Hakutulokset

1. B

Pelkään, etten tulevaisuudessa osaa muodostaa yhteyttä lapseeni

Kyllä mä valitettavasti ihan tosissani kysyin.
  2. B

Katsokaa, miten pienet rinnat mulla on, vaikka painan

Komppaan. Plussapuoli on, etteivät pienet tissit ainakaan tee susta suuremman näköistä. Itse olen melko hoikka ja lyhyt (vain vähän päälle 150cm), mutta rintani saavat mut näyttämään paljon isommalta. Tosin näin raskaana mä kyllä olen valas muutenkin.
  3. B

Pelkään, etten tulevaisuudessa osaa muodostaa yhteyttä lapseeni

Mulla on aivan käsittämätön ja julma pelko vauvani suhteen. Olen siis nyt raskauden viimemetreillä ja olen alkanut pohtia lapseni älyllisiä resursseja. Tulen suvusta ja perheestä, jossa arvostetaan melkeinpä liikaa koulutusta, mistä nämä ajatuksetkin johtunevat. Itse olen siis filosofian...
  4. B

Mitä mieltä nimestä Lloyd?

Asun Suomessa ja olen ihan syntyperäinen suomalainen. Isäni taas on irlantilainen, joten siksi myös mun sukunimeni on englanninkielinen. Mikä Lloydissa eniten mättää? Ääntämisen haastavuus?
  5. B

Mitä mieltä nimestä Lloyd?

Pohdiskelen tässä epätoivoisesti tulevan lapsen nimeä, enkä ole tähän mennessä mieltynyt mihinkään muuhun kuin Lloydiin, joka on lapsen isän toinen nimi. Vauvan isä on siis skotlantilainen, eikä ole kuvioissa millään tavalla mukana, mutta tahtoisin kovasti, että pojalla olisi edes jotakin...
  6. B

TAMPERELAISET PINOON

Mä olen myös. Asustelen Armonkalliolla.
  7. B

Mitä pitää opiskella jos haluaa "sossutädiksi"?

Itse opiskelen Tampereella ja oon kyllä joutunut tenttimään älyttömän paljon kirjoja siihen nähden, miten olin tottunut humanistisessa tiedekunnassa kursseja suorittamaan. Paljon on siis kirjoitushommiakin, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin mun ensimmäisessä pääaineessani.
  8. B

Mitä pitää opiskella jos haluaa "sossutädiksi"?

Vanhoja pääsykokeita löytyy Tampereen yliopiston sivuilta osoitteesta http://www.uta.fi/opiskelijaksi/valintakokeet/kysymykset/styo/index.html ja viime vuoden kysymykset löytynevät yhteiskuntatieteiden yhteisvalinnan kotisivuilta. Itse en treenannut pääsykokeeseen muuten kuin Kyöstiä...
  9. B

Kirjoitetaanko (taas) ärsyttäviä kielioppi- ja kirjoitusvirheitä?

Mulla ei tässä valitettavasti ole mitään Pirkko Leinon kirjaa vieressä, mutta aistimuksista ym. voidaan tosiaan käyttää molempia muotoja, joten myös vierastettu 'hyvälle'-muoto on oikea. En osaa siis tarkkaa lähdeviitettä antaa, mutta rektiojutuista voitte varmasti myös googletella, mikäli...
  10. B

Jotta Thaimaa-nimeä olisi mahdollista taivuttaa -han-taivutustunnuksen avulla, pitäisi maan nimen ihan todella olla yksinkertaisesti vain Thai. Thaimaa-ilmaisun problematiikka on siis muodon ja merkityksen ristiriidassa, mutta tässä tapauksessa kiinnitetään huomio muotoon.
  11. B

Paikannimet ovat vähän ikäviä taivutettavia, mutta taivuttaisin Loimaa-nimeä ulkopaikallisijoissa seuraavasti: Loimaalla, Loimaalta, Loimaalle.
  12. B

Tässä ei oikeastaan ole kyse edes miltään "musta tuntuu nyt vähän siltä" -jutusta, vaan Kielitoimiston suosituksesta. Ilmaisun 'Thaimaa' illatiivin taivutustunnus ei voi olla edellä kuvaamastani syystä -han, vaan sen on oltava -seen. Oikeassa kuitenkin siis olet. :)
  13. B

Minäkään en jaksa välittää muiden kirjoitusasuista, mikäli kyse on informaalista kielestä. Itse ainakin rinnastan keskustelupalstojen jutustelut epämuodollisiin kommunikaatiotilanteisiin, joissa kielenhuoltoon ei ole välttämätöntä kiinnittää huomiota. Mä en myöskään voi mitenkään ymmärtää...
  14. B

Oikea muoto kielenhuolollisesti on Thaimaaseen. Thaimaahan on väärä muoto, sillä kyseessä ei ole Thai-niminen maa, vaan valtio nimeltä Thaimaa. Tämän voitte tarkistaa vaikkapa teoksesta Kielenhuollon käsikirja (Iisa, Oittinen, Piehl). Terveisin äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja
  15. B

Ikäerosta...

Riippuu tosi paljon sun iästäsi. Mun sisareni on 23-vuotias ja tapailee 33-vuotiasta, eikä näiden kahden ikäero tunnu miltään. Elämäntilanne voi olla hyvin erilainen tai hyvin samanlainen - mun sisareni tapauksessa tilanne on tosi samanlainen: molemmat opiskelevat yliopistossa ja ovat...
  16. B

Säälin sellaisia lapsia, joiden äidit laittavat facebookiin kuvia itsestään, kun ovat viihteellä =(

Eihän niitä sun kuviasi ole pakko tagata, jolloin ne eivät näy sun omissa kuvissasi. Mustakin on Facebookissa lähemmäs sata kuvaa, joissa ei ole tagia (oon siis joko itse ottanut pois tai niitä ei ole alunperin tagattukaan), sillä ne eivät ole kovinkaan edustavia otoksia musta. (Sitten mulla on...
  17. B

Palkka vai tutkinto? Kumpaa arvostat enemmän?

Mä arvostan suunnattomasti (akateemista) tutkintoa, en lainkaan samanlaista painoarvoa laita palkalle.
  18. B

Tapailemisesta

Kannattaa pohtia, mitä itse haluat. Jos sua vaivaa tämä epämääräinen välivaihe, kannattaa asia ottaa puheeksi. Jos kuitenkin pystyt elämään pienessä epätietoisuudessa, on miestä turha ahdistella asian suhteen.
  19. B

G: Ylin ja alin koulutus mitä jollakin exälläsi/nyksällä on ollut?

Alin koulutus taitapi ollut eräällä kasvatustieteen kandilla (tyyppi oli siis lto), korkeakoulutetuin seurustelukumppanini on ollut filosofian lisensiaatti, joka väitteli kuukausi eron jälkeen. Niin, ja en siis laskenut mukaan niitä, joiden kanssa seurustelin teininä, sillä mulla ei ole...
  20. B

Deittailu raskaana

Itse koen asian pitkälti samoin kuin sinä. Oon kyllä käynyt treffeillä useammankin yksilön kanssa, mutta se tuntuu jatkuvasti väärältä ja perverssiltä, vaikkei välttämättä tällaisiin tuntemuksiin olisikaan tarvetta. Miltä tuntuu deittailla yksinhuoltajana? Tietääkö kukaan? Tuntuuko se yhtä...

Yhteistyössä