meitä kolmenelosia olevan liikkeellä aika monta. Täälläkin yksi jonka vuodet kolmenkympin pyöreiden juhlien jälkeen ovat hurahtaneet huomaamatta. kai se aika noiden muksujen kans touhuillessa kuluu niin nopeasti. Ja joskus peiliin vilkaistessaan pelästyy et kukas toi...
  13. S

    sektio vs. perätilasynnytys

    Moi! Meidän perätilavauvaa yritettiin kolmeen eri äitiyspolikäynti kertaan kääntää alkaen viikolla 35. Ei onnistunut. Koska minä pelkäsin tosissani synnyttää ekaa lastani perätilassa, vaatimalla ja taistelemalla saimme sovituksi sektion. Taysissa oltiin vahvasti alatiesynnytyksen puolella, mutta...
  14. S

    perätilasta..

    Meillä eka oli perätilassa eikä suostunut kääntymään kolmesta kääntämisyrityksestä huolimatta. Syntyi suunnitellulla sektiolla, omasta vaatimuksestamme. Toinen oli pää alaspäin ja syntyi normaaliin tapaan. Kolmas myllertää mahassa...
  15. S

    Synnytyskivuista

    Edellisestä synnytyksestä on jo yli 4 vuotta ja voin sanoa ettei synnytyskivut ole mihinkään unohtuneet! Avautumisvaihe 16 tuntia yhtämittaista helvetillistä, ennenkokematonta tuskaa , koko keskivartalo tulessa, kuin puukkoa olisi väännetty. Epiduraali auttoi pariksi tunniksi, kunnes alkoi...

Yhteistyössä