Raskausdiabetes ja painon muutos.

Mulla on nyt kertyny siis 9-10kg painoa raskauden alusta. Painan nyt 55-56kg, paino on junnannu nyt viikon-kaks paikallaan. Mietin että onko normaalia tässä vaiheessa raskautta (rv32+3) vai pitäskö lisätä hiilareita?
Hiilareiden lisäys tarkottas sitten, että täytyy alottaa insuliinit. Neuvola on torstaina, saapa nähä marmattaako ne tosta painosta :/
Niin ja hiilareita menee nyt sellaset 150gr/vrk.
 
Voi varmaan noita notkahduksia tulla missä vaiheessa vaan. Noudatan itsekin rd-ruokavaliota tämän raskauden aikana.
Mulla ekassa tuli vasta rv38-39 notahdus.
Tokassa painonnousu pysähtyi rv29-32 välissä ja paino alkoi laskea rv34 jälkeen niin että rv38 painoin jo ilon vähemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auringonpilkku:
Voi varmaan noita notkahduksia tulla missä vaiheessa vaan. Noudatan itsekin rd-ruokavaliota tämän raskauden aikana.
Mulla ekassa tuli vasta rv38-39 notahdus.
Tokassa painonnousu pysähtyi rv29-32 välissä ja paino alkoi laskea rv34 jälkeen niin että rv38 painoin jo ilon vähemmän.
Odottajan oppaassa lukikin, että vauvalla ei pitäs nyt olla mitään kasvupyrähdyksiä, että jospa se liittys tähän notkahdukseen.

Hiilareita en ala vähentämään, koska mullanytkin meinaa olla nälkä vähän väliä. Proteiinia syön aika paljon ja sen lisääminen ei poista multa ainakaan nälkää.
Lounaan jälkeen mittasin sokerit ja 9.2 näytti, great :(
Lounaaksi söin kesäkeittoa, yhden leivän ja maitolasin yht. 30gr hiilareita. Voi paska...
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Alkuperäinen kirjoittaja auringonpilkku:
Voi varmaan noita notkahduksia tulla missä vaiheessa vaan. Noudatan itsekin rd-ruokavaliota tämän raskauden aikana.
Mulla ekassa tuli vasta rv38-39 notahdus.
Tokassa painonnousu pysähtyi rv29-32 välissä ja paino alkoi laskea rv34 jälkeen niin että rv38 painoin jo ilon vähemmän.
Odottajan oppaassa lukikin, että vauvalla ei pitäs nyt olla mitään kasvupyrähdyksiä, että jospa se liittys tähän notkahdukseen.

Hiilareita en ala vähentämään, koska mullanytkin meinaa olla nälkä vähän väliä. Proteiinia syön aika paljon ja sen lisääminen ei poista multa ainakaan nälkää.
Lounaan jälkeen mittasin sokerit ja 9.2 näytti, great :(
Lounaaksi söin kesäkeittoa, yhden leivän ja maitolasin yht. 30gr hiilareita. Voi paska...
Tietenkään et voi vähentää hiilareita jos et lisää reippaasti rasvaa. Mä siis söin n. 50 g hiilareita, n. 70-100 g proteiinia ja vähintään 100 g rasvaa päivässä, yleensä yli 150 g (pääasiassa voista ja kermasta ). Olo oli mahtava eikä nälkä tullut kun 3 kertaa päivässä ja sokerit pysy tasasena :)
 

Yhteistyössä