Alkoholista

Näin meillä
Saunaoluen juon, kerran tai kaksi viikossa, sekä viikonloppuisin viiniä ruualla lasin tai kaksi. Juhlissa käyn silloin kun niitä on, ehkä kerran kuussa. Silloin otan enemmän, mutta en nykyään kyllä kaatokännejä koskaan.
 
hamtaro
Kerran kuussa suunnilleen tulee otettua muutama siideri. Käytän alkoholia oikeastaan vain silloin, kun käyn baarissa. Kotona ei vaan tule otettua mitään vaikka ei mulla mitään saunasiidereitä vastaankaan ole. Baarissakaan ei enää viitsi isommin juopotella, kun ei haluta hommata seuraavaksi päiväksi huonoa oloa. Pojan kanssa ei ole kiva touhuta krapuloissa.

Mies käy kanssa viihteellä kerran kuussa ja ottaa silloin vähän enemmän. Muuten menee pari olutta pari kertaa viikossa saunapäivinä. Viikolla juo yleensä ykkösolutta.
 
Meillä on kaappi täynnä pölyttyneitä väkeviä, ei ole maistunut piiiitkään aikaan, vuosikausiin. Mitään nipoja ei kuitenkaan olla. Viiniä, kuoharia, siideriä ja miehelle olutta maistuu aina silloin tällöin, jos ulkona käydään otetaan ruoan kans ja kotonakin toisinaan. Saattaa mennä kuukausi toista ettei oteta mitään. Eikä koskaan kaatokänniä. Jos alkaa päässä viirata, vaihdan veteen. Ollaan miehen kanssa hyvin samoilla linjoilla, onneksi. Vähän säälittää ne perheet, joissa mies ottaa reilusti. Mulla lapsuuden kotona on aina otettu eikä mulle siksi maistu enempi... =)
 
Viikonloppuna pari olutta tai siideriä, joskus pari lasia punkkua, joskus menee pitkäkin aika etten ota alkoholia ollenkaan. Ulkona käyn ehkä kerran parissa kuussa, jolloin tulee otettua vähän enemmän. Kaatokännissä en ole koskaan ollut enkä siis myöskään sammunut "väärään paikkaan". Väkeviä en juo.

Miehellä vähän sama kaava kuin mulla, mutta lisäksi ottaa silloin tällöin viskin ja olutta "jaksaa" viikonloppuisin ottaa vähän enemmän. Ei kuitenkaan mitään kännejä eikä edes joka viikonloppu.

Ja näitä "tapoja" mun ei edes tarvitse puolustella. :saint:
 
murjottaja
En juo ollenkaan,tosin en ole mikään absolutistikaan.Olen vaan huomannut,ettei alkoholi sovi minulle.Päähän särkee ja oksennnan muutenkin migreenin takia,joten en viitsi pilata "hyviä päiviä juomalla".
Mieheni ottaa todella harvoin,koska hän on autoilija.
Mutta en tuomitse muiden juomista, jokainen elää omaa elämäänsä.
 
mamma2003
meikäläinen juo abouttiarallaa kerran kk saunasiiderin ja sitten mies saman verran kotona ja jos miehel on työmatka niin edustustilaisuudes juo... ja riippuu tilanteesta kuinka paljon,,, :D mutta aina on iltaisin soittanu ennen nukkumaan menoa ja puheesta on ainakin saanut selvää eikä oo sössöttäny :saint: :hug:
 
Vajaa pari vuotta sitten tuli kiintiö täyteen, rupesi kyllästyttämään kun jo parin siiderin tai oluen jälkeenkin tuli krapula. Päätin kokeilla miten sujuu elämä kokonaan ilman alkoholia. Huomasin, että mulle siiderin litkimisestä oli tullu tapa josta pääsin äkkiä eroon. Nykyään saunajuomana maistuu oikeesti hyvälle vissy tai limppari ja pihvit ja muut herkut on ihan yhtä hyviä ilman viintäkin. Toistaiseksi olen päättänyt olla selvinpäin.
 
Mä juon tosi harvoin. Kotona en juo yhtäkään, mutta jos mennään johkin viihteelle, niin sit juon. Mies juo viikonloppuna saunakaljat. Mulla periaate, että aina joku on ajokunnossa. Eipä kyllä tee mielikään edes pullollista ottaa.
Kyllä sitä ennen Onnia tuli otettua näidenkin vuosien edestä.
 
syys-sade
En koskaan itse!.

Johtunee varmaankin siitä että mies ottaa sitten minunkin edestä, todella paljon. Aina viikonloput kokonaan ja viikollakin, eipä siinä tule enää mieleen ruveta itse juomaan.
 

Yhteistyössä