Jos tulisit nyt raskaaksi ja saisit tietää odottavasi kehitysvammaista lasta, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Vierasss
  • Ensimmäinen viesti
"äiti kolmelle"
Jos nyt tulisin raskaaksi, en haluaisi pitää lasta.
Syyt; taloudellinen tilanne. Kolme lasta. Ikä 31v.

Jos lapsi olisi kehitysvammainen, tilanne olisi sama.

[QUOTE="äiti kolmelle";29854336]Mikä on tuplaehkäisysi?

Meillä tuntuu vaikealta löytää luotettava ehkäisy...[/QUOTE]

Isäntä päätyi aikoinaan omalla kohdallaan vasektomiaan ja mulle sitten muutama vuosi myöhemmin asennettiin Mirena-hormonikierukka runsaita vuotoja hillitsemään.

"jaa"
Abortin tekisin jos se vain olisi mahdollista. Tämän sovimme jo ennen ensimmäisen lapsen yrittämistä, jotta sitten tosipaikan tullen ei joudu asiaa pohtimaan tunteiden vallitessa.

nvv
Abortti, on jo 2 lasta enkä haluu lisää, mut tervettä en pystyis abortoimaan, vammaisuus antaisi mun psyykkeelleni tekosyyn sille mitä tekisin... tai näin ainakin kuvittelen... toivottavasti en joudu näiden asioiden eteen todellisuudessa...

"Scarlett harmaana"
Riippuus vammasta. Jos vamma olis todella paha eikä lapsi pakosta edes elääsi kauaa synnytyksen jälkeen, niin tekisin abortin. Jos kyse olis esim. downin syndoomasta, niin pitääsin lapsen.

vierass
Tekisin? En mitään paitsi henkisesti varmaan stressaisin itseni pyörryksiin ja myös aikani surisin etten saa tervettä lasta, toivoisin pääseväni jo raskausaikana sinuiksi asian kanssa.

gghh
En ole perillä millaisia kehitysvammoja ultrilla, näytteillä oikeesti voidaan todeta...

Oman raskauden aikana muistsn kuitenkin lukeneeni monta keskustelua siitä, että olisi ollut tulossa täysin kehitysvammainen, mutta syntynytkin vanhemmille täysin normaslilta vaikuttava lapsi.

Mutta siis,, pystyykö ne siin sanomaan millanen kehitysvamma ja minkä asteinen.. ?
Itse luulen, että en abortoisi. Josseivat täysin varmasti pysty sanomaan jotain lapsen kannalta aivan kauheeta kidutusta elämältä..
Jos sanoisivat ettei ole elinmahdollisuuksia, synnyttäisin silti..

Kehitysvamma..joku..pärjäisimme miten pärjäisimme., hoitokodeista ottaisimme apua vastaan..
Tekisin myös lisää sisaruksia.

Yhteistyössä