miten vietät/viettäisit vapaa-aikaasi, jos eläisit yksin

• Viestiketjun aloittaja utelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
utelen vaan
Itsehän käyn osa-aikatöissä, joten vapaa-aikaa on kyllä tarpeeksi, mutta harrastusmahdollisuuksia rajoittaa aika lailla krooninen rahapula.

Ja vapaa-aika menee lähinnä netissä (välillä aamusta iltaan eli ihan liikaa), sitten yritän saada aikaiseksi käydä lenkkeilemässä/kävelemässä edes puoli tuntia-tunnin päivässä, joskus käyn kirjastossa, soittelen pianoa, teen jotain käsitöitä, tai muuta sellaista, niin ja televisiota en edes omista.

Joskus vaan tuntuu siltä, että haluaisi olla jotenkin aktiivisempi ja menevämpi elämässään, mutta en vain sitten ikinä keksi mitään.

Luen, roikun koneella, duunailen käsitöitä jne. ja piirustelin tänään pitkästä aikaa, treffaan kavereita, saatan käydä pyörimässä kaupoilla ihan vaan ikkunaostoksilla tai kahvilla, käydä ehkä lähibaarissa parilla tai vaikka vain kahvilla. Jos jaksaisin, kävisin lenkillä, mutta olen niin laiska että se vaatii seuraa. Aion skarpata kun saan pyörän ja pääsen rypemään itseni hengiltä tuonne metsään. Ikävä kyllä työ syö vapaa-aikaa ihan kiitettävästi.

Todellisuudessa tietty olen lasten kanssa niin paljon kuin pystyn, mutta kun isänsäkin ilkiö niitä haluaa tavata ja mieskin on paljon töissä ym. niin on sitä aikaa itsellekin.

jep!
Jos voisin elää omaa elämää niin liikkuisin luonnossa paljon!! Ylipäänsä ulkoilisin itsekseni enemmän, nautiskelisin omasta ajasta, lukisin, saunoisin ajan kanssa, tapailisin ystäviä ja toivottavasti myös muita mielenkiintoisia ihmisiä. Ja tuota kaikkea kaipaan suunnattomasti! :/

Olisin kaikinpuolin menevämpi, matkustelevainen kosmopoliitti, jolla olisi laaja ystäväverkost ympäri maailmaa, olisin kultturelli, kulinaristi, kurinalainen kuntoilija, kirjoittaisin ahkerasti, osallistuisin kirjoittajapiirehin, lukisin paljon yleviä kirjoja.

Verkostoituisin, vaikuttaisin, vakuuttaisin,

tai sitten en. Kävisin töissä, istuisin koneella, eläisin ehkä vielä enemmän sitkua kuin nyt ja kaipaisin puolisoa ja lapsia ja ajattelisin olevani vajaa ilman heitä.

Ehkä. Jos siis heitä ei koskaan olisi tullutkaan

Nyt olisin kernaasti välillä vajaa....

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Jos mulla ei ois kämppistä ja saisin elää yksin tätä sekavaa aikaa niin olisin paljon rennompi. Ei tarvis kuunnella jäkätystä mitättömistä asioista ja ei tarviis hermostua kun yöllä kotiin tullessa oma tyyny on viety kaverin miehelle ilmoittamatta edes. :heart:

Olen nytkin sen verran paljon yksin ainakin viikonloppuisin että tuskin kovin paljoa mikään muuttuisi. Kävisin salilla, lenkillä, siivoisin, lukisin, katsoisin telkkaria, tapaisin ystäviä

vierass
Voi mä nauttisin.!

Siivoaisin kämpän ja tyhjentäisin tämän kaikesta turhasta tavarasta.

Kävisin koiran kanssa lenkillä.
Tekisin käsitöitä
Tapaisin kavereita
Ja nauttisin siitä kun voin laittaa kännykän äänettömälle ja olla yksin silloin kun haluan-- tämä on ihan ykköskohta.

Voisin toki ottaa miehenkin, sellaisen joka asuisi omillaan.

-todellisuus, mä en ole oikeastaan koskaan yksin kotona. Mies tekee iltatöitä, joten sairaanakin olen mieluummin töissä koska hän on päivisin kotona- en saa olla rauhassa jatkuvalta puhetulvalta.
Lapsi on vielä sen verran pieni että vaatii iltaisin läsnäolon.

Mä todella nauttisin yksinelämisestä

Yhteistyössä