vierailija
Eikös ap ollut hippuTar niin kyllähän ketju koskee juuri häntä.Miten hän tähän liittyy tai sinä?
Eikös ap ollut hippuTar niin kyllähän ketju koskee juuri häntä.Miten hän tähän liittyy tai sinä?
Tämä on niin totta!Ravitsemusterapeuttien koulutuksessa on paha virhe, kun eivät tiedä, että just maltodekstriini on nopeiten imeytyvää hiilihydraattia - vai oliko glukoosifruktoosisiirappi - täytyisi selvittää paremmin, koska levittävät virheellistä tietoa ja ne sapuskat, mitä sairaille tyrkyttävät, ovat usein jopa vaarallisia!
Oikeesti?Ei oo tullu mieleen käydä lääkärissä ja hoidattaa maha kuntoon? Avanteen kanssakin pääsisit helpommalla kuin nyt. Paniikkihäiriöönkin on lääkitys ja varmasti joku työ löytyy mitä selkä kestää.
Ihan järkkyä kuitenkinVatsaoireista tuli diagnoosi ärtyvän suolen oireyhtymä ja mullakin fodmap-ruokavalio auttoi. Paniikkihäiriöön sain diapamia. Selkävaivoihin auttoi kuntoutus (sain lähetteen fysioterapeutille ja pääsin kuntosalille). Nyt 1,5 vuoden jälkeen olen taas työkykyinen. Alaa joudun vaihtamaan koska selkä vieläkin välillä oireilee. Painonpudotuskin auttoi näihin oireisiin.
Sittenhän olet voinut parantua jo.Suoli on tähystetty eikä sielä mitään ollu. Endometrioosi on mutta sen verran lievä ettei pitäis vaikuttaa.
Se on kyllä erikoinen vaiva mut mikä muu siihen auttaisi?Mulla kans sama, mut tuo fodmap oikeasti auttaa. Ja paniikkihäiriöön lääkitys. Tiedäthän, et mahasi oireilu pahenee hermostumisesta, jännityksestä ym..
10 vuotta sitten. Miten voit nykyään?Itse kärsin myös elämää vaikeuttavasta sairaudesta, olen kärsinyt tästä n. 20 vuotta. 5 vuotta sitten löydettiin minulle sopiva lääke, jonka avulla pystyn elämään lähes normaalia elämää. Pystyin jälleen opiskelemaan ja pääsin työelämään. Lääke piti halvaannuttavan kivun kurissa enkä enää kaatuillut tai pyörtyillyt. Lääke on paljon käytetty, vahva särkylääke, joka minulla on koko viisi vuotta mennyt samalla, pienellä annoksella. Sen uusiminen on vain niin kauhea tilanne. Pompotellaan miten sattuu, aikoja ei anneta ja lääkäri ei uusi näkemättä. Nyt olen yrittänyt 3 viikkoa joka arkiaamu saada aikaa, jotta resepti voitaisiin uusia. Onneksi ei ole enää montaa vuotta, kun lapseni on aikuinen. Sen jälkeen pääsen tästä helvetistä eikä tarvitse koskaan enää kokea tätä kipua tai pompottelua lääkkeiden saamiseksi.
Kyllä tulee kipuja siitäSuoli on tähystetty eikä sielä mitään ollu. Endometrioosi on mutta sen verran lievä ettei pitäis vaikuttaa.