Valtiovarainministeri Riikka Purra: "Omillaan toimeen tuleva ihminen on vasemmiston kauhu"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Oppositiossa tätä ei tajuta. Vasemmiston kauhu on itse ajatteleva, itse toimeen tuleva, omia aivojaan käyttävä ihminen, joka osaa ja haluaa päättää itse, mitä haluaa."


Vasemmisto haluaa kaikkien olevan riippuvaisia tulonsiirroista, koska se on vasemmiston politrukkien elinehto.
 
vierailija
"Oppositiossa tätä ei tajuta. Vasemmiston kauhu on itse ajatteleva, itse toimeen tuleva, omia aivojaan käyttävä ihminen, joka osaa ja haluaa päättää itse, mitä haluaa."


Vasemmisto haluaa kaikkien olevan riippuvaisia tulonsiirroista, koska se on vasemmiston politrukkien elinehto.
"Sosialistiset haaveet eivät suinkaan hyödytä vaan heikentävät tavallista palkansaajaa. Työntekijä ja yrittäjä haluaa, että hän hyötyy siitä, että hän käy töissä. Hänen on hyödyttävä siitä enemmän kuin kotona oleileva. Selvästi enemmän. Vielä näin ei ole, mutta liikumme oikeaan suuntaan, Purra toteaa."
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
"”Oppositiossa tätä ei tajuta”

Hallituksen ohjelma nojaa työlle, työntekemiselle, työllisyydelle ja yrittämiselle, koska kaikki hyvinvointi nojaa sille.

– Mikäli emme saa maassa työntekoa kannattavaksi, lisää työpaikkoja, korkeampaa aitoa työllisyyttä, emme voi ylläpitää hyvinvointijärjestelmää. Se, ettemme voisi ylläpitää tällaista, kelpaisi kyllä joillekin. Esimerkiksi kaikkein rikkaimmille, jotka voivat rahallaan ostaa kaiken tarvitsemansa. Kyllä rikkaat aina pärjäävät."
 
vierailija
"Oppositiossa tätä ei tajuta. Vasemmiston kauhu on itse ajatteleva, itse toimeen tuleva, omia aivojaan käyttävä ihminen, joka osaa ja haluaa päättää itse, mitä haluaa."
Nimenomaan. Aivojaan käyttävä ahkera järjestäytynyt ammattityöläinen joka maksaa kunniavelkansa verot itkupotkuraivoamatta ja ylläpitää hyvinvointioikeusvaltiota ja sen julkisia peruspalveluita sekä infraa. Solidaarisena antaa tukensa huono-osaisille mm. pienituloisille. Kiitos ja kunnia iso D eli Duunari!
 
vierailija
"Sosialistiset haaveet eivät suinkaan hyödytä vaan heikentävät tavallista palkansaajaa. Työntekijä ja yrittäjä haluaa, että hän hyötyy siitä, että hän käy töissä. Hänen on hyödyttävä siitä enemmän kuin kotona oleileva. Selvästi enemmän. Vielä näin ei ole, mutta liikumme oikeaan suuntaan, Purra toteaa."
Olen aina hyötynyt töissä käymisestä huomattavasti enemmän kuin työttömänä olosta, näitäkin kausia on elämässä ollut. Ja puhun henkilöstä jonka kokoaikatyön bruttopalkka on ollut noin. 1 900 - 2 500 euroa kuukaudessa.
 
vierailija
"”Oppositiossa tätä ei tajuta”

Hallituksen ohjelma nojaa työlle, työntekemiselle, työllisyydelle ja yrittämiselle, koska kaikki hyvinvointi nojaa sille.

– Mikäli emme saa maassa työntekoa kannattavaksi, lisää työpaikkoja, korkeampaa aitoa työllisyyttä, emme voi ylläpitää hyvinvointijärjestelmää. Se, ettemme voisi ylläpitää tällaista, kelpaisi kyllä joillekin. Esimerkiksi kaikkein rikkaimmille, jotka voivat rahallaan ostaa kaiken tarvitsemansa. Kyllä rikkaat aina pärjäävät."
Työnteko on Suomessa ollut aina kannattavaa, kunhan työtunteja on tarpeeksi. OprpoPurran poistama työtulojen 300 €/kk suojaosa sekä soviteltu päiväraha ovat tehneet myös osa-aikatyöstä kannattavaa, mutta nyt on toisin kun suojaosa poistettiin. Typerää politiikkaa.
 

Yhteistyössä