Hakutulokset

1. Chala

Mitä tekisitte jos saisitte ylimääräistä rahaa?

Ostelisin pyörän osia ja maalia.
  2. Chala

Millaisessa tilanteessa tekisit lastensuojeluilmoituksen?

Ei sosiaalityöntekijä voi muuta kuin ohjeistaa soittamaan sinne lääkäriin jos sellaista tarvitaan. Sulla on hassu kuva sosiaalityöntekijän työnkuvasta ja valtuuksista.
  3. Chala

miten vietät/viettäisit vapaa-aikaasi, jos eläisit yksin

Luen, roikun koneella, duunailen käsitöitä jne. ja piirustelin tänään pitkästä aikaa, treffaan kavereita, saatan käydä pyörimässä kaupoilla ihan vaan ikkunaostoksilla tai kahvilla, käydä ehkä lähibaarissa parilla tai vaikka vain kahvilla. Jos jaksaisin, kävisin lenkillä, mutta olen niin laiska...
  4. Chala

Tai ehkä se huumeäiti piikittää hasista siihen vauvaankin? Eiköhän ole itsestäänselvää että aktiivinen päihteidenkäyttäjä ei ole sopiva huolehtimaan pikkuvauvasta, lapsesta ylipäätään, ellei tilanteeseensa pyri hakemaan apua ja lapsella on myös ensisijainen huolehtija joka on selvinpäin ja pitää...
  5. Chala

Miten miehet päätyy naimisiin rumien naisten kanssa?

Mitä väliä sillä on vaikka tykkäisikin maskuliinisemmasta naisesta? Ihmiset on erilaisia ja ihmisillä on hyvin erilaiset mieltymykset ja maku, niin ihmissuhteissa kuin vaikkapa sisustuksen suhteen. Ylläri pylläri?
  6. Chala

En mä vaan tiedä. Siksi kysyin. Tulipahan vaan listasta hassu fiilis että onko huolestuttavaa vain jos äiti haahuilee mitä sattuu. Voihan sillä lapsella teoriassa olla toinenkin huolehtija. Tietty tää on vain tällainen mutu-juttu..
  7. Chala

Miten miehet päätyy naimisiin rumien naisten kanssa?

Kukapa nyt kaikin puolin ihannekumppaniaan reaalielämässä löytää, jos nyt roikutaan ihan hengenhädässä lillukanvarsissa.
  8. Chala

Onko ihan ok jos isä piikittää himassa kera kavereiden?
  9. Chala

Mitä mieltä baareissa yksin käyvästä naisesta?

Haluatko sä tutustua mieheen joka pitää sinua kummajaisena sen takia, ettet ole porukassa liikenteessä?
  10. Chala

Kokemuksia paljasjalkajuoksukengistä?

Mä ihastuin ajatukseen näistä: Feelmax Lappa (Footwear Hi) -08, Koodi 100302 | Varuste.net Taidan hilpasta loppuviikosta käväsemään jos vaikka löytyisi kokoja testiin. Tai vaihtoehtoisia popoja. Ei ole pahan hintaiset siihen nähden, että tulee kuitenkin käveltyä paljon ja juoksuakin voisi...
  11. Chala

Jos on saanut ennakkoperintöä miten sitten perinnönjako menee?

Ennakkoperintö vähennetään perintöosuudesta?
  12. Chala

Kokemuksia paljasjalkajuoksukengistä?

Meinaatko ihan jotain kevlar-pohjaisia? Se mitä olen asiasta lukenut, kertoo että normaalistihan sä juokset paljain jaloin paljon enemmän päkiällä, kun taas kengillä juoksee kantapää maahan. Ihmiselle kovin luonnotonta. Itsekin haluaisin lähteä testaamaan terveellisempää tekniikkaa, vaatisi...
  13. Chala

Mitä ajattelet, jos parikymppinen seurustelee kolmekymppisen kanssa?

Enpä ajattele sen suurempia, ellen sitten ko. ihmisiä tunne ja ole sitä mieltä että nuorempi on harvinaisen epäkypsä ja vaikuta hyväksikäytöltä tmv. Tunnen mm. pariskunnan jolla ikäero on tuplat ja yli tuon, ja hyvin tuntuu natsaavan. Yllättävän samanlaiset kiinnostuksenkohteet ym. voi olla...
  14. Chala

Mistä olette tienneet suhteen olevan lopullisesti ohi?

Kun realisoitui itselle viimein se, että olemme riidelleet niin kauan että ei yksinkertaisesti enää halua yrittää, sillä kaikkea sitä pahaa mitä toisillemme olimme tehneet, ei voinut pyyhkiä pois ja "aloittaa alusta". Lisäksi lapset oli koko ajan kireitä ja kiukkuisia, peilasivat meidän käytöstä...
  15. Chala

AMK kesken ja raskaana. Onko muilla kokemuksia?

Mä sain esikoisen niin, että jäin äitiyslomalle juuri kun kontaktiopinnot päättyi. Suoritin vikoja kursseja etänä ja tein opparin loppuun pienen vauvan kanssa ja odottaessa toista. Olin viimeisilllään raskaana tokaa odottaessa kun valmistuin. Koulun puolelta oltiin todella joustavia, mikä...
  16. Chala

Esikoulusta! Onko se jokapäiväistä siis pakko olla joka päivä läsnä? Entäs onko se aamusta iltaan vai osan päivästä?

Kyllähän koulustakin voi tarvittaessa olla poissa. Kommentoin vain, koska olen törmännyt eri kunnissa hyvin erilaisiin käytäntöihin, ja joissain eskareissa pidetään vähän "tiukemmin" kiinni tuosta läsnäolosuosituksesta, jos sitä sellaiseksi voi sanoa. Ei siis voi tavallaan olla esim. samalla...
  17. Chala

Esikoulusta! Onko se jokapäiväistä siis pakko olla joka päivä läsnä? Entäs onko se aamusta iltaan vai osan päivästä?

Itse asiassa moni kunta ohjeistaa suoraan, että eskariin tulo on vapaaehtoista, mutta osallistuminen opetukseen ei, sillä toiminta edellyttää lapsen säännöllistä läsnäoloa jotta se olisi suunnitelmallista ja tavoitteellista. Eli periaatteessa eskarissa on läsnäolovelvoite jos sen haluaa käydä.
  18. Chala

Eskaripäivät on lyhyempiä, järjestäjätahosta riippuu mihin kellonaikaan tunnit sijoittuu. Yleensä eskarilaiset on noin puoli päivää eskarissa, puolet sitten hoidossa tai lähtee kotiin. Eli kyllä, pitää hakea pk-paikka lisäksi.
  19. Chala

Auta aloittelevaa kasvissyöjää!

Erilaiset salaatit. Saa todella ruokaisia helposti. Voipi tehdä myös samalla kaavalla pastana. Mulla perus aineksina (joista tietty valkkailee osan) esim: pasta tai salaatti, riippuen kumpaa rakentaa avokado aurinkokuivattu / tuore tomaatti kurkku / suolakurkku erilaiset juustot paprika...

Yhteistyössä