Saako käynnistyksen sillä perusteella että on niin väsynyt :(

• Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti
ahdistunut
Taas valvoin yön supistelujen kanssa, supistaa koko ajan juuri niin kivasti että ei saa nukuttua mutta mitään ei tapahdu :(
Lisäksi kun on yli viikon nyt supistellut niin koko alapää on tosi kipeä ja olen niin väsynyt että haluaisin vaan kuolla...
Tänä aamuna olin ja olen yhä niin äkäinen ja väsynyt että kävin 2v. tyttööni kiinni (tukkaan) :(
Ihan kamala paskapää olo, en edes jaksa olla iloinen vauvasta tai mistään enää, haluaisin vaan kuolla pois kun niin väsyttää ja koskee :(

ap
Olen viikolla 40, pari päivää la:han.
Ei mulla ole mitään mahiksia saada tyttöä eikä muitakaan lapsia hetkeksikään mihinkään. Ovat vielä sairastelleet niin alan olla tosi kuitti. Itsekin olen sairastellut ja nyt meillä on muitakin vaikeuksia, tuntuu että mä en jaksa elää tätä päivää :(
Voi kunpa olisin tiennyt mitä paskaa meidän elämä tulee olemaan 9kk sitten :(

mun esikoinen käynnistettiin sillä perusteella että sairastin fibromyalgiaa ja oloni oli tosi huono.
Kolmannen suhteen kävi niin että kärvistelin supistusten kanssa, ja niitä oli ihan mallikkaasti niin kävimme illalla näytillä, tilanne oli vain edelleen sama eli auki vain 2cm joten purskahdin itkuun, no mä jäin sinne synnytyssaliin yöksi mies lähti kotiin, aamulla lääkäri tuli katsomaan ja olin auennut 4cm joten käynnistivät synnytykseni. Mikä oli helpotus minulle

vieras
Olisiko siltikin parasta soittaa vaikka MLL hoitaja lasten kanssa päiväksi ja mihis sä ne sitten saat kun synnärille meet, eiköhän asia ole syytä järjestää ennenkuin tulee enemmän pahoinpitelyitä. Ellei muuta niin pyydä neuvolasta apua.

Ikävä juttu. Ei mulle ainakaan ole annettu käynnistystä väsymyksen eikä huonon olonkaan vuoksi ennakkoon, tosin mulla ei kyllä ole koskaan ollut supistuksen supistusta ennen kun sitten itse synnytyssupistukset. Viimeisimmän lapsen kanssa tosin sain puhuttua itseni käynnistykseen hivenen aiemmin kun mitä olisi ollut pakko, lääkäri suostui sitten sillä kun epäili ettei se sieltä kuitenkaan itsestään ala ulos tulemaan kovinkaan äkkiä kun ei aiemmatkaan. Mulla on siis jokaisella kerralla vielä 41-42 viikolla olleet täysin epäkypsät paikat eikä ennen käynnistystabujen laittoa ole ollut synnytyksen alkamisesta tietoakaan.
Lapset on 42+0, 42+3 ja 41+6.

Äkkiseltään tuntuisi siltä, että eikö sen vauvan ole parempi siellä mahassa vielä. Sitten kun hän syntyy, et välttämättä lepää senkään vertaa.

Eikö sinulla ole mitään apua, joka katsoisi vanhempia lapsia tunnin tai pari, jotta voisit ottaa vaikka päiväunet.

Mulle lääkäri sanoi, että käynnistykseen tarvitaan aina lääketieteellinen syy, ja äidin mielenterveys ei kuulema ole sellainen. Tämän sanoi siis sen jälkeen, kun olin valittanut, että menee hermot rv:lla 42.

Periaatteessa käynnistykseen pitää (käsittääkseni) olla aina terveydellinen syy, tosin ei tuo ap:n henkinen terveys taida olla ihan...
Enemmän, kun tuota synnytyksen käyynistymistä/käynnistämistä miettisin sitä, että miks lisää lapsia tuohon tilanteeseen? Mitäs, jos tulee itkunen, "vaativa" vauva, saako siinäkin isommat sisarukset tuta äidin väsymyksen...

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko siltikin parasta soittaa vaikka MLL hoitaja lasten kanssa päiväksi ja mihis sä ne sitten saat kun synnärille meet, eiköhän asia ole syytä järjestää ennenkuin tulee enemmän pahoinpitelyitä. Ellei muuta niin pyydä neuvolasta apua.
Meillä mies jää kipeänä niitä hoitamaan, olen yksin menossa synnyttämään :(
Ei tod. ol varaa mihinkään Mml-hoitajiin kun lasketaan viimeisiä senttejä ruokaan, mies jäi nyt odotusaikana ensin työttömäksi ja sitten sairaslomalle.
Autokin myytiin ja nyt pitäisi luopua asunnosta :'(
Voisi olla parempi tuolle vauvalle että annetaan se pois, meillä ei ole mikään hyvin juuri nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
Taas valvoin yön supistelujen kanssa, supistaa koko ajan juuri niin kivasti että ei saa nukuttua mutta mitään ei tapahdu :(
Lisäksi kun on yli viikon nyt supistellut niin koko alapää on tosi kipeä ja olen niin väsynyt että haluaisin vaan kuolla...
Tänä aamuna olin ja olen yhä niin äkäinen ja väsynyt että kävin 2v. tyttööni kiinni (tukkaan) :(
Ihan kamala paskapää olo, en edes jaksa olla iloinen vauvasta tai mistään enää, haluaisin vaan kuolla pois kun niin väsyttää ja koskee :(
Mulla käynnistettiin 9pv yli la. just siks että olin niiiiiiiiiiiiiiin väsynyt.
Meillä esikoinen silloin 1v4kk
Pillahdin itkuun siellä tarkastuskäynnillä ja muutenkin musta näkyi että oon väsynyt,jotenka kätilö kysyi haluanko jäädä jo sisään käynnistykseen..
Ja samana päivänä sitten syntyikin meidän toinen muksu.

Ap
Edelleenkin mulla supistaa tälläkin hetkellä 5-10min. välein niin kipeästi että ei saa nukuttua :(
Mutta just sen verran että 3 lasta tehneenä tiedän että ei tod. tapahdu vielä mitään :(
Mä en halua enää yhtään lapsia, ikinä, kunpa en saisi tätäkään vauvaa :(

Ja ikinä ennen en ole lapsiini käynyt käsiksi, nyt vaan olen niin väsy että voi tapahtua mitä vaan :(

saa
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Edelleenkin mulla supistaa tälläkin hetkellä 5-10min. välein niin kipeästi että ei saa nukuttua :(
Mutta just sen verran että 3 lasta tehneenä tiedän että ei tod. tapahdu vielä mitään :(
Mä en halua enää yhtään lapsia, ikinä, kunpa en saisi tätäkään vauvaa :(

Ja ikinä ennen en ole lapsiini käynyt käsiksi, nyt vaan olen niin väsy että voi tapahtua mitä vaan :(
Soita aamulla neuvolaan, uskoisin että teille järjestyisi sitä kautta joku hoitaja (eikä todennäköisesti maksa mitään) koita jaksaa vielä tämä päivä ja soita sitten nla ja yritä jaksaa hoitaa asiaa.
Tee tänään kaikki helpomman kaavan mukaan, lapsille piirretyt, yhdessä jotain leppoisaa...tai koitat saada lasten kummeja tai isovanhempia hoitamaan edes osaa ipanoista.

adsadasd
Muutaman käynnistyksen kokeneena voin sanoa, että älä vaan kuule toivo sitä. Ihan vitun kamalaa kun kroppa pakotetaan väkisin synnyttämään. Kivut on sitten myös sen mukaiset....

Reilut pari vuotta sitten elin samanlaista aikaa...kehotan pyytämään apua, vaikka se mahdottomalta tuntuisikin. Sinä sairastut itse, jos et kokonaistilanteeseen hommaa jonkinlaista tukea. Vauvan syntymä on yksi etappi, mutta se kaikki muu odottaa selvittelijää sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja adsadasd:
Muutaman käynnistyksen kokeneena voin sanoa, että älä vaan kuule toivo sitä. Ihan vitun kamalaa kun kroppa pakotetaan väkisin synnyttämään. Kivut on sitten myös sen mukaiset....
Mulla 5 raskautta ja 5 käynnistystä.Ei se nyt niin kamalaa ole, paitsi sitten jos viikkoja käynnistyksen hetekellä on 35+3 ja synnytys kestää 20h :( kun muutoin kestivät 7,5h, 2h40min, 1h40min ja 1h15min.Mutta yksilöllistähän se on, miten kukin sen kokee.

vieras
Voisitkohan päästä osastolle kovien supistusten takia?Mun ystävä oli viikon osastolla ennen kun vauva synty kun supisteli vähän väliä mutta mitään ei tapahtunut.Sai siellä kipulääkitystä.
Sitten kun vauva on syntynyt niin sano hoitajille että tahdot levätä.Varmaan ymmärtävät.Saisit siellä univelkaa pois.

vieras
kannatan tuota pyytämistä osastolle pääsystä. Saat olla seurannassa ja sieltä nähdään, että pistetäänkö vauhtia supistuksille. Jos mies on työtön, niin eihän lastenhoidonkaan pitäisi olla ongelma.
Vaikka mies on itse kipeä, niin ei kyllä voit aivan huoletta sanoa, että nyt sinun vain täytyy hoitaa lapset. En halua pelotella, mutta jos et saa nukuttua ennen synnytystä, tulee synnytyksestä vaikeampi, itselläni kävi niin, että puhti ponnistamiseen oli melko lopussa yli viikon kestäneiden supisteluiden ja unettomien öiden takia.

äiti
Miten pirteä ajattelet olevasi kun vauva on syntynyt ja valvottaa? Nyt tosiaan pitää hankkia sitä kotiapua ennenkuin pahoinpitelet lapsiasi lisää (on lainkin mukaan rikos). Soita huomenna neuvolaan ja kerro tilanteesi, nykyisen lastensuojelulain mukaan kunnan PITÄÄ järjestää teille apua.

Yhteistyössä