Hakutulokset

  1. V

    Pin on julkkis vauvapalstallakin.

    Trollaajat ovat tosielämässäkin psykopaattisia ja sadistisia ihmisiä. Tutkimus: Internetin trollaajat ovat sadistisia, narsistisia ja psykopaattisia - Verkkokeskustelut - Tiede - Helsingin Sanomat Se veemäinen persoona mikä täällä siis joillakin kirjoittelijoilla näkyy, on ihan todellinen...
  2. V

    Miksi jotkut ei yhtään panosta lasten ulkovaatteisiin?!

    ? Enhän missään kohtaa väittänyt että olisi vaikeaa. Kerroin vain miten meillä tehdään ja millaisissa kuljetaan (niinkuin moni, moni muukin tässä ketjussa). Aiheet tuppaa rönsyileen. Ihmiset keskustelee muiltakin kanteilta kuin sinun. Jos se sinulle aiheuttaa otsasuonen tykytystä, niin hengitä...
  3. V

    Miksi jotkut ei yhtään panosta lasten ulkovaatteisiin?!

    Niin meilläkin. Eikä ne jo ulkoilun aikana kuivuneet kurat kyllä pelkällä suihkuhuuhtelulla lähde, onhan se kokeiltu. Ei ne vaatteet nyt matkojen päähän välttämättä paista että likaa on punteissa ja polvissa, mutta ei kyllä ole putipuhtaatkaan. Konepesun jäljiltä ne pysyy puhtaana alle kaks...
  4. V

    Mun mies sai mensan testistä vain 99! :(

    Näin minustakin. Ja tein sen mensan edellisen virallisen testin, joka oli muistaakseni Cattell & Cattell:n testi. Nykyisen testin nimeä en tiedä. Matikassa olen keskiverto, ylppäreissä kirjoitin laajan matikan m. Mutta testi meni hyvin vaikka en matikkanero olekaan. Testit mittaavat...
  5. V

    Väsyminen totaalisesti omaan lapseen, tästä johtuva törkeä käytös ja sen vaikutukset lapseen.

    Tosiaan ei voi tietää mitä kaikkea on kyseessä, mutta mitä tuli mieleen niin kiukkuavan ja temperamenttisen, ns herkästi tulistuvan lapsen kanssa pitää kasvattaa "tarkemmin". Pitää oikeasti miettiä omia toimintatapoja ja missä meni pieleen ja mitä pitää korjata, ainakin itse koen näin. Hyviä...
  6. V

    Miten voi olla noin kauhean kamalaa jos lapsilisästä lähtee se muutama euro?

    Kylläkyllä. Sanoinkin että mitään konkreettista ei veroeuroista saa takaisin. Siis konkreettista eli rahaa, ei tule mistään luukusta lapsettomalle työssäkäyvälle keskituloiselle ihmiselle. Tienkäyttöoikeus / vast ei oikein mene tähän. Sehän taas on sama kaikille, maksoi veroja tai ei.
  7. V

    Miten voi olla noin kauhean kamalaa jos lapsilisästä lähtee se muutama euro?

    Joop, pointtini oli, että ei se verokertymä jakaannu tasaisesti, ei sitten mitenkään. Jokainen on lapsena saanut samat "mahdollisuudet" noin periaatteessa, mutta aikuisiällä alkaa eroja tulla. Jotkut saa enemmän, jotkut vähemmän, jotkut ei oikeastaan mitään. Jotkut on opiskelleet opintolainalla...
  8. V

    Miten voi olla noin kauhean kamalaa jos lapsilisästä lähtee se muutama euro?

    Onhan niitä nyt paljonkin ihmisiä jotka eivät käytä kunnallisia palveluita. Käyvät esim yksityisellä kuntosalilla, tai ratsastamassa, tai mitä ikinä; eivät lue kirjaston kirjoja vaan tilaavat sähköisiä kirjoja ipadiin; terveydenhuolto on yksityisen lääkäriaseman työterveyshuolto eikä kunnallinen...
  9. V

    Urpilaisella ei ole LASTA/LAPSIA ..

    ^ Sekin saattaa hyvin olla mahdollista, ja asia on varmaankin kipeä jos näin on... uraa on helppo syyttää. En käsitä miten tässä ketjussa ollaan niin pahansuopia. Kuinka voitte sanoa tuollaisia asioita, vain siksikö mikä on työnään? Nuokin työt on jonkun tehtävä. Eipä ollut persuista aikanaan...
  10. V

    3 päivän ruuat 55€ 3 henkiselle perheelle,onko mielestäsi paljon?

    Ei ole paljon. Minulla menee kolmen päivän ruokaostoksiin yleensä tuplaten tuo, tosin ostan aika paljon herkkujakin, vichyjä, sitä sun tätä ylimääräistä. Mutta vaikka ne jättäis pois niin en pääse tuohon, minusta 55eurolla pärjääminen on aika hyvin suunniteltu. :)
  11. V

    Uusin 2+, Temosten haastattelu - huomasko kukaan muu

    Riippuu ihan ihmisestä, rakastaako sijoitettua lasta "kuin omaansa". Ei voida lokeroida kaikkia samaan muottiin. Minä ja moni muu sijaisvanhempi (oli omia lapsia tai ei) sanoo, että lapsi ansaitsee sen että häntä rakastetaan täysillä. Ja jokainen meistä kuitenkin kyllä tietää, että tämä...
  12. V

    Miksi on mammoja jotka pitävät muidenkin lapsia ominaan?

    Kyllä minä puhun meidän sijoitetuista lapsista ihan vain "meidän Maijana ja Mikkona". Siinä on sellainenkin puoli, että kellekään ventovieraalle ei edes kuulu heidän huostaanottotaustansa. Sitä sanotaan ap salassapitovelvollisuudeksi. Jollekin puolituttavuudelle en ala selventämään yhtään mitään...
  13. V

    Huonoja kokemuksia tukiperheistä?

    Minä myös ihmettelen että korvauksia kritisoidaan. Me saadaan tukiviikonlopusta noin 150e miinus verot. Jos se tuntuu kiitettävältä summalta jonka haluaa itselleen niin sitten voi ryhtyä itsekin tukiperheeksi, "työllistyy" varmasti ihan heti, niistä on niin pulaa. Kaikki ei meillä mene omaan...
  14. V

    Millaisia vaatteita voi keski-ikäinen nainen käyttää?

    Eihän iällä ole mitään tekemistä tyylin kanssa, nykyään. Aina ei ole näin ollut, vaan nelikymppisen ei "sopinut" pitää pitkiä hiuksia, vaan piti leikata semmoinen vaimotukka. Tätä mieltä on yksi työkaverini (hän on päälle viisikymppinen). Hänen mielestään jos naisella on päälle 35 ikää, niin...
  15. V

    Olenko ainut joka ei tiedä paikkaansa ja tehtäväänsä tässä elämässä? Miten löytää se oma juttu?

    Minä keksin oman juttuni reilusti päälle kolmekymppisenä vasta. Aloitimme tukiperheenä. Kaipasin jotain tärkeämpää tehtävää kuin silloinen työni, joka tuntui varsin tyhjänpäiväiseltä. Joku pieni "maailmanparantamisen" juttu oli takaraivossa varmaankin, halusin jotenkin tehdä hyvää, auttaa...
  16. V

    gallupin tapaista tukiperheistä

    Olen samaa mieltä tukivanhemman kanssa, että syö voimia. On harkittu myös lopettamista. Joku yllä sanoi, että tukiperhe ja vanhemmat olisivat yhteydessä niin paljon kuin haluavat-? Tarkoittiko tukiviikonlopun aikana, vai muutenkin? Se on yksi niistä asioista joka on vaarana käydä...
  17. V

    Tukiperheestä, millaisille perheille tämä etuus on tarkoitettu?

    Onko pelalla siis oma kurssinsa tukiperheille? Meillä oli käytynä Pride-valmennus (kaupungin, ei pelan) joten tukiperheeksi kelvattiin. Siinä yhteydessä oli tehty kotikäynnit ja rikosrekisteritarkistukset jne. Ihan ok hakea apua kun on yksin eikä ketään auttamassa. Tukiperheen voi saada...

Yhteistyössä