Oulaskankaalla synnyttäneet, etenkin Oulun lähikunnista sinne matkanneet!

Laitan tämän myös tänne puolelle, jos joku vaikka bongais tämän :)

Olis pari kysymystä teille :)
Asun Oulun naapuruskunnassa ja haluaisin synnyttää OAS:ssä, OYS ei kiehdo mua ollenkaan, tuntuu ettei siellä ole aikaa kohdata synnyttäjä ja kätilön tahtiin mennään.
Kerroitteko neuvolassa, että haluatte synnyttää oas:ssa? Miten suhtautuivat siellä?

Soititteko etukäteen oasiin, että olisitte sinne tulossa synnyttämään?
Kävittekö tutustumassa etukäteen sairaalaan? Onko siellä ylipäänsä sellasta mahdollisuutta?
Kiitos jos joku bongaa tämän ja vastaa :)
 
Heippa!

Itse olen esikoisen synnyttänyt oulaskankaalla ja sinne olen menossa myös tämän kakkosen kohdalla.
Asun n. 160km päässä Oulusta ja meillä on mahdollisuus mennä joko Ouluun, Kokkolaan tai Oulaisiin. Neuvolassa kysyvät oman toiveen minne haluaa.

Ensimmäistä odottassa tutustumiskäynnillä tehtiin mm. painoarvio vauvasta ja kierreltiin katselemassa paikkoja minne sitten tullaan.

Kun sitten lähdön hetki koitti niin soittelin osastolle että ollaan tulossa jotta osasivat varautua.

Itse ainakin pidin paikasta. Osasto oli pieni ja hoitajilla oli aikaa niin vauvalle kuin itsellekkin.
 
Kiitti vastauksesta :)

Mulle merkattiin automaattisesti neuvolakorttiin synnytyspaikaksi oys, enkä tajunnu sanoa, että en minä siellä meinaa synnyttää. Täytyy ottaa puheeksi seuraavalla neuvola-käynnillä. Nimenomaan tuo, että siellä on aikaa opastaa on mulle tärkeää! Ystävä sai vauvan oyssissa pari kuukautta sitten ja sano, että aika hukassa ois ollu, jos ei ois ollu jonkunlaista kokemusta vauvojen hoidosta! Ei kuulemma tiennyt edes, missä voi pestä vauvan pyllyn, kun ei ollu kukaan kertonut.

Kertokaahan muutkin oasisssa synnyttäneet kokemuksia!
 

Yhteistyössä