Hakutulokset

1. Mintus

Käytiin kylässä sukulaisten luona ja he halusivat tarjota ruokaa,

Ruoka-aikaan tarjotaan aina ruokaa. Jos ei kelpaa, niin pois pöydästä - tämä on ok. Mutta seuraavaan ateria-aikaan pitää kyllä tarjota ruokaa seuraavan kerran, se on jo vanhempien tyhmyyttä ja julmuutta jos ei osata taata lapselle säännöllisiä ruokailuja.
  2. Mintus

Suositelkaa kirjoja:)

Hakekaa kätilö oli minulle mieleinen. Pyörii telkkarissakin, mutta aika eri juonen käänteillä.
  3. Mintus

G:monesko sukunimi sulla on nyt menossa?

Ensimmäinen, mutta välissä oli toinen, kunnes otin ensimmäisen takaisin.
  4. Mintus

Voiko koulu siirtää oppilaan rinnakkaisluokalta toiselle ilman huoltajan lupaa?

Hei Haloo! Eikös tämä olekin KESKUSTELUPALSTA? Ihmettelen asennetta, jos aloitusten on ylipäänsäkin tarkoitus herättää keskustelua, niin miten nyt joku voi kuvitella että voi vaatia vastaukseksi vain tarkkaa faktaa?
  5. Mintus

Päivät toistaa itseään..

"Onni löytyy arjesta" Se on niin totta. Mutta ymmärrän kyllä että välillä tökkii ja pahasti. Kannattaa silloin laittaa asioita vaakakuppiin ja pohtia mikä on oikeasti tärkeää. Entä mitkä ovat ne asiat, joita voisin vielä hetken odottaa koska tiedän että tämä on vain ohimenevä vaihe. Tulee vielä...
  6. Mintus

Varasin meille hotelliyön miehen synttäripäiväksi, mitä yllätystä keksisin sinne?

Mä tililasin hotellista skumpan, juusto- ja hedelmätarjottimen. Tyylikästä ja skumppa olisi valmiiksi jäähdytettynä. Ne olivat erinomaisia nautiskella ennen - aikana ja jälkeen ????
  7. Mintus

Vauva 9kk ja mä en jaksa

Hei AP missäpäin olet? Mulla on kolme omaa lasta isoiksi jo kasvatettuina ja vielä ei lapsenlapsia ole kuulunut. Haluaisitko apua joku ilta? Tai aamu?
  8. Mintus

Minkäikäisen olette jättäneet yksin kotiin esim. koiran lenkityksen tai kaupassa käynnin ajaksi?

Hei haloo! Mitä ne teidän lapset tekevät aamuisin, kun jollain alkaa koulu vasta klo 10.15? Meillä on itsepäinen ekaluokkalainen neiti, joka ei tahdo olla vieläkään yksin vaikka kohta jo jaetaan ekaluokan todistuksia. Isot lapset olivat aikoinaan kahdestaan kotona 3- ja 5-vuotiaasta lähtien...
  9. Mintus

Voisitko seurustella pyörätuolia käyttävän kanssa?

Lyhyesti ja ytimekkäästi kyllä.
  10. Mintus

Miten löytää kadonnut kipinä?

Kiitos tästä. Olipa paljon painavaa asiaa. Täältä löytyy paljon parannusta meidän arkeemme.
  11. Mintus

Voiko 7v matkustaa yksin junalla ilman vaihtoja

Tuo riippuu aivan lapsesta. Sinä itse tunnet lapsesi, etenkin jos olette mummon kanssa samaa mieltä niin ei muuta kuin muksu junaan ja mummolaan. Omani lähettäisin kyllä jos tarve olisi ja lapsi itse olisi halukas yksin matkustamaan. Eväitä ja lukemista ja kännykkä + mummo vastaan asemalle =...
  12. Mintus

Venlan sisarukselle nimi? :)

Viola ja Verneri
  13. Mintus

Kuinka paljon yökyläilyjä on normaalia?

Toisaalta ehkäpä lapsella on turvallisemmat ja rauhallisemmat viikonloput siellä isovanhemmillaan kuin kummankaan vanhemman kanssa? Oman eroni aikaan olin tosi tyytyväinen aina kun isä roudasi lapset äidilleen hoitoon, oli vähän rauhallisempi ja paremmin hoidettu viikonloppu luvassa.
  14. Mintus

Erotarinoita? Onnellisia loppuja..

Erosin ensimmäisesta avioliitostani ja elin tosi tiukoilla kuutisen vuotta kahden pienen lapsen kanssa. Kun sitten olin maksellut ensimmäisen liiton velat ja päässyt kunnolla lasten kanssa takaisin työelämään, törmäsin ensirakkauteen ja nyt pian 15 vuotta onnellista vuotta takana. Naimisissa ja...
  15. Mintus

Pienten lasten äidit: Mitä odotatte eniten ajalta, jolloin lapset on jo isompia (koulussa kaikki)?

Ja ihme juttu muuten, että sitten kun lapset eivät enää kaipaa edes kuskia vain ruoka-&vaatehuoltoa, niin niitä kaipaa eikä se oma aika enää tunnukaan niin hyvältä. Voi että kun vain osaisi aina nauttia siitä käsillä olevasta hetkestä, kaikella on puolensa :)
  16. Mintus

Pikaista apua: Mitä syötävää veisin viimeisenä työpäivänä?

Tuorejuustot ja keksit kuulostavat hyvältä. Itse lisäisin siihen vielä viinirypäleitä kulhoon viereen.
  17. Mintus

keskenmenosta kertominen pienelle lapselle

Kertoisin lapselle, että "Muistatko kun puhuttiin että äidin vatsassa on tulossa uusi vauva? Se olikin erehdys, eli me luulimme isän kanssa väärin. Olemme kuitenkin tilanneet sinulle siskon tai veljen, mutta me emme itse voi päättää koska sellainen tulee. Nyt odotellaan uudelleen että siellä...
  18. Mintus

Jos poika ei vielä 9-vuotiaanakaan pissaa seisten, onko peli menetetty?

Meillä 20 vee pissii seisten ja toivoisin kovasti voivani opettaa hänet vielä hoitamaan toimensa istuen. Roiskeita tulee, kun kuseskelee korkealta :( Toisaalta ehkäpä siirtyy pian omia nurkkiaan sotkemaan.
  19. Mintus

Seurustelukumppanin "hiillostaminen" ärsyttää

Mitenhän homma etenisi jos asuisitte kimpassa? "Siis kuinka kauan sun oikeesti pitää nukuttaa noita kersoja?" Sitten mies vain jo odottelee sua aivan muihin hommiin kuin puhelimessa jutteluun.
  20. Mintus

Lapsiperheeseen koira

Mulla on ollut Suomen pystykorva, labradorinnoutaja ja kultainen noutaja. Ihania joka ikinen. Labbis oli haastavin kouluttaa, pystykorva metsästyshommissa meni jotenkin itsestään. Kultsu tuli kahden pienen lapsen äidille ystäväksi ja hoiti tehtävänsä huolella. Minä ja lähes aikuiset lapset...

Yhteistyössä