Hyvä voide atooppiseen ihottumaan?

Hei,

mikä voide teillä on tepsinyt parhaiten atooppiseen ihoon? Tytöllä nuo ihottumaläikät laajenevat hiljalleen, vaikka olen neuvolan ohjeistuksen mukaan vaihdellut rasvoja viikoittain (hajusteeton erisan, bepanthen, aqualan L). Kortisonivoiteita en ole vielä kokeillut, koska (taas neuvolan ohjeiden mukaan) ihottuma ei näytä vielä tulehtuneelta.
 
Meillä käytetään Essex Plus -perusvoidetta, joka imeytyy hyvin ja on tarpeeksi paksua. Toisena (ei niin hyvänä ) rasvana on Ceralan.
Aqualan ja Novalan vaan ärsytti ihoa.
Sitten kun löydät hyvän rasvan, niin pyydä lääkäriltä resepti isoon pumppupulloon, säästät siinä rahaa.
 
Meillä on yllättäen parhaiten toiminut Ainun hoitovoide. Essexit ja muut on ollut ihan yhtä tyhjän kanssa. Hydrocortisonia olen laittanut myös kun olen huomannut, että tyttö raapii, siis kutiaa. EI kannata odottaa niin kauan, että iho tulehtuu, silloin ihon kuntoon saaminen kestää kauan. Kortisonivoidetta heti kun alkaa pikkusen punoittamaan niin ei mene pahaksi. Tsemppiä meille kaikille rasvaushommiin!
 
Meidän esikoisen todella paha atooppinen ihottuma pysyi kurissa vain ja ainoastaan Lipolanilla. Sitä hamstrasinkin heti, kun huomasin kuopuksenkin olevan atooppinen. Hänellepä vaan se ei sitten ollutkaan paras mahdollinen voide, hänen ihonsa tykkää Aqualanista.

Eli tästä ja aiemmista vastauksista voinee jo päätellä, että kokeilemalla löytyy. Meillä on toiminut parhaiten sellainen, että on kahta perusvoidetta: rasvaisempaa ja kevyempää (lotionia). Rasvaisella voidellaan aamulla ja illalla, kevyemmällä joka vaipanvaihdon yhteydessä, varsinkin, jos on pitänyt pestä.

Ap:n neuvolasta saama ohje vaihtaa rasvaa viikottain kuulotaa jotenkin liioitellulta, iho kyllästyy normaalisti tiettyyn rasvalaatuun vasta kuukausien käytön jälkeen. (Allergialiitolta saatu ohje) Voi tämäkin suositus tietysti olla muuttunut, itse olen saanut tuon ohjeen neljä vuotta sitten...

Tsempitystä ja jaksamista atooppisen ihon hoitamisessa, takapakkeja luultavimmin tulee välillä, mutta hyvin usein se helpottuu sitten iän myötä.
 
Kiitos kaikille vastauksista! Eikun kokeilemaan sitten vaan. :)
Kaapista sattui löytymään ennen synnytystä ostamaani Ceridalia, joten kokeilenpa ensin vaikka sitä.
Jospa tuo testaamalla pian löytyisi meidänkin tytölle sopiva =)
 
Meillä pojalla 4v. on atooppinen ihottuma.Lääkäri määräsi aluksi hydrocortisonia ja agualan l voidetta.Hydrocortisoni ei paljoo auttanu ja lääkäri suositteli sibicortia(en tiiä miten kirjotetaa).Viikko sibicorttia ja viikko agualania.Se autto.Huomaa ku lopetin sibicortin laiton ni ihottuma levis taas.Nuoremmalla pojalla 4kk.on atooppista ihottumaa ilmennyt ja neuvolassa sanottiin vaan että paljon rasvaa.Olen laittanut aamuin illoin agualan l voidetta ja iho näyttää paremmalta.Tulipa sekavaa tekstiä :headwall:
 
tiipeli
Me ollaan testattu kymmenkunta eri perusrasvoja ja hydrokortisoniakin kuurina. Nyt lääkäri kirjoitti Apolor 0,1% rasvaa ja heinixiä oraaliliuoksena kutisevaan ihoon. Kutina ja punoitus on loppunut ja suurilta osin ihottuma hävinnyt kokonaan viikon kuurin jälkeen. Mutta saas nähdä palaako....jatketaan tästä essex plussalla.
 

Yhteistyössä