Hakutulokset

  1. D

    Minkälaisia ca 125-arvoja olette saaneet?

    Mulla siis endometriooma todettu toisessa munasarjassa vasta nyt viime keväänä ja siltikään mitään endoon viittaavia oireita ei ole. Kesällä arvo oli 38 ja nyt 67! Naistentautien polille aiko gyne laittaa lähetettä ja näin ollen siis suunniteltu PAS siirty :/ Olis kiva tietää, minkälaisia arvoj...
  2. D

    Sanokaa kiltit, että tämä märsääminen menee ohi?!

    Synnytyksestä nyt siis reilu 4vrk ja eilen päästiin kotiin. Itku tuli heti kotiovella ja tuntuu, että itken ihan siitä itkemisen ilosta. Välillä itken ku vauva on niin ihana ja välillä itken ku on niin ikävä sitä raskausmahaa ja raskausaikaa. Sitä itkin äsken ku mies lähti töihin. Jotenki ei...
  3. D

    Istukan kalkkeutuminen, syntyikö vauva ennen la:ta?

    Viikolla 33 todettiin istukassa kalkkeumaa ja ultrannut kätilö arvioi, että pari viikkoa etuajassa syntyisi vauva. Mietin, että kuinkahan luotettavia nuo arviot on... Kiitos joku jaksaa vastata :)
  4. D

    Suunniteltu sektio ja perhehuone (oys)

    Onko mahdollista saada perhehuonetta, jos tehdään suunniteltu sektio? Oyssissa siis...täällä henkisesti valmistaudutaan tuohon sektioon, vauva perätilassa, eikä merkkiäkään että kääntyis. Ois mukavampi, jos mies sais edes yhden vuorokauden olla minun ja vauvan kanssa ja auttaa vauvan...
  5. D

    Suunniteltu sektio ja perhehuone (oys)

    Onko mahdollista saada perhehuonetta, jos tehdään suunniteltu sektio? Oyssissa siis...täällä henkisesti valmistaudutaan tuohon sektioon, vauva perätilassa, eikä merkkiäkään että kääntyis. Ois mukavampi, jos mies sais edes yhden vuorokauden olla minun ja vauvan kanssa ja auttaa vauvan...
  6. D

    Raskausdiabetes ja painon muutos.

    Mulla on nyt kertyny siis 9-10kg painoa raskauden alusta. Painan nyt 55-56kg, paino on junnannu nyt viikon-kaks paikallaan. Mietin että onko normaalia tässä vaiheessa raskautta (rv32+3) vai pitäskö lisätä hiilareita? Hiilareiden lisäys tarkottas sitten, että täytyy alottaa insuliinit. Neuvola...
  7. D

    Vauva alhaalla jo viikolla 26, voiko lähteä syntymään ennenaikasena??

    Eilen siis neuvolalääkärissä lääkäri totesi, että vauva on tosi alhaalla. Onneksi paikat on kiinni, mutta levossa täytyy olla, ettei paina kohdunsuuta auki. En sitten tajunnu kysyä, että onkohan kovinkin yleistä tässä vaiheessa, että vauva alhaalla ja kuinka yleistä on, että aukasee paikkoja...
  8. D

    Oulaskankaalla synnyttäneet, etenkin Oulun lähikunnista sinne matkanneet!

    Laitan tämän myös tänne puolelle, jos joku vaikka bongais tämän :) Olis pari kysymystä teille :) Asun Oulun naapuruskunnassa ja haluaisin synnyttää OAS:ssä, OYS ei kiehdo mua ollenkaan, tuntuu ettei siellä ole aikaa kohdata synnyttäjä ja kätilön tahtiin mennään. Kerroitteko neuvolassa, että...
  9. D

    Oulaskankaalla synnyttäneet, etenkin Oulun lähikunnista sinne matkanneet!

    Olis pari kysymystä teille :) Asun Oulun naapuruskunnassa ja haluaisin synnyttää OAS:ssä, OYS ei kiehdo mua ollenkaan, tuntuu ettei siellä ole aikaa kohdata synnyttäjä ja kätilön tahtiin mennään. Kerroitteko neuvolassa, että haluatte synnyttää oas:ssa? Miten suhtautuivat siellä? Soititteko...
  10. D

    Muita itkupilli-odottajia?

    Viikkoja siis jo 17+3 ja nyt oon ollu vknlopun ihan alamaissa ja eilen ja tänään saanu itkukohtauksenki. Onko muita odottajia jotka pillittää joko ilman mitään syytä tai sitten ihan tyhmistä syistä? Itellä jotenki nyt alkanu mietityttämään kaikki vauvan syntymän jälkeiset asiat, saanko...
  11. D

    Oh no! Allergiakohtausta pukkaa, yövuorossa töissä, laukussa ainoastaan Kestineä ja oon raskaana!

    Mitä hittoa mää teen? Otanko tuota kestineä vai lähenkö kotiin vai mitä?? Tietty voi kyllä olla, ettei tää tästä pahene. Lieviä oireita oon ennenki saanu ja ei oo tarvinu lääkettä. Voi miten voin olla näin tyhmä, etten tarkistanu että on xyzalia laukussa :headwall:
  12. D

    Apua! 4+3 ja veristä vuotoa. Voiko olla harmitonta?!

    Viime perjantaista on tullu tuhrua, lähinnä sellasia pikku rippeitä valkovuodon/lugemössön mukana. Tänään sitten tullu jo vertaki. Raskaus saanu alkunsa mikrohedelmöityksestä. Huomenna oon menossa veritestiin, tulokset saan vasta keskiviikkona. Välillä on mahassa sellasia pieniä kuukautismaisia...
  13. D

    Ivf/icsi-tuoresiirroista plussanneet, kuinka kauan ootte käyttäny lugeja?

    Mulle sanottiin, että 15vrk käyttö riittää (14pv siirrosta), eli tänään illalla laittasin viimeset. Mua pelottaa lopettaa ne! Jos vaikka tulee km siitä :( Järki sanoo, että istukkahormoni huolehtii kyllä alkiosta, mutta silti hirvittää. Duffy ja Oula 4+2
  14. D

    Kohdun supisteleminen ja alkion kiinnittyminen.

    Onko kenelläkään kohtu selkeästi piinapäivillä supistellut, mutta alkio on silti tarrannut kiinni ja raskaus alkanut?? Ensimmäisessä icsissä mulla alko menkkamaiset kivut/supistelut pp4-5, eikä raskaus alkanut. Nyt tässä toisen icsin tuoresiirrossa maha on kipeä jo nyt, vaikka on vasta pp1...
  15. D

    Virtsatulehduksen oireita, viljely silti negatiivinen. Mitä vois olla, help!

    Tuntuu niin ku pissaa jäis rakkoon kun käy pissalla ja välillä pissaaminen jopa vähän sattuu, toissapäivänä tehty viljely negatiivinen. Lääkäri käski silti syödä antibioottikuurin loppuun, tosi kiva turhaan kiskoa niitä :headwall: Lääkäri ei osannu sanoa mitä tää vois olla, kun en kerran...
  16. D

    Te, joiden miehiltä ei ole löytynyt siittiöitä ensimmäisestä siemennestenäytteestä!

    Kuinka kauan mies oli pidättäytynyt ennen näytteen antamista? Meillä on mies ollu aina maksimiajan, eli 5-6 vuorokautta ja nyt luin toiselta keskustelupalstalta, että jonkun kirjoittajan miehen näytteestä ei löytynyt siittiöitä 4vrk:n pidättäytymisen jälkeen, mutta 2vrk:n jälkeen löytyi...
  17. D

    Lääkekatosta ja korvauksista kymysys.

    Ens vuodelle siis pitäs noita lääkkeitä hakea ja mulla tulee se lääkekatto täyteen. Jos haen lääkkeet huomenna ja ne lääkeostot tekee sen verran, että menee se katto vaikkapa 200 eurolla yli, niin palauttaako Kela ne automaattisesti vai pitääkö mun erikseen hakea sitä palautusta ylimenevästä...
  18. D

    Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

    No niin, siirryin lopullisesti vauvakuume-puolelta tänne kun selkeästi lapsettomuudesta tässä kärsitään. Tämä on sellainen yleinen pino esikoisesta haaveileville/yrittäjille, jossa voipi purkaa tuntojaan ja kertoa muutenkin elämässä tapahtuvista jutuista. Tuetaan toisiamme tässä lapsettomuuden...
  19. D

    Onko tietoa/arvauksia miten sikainfluenssan leviäminen vaikuttaa hoitoihin?

    Tulipa vaan tällanen mieleen, että onko kellekkään sanottu klinikalla/sairaalassa siitä mitään, että kun tuo influenssa alkaa leviämään niin annetaanko normaalisti hoitoa vai rajoitetaanko? Nythän se tosin on otettu pois siitä vaarallisen tartuntataudin luokituksesta, mutta aloinpas vaan...
  20. D

    Kuinka nopeasti olette saaneet hiv- ja hepatiittitestien tulokset??

    No niin, otetaanpas uusiksi tämän kanssa, piti kirjottaa tää tänne heti, mut meniki tonne mitäs nytin puolelle :D Ihme sekoilua taas :D Meillä piti olla miehen kivesbiopsia maanantaina, mutta olivatkin unohtaneet, että eka pitää mennä hiv ja hepatiittitesteihin! No siis kyllähän me...

Yhteistyössä