Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

tyynelle halaus:hug:
Negaa mullakin testi, sekä virtsa että verikoe. Pettymys on suuri :(
Mikähän täällä palstalla nyt tätä nega-aaltoa oikein pitää??? Ei ole tälle vuodelle kuin mirkkuuuden plussa, kaikilla muilla vain surua. Tosin tuo yksikin raskaus antaa uskoa tulevaan.
Meidän hoidothan piti olla nyt siis tässä, mutta onhan meillä nyt pakkasessa se yx top-alkio, jos selviää sulatuksesta. Se on kyllä vielä käytettävä, vaikka en uskokaan sen olevan sen parempi kuin nämä kaksi.
Meillä palanut vuodessa näihin siirtoihin yli 20 000e, että vasta-alkajille suosittelen kyllä sitä espanjan takuuta 24 000 e, ellei raskaus ala ja jatku tiettyyn pisteeseen, saa rahat takas. Kannattaa tutustua!
En tiedä mikä meille vois enää auttaa, nyt oli pelissä kortisonikin ja Klexane, Gonalpeptyl, kohdun rapsuttelut jne. Ainoastaan alkioliimaa ei olla kokeiltu.

Parempia onnistumisia muille ja voimia meille kaikille jatkaa elämää eteenpäin:) nyt tutuu kyllä raskaalta...kuten niin moni sen tietää...

Viimeksi muokattu:
Hei, saako liittyä seuraan? Ollaan 39v. pariskunta joilla 5 siirtoa omilla alkioilla takana (tuloksena ainaista negaa vaikka enimmäkseen siirretty balstoja), ja nyt lahjasoluhoidossa Pietarissa. Onkohan täällä muita Pietarissa käyneitä? Oltiin eilen päiväretkellä Ava-klinikalla, jossa meidät mätsättiin 24v. pakastemunasoluluovuttajan kanssa, otettiin/ pakastettiin miehen näytteet, saatiin lääkkeet ja hoitosuunnittelma mukaan ja siirto olisi edessä Pietarissa jo 4.5.! Hoito n.10:llä pakkasmunasoluilla tulee maksamaan 5500e + mahdollinen toinen PAS 1850e. Henkilökunta vaikutti erittäin sydämelliseltä ja paikka siistiltä. Vastaanotossa näkyi muitakin muualta (Ruotsista) tulleita asiakkaita. Päädyimme paikkaan korkean onnistumisprosentin takia (62% kliininen raskaus), ja koska 5 negaa yhden vuoden sisällä ovat uuvuttaneet meidät luopumispisteeseen asti, emmekä usko jaksavamme montaa yritystä lahjasoluillakaan henkisesti tai taloudellisesti...

Tervetuloa joukkoon Aamu74
Olin yhteydessä tuonne Pietariin loppuvuodesta, hyvää palvelua sain. Emme sitten kuitenkaan menneet sinne, kun meillä oli tarkoitus mennä espanjaan ja sinnekään emme sitten mennyt, vaan meillä nyt tehty siirrot Tartossa ja siellä jatkuu.
Onnea yritykseen ja kohtahan sinulla on jo h-hetki:) tule kertomaan kuulumisia.

).( täällä ryvetty pohjamudissa ja edelleen ollaan alamaissa. Ei auta. Eteenpäin on mentävä ja pakkasukko sulatellaan kesäkuussa ja ellei se selviä, niin alkioadoptio sitten, kun kerran lääkeet syön ja pistän niin siirto on oltava varma. Näin edetään nyt. En kyllä enää jaksaa tässä vaiheessa uskoa onnistumiseen, mutta ehkä ajankanssa ajatukset muuttuu positiivisemmiksi :) Onneksi on tulossa mukava matka tässä pikapuoliin, niin saa muutakin ajateltavaa...
Ihanaa kevättä kaikille!

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa joukkoon Aamu74. :)

Tyyne ja Paulanna....:hug: Voi tätä negaista aaltoa... :'( Voimia!

Päätettiin jatkaa loppuun asti. Tänään ultrassa näkyi edellisen follin lisäksi toinenkin melko hyvän kokoinen. Niitä kasvatellaan keskiviikkoon asti. Toivottavasti eivät ole taas tyhjää täynnä. Klinikalla sanottiin, että vähäisen määrän vuoksi ei tietenkään tehdä karsintaa munasolujen välillä. Tämän vuoksi siirto voitaisiin kuulemma tehdä jo seuraavana päivänä, mikäli siirrettävää. ONKO TÄMÄ LIIAN PIAN? Onko eri viljelyajoilla vaikutusta tuloksiin?

Lahjasolua ei siirretä pakkasesta vielä tähän yritykseen. Ehkä sitten seuraavaan kiertoon, mikäli menee mönkään tämä yritys.

Paulanna: Olen tosi pahoillani. Uutta siirtoa päin nyt vain, ja toivo siihen. Koskaanhan ei voitietää milloin se kuitenkin onnistuu.
Meidän piti nyt keväällä lähteä uudelle yritykselle. Mutta nyt vaan ei jaksa ja niin mennään vasta loppu kesästä tai alku syksystä. Meillä ne 5 alkiota pakstimessa odottamassa. Katsotaan miten sulatus onnistuu. Voihan olla että kaksikin kertaa vielä päästään yrittämään. Nämä on kuitenkin meidän viimeiset solut joilla yritetään. Ikä sitten vaan tulee vastaan. Ja jos olen rehellinen en enään jaksa näitä pettymyksiä.

Viimeksi muokattu:
Tyynelle ja paulannalle :hug:

plastex mulla oli sama juttu reilu 3v sitten. Päätimme keskeyttää hoidon silloin,mut oli se vaikeaa. On sitä joskus tullu mietittyä,et olisiko siitä lapsi tullut,mut,mut....nää on niin vaikeita asioita.

Onko teistä kukaan käynyt Elite klinikalta saamassa matkaan alkioadoptiosta blastoja? Suunniteltiin miehen kanssa jos vaikka blastot seuraavalla kerralla siirrettäisiin.
Mitä nyt on lukenut juttuja niin blastoilla kuitenkin parempi mahdollisuus raskautua. Onko kokemuksia?
Mirkkuuusihan raskautui blastolla, vai muistanko väärin, et kuitenkaan ollut hoidossa Elitellä.

Ja mites, vaikuttaako oma ovulaatio jos omaan kiertoon tehty siirto? Mulle on joskus sanottu, antimuller-hormoonia testatessa( arvo oli 1),et ei kannata omilla kokeilla kun munasolut on loppu. Tosin niitä on kyllä tavattu lähes joka limakalvoultrassa olevan kuitenkin.
Onkos sillä merkitystä vaikka siirron ajankohtaan osuisi oma ovulaatio? Onko kellä tietoa tästä?

Esemila, mulle tehtiin tämä viimeinen siirto omaan kiertoon. Eli, tikutin ovista ja sitten kun näytti plussaa (tietty oli ultrat myös), niin siirto siitä sitten sen mukaan kuinka vanha pakastettu alkio oli (meillä oli 2päiväinen). Oma ovulaatio siis tapahtui ja kohdun limakalvo kasvoi luonnollisesti, muita apuja hoidossa ei ollut kuin luget kaksi viikkoa siirron jälkeen ja muutama päivä siirrosta Gonapeptyl piikki (kiinnittymistä edesauttamaan). Ennen siirtoa ei siis mitään lääkkeitä.
Hoito onnistui ja tyttönen on nyt jo 3.5kk vanha.

Tuo tietysti edellyttää sitä, että oma kierto toimii ja limakalvo kasvaa normisti.

Esemila, mulle sanottiin Elitestä ettei tarvita blastoon asti kasvatusta, koska luovutetut munasolut ovat siellä 'hyvälaatuisia'. Toisaalta Avassa Pietarissa kasvatetaan automaattisesti blastoon, sanoivat että yleensä 50% luovutetuista soluista kasvaa viidenteen päivään mutta joskus vain 25%. Meillä on kasvatettu omia alkioita 5. päivään Fertinovassa lisämaksusta, jotta välttyisimme 'turhien' alkioiden siirrosta ja pettymyksistä. Sanoivat, että n. 1:3 on normaali 5.pv alkio:1.pv alkiosuhde. Oltiin siksi iloisia, kun meillä kasvoi 2 punktion 7+6 hedelmöittyneestä munasolusta 3+3 blastoa/morulaa. Aina siirtojen yhteydessä sanottiin, että teillä on hyvät mahdollisuudet, mutta koskaan ei tullut plussaa, vaikka kaikki tukikeinot (kortisoni, klexane, aspiriini, kohdun rapsutukset, gonapeptyl) oli käytössä.

lumeton Tämä varmasti toimii myös vaikka söisi zumenonia? Mulla limakalvo kasvaa kyllä hyvin aikanin zumenonin kanssa, ilman sitä ei ole edes mitattu,mutta kuukautisista päätellen se ei ihan ohut kaiketi ole. Zumenonin kanssa 11-12mm on ollu.

Aamu74 Ensimmäisenä tervetulotoivotukset palstalle, en tuossa ensimmäisessä viestissä sitä muistanut sitten kuitenkaan laittaa :)
Elitessä varmasti hyvälaatuisia alkioita siirretään,mutta kuinka moni menee mönkään sen takia,että eivät sitten jatka kasvamista se 2-3 päviän jälkeen.
Moenstihan on kuitenkin kuullut,että ne hitaammat on olleet vahvempia :)
Paljonko Pietarissa maksaa alkioadoptio pakastetuilla alkioilla?

Me olemme tosiaan päätymässä kuitenkin niihin blastoihin kun kuitenkin niin paljon hvyää ollaan niistä luettu. Mikäänhän ei ole tietty varmaa. Helppoahan tämä olisikin jos niin olisi :D kai blastojakin uskaltaa kaksi siirtää kerralla

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja pahoittelut teille, joilla ei ole viime aikoina onnistuneet nuo siirrot. On varmaan tosi rankkaa. En ole itse kokenut negaa luovutetuilla soluilla, mutta kyllä se varmasti ottaa päähän kun on maksanut itsensä kipeäksi ja luultavasti joutunut matkustelemaan hoitoihin. Toisaalta monella on niin paljon pettymyksiä takana, että hoidot osaa (ehkä) ottaa rennommin.

Esemila, samaa mieltä blastojen käytöstä: kyllähän se aika paljon omaa jaksamista helpottaa, kun tietää että kohtuun siirretään vain parhaimmat ja välttyy varmoilta pettymyksiltä. Aion Pietarissa siirrättää 2 blastoa ehdottomasti (omilla kahden blaston siirrot olleet aina negoja). Me mietittiin myös lahja-alkioita, ne olisivat olleet Avassa 4700e tuoreena 1.kerran ja seuraavat 3900e, tulokset oli jopa 72%. Pakastesiirrot on halvempia 2800e mutta tulokset huonompia n.50%, mutta parempia muistaakseni kuin Elitessä (25%?) koska ovat nuorien luovuttajien soluja. Korjatkaa jos olen väärässä mutta Elitessä alkiot oli kai hoidettujen pariskuntien ylijääneitä alkioita kuten suomalaisillakin klinikoilla?

Meille hoitotulokset oli siis tärkein kriteeri koska ei haluta käydä montaa kierrosta ihan mielenterveyssyistä!! Tosin meillä on aina omienkin alkioiden kanssa ollut 'tosi hyvät' mahdollisuudet mutta silti joku mystinen juttu menee pieleen kiinnittymisvaiheessa - yhtä hyvin voi mennä pieleen luovutetuillakin. Kun tietäiskin missä vika on, alkioissa vai kohdussa...

Elitessä saa myös ( ovat kallimpia, muistaakseni 4000-5000 välillä, voi olla et oli jopa 5500 e ) alkioadoptiona luovuttajilta munasoluja ja spermaa ja sitten toinen halvempi vaihtoehto on nuo siirrossa onnistuneiden "ylijäämä" alkiot, jotka maksaa 1650e. Onnistäuisprosentit on myös eri.
Mutta eipä noilla prosenteilla juuri väliä, ellei omalle kohdalle osu 100% onnistuminen. Me ollaan ainekin laskettu prosentteja huimasti alas neljällä negasiirrolla :(
Vähän on edelleen tämä olo kaikkee muuta kuin positiivinen...josko kevään edetessä mielikin piristyisi ja toiveet ja usko uuteen yritykseen nousisi , sitä on hyvä toivoa :)

Aamu74 Elitessa en tiedä pakastettujen blastojen prosentteja,mutta 2-3 päiväisen pakastetun alkion onnistuvuusprosentti on sen 25%. Tuo on kyllä ihan laskennallinen arvio vain ei perustu siis mihinkään tilastoon.

Miten blastot yleensä siirretään, onko ne samana päivänä kuin on sulatettu? Ja miten 2-3 päiväiset siirretään, nekinkö samana päivänä kun sulatettu?

Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Uutena täällä, lukenut nyt nopsaan valtaosan palstan kirjeistä.

Nimenä Granatäpple (lempihedelmä) ja ikää jo 43. Takana 15v likipitäen ilman ehkäisyä saman miehen kanssa. Tuloksella: 1xkm 2002 edellisenä päivänä ennen ekaa ultraan menoa, sekä 1x terve tytär vielä hienosti saman vuoden lopulla (2002).

Muutaman kerran tutkittu päällisinpuolin vuosien aikana tuloksella: syytä raskaaksitulemattomuuteen ei löydy minusta (tosin viime vuonna epäily toimimattomasta keltarauhaserityksestä ja olemattomista ovulaatioista jotka kenties jatkuneet jo vuosia...). Lähisukulaisissa löytyy kuitenkin useampi yli 40-vuotiaana luomulapsia saaneita, joten emme kuitenkaan ajatelleet suurta hätää olevan - lapsia tulee sitten kun on tullakseen. Miehen siemenneste tutkittiin muutama vuosi sitten ja hienoa tavaraa on.

Nyt, koska ikämittarini sen kun vain kasvaa, päätimme vihdoinkin käydä lapsettomuusklinikalla tsekkaamassa, josko mahdollisuus saada omia lapsia vielä löytyisi. Tutkimuksissa löytyikin sitten samantien nukahtaneet ja jo pienentyneet munasarjat, joiden perusteella lääkäri kertoi heti mahdollisuutemme raskauteen olevan noin prosentin luokkaa - siten mitään tavallisia lapsettomuushoitoja ei kannata oikeastaan edes aloittaa.

Tästä päädyimme saman tien kysymään munasolunluovutushoidoista, koska itse olin (ehkä) jo jotenkin varautunut etukäteen muutamankin vuoden ajattelemaan että vika on varmaankin lopulta minussa ja vanhentuneissa munasoluissani - ja olin siksi ehtinyt lukea jo jonkinverran alan kirjallisuutta. Mitään suurempia sairauksia meillä ei ole kummallakaan.

Ja siksi luen nyt tätä palstaa. Ensimmäiseksi haluan kiittää kaikkia palstalaisia, koska lukemalla kokemuksistanne olen jo oppinut varmasti paljon enemmän koko proseduurista kuin vain yksingooglaamalla lääketieteellisiä tekstejä.

Kysymyksiä on monta, mutta haluaisin ensimmäiseksi kysyä onko joku tämän palstan kirjoittaja saanut avun sukulaisensa munasoluista vai oletteko aina kallistuneet anonyymin luovuttajan puoleen? Itse jos nyt ajattelen, hyvin nopeasti, niin mahdolliselle syntyvälle lapselle voisi olla "kiva" tietää kivan kummitätinsä olevan luovuttaja, sen sijaan että etsisi piirteitään epätietoisena joskus mahdollisessa tulevaisuudessa (18v.) täysin tuntemattoman ihmisen kasvoilta.

Mutta mitä te muut ajattelette? Toisen puoli tässä asiassa tietenkin on, että miltä tuntuisi "kummitädistä" tai tämän mahdollisestä miehestä katsoa kummitädin biologisesti omaa lasta, joka olisi hedelmöitetty tutun miehen spermalla ja joka asuisi lähiperheessä... Onko joku siis päätynyt käyttämään tuttua luovuttajaa, ja onko tästä tullut jonkinlaisia henkisiä ongelmia tai klikkejä lähipiiriin? Itselleni asia olisi ok :), mutta en haluaisi tuottaa ongelmia muille.

Viimeksi muokattu:
Voi naiset pahoittelut Tyyne ja paulanna
:hug: On täällä taas kunnon nega aalto menossa.

Meilläkin hoita vaan lähestyy ja ajatukset menee semmosta vuoristorataa. Viime kerta meni tosi paljon rauhallisemmin aina siihen negaan saakka. Nyt on tosiaan kaikki toisin. Keskiviikkona on limis ultra, toivottavasti siinä olisi kaikki ok.
Taidan mennä taimien pariin siinä hommassa saa ajatuksen toiseen suuntaan.
Kevät terveisiä kaikille, toivotaan niitä plussa tuulia

- Katrin

Tervetuloa palstalle Granatäpple . Vaikeiden kysymysten edessä olet, en osaa sinulle vastata, ei ole kokemusta ei ajatustakaan kysymästäsi asiasta. Itsellä siirrot ulkomailla ja luovuttajat anonyymejä, eikä lapsikaan voi perimäänsä täysi-ikäisenä selvittää.
Omaa napaa: en tiedä onko typerää ryhtyä uuteen siirtoruljanssiin, kun en ole edellisestä negasta oikein toipunut täysin. Vasta sain kortisonitkin lopeteltua ja kohta alkaisi jo uudet. Toisaalta, olen ajatellut, että nyt ennen kesätaukoa sulatellaan pakastin ja jos siellä oleva pakkasukko ei selviä, niin siirto tehdään joka tapauksessa sitten luovutetuilla alkioilla, kun kerran lääkkeet taasen pistän ja syön ja ultrassakin käyn. Pessimisti asenteella vaan nyt olen, jotenkin ois saatava aatokset positiivisemmiksi.
Peukutuksia siirtoon menijöille :) kyllä nyt pitäisi jo tilastollisestikin plussia tulla.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa, granatäpple! Meillä ei ollut lähipiirissä heti ajateltuna sopivaa ehdokasta, joten päädyimme ulkopuoliseen lahjoittajaan. Itselleni olisi ehkä ollut vaikeaa sopeutua tuttuun luovuttajaan. Tiedä sitten, mikä lapselle olisi parasta...? Vaikeita kysymyksiä.

Paulanna, kärsimätön mieli on niiiiiin tuttu..... Itse olen ainakin aina ollut menossa seuraavaan yritykseen suoraan. Ei hermo kestä jäädä märehtimään... Uusi yritys on aina uusi mahdollisuus.

ON: Laiskat munasarjani tuottivat kuin tuottivatkin jopa YHDEN munasolun. Tämä jopa hedelmöittyi. Eilen siis siirrettiin 12 mm:n limakalvoon oma solu ja lahja-alkio jäi vielä odottamaan pakastimeen. Käytössä kortisoni ja luget. Testipäivä olisi 11.5.

Plastex, pp 1

amv
Tyyne ja paulanna: Tämä tulee nyt jonkin verran myöhässä, mutta pahoittelut siitä, ettette plussia tällä kertaa saaneet :( Mä en ymmärrä, mistä voi johtua, että tällä palstalla niin harvoin plussia tulee, vaikka kovasti mainostettaan, että luovutetuilla munasoluilla onnistuu hyvin naisen iästä riippumatta. Mutta olisko se sitten niin, että miesten ikä vaikuttaa vai onko meitä vain huijattu vaiko onko niin monet vain olleet niin huono-onnisia...

Granatäpplelle tervetuloa!

plastex: Hienoa että saitte kuin saittekin alkion siirtoon! Toivottavasti plussaat lapsettomien lauantaina (jolloin ehkä taas itkeä tirautan lapsettomuusmuistojen ja yhä lapsettomien takia).

Meillä on siirto parin päivän päästä Tartossa. Ilmaannun palstalle taas viimeistään sitten, kun testin tulos on selvillä.

:wave:
amv

plastex Hienoa että saitte kyytiläisen. Täällä pidetään peukut pystyssä, että tulos olisi positiivinen.:p

paulanna Eteenpäin vain, jos pää kestää. Eihän sitä tiedä milloin se tärppää=)

Itselläni oli Keskiviikkona limis-ultra, 7,6mm, siirto 2.5. Voi tätä jännityksen jännitystä.

plastexille onnittelut kyytiläisestä:heart:
amv:lle ja katrinille onnittelut siirtoon ! Kohta pääsette piinailemaan.
En tiedä kestääkö pää, mutta ilman siirtoakaan ei kestä, joten siirto 4.6 :LOL: ja sitä ennen kohta reissuun, tulee just oikeaan kohtaan...
Ihanaa vappua teille kaikille !

Tervetuloa Granatäpple
Itse en haluaisi sukulaiselta munasolua, jotenkin ajattelen asian niin,että itselle ei ole kivaa se,että vertaan katselen piirteitä "jatkuvasti". Mieltäni askarruttaisi myös se,että mitä tämä sukulainen on mieltä aina lapsen tavatessa. Tuleeko hälle mieleen,että tuo on minun lapseni niin ja tieysti tuleeko minulle ajatus siitä,että hän on tuon naisen lapsi.
Minusta ei vain olisi siihen

Katrin Peukkuja siirtoon,enää pari päivää :)

paulanna Mä voisin kuvitella,että on parempikin lähteä nopeasti uuteen siirtoon, niin kuin olet menossakin. Mikavaa reissua ja onnea siirtoon

plastex Tosi hienoa,että pääsitte siirton. Kyllä tää on nyt vahva yksilö ja tuottaa sen plussan :)

amv Onnea siirtoon,taidat siellä just olla :D

ON: Mä sitkesti odotellut kuukauden ja pitää sanoa,et jotenkin on ollut niin rentouttavaa. Ei ole tarvinnu miettiä,murehtia ja panikoida joka ikistä nippausta tai tuntemusta.
No nyt odottelen menkkoja alkavaksi ja siirtoon sitten alustavan aikataulun mukaan olen menossa 21 tai 22 toukokuuta jos kaikki menee hyvin.
Tässä tällainen pieni lisäjännitysmomementti kun menen sinne ihan yksin. Mies on töissä joten ei pääse mukaan. Onneksi on reitti tullut jo tutuksi. Ainoa mikä hieman jännitää seillä ollessaon tuo miten se englanti taipuu. Onneksi en ihan tumpelo ole siinä,mut aijemmin olen tyytyväisesti antanut miehen hoitaa puhumisen :D

Mä edelleenkin kuitenkin mietin,että blastot vaiko 3 päiväiset. Kaikkiha Elitessä on kolmepäiväisiä nämä alkioadoptiot tai näin ainkain meille on aina siirretty. Tuota päätöstä tietysti jumittaa se,että 880e maksaa ne blastot enemmän,mut toisaalta niin tekisi mieli ne siirtää

Jaahas, jatketaan Vappuaaton suunnittelua :)

Ihanaa Vappua teille kaikille ihanat vahvat naiset :D

esemilalle : hyvin se sujuu, vaikka yksin menet siirtoon:) Mä kävin siellä kohdunrapsuttelussa myös yksin, ajoin illalla pimeässä yksin Tarttoon, yövyin ja ajoin seuraavan päivänä takas. Andrein englanti niin helposti ymmärrettävää, että pärjäät kyllä. Ja onhan paikka jo sulle tuttu. Ja onneksi Andrein ajat pitää hyvin, ei rakko täytenä pystyis kyllä odottelemaankaan... Olet sitten piinailemassa, kun minä siirtoon menen tai ehkä oot just testaillut plussan :heart:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä