Alkuraskaus ja flunssa

Voiko olla että raskaus jotenkin pahentaa/pidentää flunssaa? Nyt kohta tulee viikko täytee kamalaa räkätautia ja olo on ku viikon vanhalla raadolla. Vessasta sohvalle kävely vetää mut ihan piippuun, vaikka kuumetta ei ole ollut ollenkaan.

Kävin tänään sairaanhoitajalla tarkistuttamassa poskiontelot ku ne mulla yleensä tulehtuu aina flunssan kylkiäisinä. Vähän oli turvotusta mutta ei halunnut määrätä antibioottia raskauden takia. Ja olen siis ihan alkuraskaudessa, rv 4+3 vasta menossa.
En vaan muista että olisi IKINÄ ottanut flunssa näin koville.
 
"hrr"
Voi, ja näin onkin. Hormonit heikentävät ja muuttavat limakalvoja, joten kaikki räkätaudit tulevat helpommin ja kovempina.

nim.merkki.
5kk räkätaudissa, neljä enää jäljellä
 
"hrr"
Voi ei! Siis ihan tosi oot ollu sairas koko 5kk!? Miten ikinä selviän täällä esikoisen kanssa ku sillä sitä vauhtia riittää vaikka itse haluaisi vain hautautua sohvalle peiton alle...
Enemmän tai vähemmän. Välillä tauti iskee oikein kunnolla päälle, ja olo menee niin huonoksi, että pariin päivään ei oikeasti ole päässyt sängystä ylös. Väliajat ovat sitten sellaista jatkuvaa nuhaa ja ajoittaista kurkkukipua.
... eli voimia todella kovasti sinne ja toivotaan että pääset vähemmällä :)
Se kannattaa tehdä, että heti kun on vähänkin kipeämpi olo, niin jää kotiin lepäämään, niin tauti ei ehkä ärsyynny ihan niin pahaksi.
 
"vieras"
Mulla oli tän raskauden alussa n 2kuukautta putkeen hirmunen räkätauti, kunnon yskän kera. Alkoi vähän plussan jälkeen. Sit kun ei voinut laittaa nenäsuihketta eikä ottaa yskänlääkkeitäkään olo oli välillä hieman inhottava. Lämmintä hunajavettä join ja onneksi se auttoi enimpään yskitykseen.
 
"vieras"
Kyllä. Johtuu siitä kun raskauden aikana immutiteetti on pois päältä, muuten naisen keho hylkisi alkiota jossa on keholle vierasta solua.
Mulla on flunssaa ollut koko raskauden ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. C-vitamiini jonn verran helpottaa oireisiin ja oonkin koko raskauden ajan popsinut viinimarjoja. Mielenkiinnolla odotan kestääkö koko raskauden ajan. Alussa oli pahimmillaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sukuti
Huh, huh... Ajatuski että kuukausi kaupalla tätä niin heti meinaa itku tulla! Esikoisesta olin liikuntakiellossa jostain rv 16 lähtien ja kaikesta huolimatta poika syntyi keskosena. Jotenki elättelin toiveita että tää raskaus vois olla erillainen, että ensinnäkin pääsisin ihan loppuun asti ja että vois olla aktiivinen vähän pidempään... No turha tässä maalailla piruja seinille, jospa tää vaiva ainaki helpottais ajan mittaan.
Viime raskaudessa käytin nenäkannua ahkerasti ja röörit pysy auki vähän paremmin ku mulla tuppaa vetään ihan tukkoon raskauden aikana, olen yrittänyt sillä nytkin huuhtoa mutta ei paljon auta.
 

Yhteistyössä