Hakutulokset

  1. H

    Sairas suhde syömiseen

    Olen reilusti ylipainoinen (bmi yli 30) ja yrittänyt lukuisia dieettejä turhaan. Siis vaikka olen tehnyt kaikki ihan pilkuntarkasti kuten pitää niin paino ei ole pudonnut tai jos putoaa niin ihan tyyliin 100g. Aina olen luovuttanut kun tuntuu että mitään tuloksia ei tule, joten sama se syödä kun...
  2. H

    Ku?

    Sain keskenmenon joka alkoi runsaalla verenvuodolla tiistaina rv 5+3. Runsasta vuotoa kesti tiistain ja keskiviikon ja kipuja oli jonkun verran. Torstaina vuoto oli hyvin vähäistä ei juurikaan kipuja ja eilen ja tänään tullut enää vanhaa verta, mutta vasemmalla alamahassa aivan järkky kipu joka...
  3. H

    Alkuraskaus ja flunssa

    Voiko olla että raskaus jotenkin pahentaa/pidentää flunssaa? Nyt kohta tulee viikko täytee kamalaa räkätautia ja olo on ku viikon vanhalla raadolla. Vessasta sohvalle kävely vetää mut ihan piippuun, vaikka kuumetta ei ole ollut ollenkaan. Kävin tänään sairaanhoitajalla tarkistuttamassa...
  4. H

    Sairas lapsi

    Poika on siis 11kk ja ekaa kertaa on kuumeessa. Kuumetta vähän päälle 38 astetta joka ei ilmeisesti ole lapselle paha lämpö kuitenkaan. On todella kitulias, ruoka ei maistu ja ei jaksa ryömiä ja touhuta ollenkaan. Kysymys kuuluukin, että kuinka monta päivää tätä voi huoletta seurata kotona...
  5. H

    Tää on niin tätä!

    Meillä on poika, nyt 11kk (IVF hoidolla tärppäsi viimein) ja viikko sitten tehtiin pakastetun alkion siirto. Mun äippäloma on siis vastikään loppunut ja olen nyt virallisesti työtön. Nyt kuitenkin on tullut hakuun tällä meidän paikkakunnalla mun unelma työ, soitin eilen tälle työnantajalle...
  6. H

    Kuinka kauan?

    Siis kuinka kauan on "normaalia" tuo vauvan hampaiden teko? Meidän 11kk poika on nyt n. viikon ilmeisesti tehnyt hampaita kun on tavallista kiukkuisempi, vähän nuhaisen oloinen, hieroo ikeniä raivoisasti ja myös vasenta korvaa. Ruoka ei tahdo maistua kunnolla ja ei edes maito josta olenkin jo...
  7. H

    Olkapää ongelma

    Onko kellään kokemusta kiertäjäkalvosimen repeämän korjaamisesta? Varsinkin siitä että onnistuuko korjaaminen jos repeämä on esim. yli vuodenkin vanha? Mun oikea olkapää on ollu n. 1,5 vuotta nyt järkyttävän kipeä ja olen hypännyt sen kanssa TK:ssa harva se kuukausi tämän ajan. Tutkittu ei...
  8. H

    Voi jumalauta!!!

    Mää oon niin kyllästyny elään tän jatkuvan kivun kans! Eka mulla todettiin helv. paha endo 2007 ja kärsin sen takia päivittäin järkyttävistä kivuista kunnes esikoinen syntyi maaliskuussa ja kivut helpotti tosi paljon (enää menkkojen aikana on kovia kipuja). Nyt on tuo pirun oikea olkapää...
  9. H

    Luget ja nega

    Siis ihan tosi, mää en osaa käyttää tätä uutta kaksplussan pohjaa ja etsiä vanhoja keskusteluja joten aloitin uuden. Mulle tehtiin 1.IVF 3.PAS tiistaina 21.9 ja kaksi siirrettiin. Luonnolliseen kiertoon tehtiin ja tukihoitona 200mg lugesteron aamuin illoin. Testipäivä on nyt tuleva torstai...
  10. H

    Tamperelaiset!

    Ollaan tulossa Tampereelle kyläileen reilun viikon päästä ja vietetään samalla hääpäivää hotellissa (kyllä, ilman lasta todellakin!) yhden yön verran. Mitä kivaa voitais tehdä Tampereen yössä kun on iltavapaa, mutta baariin ei haluta mennä kun lapsi on taas meidän vastuulla aamusta ja pitäisi...
  11. H

    Testi apuja

    Sarjassamme tyhmät ja turhat. Eli synnytyksestä reilu neljä kuukautta, lapsettomuushoidoilla raskaaksi, menkat alkoi reilu kuukausi synnytyksestä. En ole mitenkään laittanut menkkoja ylös (tyhmää, tiedän) mutta aina kun ovat tulleet laskenut välin edellisiin ja melko tarkkaan 30 päivää on...
  12. H

    Kuinka kauan tää on normaalia

    Sarjassaan tyhmät kysymykset... Eli esikoinen syntyi maaliskuun puolivälissä, jälkivuoto kesti n. 3 viikkoa. Ekat menkat alkoi 20.4 ja sen jälkeen mulla on ollut jo kolmet kuukautiset! Ensimmäiset kesti normaalin ajan (5 vrk) ja vuoto oli määrältään normaalia. Siitä parin viikon päästä tuli...
  13. H

    Vauvan syöminen

    Eli apuja tarvitaan... Eli meidän poika syntyi rv 32 painaen 1945g. Oli kuukauden keskolassa ja nyt kuukauden kotona eli ikää on sunnuntaina 2kk. Ei ole turhia itkeskellyt, herännyt syömään n. 3-4 tunnin välein ja ollut kaikin puolin tyytyväinen vauva. Nyt kun kasvu on vain kiihtynyt, ei mikään...
  14. H

    Kuudes aisti

    Meitin 2 kk pojalla on kyllä niin kuudes aisti että milloin vanhemmat yrittää harrastaa lempeä... :heart: Ja kun se huuto alkaa aina justiin siinä kriittisellä hetkellä niin tunnelmahan lässähtää ku pannukakku... :/ Nyt kun mullakin on synnytyksen jälkeen hormoonit palautumassa ja koko ajan...
  15. H

    Synnytys ja kuukautiskierto

    Eli synnytys 16.3 ja nyt juuri loppunut jälkivuoto. Tänään eka päivä ilman sidettä. Kävin vessassa ja inha kanamunalima klimppi -> Ovulaatio? Nyt myös juilii inhasti vasemmalle alavatsalle, niinkuin aina ovulaation aikaan. Vauva syntyi keskosena rv 32+3 ja siis edelleen keskolassa ja minä...
  16. H

    Imetys apuja!

    Eli "ongelman" nimi on se että maidon tulo hiipuu! Vauva syntyi reilu pari viikkoa sitten rv 32+3 ja tästä syystä on ollut koko ajan keskolassa. Maitoa alkoi nousta vasta viikon päästä synnytyksestä ja silloinkaan ei mitenkään hurjasti. Olen yrittänyt lypsää kolmen tunnin välein, sillä...
  17. H

    Laskuista kyssäri

    Eli kuinka kauan te säilytätte maksettuja laskuja? Tiedän paljon tuttavia jotka repivät/polttavat laskut heti maksamisen jälkeen, mutta jostain syystä en "uskalla" hävittää laskuja ja niitähän sitten kertyy. Tässä juuri arkistoin varmaan puolen vuoden laskuja kansioihin ja mieli tekisi tuikata...
  18. H

    Tuskaa!

    Tää teksti nyt on enimmäkseen valitusta, että jos ei jaksa sellaista lukea niin vielä voi perääntyä... Tää raskaus on tuskaa! Tää lapsi on NIIIIN toivottu (ja raskaus hoidoilla aikaan saatu) mutta en ikinä olis uskonu että tää on näin tuskaa! Mulle on tehty neljä suurta leikkausta joiden...
  19. H

    Vaate apuja!

    Nyt ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta meille on syntymässä esikoinen toukokuun alkupuolella (LA 8.5). Tarviiko/kannattaako hommata joku pienempi vanupuku tai vastaava kun katsoin että äippäpakkauksen ulkohaalari on 60-80cm ja tästä näin ensikertalaisena päättelen että sopisi paremmin sitten...
  20. H

    Supistelut (?) rv 17+2

    Iltaa! Eli mulla siis tänään menossa rv 17+2 ja olen ollut koko viikonlopun sairas (ei kuumetta, mutta kamalat kurkkukivut, yskä ja nuha) ja siis yskinyt monta päivää (ja yötä :/ ) nyt putkeen ja loppua ei näy. Tänään on eka kertaa tullut sen verran kipeitä supistuksia että irve tulee...

Yhteistyössä