nyt 28, 3lasta 22-25-vuotiaana. Koulutus kasvatustiteen maisteri, erityisopettaja. OPiskelut oli pääosin tehty ennen lasten syntymää, gradun tein ensimmäisen lapsen ollessa noin vuoden ikäinen. Tein gradua pelkästään lapsen päiväuniaikaan, viimeistelyhommat kahden lapsen äitinä miehen hoitaessa silloin tällöin lapsia.
IHmiset kysyy usein, onko noi kaikki kolme sun...Eli ulkopuolisia näyttää kovasti ihmetyttävän, mutta just nyt lapset on päiväunilla ja olen tosi onnellinen, kun saan taas olla koko kesän kotona lasten kanssa. Ulkopuoliset ei näytä kyllä aina tajuavan sitä, että jotkut ihmiset on ihan tyytyväisiä jos ei nyt ihan superonnellisia saadessaan olla vapaasti lastensa kanssa kotona. Olen ehtinyt olla töissäkin jo muutaman vuoden, koska olemme miehen kanssa välillä vuorotelleet lasten hoitamisessa.
Asiattomasti kommentoivat saa kyllä äkkiä nenilleen, kun lätkäsen faktat pöytään. Monia näyttää erityisesti kismittävän se, että minun mieheni osallistuu yhtä lailla lasten hoitamiseen ja kasvattamiseen. Usein ihmettelijät ovatkin jotain keski-ikäsiä naisia, jotka lopuksi sanovatkin suoraan, että ei heidän miehensä osallistuneet lasten hoitamiseen isommin.
Omien lasten saaminen on pelkästään rohkaissut minua ottamaan vastuuta ammatissani, joka ei aina ole helppo.