Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

No niin, siirryin lopullisesti vauvakuume-puolelta tänne kun selkeästi lapsettomuudesta tässä kärsitään. Tämä on sellainen yleinen pino esikoisesta haaveileville/yrittäjille, jossa voipi purkaa tuntojaan ja kertoa muutenkin elämässä tapahtuvista jutuista. Tuetaan toisiamme tässä lapsettomuuden aalokossa!

Ja tänne voipi tulla, oli sitten inseminaatiossa, ivf/icsissä, vasta hoitoja suunnittelemassa, kaikk käy :D

Esikoisesta haaveilevat:



Murmelin........................yritystä 9/07alk...................Clomifen
Ibu...............................yritystä 7/08alk....................?
kiharapää....................yritystä 8/07alk.....................?
kaz..............................yritystä 7/08 alk....................?
onlyer.........................yritystä 11/05 alk...................ins
muskotti84.................yritystä 03/06alk....................1.Ivf
Willow........................yritystä 01/08 alk....................?
jns..............................yritystä 07/08 alk...................?
Paiju...........................yritystä 02/08 alk...................inssi
Ciconilla......................yritystä 06/06 alk...................clomit
murppa86...................yritystä 07/05 alk..................1. icsi tulossa
Via..............................yritystä 11/07 alk...................?
Vaapeli.......................yritystä 06/07 alk..................?
karmilla......................yritystä vuosi........................?
maikkis123................yritystä 02/08 alk..................3.inssi
HaLLeBeRRy..............yritystä 03/08 alk..................1.inssi
Milli81........................yritystä 05/07 alk.................ivf tulossa
lapseton81...............yritystä 08/05 alk...................tutkimuksissa
MotherToBe..............yritystä vuosia.......................1. ivf menossa
mirkas.........................yritystä 08 alk.....................
bitterwseet.........................................................lisätutkimuksissa
Peppi1981.................yritystä 09/05 alk.................. 1.ivf
liinatiina.....................yritystä 11/07 alk................tutkimuksissa
Sharona.....................yritystä 07/08 alk...................
tiinuli77......................yritystä 2 vuotta.................1ivf takana
Ansku-82...............................................................2.ivf vk10
Smirg..........................yritystä 11/07.....................3.inssi
Piiuli-74......................yritystä pari vuotta............ 1.ivf/icsi
serafiina80.................yritystä 2v 4kk.....................
kizu............................yritystä 04/08.....................
onnellinen onneton....yritystä 6v..........................inssi
rusina85.....................yritystä 1,5v...............suunnitteluasteella
verri...........................yritystä 4v........................
Moonbride.................yritystä 04/09.................clomit
tyhjäkehto................yritystä 11/06.....3 inssiä takana,ivf eessä
Noopu.......................yritystä 2,5v.........tutkimuksissa
Minttuska83..............yritystä 12/07........2.inssi
missy09....................yritystä 6v..................
haaveluja84..............yritystä 1v...........tutkimukset alkamassa





Plussanneet:

Alisa84.....................yritystä 2/08 alk
Sartsa83...............................................
Diodium......................yritystä 2,5 vuotta
pohtijatar..................yritystä -06 alk.
sussu80....................yritystä 4 vuotta
Rosetta.....................yritystä 07/07
Pipopi..........................yritystä 7/08alk
Duffy............................yritystä 3/08alk...................2.icsi
 
:wave: Heippa Duffy! Mä olen tuolla vauvakuumepuolella lueskellut teidän pinoanne, samassa veneessä täällä mennään :|

Meillä on yritystä takana kohta kaksvuotta.. ekaks mentiin hiukan varovaisesti jännittäenkuinka pian tärppää, on niin monta esimerkkiä tässä lähipiirissä,että heti kun lopettaa pillerit niin träppi käy. No ei käyny, vuosi yritystä kun oli takana menin ihan normaali gynelle,joka ultras, ja huomas,että ei mitään merkkejä ovulaatiosta, olis siis ollu sellanen puolen kuun aika,että olis jotain pitäny näkyä. Koskaan ei mitään ovis-oireitakaan tainnu tuntua,mutta mitäpä nistä olis oikein tiennykään.. Sain reseptin Clomifenia kouraani ja niillä sitten yritettiin kaks kierto kunnes sain plussan tikkuun. Alkuraskauden ultrassa kaikki näytti menevän ihan hyvin, sykekin löytyi, sitten kuitenkin niskapoimuultrassa todettiin vauvanalkumme kuolleen n.8-9rv:lla. Siitä sitten toipuminen kesti tovin,jonka jälkeen taas alkukesästä uskaltauduin ottamaan clomireseptiin jääneet pillerit käyttöön. Kaks clomikiertoa on nyt takana, tällähetkellä pidän taukokuukautta niistä, kun en halunnu lomaani kärvistellä sivuvaikutusten kourissa..ne saa mut erityisen kiukkuseks ja hermostuneeks...

Ekassa kierrossa toukokuulla kävin seurantaultrassa, näytti toimivan ainakin siltäosin,että munarakkuloita oli hyvin kypsymässä. Mitään tietoo ei sitten olekaan siitä,että irtookko ne kuitenkaan.. Ovistestailun ajattelin taas seuraavassa Clomi-kierrossa ottaa käyttöön, koskaan en oo vielä eläissäni ovisplussaa onnistunu tikkuun saada. Näillä jatketaan nyt vuoden loppuun sitte jotain tarkempia tutkimuksia. Lääkärin mielestä se on hyvä asia, että kerran on onnistuttu clomien avulla raskaus saamaan aikaseks, mutta ei se kuitenkaan paljoo tässätilanteessa enää lohduta..

Ikää mulla on 29v, mies muutaman vuoden nuorempi. Sijaislapsina meillä on kaks ihanaa karvakasaa (kissoja), mutta tilaa olis kyllä kaksjalkasillekin tassuttelijoille meidän talossa ja sydämissä :heart:
 
Terve Murmelin, onpa ikäviä juttuja teillä ollu :/ Tervetuloa tänne pinoon jatkamaan jutustelua =) Toivotaan, että ne clomit teillä auttas, hyvä että ainaki pieniä rakkuloita on näkyny ultrassa, sitä annostustahan voi säätää, jos tuntuu ettei ne meinaa kasvaa ja jos eivät itestään irtoile niin irrotuspikkejäkin voi alkaa sitten tujauttelemaan :D

Mä oon ollu ihan ihmeissäni, miten mulla taas ovis pelaa, vaikka mulla on pco ja niitä rakkuloita on melko paljon munasarjoissa, silti sieltä joka kuukausi joku isompi kasvaa ja irtoaa =) Mutta meillähän lapsettomuus johtuukin miehestä, niin kuin olet varmaan lukenutkin sieltä toisesta pinosta. Nyt tietty toivon, että ne munasolut ois hyvälaatusia ja kohtu kunnossa, että kiinnittys sitten se mahdollinen alkio sinne ja sitä kans jännäillään, onko miehen muutamista siittiöistä hedelmöittämään minun munasolut vai turvaudutaanko lahjotettuihin.

Meillä minä oon 27v (tänä vuonna täytän 28) ja mies täyttää ihan kohta 39v.
 
Ibu
heipä hei kaikille :flower:

tuolla vauvakuume puolella aloittelin kirjoittelun ja tälle lapsettomuus puolelle olen tässä lähiaikoina myös siirtynyt, kun virallisesti hoidotkin pian alkamassa. Eli meillä ollaan vauvaa yritetty 07/2008 alkaen ja mitään ei ole kuulunut. Minulla on endometrioosi (ja pco epäily). Oviksen olen haaleana saanut tikkuun.

Seuraavana olisi labrat minusta, miehen simppanäyte ja pariskunta aika lokakuussa, jossa samalla munatorvien aukiolotutkimus minulle.. iiiks. Mutta kuten jo olen kirjoittanut, mieheni sanoi, rohkein mielin tulta päin!
 
Duffy Missäkohtaa yritystä teillä mies otettiin mukaan tutkimuksiin?

Mulla ei varsinaisesti mitään PCO-ta löytynyt ultratessa, jostain syystä vaan ei ovista tapahdu ilamn lisähormoonia. Mulla joskus tutkittiin lisämunuaishormoni-juttuja,oli jotain hetkellistä häikkiä siellä, oon miettiny,että jos se jotenkin liittyy tähän mun ovuloimattomuuteeni.. sitä nyt ei sitte oo tutkittu sen koommin. Varmaan sitte vuodenvaihteessa (tai joskus kun pääsee jonnekin jatkotutkimuksiin jonotusten jälkeen) selvitellään tarkemmin ja kai mieskin siihen sitte tulee mukaan tutkittavaks?

Peukkuja teille hoitoihin!!
 
Murmelin, meillä mies tutkittiin heti ku mentiin väestöliittoon ensi käynnille, vietiin miehen näyte jotain viikkoa aikasemmin sinne. Kyllä yleensä ku tutkimuksiin hakeudutaan, tutkitaan molemmilta perus-jutut.

Ibu, no niin löysit sinäkin tänne, hyvähyvä :D Saadaan kunnon pino pystyyn.

Hmm jonkunlaista listaa kai sitä pitäs vääntää...onko ideoita millanen tehdään? En jaksas mitään kiertopäiviä päivitellä joka päivä, varsinkaan ku ei vät oo niin olennaiset tällä puolella. Oisko joku tyyliin nimimerkki....yritys mistä alkaen....hoitomuoto?
 
Juu,ei mitään päivälistaa varmaan tartte, toi kuulostaa ihan hyvältä, et olis just noi tiedot mitä Duffy luettelit. Lisäillään sitte jos keksitään jotain muita tietoja!

Murmelin.............9/07..........Clomifen
 
Moikka moi!

Seuraanpa minäkin teitä tänne. Meillä on perjantaina lääkäri. Yritetään saada tutkimukset käyntiin, jotta saataisiin tietää missä mättää. Varsinaista yritystä on ollut 07/2008 lähtien. Oviksen olen tikutellut joinakin kuukausina, mutta en ole varma ovuloinko joka kuukausi. Mutta muutamat plussat olen saanut, joten positiivisin mielin eteenpäin. Kirjoittelen perjantaina lisää, kun tiedän, miten tästä edetään.

Pipopi...........7/08...............?
 
No niin kävimme lääkärissä. Molemmilta otettiin samantien verikokeet ja mulle tehtiin gynekologiset tutkimukset. Mies sai lähetteen sperma-analyysiin isompaan sairaalaan. Huojentunut mieli, kun saatiin hommat käyntiin. Eikä edes tarvinnut vaatia tutkimuksiin pääsyä, vaikka julkisella puolella oltiin. Lääkäri oli heti lähetteitä laittamassa. Nyt odotamme tuloksia ja sitten katotaan, miten jatkossa toimitaan ja minne lähetteitä kirjoitetaan.
 
Ibu
odottelua, ei mitään tuntemuksia. kp 23 menossa. Menkkojen alkamis ajankohtaan puolitoista viikkoa. Kävin loppuviikosta labroissa. Sainkin jo tsh vastaukset, ovat rajojen sisällä, et ei kai niissä ainakaan ole mitään.


ibu............07/2008.............?
 
No niin värkkärinpäs täällä töissä aikani kuluksi tollasen listan, onko liian vaalealla nuo nimet vai näkyykö ihan ok?

Ens keskiviikkona tämä tyttö menee pistosopetteluun, otan miehen mukaan sinne niin saa seki opetella sen. Jos käykin niin etten minä uskalla pistää.

muoks. vaihdoin ton värin vähän näkyvämpään.
 
Lista on hyvä =)

Täällä kans menkkojen odottelua.. Pakko oli tänään ihan vanhasta tottumuksesta aina tässäkohtaa kierto testata se nega :ashamed: Että eiköhän ne menkat sieltä kohta tuu, sitten taas alkaa kp3 clomien popsiminen.
 
Kiva kun mukaan tulee vanhoja tuttuja muista ketjuista :)

Nyt on lomat vietetty ja huomenna palaan töihin. Mies jatkaa vielä lomaansa ja lupasi huomenna soittaa ajan sperma-analyysiin. Meiltä on sen verran matkaa isompaan sairaalaan, että näyte on annettava paikan päällä. Nyt vaan odotellaan..
 
minäkin siirryn tänne.
onlyer.........11/05...........ins.

taas kun olis ollut ns. mahdollisuus käydä inssissä melkein jo soitinkin jo ajan niin puhelin pärähtää ja tulee uusia työvuoroja... eli ei sitten tässä kierrossa. töitä pitää vielä tehdä niin paljon kun vaan pystyy kun työsopimus loppuu tämän kuun loppuun eikä työnantajalla ole tarvetta sitä jatkaa.

sit kun eka siihe seuranta ultraan pääsee ja näkee millä mallilla kaikki on niin voi taas suunnitella vähän pitemmälle, tähän mennessä on ollut "liikaa" isoja folleja niin lääkäri on keskeyttänyt hoidon, tavallaan masentaa mennä seuraavaan kun pelko on että inssiä meille ei koskaan tehdä vaan siirrytään uuteen hoitomuotoon, ainakin näin lääkäri uhkaili viime käynnillä.
Vaikka kauan ollaan yritetty niin silti aina joka kierron loppu puolella herää pieni toivo, mutta toivo musertuu kun täti tulee.
 
onlyer "hukkaan" menee meilläkin tämä kierto.. Tikuttelin ovistestiin plussa eilen ja ovis on tänään. Mutta eipä sitä eilen, eikä tänäänkään voinut heilutella peittoja, sillä mies menee aamulla antamaan spermanäytteen. Ennen sitähän on pidättäydyttävä 3-7 vrk. No enpä mä enää oikein usko luomuplussaan meidän kohdalla, kun tjottailu on aloitettu alkuvuodesta 2007 ja varsinainen "yritys" reilu vuosi sitten.
 
Heissan!

Lisäsin "uudet" listalle :D Taidetaan vielä kaikki olla tuolta vanhasta pinosta :)

Mulla oli tänään pistosharjottelu väestöliitolla ja hyvin meni! Ei se ollu niin kauheaa kun kuvittelin, se piikki vaan vähän jotenki aina kauhistuttaa. Huomenna alotan pistämisen ku tänään tuli täti. Jäi vähän lyhyeksi tää kierto mut toivottavasti ei noita hoitoja haittaa :/
Jtenki jännittää ja pelottaaki tää eka hoito. Ollaan asennoitu siihen, että ekalla kerralla ei tulosta tule, prosentuaalisestikkin ensimmäinen hedelmöityshoito harvoin tuo plussan. Enite jännitetään ja toivotaan että mieheltä löytyy siittiöitä ja että munikset hedelmöittyy hyvin :)
 
Minäkin voisin pinoutua tänne. Olen jutskaillut tuolla kysin hoidokkien puolella. Meillä selittämätön lapsettomuus, minä olen 25v ja mies 30v. Yritystä 03/06 asti. Tällä hetkellä eka IVF menossa. Puregon pistokset aloitin tänään. En tiedä miten meinattiin että käydäänkö vain tämä yksi ivf ja yritetään adoptiota, miehellä ainakin sen suuntaisia ajatuksia. Katsellaan...

muskotti84.......yritystä 03/06alk......1.Ivf
 
kaz :hug:
meijän kun käytiin simppa testit yms muut antamassa anto lääkäri ns hyvän diagnoosin, Luomuna pitäisi onnistua vaikka siittiöiden määrä on vähentynyt mut ei kuitenkaan astenoteratozoospermia, varmaan jos nyt kävis olis tulos tuo. Eipä ole meillä ole mitään tapahtunut kohta neljään vuoteen(luomuna), ei edes keskenmenoa, sekin olisi varmaan vähän lohduttanut kun olisin tiennyt sen olevan edes mahdollista... mut ei niin ei...
 

Yhteistyössä