Kuinka kauan?

Siis kuinka kauan on "normaalia" tuo vauvan hampaiden teko? Meidän 11kk poika on nyt n. viikon ilmeisesti tehnyt hampaita kun on tavallista kiukkuisempi, vähän nuhaisen oloinen, hieroo ikeniä raivoisasti ja myös vasenta korvaa. Ruoka ei tahdo maistua kunnolla ja ei edes maito josta olenkin jo vähän huolissani. Tämä ilmeisesti johtuu siitä että lämmin ruoka ja maito ei tunnu hyvältä ikenissä kun taas kylmät soseet uppoaa melko hyvin. Nukkumaan meno on yhtä tuskaa ja riitaa, ei millään tahdo nukkua. Heräilee yöllä ja on levoton, tahtoo velliä myös yöllä koska ei ilmeisesti ole päivän mittaan syönyt tarpeeksi. Poika on nukkunut yöt läpi jo ainakin puoli vuotta joten tää on meille vähän ennen kuulumatonta. Ollaan annettun iltaisin panadolia ja se auttaa aamupuolelle yötä jolloin sitten herää kitkuttamaan. Päivisin ei panadolia ole annettu. Lääkärissä on käytetty alkuviikosta ihan vain tarkistuttamassa että korvissa ei ole mitään. Kuumetta ei ole ollut ollenkaan.

Pojalla oli viime viikolla eka vatsatauti joka meni nopeasti ohi n. 4 tunnissa mutta oli tosi raju sillä oksensi n. 10 -20 minuutin välein. Aamulla pyysi jo itse maitoa ja velliä. Sen jälkeen oli pari päivää ripulia joka sekin on ollut ohi jo 4 päivää. Voiko olla että ollaan päästy liika "helpolla" tuon mahataudin kanssa ja tulee kohta takaisin? Kuinka pitkästi siinä sitten sitä väliä on?

Meillä miehen kanssa oli tuo tauti myös ja oli kyllä ihan hirveimmästä päästä mitä mullakaan ikinä on ollut vaikka en oksentanut kertaakaan eikä mua edes oksettanut. Ne mahakrampit oli ihan kamalia, MELKEIN pahempaa kuin synnyttäminen. Mies oksensi kerran ja sillä se tauti loppui siihen, mulla kesti krampit yhden illan ja heikko olo vielä seuraavan päivän.

Tää pitkä sepustus johtaakin sitten siihen että miten kauan on normaalia että mun lapseni ei ole normaali... :D Siis tunnen lapseni ja se ei ole oma itsensä! Uskon että tää johtuu niistä hampaista, sillä panadol selvästi helpottaa oloa, mutta kuinka kauan tää kestää?!
 

Yhteistyössä