Hakutulokset

  1. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Hei! Biovanhempien kanssa menee ok, melko vähän nykyään ollaan oikeastaan missään tekemisissä. Isovanhempien kanssa enemmän ja yhteistyä sujuu hyvin :)
  2. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Tulin vuosien jälkeen ajankuluksi selailemaan keskustelupalstoja ja olipa hauska löytää tämä vanha ketju vielä toimivana! Aikoinaan koin saavani paljon tukea täältä. Meidän tie oli kivinen ja kuoppainen ja lopulta päätimme useat hoidot luovutetuilla kun sain kohdunulkopuolisen. Hoitojen...
  3. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Peata Meille kävi samalla tavalla silloin, olisi voitu valmistua Pridestä jo kesäkuussa, mutta kaikki oli valmista vasta elokuussa. Silloin se harmitti, kuten myös odottaminen sen jälkeen, kun tietoa meidän valmistumisesta ei ollutkaan sijoittajalla, kun tammikuussa soitin.. Kuitenkin näin...
  4. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    HalleB, Paulanna myös minulle kehittyi kohdunulkopuolinen, vaikka menkat alkoivat eli se ei poista sitä riskiä. Jos kotona kaapissa sattuu olemaan ylimääräinen raskaustesti, kannattaa tehdä vaikka viikon päästä varmuudeksi.
  5. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Hei! Käyn täällä vanhasta muistista vielä välillä kurkkimassa, vaikka omista hoidoista on jo todella paljon aikaa. Paulannelle haluaisin sanoa, että käy varmuudeksi vielä mittaamassa HCG jonkun ajan päästä. Minulla oli aikoinaan jotakin parinkymmenen luokkaa ja klinikka käski lopettaa lääkkeet...
  6. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Lapsi oli hieman yli 1,5-vuotias. Priden loppukeskustelusta meni n. 1/2 vuotta, kun soitto tuli. Pari viikkoa vissiin oli aikaa, ennen kun oli ensimmäiset tapaamiset. Sitten kun tapaamiset alkoi, oli tiivis tutustumisjakso, joka kesti n. 3vk. Lapsi oli tutustumisjaksolla meillä jo...
  7. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Kyllä se on ehdottomasti vaikeinta se yhteydenpito biologisiin vanhempiin. Itse olen sellainen ihminen, joka haluaa helposti miellyttää kaikkia ja pelkään yhteentörmäyksiä. Vielä meidän suhteen on kaikki mennyt suht hyvin, tosin tiettyjä turvajärjestelyjä olemme joutuneet tekemään. Pieni pelko...
  8. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Hei! En olekkaan tänne pitkään aikaan kirjoitellut. Meidän neiti on ollut meillä kohta vuoden jo. Ei ole kaduttanut, että tähän lähdettiin, lapsi on aivan ihana. Helppoa ei ole kuitenkaan ollut. Minulta saa kysellä, jos haluaa. Yritän parhaani mukaan vastata :)
  9. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    kansku me otettiin yhteyttä sosiaalitoimeen marraskuussa, seuraavan vuoden huhtikuussa alkoi Pride, josta loppukeskustelu oli elokuussa ja tän vuoden maaliskuussa lapsi tuli. Yleensä kuitenkin lapsi usein tulee nopeammin, mutta on paljon kiinni sijoittajasta, teistä, lapsesta.. Itse luulen...
  10. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Kiitos Sukula! Ihanaa kuulla Polkka sinustakin! Toivottavasti odotus ei olisi enää pitkä, tsemppiä hirmuisesti ja hyvää kevättä myös sinne!
  11. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Hei! Sellaisia kuulumisia tänne, että 3vk on nyt meillä asunut 1v 8kk lapsi. Aivan ihastuttavan lapsen olemme saaneet. Tähän asti kaikki on mennyt hyvin.
  12. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Ihanaa, että täällä oli tuttuja ja moni muisti minut, kiitos! Iineskin!:hug: . Ja Esemila ja SatuSofia.. Kuulosti hurjalle SatuSofia teidän kokemukset, varmasti ollut tosi rankkaa. Kyllä se varmaan alkaa helpottamaan ja ainakin näin lyhyellä kokemuksella meidän lapsesta täytyy sanoa, että 1v...
  13. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Heippa! En tiedä onko täällä enää ketään, joka muistaa minua. Sen verran taustoista, että käytiin hoidot Suomessa kahdella klinikalla, toisella kerralla oli oma luovuttaja ja toisella kerralla odotimme muistaakseni n. vuoden. Lisäksi Tartossa käytiin pariin otteeseen. Yhden ainoan plussan olen...
  14. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Tartosta vielä.. Varmaan moni muukin sai sähköpostilla Andreilta joulukortin. Se oli minusta hieno ele, hoitojen lopettamisesta on kulunut jo yli vuosi :)
  15. S

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Heippa! Tulin kommentoimaan Tarton kokemuksia.. mustakaan se ei ollut vitsillä sanottu se ettei saa siirrosta keskustella, mutta ei sillä loppupeleissä ole merkitystä. Musta Andrei antoi myös aika uskonnollisen kuvan, toi useamman kerran esille, että se on ylemmän käsissä onnistuuko hoito...
  16. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Itsekkin mietin, että auttaako asiaan, jos on aktiivinen ja soittelee. No, toistaiseksi olen saanut hillittyä itseni, mutta tammikuun alussa varmaan soitan, kun lähdemme matkalle.. Juu alkuun odottaminen on kaikkein raskainta, sitä haluaisi heti ostaa kaikkia tavaroita ja odottaa sitä...
  17. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Me ollaan erittäin isosta kaupungista ja meille sanottiin, että harvoin sijoitetaan alle 1,5 vuotiaita, kun yleensä alkuun yritetään kaikilla tukitoimilla ja siinä venähtää aikaa. Ja ilmeisesti yli 1 1/2 vuotiaitakin saa odottaa. Me ollaan 38v ja 44v.. elokuusta nyt odotettu.
  18. S

    Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat

    Sati miten teillä miehen lapset on suhtautunut tulokkaisiin? Minkäikäisiä nämä lapset ovat? Meillä kans miehellä 12v. poika, jolla esimurrosiän oireita.
  19. S

    Hurja kokemus kohdunulkoisesta

    omia lapsia ei ole eikä tule, mutta toiveissa olisi pieni sijaislapsi <3 . Jos jollekkin tarvitsevalle saisimme tarjota kodin.
  20. S

    Hurja kokemus kohdunulkoisesta

    Toivoliini.. sitten on sellainen vaihtoehto kuin sijaisvanhemmuus. Haluan vaan mainita sen vaihtoehtona tai ajatuksen, jos josus siltä tuntuu. Itselläni takana pitkät lapsettomuushoidot, ainoa plussa oli tuo KU eli

Yhteistyössä