Seurustelukumppanin "hiillostaminen" ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli ollaan seurusteluasteella, molemmat asutaan omillamme ja yhdessä vietetään aikaa aina kun vain pystytään. Niinä päivinä/iltoina kun ei voida olla yhdessä, ollaan muuten yhteyksissä (puhelimitse).

Minulla on pari pientä lasta, joiden hoitoon tietysti menee oma aikansa. Mies yritti soittaa nukuttaessani toista lasta, joten laitoin viestiä, että nukuttelen juuri pientä, enkä nyt voi puhua. Miehelle tämä oli ok.

Puoli tuntia myöhemmin lapsi ei ollut edelleenkään nukahtanut, mies laittoi viestiä ja kyseli, jos soittaisi vähän ajan kuluttua. Pyysin soittamaan vaikkapa 20min kuluttua ja lisäsin, että ellen vastaa, nukutan edelleenkin tyttöä mutta soitan välittömästi sen jälkeen kun lapsi on nukahtanut. Mies sitten soitti 20min kuluttua ja en edelleenkään voinut vastata, jonka jälkeen mies laittoi viestin jossa totesi, että nukutan vissiin lasta. Vastasin, että juu, soitan tosiaan lapsen nukahtamisen jälkeen. Minuutin välein tulikin sitten viestiä, joissa mies kyseli, joko lapsi nukahti, joko soitan, joko lapsi nukkuu, jne.

Alkoi ärsyttää, hitto sentään... Miten sanoa nätisti tuollaisesta hiillostamisesta ilman, että loukkaan toista? :O

toimiva konsti
Laita viestiä että soitat heti kun Mohammed laukeaa ja Mohamedia häiritsee puhelimen piippaus niin että täytyy joka kerta imeä elin pystyyn joka kerta kun mies viestittelee. Eiköhän sillä rauhoitu hiillostaminen.

"tinkeli"
Aikasta rasittavalta kuulostaa, varsinkin kun se lapsen nukuttaminenkaan ei pitkittyessään ole mitään kovin ihanaa hommaa. Miehellä ei taida olla itsellään lapsia? Voipi olla mustasukkainen ajasta ja huomiosta, joka on häneltä pois... Tuota voi olla hankala selittää toiselle, jos toinen ei ole koskaan joutunut nukuttamaan huonosti nukahtavaa lasta. Kärsivällisyyttä vaan ja sitä rautalankaa?

"vieras"
Sano ettet ole ihmastunut häneen... silloin puhut vain totta. Ja joo joo joo.. kyllä me kaikki ymmärretään että nukutit lasta. Teit ihan oikein, ei siinä mitään. Et ole oikeasti kuitenkaan ihastunut.

[QUOTE="vieras";27909032]Sano ettet ole ihmastunut häneen... silloin puhut vain totta. Ja joo joo joo.. kyllä me kaikki ymmärretään että nukutit lasta. Teit ihan oikein, ei siinä mitään. Et ole oikeasti kuitenkaan ihastunut.[/QUOTE]

Mistäs noin päättelit?

Soitteleeko mies muuten monta kertaa päivässä, tai ehkä jopa kymmenen kertaa päivässä?
koska jos soittelee, kannattaa ottaa hatkat suhteesta heti kuin mahdollista ja ennenkuin päästät tyyppiä lähemmin sinun ja lastesi elämään. Yli-innokkuus ja useita kertoja päivässä soittelu on merkki joka mun kokemuksen mukaan kannattaa ottaa vakavasti. Voihan se alkuun tuntua imartelevalta kun toinen "ei pysty olemaan erossa sinusta" mutta se ei kerro hyvää. Ja vielä jos ärsyynnyt siitä jo nyt, tulevaisuudessa se vituttaa rankasti. Ja eroaminen sellaisesta tyypistä ei käy helposti.

• Tykkää
Reactions: Ainutar
"huoh"
Todella rasittava tyyppi! Onko hänellä itsellään lapsia, tuskin? On vähän samantyyppisestä kokemusta, ei mene jakeluun millaista aikaavievää touhua lasten hoitaminen on! Eikä mene jakeluun kaikille lapsettomille miehille se! Voipi hyvinkin olla narsisti, ota vakavasti.

"vieras"
No ei teillä rakkaus selvästi "ROIHUA" jos tällaista termiä voisi käyttää. Olisiko syytä miettiä miksi olet kyseisen miehen kanssa. Lapsi on aina nro 1, mutta tekstistäsi tulee ilmi mielestäni myös jotain muuta. Jos mies ei tunnu oikealta niin älä panikoidu. Kyllä se oikea vielä löytyy, älä aseta sille mitään pakkoa.

vaikeeee
mieti hyvä ihminen mieti! Vaikka olisi miten ihastuksissaan ja lääpällään, et tarvitse lastesi elämään muka-aikuista miestä joka on heille mustasukkainen. Päinvastoin, jos jonkun tarvitset niin miehen joka tietää miten tukea sinua.

ja onhan kovin mahdollista että enemmän kuin miehen tarvitset itsenäisyyttä, jos kerran sinulla on vaikeuksia olla varovainen tämänkin kaverin suhteen.

ap.
Miehellä ei tosiaan itsellään lapsia, tähän mennessä kyllä mukavasti ja ymmärtäväisesti suhtautunut näihin minun lapsiini eikä mitenkään valittanut, vaikka asioihin on mennytkin oma aikansa. Tuo hiillostaminen on tullut kuvioihin nyt aika vasta, mutta ärsyttää todella paljon... Ja sille joka epäili ihastumistani, kyllä minä ihastunut olen, mutta ei sitä ihastuneenakaan tarvitse kaikkea hyväksyä :D

"huoh"
Miehellä ei tosiaan itsellään lapsia, tähän mennessä kyllä mukavasti ja ymmärtäväisesti suhtautunut näihin minun lapsiini eikä mitenkään valittanut, vaikka asioihin on mennytkin oma aikansa. Tuo hiillostaminen on tullut kuvioihin nyt aika vasta, mutta ärsyttää todella paljon... Ja sille joka epäili ihastumistani, kyllä minä ihastunut olen, mutta ei sitä ihastuneenakaan tarvitse kaikkea hyväksyä :D
Ehkä peli nyt ei ole vielä menetetty. Onhan se ymmärrettävää että mies jolla ei ole lapsia ei pysty ihan asettumaan tilanteeseen mikä se sulla on. Ehkä kunnon juttelu auttaisi asiaa. Saisit sanottua että sua alkaa tuommoinen hoputtaminen ja jatkuva soittelu ja tekstittäminen ahdistamaan kun sulla on velvollisuudet kesken etkä mitenkään voi revetä kahteen. Mutta kyllä normaalin miehen, jos siis on edes jollain asteella aikuistunut, luulisi tajuavan tuon verran että kun lasta nukuttaa, siihen voi mennä aikansa. Ja koska olit luvannut soittaa sen jälkeen niin miksi ei voinut odottaa. Onko liian takertuvainen? On nää vaikeita asioita.

kahvikirahvi
Mun mielestä voisit tuollaisissa tilanteissa vastata miehelle vain että soitat takaisin sitten kun kerkiät, ja sitten puhelimessa puhuessa tai tavatessa sanoisit että lasta nukuttaessa et ehdi olemaan puhelimen päässä ja tavoiteltavissa ihan koko aikaa.

"..."
Kyllä taas syyllistettiin kivasti mies, joka ei ehkä tiedä mitään lapsien nukuttamisesta. Miten helvetissä te oletatte ikinä kenenkään miehen haluavan edes tietää teidän lapsienne nukuttamisjutuista jos heti olettamuksenne on, että mies on narsisti sun muuta paskaa?

• Tykkää
Reactions: fortunate
vaikeeee
[QUOTE="...";27909105]Kyllä taas syyllistettiin kivasti mies, joka ei ehkä tiedä mitään lapsien nukuttamisesta. Miten helvetissä te oletatte ikinä kenenkään miehen haluavan edes tietää teidän lapsienne nukuttamisjutuista jos heti olettamuksenne on, että mies on narsisti sun muuta paskaa?[/QUOTE]

Kalahtiko? Mahtoiko miespolo itse nyt kuitenkaan syyllistyä?

Se nyt vain on niin, että harvoin ihminen radikaalisti paremmaksi muuttuu. Jos tässä vaiheessa esiintyy lisääntyvää kärsimättömyyttä, on melko hyvä veikkaus että sitä tulee riittämään myöhemminkin. Ja silloin lapsilta on jotain pois. Paljonko ja mitä, sitä nyt ei vielä tiedä.

Ehkei todellisesta narsistista ole kysymys, kunnon saalistaja odottaisi hipihiljaa että kala on niellyt syötin ennenkuin alkaa hilata paattiin. Tai sitten hilaus on nyt alkamassa. Ihan arkinarisijastakin osaa silti olla iso riemu.

"huoh"
[QUOTE="...";27909105]Kyllä taas syyllistettiin kivasti mies, joka ei ehkä tiedä mitään lapsien nukuttamisesta. Miten helvetissä te oletatte ikinä kenenkään miehen haluavan edes tietää teidän lapsienne nukuttamisjutuista jos heti olettamuksenne on, että mies on narsisti sun muuta paskaa?[/QUOTE]

Sä et olekaan nainen? Luulin kunnes tämä paljasti että olet se narsistimiesten hyysääjä.
Johan tässä toinen palstamies kutsui tuota ap:n kaveria yksinkertaiseksi. Ja sellainen kyllä vaikuttaisi olevan. Yksinkertainen ja todella tyhmä, ajattelematon, itsekeskeinen, huomionhakuinen, riippuvainen ja ehkä jopa narsisti. Kukapa sen tietää ja koekaniiniksikaan ei kannattaisi ryhtyä.

Vai näetkö sinä sitten jotain normaalia siinä että toinen ei tajua olla häiritsemättä kun nainen selvällä suomenkielellä kertoo nukkuttavansa ensin lapset ja sitten soittavansa?

Hoplalallala
[QUOTE="vieras";27909179]Mulla on kolme lasta ja olen nainen enkä siltikään tajua miten lapsen nukuttamisessa menee noin kauan.[/QUOTE]

Sama homma. Meillä lapsi laitetaan sänkyyn, luen kirjan, laulan ja hyvää yötä. Koko hommaan menee n. 5-10 min.

huhhuhmamat
no ompas täällä tullut vastauksia aplle! mun mies oli alkuaikoina samanlainen joskus, rässäsi viesteillä. ivana mies on eikä narsisti :Deikö joka suhteen alussa ole vastaavia ns. ärsytysjuttuja, ennenkun on tutustuttu ihan kunnolla etc?? hei kamoon, ompa nyt selvästi IHAN narsisti :D

"vieras"

On ihmisellä lapsia tai ei, on tollanen vähän väliä pommittaminen tosi ärsyttävää.

Yhteistyössä