Mitä mieltä nimestä Lloyd?

Pohdiskelen tässä epätoivoisesti tulevan lapsen nimeä, enkä ole tähän mennessä mieltynyt mihinkään muuhun kuin Lloydiin, joka on lapsen isän toinen nimi. Vauvan isä on siis skotlantilainen, eikä ole kuvioissa millään tavalla mukana, mutta tahtoisin kovasti, että pojalla olisi edes jotakin konkreettista muistuttamassa myös isästään. Oma sukunimeni ei ole suomalainen, vaan irlantilainen, joten mitään Lloyd Virtasta ei lapsesta ole tulossa. Olisiko Lloyd valintana surkea lähiönimi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Asutko Suomessa?

Jos asut niin....ei, ei Lloydia.
Samaa mieltä. Ei ainakaan etu/kutsumanimeksi.
Asun Suomessa ja olen ihan syntyperäinen suomalainen. Isäni taas on irlantilainen, joten siksi myös mun sukunimeni on englanninkielinen. Mikä Lloydissa eniten mättää? Ääntämisen haastavuus?

hyi
Alkuperäinen kirjoittaja brandine:
Asutko Suomessa?

Asun Suomessa ja olen ihan syntyperäinen suomalainen. Isäni taas on irlantilainen, joten siksi myös mun sukunimeni on englanninkielinen. Mikä Lloydissa eniten mättää? Ääntämisen haastavuus?
vai miten tuo äännetään! Ei onnistu!

kaikki ei vaan toimi
Ei missään tapauksessa suomalaiselle lapselle noin hankalaa nimeä, oli sukunimi minkämaalainen vaan.

Tuskin sinä antaisit lapsellesi nimeksi Elin vaikka kuinka olisi ruotsalainen sukunimi...

vieras
Asutko Suomessa?

mellä on pojalla kanssa myös täysin ulkomaalainen nimi,mutta se kirjoitetaan just niinkun sanotaan,ja siltikin se on aina tavattava. hieman hnkalaa.

Mun mielestä Lloyd ei vaan sovi Suomessa asuvan suomalaisen äidin lapsen nimeksi. Ei se nimi toimi täällä. Tokana nimenä kyllä, muttei kutsumanimenä, koska on niin hankalasti lausuttava ja kirjoitusasultaan suomen kielen vastainen.

Yhteistyössä