Hakutulokset

1. H

Monen lapsen nuoret äidit, kertokaa koulutuksenne?

nyt 28, 3lasta 22-25-vuotiaana. Koulutus kasvatustiteen maisteri, erityisopettaja. OPiskelut oli pääosin tehty ennen lasten syntymää, gradun tein ensimmäisen lapsen ollessa noin vuoden ikäinen. Tein gradua pelkästään lapsen päiväuniaikaan, viimeistelyhommat kahden lapsen äitinä miehen hoitaessa...
  2. H

Vanhalle/ei toivotulle hajuvedelle uusiokäyttö:

vinkki: käy myös tahranpoistoaineena. Meillä on polo sportilla lähtenyt tussin jäljet ym. ihan kevyesti. Mies ei oikeen tuoksusta pidä, vaikka onkin itse sen putelin mulle jokus ostanut.
  3. H

Auttakaa tulevaa äitiä,mistä edullisimmat ja parhaat vaipat?

Alkuun sun täytyy ostaa jotain muuta kuin lidlin, koska se pienin ei sovi vielä vastasyntyneelle. Parhaita on ne pampersin pienimmät ja liberotkin ihan jees, mut pienimmissä pamperseissa on paras pinta.
  4. H

Kolmen lapsen äiti töihin, onko mahdollista, kaipaan kokemuksia tästä!

Ei ole mahdotonta. Hoitajan hankkimisessa kotiin on kyllä se etu, että taudit ei tartu niin helposti, nimittäin alle 3v. ryhmät on aika räkälöitä. Ei tarvi olla niin paljon töistä pois ja lapset ehkä paranee nopeemmin tavallisista flunssista, kun saa elää omaan tahtiin kotona. Riippuu...
  5. H

Meidän 11kk laahaa vasenta jalkaa kävellessään. Pitäisikö asialle tehdä jotain?

pitäis tehdä...mun siskolla leikattiin lapsena lonkka moneen otteeseen. oire oli just tollanen kävely.
  6. H

Lapseni pph :/

mustana nyt merkkaan...
  7. H

Mä en enää jaksa :(

Toi karkotti kyllä vauvakuumeen....Noi unohtuu, vaikka kokemusta kaikesta tuosta on kolminkertaisesti. Hanki vähintään nasolinia, ettei turhaan tarvi tukkoisesta nenästä kärsiä. Sit mikäs se oli se hivenaine (magnesium tai joku muu) joka vähentää suonenvetoa. Mä käytin aina iltaisin...
  8. H

Umpikujassa - yrittäisitkö vielä pelastaa tämän parisuhteen?

toisen masentuessa elämä on helposti tuollaista, eikä ulkopuoliset, ainakaan masennusta arkipäivän tasolla tuntemattomat, voi sanoa mikä ratkaisu on oikeen ja mikä väärin. Tilanteeseen täytyy tietysti tulla muutosta, mutta niihin keinoihin tarviit varmaan keskusteluapua jostakin...
  9. H

SIIS MITÄ EROA ON???

Vakituiset on kasvatusalalla ainakin koulussa virassa ja päiväkodissa "toimessa"
  10. H

Kotihoidon haittapuolet?

mä en keksi omasta puolestani B) tietenkään. Mulla oli sisaruksia. Mutta, kun katsoin sen Rouva Mikkosen möykkäämisen sitä miesparkaa kohtaan taannoin, niin ihan tunsin myötähäpeää, kun rouva Mikkonen kehui olevansa sosiaalisesti hyvin taitava, kun hänet on kotona kasvatettu. Nauratti ihan...
  11. H

mulla olis 6 euroa rahaa. mun ainoot rahat ja ruokaa pitäs ostaa mut

Niele ihan oikeesti ennakkoluulosi ja selvitä paikkakuntasi diakonin vastaanottoaika. Diakonilla on oikeus myöntää satojenkin eurojen tilannekohtainen avustus. Yleisimmin he kai maksaa laskuja ja antaa lippuja, joilla voi hakea ruokakasseja. Useamman lapsen perhe saa niitä monta. Paitsi jos ei...
  12. H

Unettomuudesta kärsivät äidit hoi!!!

reilu kahden kuukauden kesäloma katkaisi ahdistavan työvuoden ja taloudellisten huolien aiheuttaman unettomuuden. Lomaa oli työstä, ei lastenhoidosta ja kotitöistä.
  13. H

mistähän ihmeestä tässä on kyse??????

no mene lääkäriin! En halua pelotella, mutta aivoissahan voi olla vaikka kasvain, joka painaessaan kyllä aiheuttaa silmiin särkyä ja otsalohkohan on se "persoonallisuuden alue" päässä...
  14. H

Saako käynnistyksen sillä perusteella että on niin väsynyt :(

Reilut pari vuotta sitten elin samanlaista aikaa...kehotan pyytämään apua, vaikka se mahdottomalta tuntuisikin. Sinä sairastut itse, jos et kokonaistilanteeseen hommaa jonkinlaista tukea. Vauvan syntymä on yksi etappi, mutta se kaikki muu odottaa selvittelijää sitten.
  15. H

onko oikein:päiväkoti tätien toimintaa

onko tavallinen ryhmä? Jos on, niin ota itse yhteyttä pk:n/ alueen eltoon. Jos vähän valistais henkilökuntaa...
  16. H

mistä mä löytäisin nalle puh-verho kangasta???

jyskistä, ainaki 5m satsina...
  17. H

annanko joulukortin vanhoollislentadiolais perheelle?

no haloo...mikä tahansa asiallinen joulukortti käy.
  18. H

Kellään tietoa (veronpalautuksista)

no mä ainakin kerran jouduin hakemaan ne postista, kun en ollut tajunnut kertoa tilinumeroa..

Yhteistyössä