Ku?

Sain keskenmenon joka alkoi runsaalla verenvuodolla tiistaina rv 5+3. Runsasta vuotoa kesti tiistain ja keskiviikon ja kipuja oli jonkun verran. Torstaina vuoto oli hyvin vähäistä ei juurikaan kipuja ja eilen ja tänään tullut enää vanhaa verta, mutta vasemmalla alamahassa aivan järkky kipu joka säteilee reiteen ja vasemmalle puolelle selkään. Pelkään tietenkin kohdunulkoista ja soitinkin eilen illalla tuskissani ensiapuun jossa kehottivat vain ottamaan särkylääkettä ja odottamaan maanantaihin jolloin voin varata ajan omaan terveyskeskukseen. Jos otan kaksi Ardinex -särkylääkettä kerralla niin kipu helpottaa sen verran että voi kävellä ja hengittää kunnolla, mutta heti kun vaikutus loppuu niin kipu on melko sietämätöntä! Siis ihanko tosi vain odotan tuskissani täällä maanantaihin?!

Olen tietenkin vielä yksin kotona kun mies ja poika on toisella puolella suomea ristiäisissä....

Miten muilla on KU oireillut? Itselläni on endo joten monen näköisiä kipuja on vuosien mittaan ollut mutta koskaan ei ole samassa paikassa näin kovana ollut kipu näin kauaa.
 
Päivystys on viereisessä kaupungissa ja sinne juuri soitin eilen vaan ei tullut "lupaa" lähteä sinne. Tietenki sano että jos en pärjää kivun kanssa niin voin soittaa uudestaan mutta minähän pärjään kivun kuin kivun kanssa jos niin päätän. Ja itse en voisi sinne edes ajaa joten pitäisi ensin soittaa taksi...
 
Kyllä se kesken meni, sellaista tavaraa sieltä tuli silloin tiistaina ja keskiviikkona. Hyytymiä veren seassa ja sitä verta tuli kuitenkin ihan holahtamalla sen vajaa pari päivää. Sitä vaan tarkoitin että tuo ardinex on melko vahva särkylääke ja jos niitä vetää 6kpl päivässä (aina kaksi kerralla) niin olo on edes jotensakin siedettävä. Olen menossa maanantaina verikokeeseen jossa katsotaan raskaushormoonin määrä ja vaadin kyllä päästä myös ultrattavaksi jotta näkee onko tuolla mahassa kaikki hyvin. Lähinnä pelkään sitä että JOS mulla on kohdunulkoinen että en heitä veiviäni täällä yksin itsepäisyyksissäni vain sen takia että käskettiin odottaa maanantaihin.
 
...
Jospa se on jäljellä oleva keltarauhanen, joka erittää vielä sitä raskaushormonia. Itsella alkuraskaudesta toisella puolella alavatsaa vihlovaa kipua, jonka takia kävin sitten päivystyksessä. Lekuri vaan tokas, että se rauhanen siellä vaan on toiminnassa.
 
"amh"
Lähde ihmeessä päivystykseen. Tollaisen kivun kanssa ei kannata jäädä kotiin odottelemaan! Eivät voi enää käännyttää ku olet sinne menny. Hyvä ainakin asia tarkistaa. Kipu ja runsas verenvuoto on merkkejä keskemenosta, riskinä on tulehdukset yms. Suosittelisin menemään näytille. Saat ainakin varmuuden asiaan.
 
mene vaan
Sanoisin, että kyllä kannattaa mennä päivystykseen jos on niin kipeä olo. Päivystyksessä niillä on tapana puhelimessa kaikille sanoa että "pysy vaan kotona niin kauan kuin kestät niitä kipuja", se on ihan standardivastaus, mutta ketään ei voi oikeasti kieltää sinne menemästä ja kaikki jotka sinne sisälle asti menee on myös lääkärin tutkittava ja hoidettava. Sairastunut itse on paras tilanteensa asiantuntija ja puhelinkeskustelun perusteella on monta virhearviota tehty terveydenhuollossa. Jos vaan kyydin saat niin mene ihmeessä. Tsemppiä sinulle!
 
Lueskelin vanhoja viestiketjuja ja tulin sen verran kommentoimaan että keskenmeno se oli, eikä ollut kohdunulkoinen vaan kohtutulehdus. Nuo kivut kesti vielä melkein viikon ennenkuin antibiootit alkoivat vaikuttaa, mutta oli muuten yksi mun elämän kivuliaimmista viikonlopuista, kun oli vielä henkisestikin verillä keskenmenosta. Uusi IVF hoito alkamassa elo-syyskuussa ja vieläkin vaivaa mieltä tuo keskenmeno ja mietin kuinka pitkällä raskaus nyt olisi JOS raskaus olisi jatkunut. Jossittelu on ihan turhaa mutta minkäs teet...
 

Yhteistyössä