Kääntyminen unohtuu?

Hei,

miten muilla, onko opitut taidot jossain vaiheessa unohtuneet? Meillä kun on ensi viikolla 5kk ikäinen tyttö, joka kääntyi muutaman kerran selältä mahalleen 4kk iässä, mutta nykyisin ei omin avuin lattialla pötkötellessään liikahda mihinkään. Tai no, kyljelleen mennään kyllä, mutta mahalleen tyttö ei edes enää yritä! Pötköilee vaan lattialla aikansa ja alkaa sitten kitisemään kun käy tylsäksi katsella maisemia vain selällään... Joskus kun käännän tytön itse vatsalleen, ollaan hyvin tyytyväisiä ja katsellaan mielellään siitä asennosta leluja.

Mites muilla, onko olemassa muitakin ns. unohtajia tai 'laiskottelijoita'? ;)
Tuntuu, että tyttö välillä odottaa palvelua, eikä viitsisi itse liikahtaa... Eri tahdissahan sitä vauvat kehittyvät, mutta välillä tuntuu epätoivoiselta, kun muut vauvat tuntuvat olevan jo niin vauhdikkaita ryömimäänkin ja meidän neiti edelleen vaan pötköttelee paikoillaan... :D
 
Täältä löytyy myös pikku mies joka oli 4kk iässä innokas kääntyileen ja nyt sitten ei millään. Tänään kääntyi kerran, mut se olikin sitten se kerta vain. Odottaa just että joku tulee kääntämään kun oikein kiukkuaa. Kyljelleen saa ittensä ja osittain mahalleen mut ei sitten jaksa muka siittä yrittää edes muuta.
Pikku miehellä ikää muutaman päivän vajaa 5kk.
Vauhti on kyl kova kun on selällä tai mahallaan, siis jalat ja kädet heiluu ja ottaa kiinni kaikesta mihkä vaan yltää. Leluista pitää kiinni ja näin mut ei käänny.
 
meillä täytetään kohta 8kk ja vattallaan vaan leikitään lentäjää.. kyl alkaa ittelläkin joskus "keittämään" kun huudetaan vattallaan eikä minnekkään päästä...esikoisesta muistan kanssa tän vaiheen alku kolikiin jälkeen mutta ei hänkään nyt 4kk huutanut vatsallaan et oppi kuitenkin menemään siitä selälleen 6kk iässä.. itsekkin kyllä mietin et eikö vaan jakseta yrittää koska kyl joku tulee "pelastamaan" kunaikas huutaa.. olen yrittänyt olla huomioimatta ja antaa kaverin yrittää kiukulla mut ei se eteneminen onnistu sen kiukun kanssakaan.. luulis kun pikkasen saa kiukkua päällensä niin alkaisi tapahtumaa mut ei... ei silti ei sitä kyllä kauaan raaski edes katsoa kun toisella on paha mieli... toivotaan nyt että kaveri hokaisi pian asian ytimen...
 
Kiitokset vastanneille! Onneksi on muitakin pötköttelijöitä :)

Saas nähdä miten meillä tästä etenee. Eilen tuli se 5kk täyteen, ja kuin salamaniskusta tyttö alkoi samana päivänä ihan itse kääntymään vatsalleen! :eek: Pyörähtelee nyt siis vatsalleen kuin vanha tekijä, ja vatsallaan hetken oltuaan alkaa kohottelemaan peppua ylöspäin yhden tai molempien polvien varassa... Siis häh, voisin todeta. Näköjään yhtäkkistä tuo eteneminen.

Tsemppiä kaikille liikkumista odotteleville, eiköhän ne pienet jossain vaiheessa aina hoksaa lähteä yrittämään. =)
 

Yhteistyössä