Vauva alhaalla jo viikolla 26, voiko lähteä syntymään ennenaikasena??

Eilen siis neuvolalääkärissä lääkäri totesi, että vauva on tosi alhaalla. Onneksi paikat on kiinni, mutta levossa täytyy olla, ettei paina kohdunsuuta auki. En sitten tajunnu kysyä, että onkohan kovinkin yleistä tässä vaiheessa, että vauva alhaalla ja kuinka yleistä on, että aukasee paikkoja päällään?
Onko kenelläkään kokemuksia moisesta?
 
Mulla 4D-ultran yhteydessä lääkäri totesi, et lantio on sen mallinen, että laskee vauvan liian alas jo noin aikaisin (rv 29). Sanoi, että ei mitään ylimäärästä liikuntaa nyt ennen turvallisia viikkoja. Normaalia elämää, mutta ei mitään ylimäärästä rasitusta.

Mulle ainakin varotti nimenomaan, että voi lähteä syntymään ennen aikojaan. Joten olin hissukseen sinne turvallisille viikoille (eipä mulla tuossa ollu kuin ne viis-kuus viikkoa) ja sit vasta lähdin lenkille uusiks. Mut ei syntynyt kuin vasta 39+3.
 
Mulle ei puhuttu mitään liikunnan tms rajoitteista, mutta toisaalta, mulla on nyt ollu 4vk kipeitä supistuksia, joiden takia oon juossu tk:ssa niin kai se sitten tajus, etten hirveesti tuolla lenkkeile :D
Mulla on ens viikolla äitipolille aika, täytyypä kysyä tästä asiasta, jos tapaan lääkärin siellä. Rd:n takia siis ensisijaisesti meen sinne...
 

Yhteistyössä