Hakutulokset

  1. Nenni

    Maitohampaiden värimuutos

    Hei, mikähän on, kun tytön normaalisti niin valkoisista maitohampaista yksi on muuttunut pinnaltaan kellertäväksi. Siinä on siis selvästi läikkä, joka ei lähde harjaamallakaan pois. :/ Mistä voisi olla kyse, onko kokemuksia?
  2. Nenni

    Kulmahampaat ensin?

    Tytölle tuli alhaalle etuhampaat yhtäaikaa 6kk iässä ja siitä mentiin 3kk ilman uusien hampaiden ilmaantumista. Muutama päivä on nyt kuitenkin ollut yhtä kiukkua ja kitinää, ja tänään huomasin että molemmat kulmahampaat ovat tulleet yläikenistä hivenen näkyviin. Onko muille pienille tullut...
  3. Nenni

    Altistus kotona, oireita ei juurikaan

    Meillä on 6kk iästä alkaen epäilty maitoallergiaa, on ollut imetysdieettiä, erilaisia korvikkeita, lääkärikäyntejä ja sitä rataa. Nyt kun tyttö on 9kk ikäinen ollaan VIIMEIN lääkärin valvonnan alaisena testaamassa maidon sopivuutta kotona (kelan lausuntoa varten). Tyttö on mennyt hienosti...
  4. Nenni

    Atarax - oletteko käyttäneet?

    Ihottumalla oireilevien allergisten/atoopikkojen äidit, oletteko käyttäneet Atarax-liuosta? Meillä kutinan ja raapimisen takia lääkäri sitä reseptillä kirjoitti ja yhden kerran olen kokeillut muutama kuukausi sitten, mutta en tuolloin huomannut juuri eroa (annoinkin hyvin varovasti, alle...
  5. Nenni

    Konsteja juomiseen

    Olen lopettelemassa imetystä ja nyt pitäisi keksiä keino, miten saada tyttö juomaan enemmän. Tuttipullolle on tehnyt kokonaan lakon, nokkamukista ja lusikasta olen saanut hörpytettyä vähän vettä ja maitoa, mutta aika vähäisiä ne määrät ovat. Imetän enää kerran vuorokaudessa, illalla ennen...
  6. Nenni

    Pohdiskeluja välttämisestä/altistamisesta, imetysdieetistä yms.

    Olen ollut imetysdieetillä nyt 1,5 vkoa ja on herännyt pari mieltä askarruttavaa juttua. Toivottavasti joku ehtisi kommentoida näitä omia pohdiskelujani. :) Olen siis jättänyt omasta ruokavaliosta maidon, viljat ja kananmunan pois. Tyttö siis himpun vajaa 7kk. 1) Kauanko suolioireiden...
  7. Nenni

    Kuinka pitkään muilla 'tehty' hampaita?

    Kahta hammasta pukkaa siis yhtäaikaa alas, tyttö siis viikon vajaa 7kk. Meillä on aiemminkin ollut yöt yhtä hulinaa allergiaepäilyjen, mahavaivojen ja ihottumien kanssa, mutta nyt tilanne on se ettei nukuta päivälläkään ja yöunille meneminen on pelkkää kaaosta. Yhtä kitinää ja huutoa, eikä äiti...
  8. Nenni

    Atoopikkojen äidit: kortisonin käytöstä

    Nyt kun on pikkuisen ilmat kylmenneet ja huoneilma taas kuivahtaa entisestään, on tytön atooppinen iho taas mennyt asteen huonompaan. Kokeillaan tällä hetkellä Novalan ja Lipolan -voiteita, ja iho imaisee niitä useita kertoja päivässä kuin sieni. Jalat on punertavaa röpelöä täynnä, rintakehässä...
  9. Nenni

    Miten muilla on lähdetty liikkeelle?

    Meidän reilu 6kk tyttö on jo vajaa 5kk ikäisestä kääntynyt ihan hienosti selältä mahalleen. Mahallaan ollessaan touhuaa lelujen kanssa innoissaan ja kurottelee eteen ja sivuilleen, välillä nostelee peppua ja onpa mennyt huomaamattaan jo vähän matkaa takaperinkin. Pyörähtelee myös paikallaan, kun...
  10. Nenni

    Millainen unipussi olisi paras?

    Meillä neiti 6kk nukkuu rauhattomia öitä. On ollut alusta asti melkoinen kuumakalle, eli paljon ei saisi olla vaatetta päällä. Peitto ei ole pysynyt tämän ikiliikkujan yllä, muuta kuin ihan paksu ja ympärille kääräisty, mutta siellä sitten nukutaan hiki hatussa ja herätään kuumuuteen. Eli mietin...
  11. Nenni

    Voisiko olla allergiaa?

    Tästä tulee varmaan sekava viesti, kun väsyneenä kirjoitan, mutta toivottavasti joku jaksaisi lukea ja kommentoida. Tyttö on kohta 6kk ja viimeiset reilu 2 kk on menty todella huonoilla yöunilla. Yleensä heräillään vähintään 5 krt yöunien aikana, joskus nukahtamiseen tarvitaan vain tutti, joskus...
  12. Nenni

    Kääntyminen unohtuu?

    Hei, miten muilla, onko opitut taidot jossain vaiheessa unohtuneet? Meillä kun on ensi viikolla 5kk ikäinen tyttö, joka kääntyi muutaman kerran selältä mahalleen 4kk iässä, mutta nykyisin ei omin avuin lattialla pötkötellessään liikahda mihinkään. Tai no, kyljelleen mennään kyllä, mutta...
  13. Nenni

    Vierastaminen

    Kertokaahan kokeneemmat ensikertalaisäidille, kuinka lapsen vierastamistapoihin tulisi oikein suhtautua. Meillä siis reilu 4kk ikäinen tyttö, joka on alkanut saada neuvolassa tm. vieraassa paikassa melkoisia paniikkikohtauksia. Huudetaan kuin pieni hyeena, kyyneleet valuvat solkenaan, eikä auta...
  14. Nenni

    Kiinteiden vaikutus yöunien paranemiseen

    Tyttö täyttää pian 4kk ja yöt ovat menneet todella rikkinäisiksi. Hyvä, jos nukutaan 1-3h pätkissä enää. :| Olen alustavasti miettinyt, että mentäisiin nykyisten ohjeiden mukaan 6kk saakka täysimetyksellä, mutta kuukauden päivät jatkunut vähille unille jääminen alkaa jo rasittaa. Tyttö...
  15. Nenni

    Hyvä voide atooppiseen ihottumaan?

    Hei, mikä voide teillä on tepsinyt parhaiten atooppiseen ihoon? Tytöllä nuo ihottumaläikät laajenevat hiljalleen, vaikka olen neuvolan ohjeistuksen mukaan vaihdellut rasvoja viikoittain (hajusteeton erisan, bepanthen, aqualan L). Kortisonivoiteita en ole vielä kokeillut, koska (taas neuvolan...
  16. Nenni

    Kuinka paljon maitoa 4kk ikäiselle kerralla?

    Otsikossahan se tulikin, eli olemme opettamassa reilun 3kk ikäistä tyttöä tuttipullolle, koska on tulossa ilta jolloin en ole kotosalla. Pullosta syöminen sujuu jo suht hyvin, mutta osaisiko joku neuvoa kuinka paljon 4kk ikäinen suurinpiirtein tarvitsee maitoa kerralla? Olen pumpannut maitoa...
  17. Nenni

    DIPP & Teddy -tutkimukset

    Onko kukaan palstalaisista vauvansa kanssa mukana Teddy-tutkimuksessa? Kokemuksia kaipailisin, millaista on ollut ja mitä kaikkea on tutkittu? Onko ollut perheelle työlästä/raskasta? Olemme osallistumassa tytön, 3kk, kanssa Teddy-tutkimukseen, kun tytöltä löytyi diabetekselle altistava geeni...
  18. Nenni

    Vauvan nopea suoli

    Hei, puhuin neuvolassa viimeksi siitä, kun tuntuu että reilu 2kk ikäinen tyttömme ulostaa koko ajan (on tehnyt sitä syntymästä lähtien). Päivät pitkät tuntuu että punnertaa jotain vaippaan, ja kakkavaipan saakin vaihtaa n. 4-8 krt vuorokaudessa. Neuvolatädin mielestä tämä oli ihan normaalia...
  19. Nenni

    Syliin nukuttaminen

    Meillä on nyt 2kk ikäinen tyttö, joka on todellinen sylitakiainen. Sinänsä se ei ole haitannut, hyvin olen jaksanut vauvaa kanniskella iltamyöhäiseenkin, mutta mietin vain että seuraakohan tästä myöhemmin ongelmia kun neiti kasvaa.. Tyttö ei suostu yksin nukahtamaan omaan sänkyynsä sitten...
  20. Nenni

    Kipeiden supistusten tulo -> synnytys?

    Kipeitä supistuksia saattaa kuulemani mukaan tulla jo pitkään ennen varsinaista synnytystä. Mutta kaipaisinkin kokemuksia teiltä synnyttäneet, että kuinka kauan suurin piirtein meni synnytykseen kun ensimmäiset kipeät supistukset alkoivat? Itsellä tuli aavistuksen tavallista kivuliaampia...

Yhteistyössä