Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

amv
plastex ja Katrin: pahoitteluni :( :hug: Täällä myös tänä aamuna testattu nega :( Toivottavasti Aamu sä saisit yllätykseksesi plussan! Ainakin sait hyvät alkiot. Mut eihän näissä hoidoissa mikään ole valitettavasti 100 % varmaa...
 
Pahoittelut negan testanneille.
Me odottelemme seuraavaa siirtoa. Pakkasessa meillä odottamassa 5 alkiota. Toivotaan että selviää edes yksi.
suunniteltu nyt heinäkuun puoleen väliin tämä siirto. Alan nyt henkisesti valmistua siihen , kamalan korkealla kun ei nuo odotukset ole.
Meille nämä pakkasukot ovat viimeinen yritys saada yhteinen vauva vielä meidän uusio perheeseen.
 
amv
Aamu74: Ei voi olla totta, että sinäkin! :( :hug: Miksi tällä palstalla plussataan niin harvoin... Huoh! Mitä tukilääkkeitä sulla on ollut ja onko sulta tutkittu veren hyytymistekijät? Oletko käyttänyt esim. kortisonia, mini-asaa tai Gonapeptyliä (pitäisi auttaa, jos ongelmia kiinnittymisessä)?
 
amv
Mulla on vähän kummallinen tilanne, koska testasin vielä varmuudeksi tänään, koska mulla tuli la ja su (eli pp:t 11-12) pikkusen tuhrua, ja sitä on tullut vain niillä kahdella kerralla, kun olen saanut plussan (viimeksi se heikko), ja aamuiseen testiin tuli tooosi hailu viiva. Pähkäilin, et menenkö sit kuitenkin veritestiin, mutta päätin olla menemättä. Päivällä tein vielä samalla testillä ja apteekin omalla r-testillä testit, mtta ne oli negaa. Apteekin testiin oli kuitenkin tullut jossain vaiheessa ihan selkeä toinen viiva. Pitää siis vissiin vielä huomenaamulla testailla, jos jotain viivaa piirtyy, niin kait se on sit käytävä veritestissäkin. Mä muuten lopetin jo maanantain negatestin jälkeen lääkkeet, mut otin ne jälleen tästä aamusta alkaen, kun se kuitenkin tuli se hailakka haamu. Nyt tietty pyörittelen mielessäni, et jos raskaus olisikin alkanut, niin varmaan yksi päivä ilman lääkkeitä sen sitten keskeytti. En ole kyllä yhtään toiveikas, että nega nyt kunnon plussaksi muuttuisi.

esemila: Sullako siis tehdään seuraava pas luonnolliseeen kiertoon (en ehdi seurata kovin tarkkaan, joten en pysy oikein kärryillä kunkin tianteessa)? Täytyykö siis käydä myös ultrassa? Ja miten pelataan sen suhteen, et siirto ei osu viikonlopulle?


amv :wave:
 
amv Mulla on käytössä Zumenon ei mitään muuta lääkettä tässä alussa. Aloitin lääkkeenoton toisena kiertopäivänä ja siirto tehdään sitten kp 17. Kp 15 aloitan Lugesteronin. Limakalvon käyn ultrassa mittauttamassa kp 10.
En tarkkaan tiedä minä kp siirtoja voi tehdä,mutta tässä sitä ongelmaa ei ole ollut,että osuisi viikonlopulle.


Mä aikaisemmin luulin,että tää olisi luonnollisen kiertoon,mutta ei se olekkaan kun on tuo zumenon käytössä. En edelleenkään tiedä tekeekö se muuta kuin kasvattaa limakalvoa.
 
Amv, sulla aika hurja tilanne. Eihän se veritesti paljoa maksa eikä kauaa mene saada tulosta, jos haluat varmistua (itse kävin Diacorissa aamulla ja sain ip arvon, aavalla kuulemma myös onnistuu).
Kysyit tukilääkityksestä: nyt crinone, miniasperin ja progynova + iso satsi vitamiineja, aiemmin Suomessa ollut kaikki tuet käytössä mutta sama tulos joka kerta. Nyt kun on testattu lahjasoluilla niin näyttää vähän että 'maaperässä' se ongelma, kun miehen simpat ja luovuttajan munasolut todistetusti toimii ja ollaan saatu omillakin soluilla hyviä blastoja aikaan. Tätä vähän epäilinkin. Alkaa myös vahvistumaan että jotain perinnöllistä täytyy olla, kun meidän lähisuvussa on isovanhempien jälkeisissä polvissa 1kpl äitejä (omani) ja 5kpl lapsettomia naisia.
 
amv
esemila: Kiitokset! Mutta ei liene ylllätys, kun kerron, että aamuinen testi oli puhdas nega. Noh, eipä se varmaan olisi voinut olla normaali raskaus. Outo kyllä se apteekin oma testi, koska tunnin aikana siihen oli tullut ihan selvä toinen viiva, mutta ilmeisesti monilla muilla oli käynyt samoin.


Aamu74: Tosi surullista, kun ette ole blastoillakaan onnistuneet :( Mä kans parisen vuotta sit lueskelin, mikä voisi olla kohdussa vialla, kun lahja-alkiotkaan ei ota kiinnittyäkseen (onneksi meidän kohdalla ihme kuitenkin tapahtui). Silloin löysin tietoa jostain C-proteiinin vajauksesta. Mitä teillä on mielessä jatkon suhteen? Nyt pyydät seuraavaksi kaiken mahdollisen, mikä vois auttaa alkion kiinnittymisessä: kohdun raaputus, kortisoni, alkioliima, Gonapeptyl (no, sinä varmasti tiedät nämä kaikki keinot).

Halaus vielä kaikille negan saaneille :hug:


Mua lähinnä harmittaa nyt se, kuinka vaivalloista ja kallista tämä touhu on. Kun on yhden lapsen saanut, niin nyt jaksan uskoa, et ehkä vielä joku kerta voisi onnistua. (Suomen klinikkamme hoitajan kanssa juttelin viimeksi ja sanoin, että pitäisi vain olla onnellinen siitä, että on jo yksi lapsi, koska on epäreilua vielä lapsettomia kohtaan kohtaan toivoa vielä toista lasta. Hän sanoi, että tuo on todella tyypillinen ajatus monille sekundaarilapsettomille, mutta hän oli sitä mieltä, että siinä ei vain itsekkästi ajattele, että saisi toisen lapsen vaan myös että jo olemassa oleva lapsi saisi sisaruksen. Nuo sanat auttoi mun "morkkikseen".)


amv
 
Viimeksi muokattu:
Amv: no voihan pee :( Iso halaus. Kuinka kauan teillä kesti saada ensimmäinen tarraus, saako kysyä? Positiiviset tarinat tuuppii aina eteenpäin (tällä pitkällä tiellä).
Oltiin varauduttu, että meillä olisi jäänyt 12 hedelmöittyneestä solusta jokunen pakkaseen Pietarissa, mutta kun niin ei nyt käynyt, täytyy miettiä jatkoa rauhassa...luulisin että toinen yritys sitten syksymmällä.
Mitenkä te muut neganneet, jaksatteko jo suunnitella eteenpäin?
 
:wave: teille kaikille!
Olen pinoa ja kuulumisia lueskellut jo kohta vuoden, sillä meillä ongelmana ovat olleet IVF-hoidoissa huonot munasolut, endon aiheuttamat. Nyt 5 IVF:ä takana joista kahdessa tehty pitkä viljely (5-päivää) ja tosiaan hoidot mun muniksilla ohi. Päädyttiin lääkärin suosittelemana ja toki omasta halusta luovutetun munasolun jonoon, joten hoito saattanee toteutua joskus myöhemmin syksyllä kun multa on ensin leikattu endo toistamiseen.
Olisin kysellyt teiltä vähän samaa kuin Aamu tuossa yllä, kuinka monta yritystä luovutetuilla teillä on takana ja onko kenelläkään samaa taustaa kuin itsellä, eli endo ja huonot omat munikset?
Tuntuu että täällä on monta negaa tullut, pahoittelut teille kaikille, joten siksi pähkäilen näitä onnistumisia! Tilastollisesti kun lääkäri sanoi, että luovutetuilla on paremmat prosentit onnistua kuin omilla, ainakin meidän tapauksessa, mutta toisaalta tilastot ei välttämättä osu omalle kohdalle!
No onneksi joukkoon mahtuu plussiakin ja syntyneitä pieniä, joten se ehkä nostaa toivetta =)
 
Pahoittelut ja halaus kaikille neganneille :hug: Voimia!

Aamun kysymykseen tulin vastailemaan.
Meillä siis hoito luovutetuilla sujui niinkuin ne noissa tilastoissa lupaa.
Omilla useita ICSI-hoitoja takana (meillä vikana mun huonot munasolut, sekä hedelmöityshäiriö, että vaikka siittiöitä paljon niin pelkkä IVF ei toiminut ja siksi luovutettu munasoluhoitokin tehtiin ICSIllä).

Ekasta luovarihoidosta saatiin 5 kahden päivän alkioita (klinikka ei siihen aikaan viljellyt pidemmälle, nykyään nekin tekee blastoja, Suomessa siis ollaan oltu).
4 toppia ja yksi hyvä.
Ekasta siirrosta raskauduin, mutta se meni kesken 7.viikolla kohtukomplikaation takia (ei siis liittynyt alkioon, omillakin meni yksi sen tähden kesken).
Toisesta siirrosta raskauduin myös ja siitä syntyi tyttö tammikuussa.
Meillä entuudestaan yksi omilla soluilla saatu lapsi neljännestä omilla soluilla tehdystä hoidosta.

Toivottavasti tästä tarinasta saa uskoa siihen, että kyllä nämä hoidot voi onnistua!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
amv
Kiitos pahoitteluista!

Aamu74: Niin joo, te ette tosiaan saaneet mitään pakkaseen :( Meillä seuraava yritys on kesän lopulla. Mä olisin valmis menemään aina heti uuteen yritykseen, mutta ensin täytyy saada jemmattua vähän rahaa. Mun hoitohistorian näet, kun klikkaat mun nimimerkkiä. Meille siirrettiin 4 - 5 lahja-alkiota, ennen kuin siiten kahdesta seuraavaksi siirretystä toinen kiinnittyi.

johkunen: Toivttavasti tulet olemaan tällä palstalla se harvinainen tilastopoikkeus, jolla onnistuu nopsaan luovutetuilla!


amv
 
amv
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)


Odottava73, lahjamunasolujonossa
pikkukintsu (36), eka, PAS suunnitteilla heinäkuussa
InLove_ (35)
amv: toinen, 3. yritys heinä-elokuussa



Hoito lähestyy


paulanna
_lokakuu_
esemila vkolla 21
RouvaK33 vkolla 21
Iida-Karoliina heinäkuu



Piinistelijät

Aamu74







Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

SaimiRiikka (vk 34, LA 7.5.2013):heart:
Mirkkuuusi (vk 6+3 ultrassa syke)

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Halaukset kaikille neganneille :hug: voi ei... Onpa täällä edelleen kurja nega-aalto.
Munasoluhoitoja vasta aloittaville suosittelen kyllä espanjan klinikkaa tai jotain muuta vastaavaa, mikä tarjoaa takuun, että rahat takas ellei raskaudu ja raskaus jatku tiettyyn pisteeseen. Valitettavasti itse otin asioista selvää ja kuulin espanjasta vasta kun meille kolme siirtoa tehty. Eli me ollaan hyvinkin maksettu se 24.000 e kunhan seuraava siirto vielä tehty ja yhtään plussaa ei ole tullut tikkuun tai veritestiin.
Kyllähän tämä selittämätöntä välillä on. Mulle tehty viimeksi kohdun rapsuttelukin ja kaikki mahdolliset lääkkeet ollut käytössä, paitsi alkioliima. En kuitenkaan itse henk.kohtaisesti usko kohdun vastaanottavaisuudessani olevan vikaa, mulla on lapsia ennestään, miehelläni ei. Eli voi kun tietäiskin mistä johtuu. Meillä viimeksi 2top-alkiota ja puhdas nega silti.
Nyt taas kohti seuraavaa siirtoa, eli PAS tulossa kesäkuun alussa ja lääkitykset alkanut. Eiköhän tässä pääkoppa taas vähitelllen herättele toivoa:heart:

Iida-Karoliinalle voimia siirtoon ja toivoa on aina. Eiköhän teillä siirtoon päästä, kun pakkasessa viisi, riittää varmaan useampaankin siirtoon, nehän oli blastoja :)

Kaikille ihanaa kevättä ja mä jatkan lomailua Atlantin toisella puolella. Vähän menee lääkitykset sekaisin aikaeron takia, mutta napsin pillereitä tasaseen tahtiin ja toivon, että laastarit pysyy uimareissujenkin ajan...
 
  • Tykkää
Reactions: Iida-Karoliina
Olen lukenut kaikki yli 300 sivua kokemuksianne ja tuntemuksianne tältä palstalta. Kiitos niistä, toisinaan ne helpottavat meitä samassa tilanteessa olevia, mutta toisinaan myös vievät yhä syvemmälle suruun myötäeläessä jatkuvia pettymyksiä.

Onko kenelläkään kokemuksia munasolun lahjoittajan etsimisestä tai olisiko ideoita siihen? Olen laittanut muutaman ilmoituksen netin keskustelupalstoille jo. Vaikka en oikeasti tiedä, niin voisi kuvitella että klinikat itse 'kampanjoivat' nuoria äitejä, neuvoloiden kautta?, ehkä terveydenhuollon alan opiskelijoita?

Omat 'korttimme' ovat Suomessa sen varassa, löydämmekö itse lahjoittajaa.
Olemme lapseton pari, jolla on takana pitkä tie, omat luomuyritykset, omat IVF- ja ICSI-hoidot ja yritykset 2:n luovuttajan munasoluilla (5:ttä alkiota päästiin loppujen lopuksi yrittämään, joista yksi keskenmeno). Koska jonot ovat pitkät, emme saa enää 3:tta luovuttajaa klinikan kautta. Ja ikämme vuoksi emme pysty aloittamaan jonotusta alustakaan. Minulla ei ole sisarta, eikä lähipiirissäni ole luovuttajaksi sopivaa henkilöä. Hoitomme Helsingissä tehnyt yksityinen klinikka suostuu tämän hoidon meille vielä tekemään, jos vain itse löydämme luovuttajan. Olemme valmiita myös selvittämään suostuisiko jokin muukin klinikka Suomessa tekemään meille saman, jos luovuttaja muualta Suomesta löytyisi.
Suurin ja ainut haaveemme on lapsi ja koko elämämme pyörii lapsettomuuden ympärillä.

Jos tätä palstaa sattuisi lukemaan munasolun lahjoituksesta kiinnostunut, niin sähköpostiosoitteemme on paritjm[@]suomi24.fi
 

Yhteistyössä