Suunniteltu sektio ja perhehuone (oys)

Onko mahdollista saada perhehuonetta, jos tehdään suunniteltu sektio? Oyssissa siis...täällä henkisesti valmistaudutaan tuohon sektioon, vauva perätilassa, eikä merkkiäkään että kääntyis.
Ois mukavampi, jos mies sais edes yhden vuorokauden olla minun ja vauvan kanssa ja auttaa vauvan hoitamisessa.
Kertokaahan, mikäli tiedätte
 
Perhehuone on OYS:ssa mahdollista saada riippumatta synnytystavasta. Sektioperheellä kuitenkin on paremmat mahdollisuudet perhehuoneeseen, sillä äiti ei alussa pysty hoitamaan vauvaa samalla lailla kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Perhehuoneen saanti kuitenkin riippuu pitkälti osastojen kuormituksesta eli potilaiden määrästä. Mikäli osastot alkavat täyttyä, voidaan perhehuoneet jopa purkaa. Kaikille synnyttäjille kun pyritään saamaan paikka huoneesta käytävien sijaan mahdollisimman pian.

Muista ilmoittaa perhehuonetoiveesta mahdollisimman aikaisin! Mieluiten kirjaa se taustatietokaavakkeeseen, joka neuvoloissa täytetään. Ilmoita toiveestanne myös sairaalan henkilökunnalle ennen sektiota ja kysy perhehuoneen saantimahdollisuudesta.

Onnellista loppuodotusta! :)
 
Kiitos vastauksesta! :)

Minä oon täyttäny jo tuon taustatietokaavakkeen äiti-poli käynnin yhteydessä. Hmm täytynee pyytää niitä lisäämään siihen se toive, ku soittelen sinne maanantaina raskausdiabetes-asioissa.
Täytyy toivoa, että toive huomioidaan :) Vähentäähän se hoitajiltakin sitä työtä ku mies on apuna, ei tarvi heidänkään koko ajan juosta auttamassa.
 

Yhteistyössä