Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ollaan suomessa joo, Fertinovalla. Vaikka mielessä edelleen pyörii Tarton alkioadoptio. En nyt vaan tiedä, pitäiskö säästää rahaa Suomen hoitoon pelkästään ja unohtaa ainakin toistaiseksi Viron hoidot. Ja harkita niitä vasta sitten, kun tämä Suomen hoito on tehty, ja jos se ei ole tuottanut tulosta. Nihin nyt ei ainakaan lähde enää toista kertaa....
 
Aliaana, voimia.:hug: Onko hcg-mittauksen tulos tullut jo? Raastavaa varmasti, koska oireet niin "hyvät".

Amv, nou vories! Eka km meni vähän hämmennyksissä. Ja vähän toinenkin. Kun tuli täysin puskista. Ilmettelin vain, mitä jekkuja mun laiskat munasarjat mulle tekee. Mutta nehän raukkaparat yritti lisääntyä! Mielenkiinnolla ivf:ään, koskaan ei ole siirtoon päästy. Kolmella eri yrityksellä 0-2 munasolua saatu, eivät ole jakaantuneet normaalisti.

Burma, tsemppiä tämän tien alkuun! Katrin, kaikki terveyslitkut ja poppakonstit käyttöön!

Huomenna nollaultra. =)

Klinikan lääkäri antoi lisävinkkejä ivf:ään, mutta eivät varmaan ole haitaksi lahjasoluissakaan. Kuulemma naiset, joilla on D-vitamiinin puutosta, onnistumisprosentti on 10 % pienempi. Ja Efamolia mainosti myös. Sillä joku tulokseton viiden icsi:n yrittäjä oli raskautunut luomusti. Tiedä nyt näistä hyödyistä, mutta tuskin noista haittaakaan on.
 
amv
Hei taas!
Netti ei toimi,joten yritän kirjottaa puhelimella. Plaah! Muistaako kukaan,minkä väristä on valmis procren-liuos? Vaikka kuinka yritin sekottaa,ei liuoksesta tullu kirkasta vaan jäi maitomaiseksi. Pelkään,et pistos ei tehoa :( Toiv. Olen väärässä.
 
Voi kun täällä oli paljon kaikkea suru-uutista! Suuret pahoittelut teille tällä kierroksella neganneille ja iso :hug:

Paulannalle pidän peukkuja, kuinka piinailu sujuu?

Ams, en muista, mutta mitä jos soitat apteekkiin tai valmistajalle suoraan (Abbott)? Kyllä nyt uskoisin että se ruiske oli ihan kunnossa, aika pieni mahdollisuushan siinä on että se olisi jotenkin viallinen. Mutta jos olet epävarma soita ihmeessä, mä soittaisin ainakin :). Mä kyllä pian soitankin joka paikkaan ja kyselen. Mun suomalainen lääkärikin virnuili siitä viimeksi kun sanoin lopuksi että laitan sitten mailia jos tulee jotain kysyttävää. Se vastasi naureskellen että joo tiedän kyllä, että laitat....
 
Negaa tulossa täälläkin, ei siis minkäänlaisia tuntemuksia ja nyt jo pp8. Aina olen jo pp4 asti tiennyt että on kiinnittyny kun kiristää mahassa, nyt ei eikä oo nännitkään tummunu eikä närästä eikä pieretä... eli taas 3000e roskiin... testi maanantaina
 
tyyne73 ei peli ole vielä lopuillaan, sullahan vasta pp8 ja jokainen raskaus on erilainen, eri oireet. Pidän sulle peukkuja :)
Ei mitään oireita täälläkään, muuta kuin Lugeoireet: arat nännit, kuvotus ja väsymys. Joskus, tosi harvoin jotain pientä oiretta alavatsalla. Mutta mähän luilin ekassa siirrossa näitä raskausoireiksi, mutta Lugeistahan ne tuli...
Niin no nyt ainoa oire, mitä ei oo ennen ollut on hiki. Ei kylläkään tietääkseni ole raskausoire.
Että näillä mennään. Mullakin olis verikoe jo maaanataina, vaikka silloin vasta pp 11. No, en silloin pääse vaan menen tiistaina tai keskiviikkona.
Kyllä tästä piinailusta on taas rauha kaukana.

Paulanna ja pp 6
 
paulanna onnea top-alkioista! :)

Sharlin onnea pienestä sijaistytöstä :heart:

plastex ompas jännä tilanne! Toivottavasti hoito onnistuu :)

SatuSofia toivottavasti arki alkaa helpottamaan ja pelottavat kohtaukset loppuisivat :)

esemila hyvä, kun jatko on selvillä :)

odottava :hug: meidän tuttavaperhe alkoi odottamaan vauvaa samaan aikaan, kun itse tulin raskaaksi pari vuotta sitten. Nykyään tuntuu jotenkin jännältä/surulliselta nähdä sitä lasta, kun ajattelee, että meillä voisi olla myös samanikäinen..

Aliaana eikä! :hug: voihan pee..:'( voimia!

Burma toivottavasti tätä kautta saatte vauvan :)

Tyyne pidetään vielä toivoa yllä!

on: Eipä mitään uutta tullu tänään, kun lääkärin kanssa juttelin. Pitää vaan nyt toivoa, että ensiviikolla ensikäynnille tuleva luovuttaja täyttäisi klinikan kriteerit ja olisi meille edes jotenkin sopiva. Ainakin pituus täsmää ja se tuntus mulle nyt riittävän...
 
Viu
Ihan ketjun ulkopuolisena kysyisin, mitkä nuo luovuttajan kriteerit tuon klinikan puolelta on, Halle? Olen itse kypsytellyt ajatusta munasolun luovuttamisesta, meillä siis kohta kaksivuotias icsi-tyttö ja odotamme kesäkuussa syntyväksi toista icsi-vauvaamme. Lapsettomuuden syynä on male factor, mutta olen aina muninut tosi laiskasti, 5 - 6 solua lääkemääristä riippumatta. Onkohan tämä este luovuttamiselle?

Jotenkin tunnen olevani niin onnekas, kun olemme lapsettomuuden sinänsä helposti voittaneet, että tuntuu, että luovuttaminen voisi olla se minun tapa jotenkin vastata tähän tilanteeseen. Kovasti olen jäänyt kiinni lapsettomien kohtaloon ja pyörittelen näitä asioita mielessäni. Millasia kriteereitä Suomessa ylipäätään on luovuttajille? En ole vielä klinikalle ottanut yhteyttä, kun ei tuo luovuttaminen jokatapauksessakaan vielä ajankohtaista raskauden takia ole. Toivon kovasti, että löydätte Halle sopivan luovuttajan, vaikka minä se en taida ennättää ollakaan :)
 
Toivottavasti luovuttaja löytyy pian HalleB:heart:

Mitäs piiniskaveri Tyynelle kuuluu? Olitkin just minuuttia ennen kirjoittanut kuulumisia, oiskos se kuitenkin kiinnittymiskärvistelyä, että tärppi olisi käynyt?

Tulossa piinaava viikonloppu, kyllä tää kieltämättä raskasta on, kun koko ajan pukkaa asiat mieleen: raskaana vai ei...
Mulla ei mitään erikoisoireita, Lugeista kylläkin ihan samoja kuin aiemminkin.

Paulanna pp 8
 
Viimeksi muokattu:
Tyyne :hug: voi ei!

Viu ensinnäkin ihanaa, kun raskaus on jo noin pitkällä! Ja toiseksi, oot kyllä huipputyyppi, kun harkitset luovuttamista! Lääkäri luetteli selvittävänsä (ainakin nämä): luovuttajan terveydentilan, iän, tupakoiko, suvun sairaudet esim. diabetes, psyykkiset sairaudet jne., onko lapsia ennestään, verestä testataan infektiot ja virtsasta klamydia. Tsemppiä loppuraskauteen! Musta on tulossa ihan näinä päivinä täti :heart:
 
Ihanaa, että täällä oli tuttuja ja moni muisti minut, kiitos! Iineskin!:hug: . Ja Esemila ja SatuSofia..

Kuulosti hurjalle SatuSofia teidän kokemukset, varmasti ollut tosi rankkaa. Kyllä se varmaan alkaa helpottamaan ja ainakin näin lyhyellä kokemuksella meidän lapsesta täytyy sanoa, että 1v 8kk on tosi mahtava ikä. Lapsi opettelee puhumaan, syö itse ja käy potalla. Teilläkin on kaikkea kivaa edessä.

Voikaa hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: esemila
Voi Tyyne :hug:
Sama juttu täällä: Apteekin omalla tänään nega, tänään siis pp10. Testiin tiistaina.
Ei vaan haluais uskoa, että tää on nyt siis tässä :( Jotenkin toivon, että plussaksi vielä kehittyis...
Samaa toivon sinulle Tyyne.
Olen paljon lueskellut tästäkin ketjusta aiemmilta sivuilta, että virtsatesti negaa ja verikoe sit kuitenkin ollut jopa satoja...Sitä haluaa niin uskoa :)
Toisaalta moni on plussannut jo pp 6...
 
Tyyne ja Paulanna, pitäkää lippu korkealla veritestiin asti. Mulla on monesti käynyt niin, että testipäivänä kotitestit on näyttäneet negaa ja veritestit olleet välillä 100-400. En tiedä mistä johtuu? Eikö testien herkkyys voi olla jopa 10? Ja olen vuosien varrella testannut useita merkkejä. Luotto kotitesteihin on ainakin mulla mennyt. TSEMPPIÄ!!!!!

).( Pistokset käynnissä..... Tiistaina nähdään ovatko laiskat munasarjani heränneet. Vähän jännittää.
 
Tyyne73 ja paulanna Huh, odottakaa tosiaan vielä siihen veritestiin ennen kuin luovutatte. Tiedän kyllä tunteen kun sen negan näkee,on niin tuoreessa muistissa. Ei sitä usko,että omalle kohdalle sattuisikin iloinen yllätys,mutta se mahdollisuus kuitenkin on. Tsemppiä odotteluun.

plastex Tovottavasti saat iloisia uutisia tiistaina :D
 
Tyyne ja Paulanna...mä niin niin niiiin olen sormet ja varpaat pystyssä teidän onnistumisten puolesta. Toivotaan !!!! Niinkuin Esemila sanoi, niin on tuoreessa muistissa se yhden viirun ilmestyminen. Minä alan pikkuhiljaa palailemaan kolostani ja ihmettelemään mitä seuraavaksi. Elämä jatkuu siis. Vuodot alkoi perjantaina ja voi poijaat mikä tulva. Mulle tuli järkyt kivut vatsaan, ne ei ollut kuin kuukautiskivut vaan kunnon supistukset joita tuli vartin välein. Niin ja Plastexille ja peukkuja =)
 
Aliaana Kiva kun olet uskaltautunut jo päivänvaloon ja hieman piristynyt jo.

Perhanan nega-aalto mikä täällä nyt kuohuaa. Toivotaan,että seesteentyy ja kevään edetessä ja lämmitessä toisi niitä plussatuulia. Olisi se jo aika
 
tyyne mä oon jo eilen tikun roskiin laittanut, eipä näkynyt testiajalla mitään...
Kävitkö verikokeessa? Mä meen huomenna, vaikka mun mielestä vois vaikka odottaa keskiviikkon, huomenna vasta pp12.
Toivotaan, että sun viivanpaikka vahvistuisi:)
 
Vain yksi follikkeli näkyi vaikka hevoskuuri pisteltynä :( Nyt pitäisi päättää itse lopetetaanko hoito kesken vai yritetäänkö punktoida tuo ainokainen..... Menneisyydessä vain tyhjiä folleja tai epänormaalisti jakautumaan lähteneitä. Eli suurella todennäköisyydellä menis rahat hukkaan. Mutta mitä jos siellä olisikin vauvanalku?

Tähän yritykseen en halua tyhjätä pakastinta. Siis sitä pakastimen ainokaista. Haluan samat lääkkeet kuin onnistuneessa hoidossa. Siinä tuli mahtipontinen 15 mm limis.

Voi vaikeus.
 
Terveiset sängynpohjalta... vatsatauti iski yöllä oon nyt oksentanu yli 6 tuntia.
Digitesti aamulla paljasti karun totuudn EI raskaana ja veritestin tulos samaa alle2. eli tässäpä tärkeimmät...

PAulannalle plussaaa toivon

Plastex, vaikea paikka, itsellä tuli viimeisessä yrityksessä 2 follia toinen osoittautui raáksi.mutta halusin viedä hoidon loppuun....
 

Yhteistyössä