Vauva 9kk ja mä en jaksa

• Viestiketjun aloittaja Hohhoijjaa..
  • Ensimmäinen viesti
Hohhoijjaa..
kun hän herää joka ikinen ilta itkien,vänisten nukuttuaan 1-2h. Siis joka ikinen ilta. Tissille nukahtaa edelleen iltaisin ja yöllä nukkuu mun ja miehen välissä lutkuttaen tissiä koko ajan. Nänneistä alkaa olla iho rullalla ja tuntuu ettei maitoa edes tule öisin sillä tahdilla millä vauva tississä roikkuu. Syö vaihtelevalla menestyksellä iltapuurot ja soseita päivällä.. Silti mukula herää sen miljoona kertaa yössä!! Enkä jaksa,kiva ois nukkua ihan vaan miehen kanssa meidän sängyssä ja vauva omassaan heräämättä edes yksi kokonaine yö!!! Vaarana kun on sekin että vauva tippuu meidän sängystä.
Ja kun pinna ei kestä kuunnella vauvan huutoa eli mitään unikouluja en pysty ees aattelee,ainakaan nyt. Miehellä koipi paskana,eikä pysty liikkumaan niin mä sit hoidan vauvan ja ukonkin toiveet..:headwall: Mummot ja ukit päivisin töissä,kavereita ei ole...Oon niin yksin tän kaiken shown keskellä!! Neuvolakin varmaan vaan unikoulua käskee pitämään..Hohhoijaa!

"viekku"
Auttaisko jos kertoisin että viimeistään teini-iässä loppuu?
Tosissaan, niin kannattaisko tarkistuttaa vauva allergioiden varalta? Meillä esikoinen nukkui kuin enkeli yöt, kuopus inisi ja kitisi ja itki kunnes monen mutkan kautta todettiin 8kk iässä suolistoperäinen maitoallergia (ei välttämättä aiheuta ihottumaa, vihreää kakkaa tms "normi" oireita). Sen jälkeen nukkunut paljon paremmin, nyt 11kk ja nyt on jopa muutamia satunnaisia öitä nukuttu ilman yösyöntejä. Tuttia kaipaa välillä. Raskasta aikaa, tiedän, mutta selvittäkää ihmeessä jospa pientä vaivaa allergia tai jokin muu.

nooh
Lopetat sen tissin antamisen ja alat opettaan sitä vauvaa ihmisten tavoille. Siis pullo ja korvikkeet käyttöön. Toiseksi oot varmaan epäonnistunut vauvasi perusturvallisuuden hahmottamiskyvyssä. Se ei nuku koska ei tunne oloaan turvalliseksi! Nyt nopeasti toimiin, vastaat vauvan jokaiseen pienimpäänkin äännähdykseen ottamalla syliin ja täyttämään hänen tarpeensa!

"Maija"
Lopetat sen tissin antamisen ja alat opettaan sitä vauvaa ihmisten tavoille. Siis pullo ja korvikkeet käyttöön. Toiseksi oot varmaan epäonnistunut vauvasi perusturvallisuuden hahmottamiskyvyssä. Se ei nuku koska ei tunne oloaan turvalliseksi! Nyt nopeasti toimiin, vastaat vauvan jokaiseen pienimpäänkin äännähdykseen ottamalla syliin ja täyttämään hänen tarpeensa!
Kaikkea paskaa sitä tänne kirjoitetaan ihmisten harmiksi. Ap, älä välitä tästä, jotkut vaan ei osaa ajatella toisten tunteita, empatia - vieras käsite.

"purina"
Nooh:in viestissä ei ollut järkeä, paitsi ehkä siinä että tissin antamisen lopettaminen varmaan helpottaa tilannetta. Tai siis tarkoitan sitä, että sitten varmaan viimeistään helpottaa, kun lopetat imetyksen. Meillä ainakin kävi niin. Mutta itse ehkä sen huomaat lapsestasi milloin hän olisi valmis luopumaan tissistä.

vvvv
Taidat toimia vauvan tuttina tällä hetkellä :)
Meillä 2½ vuotias poika, joka herää edelleen joka yö ainakin kerran.. milloin mitäkin vaatimaan. JOten valitettavasti se voi kestää. Jotkut vaan on huonompia nukkumaan.

Tuttua
Tuttua, niin tuttua! Meillä 1v asti ihan samanlaista, sillä erotuksella et mä sain nukuttua vaikka tissillä roikkuikin. Lopetin imetyksen niin vähän helpotti. Edelleen tosin herää kerran tai kaksi yöllä... Voisko mies hoitaa yöt? Saattaisi helpottaa nopeastikin.

iso haukotus
Molisin varmaan mätkässyt turpaan jos joku olis tällaista sanonut päin näköä kun meidän epeli ei nukkunut.
Onko ap se lapsi terve? Onko refluksi pois suljettu? Tissi on normaali juttu vauvoille, ei se sen takia valvo.

"vvv"
Molisin varmaan mätkässyt turpaan jos joku olis tällaista sanonut päin näköä kun meidän epeli ei nukkunut.
Onko ap se lapsi terve? Onko refluksi pois suljettu? Tissi on normaali juttu vauvoille, ei se sen takia valvo.
No kärjistäen ilmaistu mutta ei tuulesta temmattu. Kyllä sen itse huomaa miten päivän tapahtumat näkyy lasten unissa, itse jos tempperamenttisena ihmisenä olen kiehahtanut kunnolla niin kyllä sen seuraavana yönä kuulee.
Siis kiehahtamisella tarkoitan sitä sadatusta ja vihaista ilmettä kun uupuneena ei ajattele järkevästi, ei mitään fyysistä.
Nyt jos kiehahdan niin halaan heti perään ettei pieni luule ettei kelpaa enää. Ja hyvin nukkuu.
Lapsi vaistoaa jos äiti on kireänä koko ajan, lapsihan peilaa aika pitkälle vanhemman tunteita. ;)

Mutta joo, aapeen tapauksessa varmaan ottaisin huvitutin pois, illalla vellipullo ja isän viereen nukkumaan.

meillä
tuota on jatkunut ekan kohdalla 1v 10kk ja tokan kohdalle 1v 7kk.. ett enpä osaa auttaa :D

eka alko nukkuu yönsä kun oli vahingossa yötä naapurilla(oli hoidossa siellä ja nukahtanut klo20 eli hetki ennenku piti hakee kotiin,naapuri sitten totesi että no nukkukoon tossa soittaa kun herää,heräs klo 7 aamulla).

tokalta jätettiin yötissi 10kk iässä ja isä siirty nukutta ailtaisin, silti heräsi 1v 7kk öisin!

mutta molemmat elkoi nukkua n 1kk kuluttua siitä ku tissi jätettiin kokonaan pois. en tiedä oliko sattumaa saatto olla.

ja mä epäilen että näillä oli refluksia!

Yhteistyössä