Hakutulokset

1. V

G: Tiedätkö vauvan sukupuolen?

Ei tiedetä oikeesti. Ei näkynyt ultrassa eikä oltaisi haluttukaan tietää. Mutta poika siitä tulee, olemme melkein varmoja :D
  2. V

Keskenmenon jälkeen plussanneet...

Ihanaa kun ihmiset on täällä niin mukana vaikka tuntemattomia ollaankin. Sydänäänet saatiin hyvin kuuluviin, kerrankin niin että minäkin kuulin, syke vain oli hieman edellistä matalampi. Minulla oli eilen voimakkaita kipuja istukan kohdalla ja supistuksia, siksi tämä pelko. Onneksi ymmärtäväinen...
  3. V

Keskenmenon jälkeen plussanneet...

Hei. Tänne minäkin taidan kuulua. La 10.1.2008 ja yksi meskenmeno takana, mitä siellä km: jälkeen yrittävien pinossa itkettiin. Viikko 20 menossa mutta pelkään kovin että joudun taas palaamaan tuonne toiseen pinoon. Toivottavasti iltapäivällä sydänäänet löytyvät ja saan huokaista helpotuksista.
  4. V

Oulun seudun odottajat

Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, niin tässä suuressa kaupungissa on kyllä paljon huonommat neuvolapalvelut kuin siellä edellisessä pikkukaupungissa missä asuttiin, vaikka muuten siellä ei mikään, etenkään muut terveydenhoitopalvelut, toiminu. Aika hurjaa että neuvolaan saa soittaa vain...
  5. V

*Tammikuu2008*elokuu

Meillä oli eilen aika pelottava päivä. Eilen puolilta päivin ylävatsaan, pallean ja istukan välille pisti ihan älyttömän lujaa ja huomasin että vauva lähti saman tien liikkumaan hurjasti. Olin vielä kaupungilla niin etten päässyt heti lepäämään vaan hoidin vielä muutaman asia ja pyöräilin...
  6. V

Kantaminen ja rasitus

Tuota minäkin mietin, että kyllähän odottavat äidit joilla on jo lapsia "joutuvat" kantamaan raskaitakin taakkoja lasten muodossa eikä sitä yleensä ole kielletty. Valitettavasti minua ei voida siirtää toisiin tehtäviin ja sairaslomalle jääminenkin olisi palkatonta, joten täytyy vain kuulostella...
  7. V

Jalkaterät kovilla (rv35)

Minullakin on sama ongelma, vaikka viikkoja on kasassa vasta 20. Tukisukkahousujen ostoon on lähdettävä kunhan ilmat hiukan vielä viilenevät ja hyvät kengät jalkaan kun kävelee. Minullakaan ei jalkojen ylhäällä pito auta yhtään, sen sijaan jalkakylvystä on ollut apua. Jalkakylvyksi riittää ihan...
  8. V

Kantaminen ja rasitus

Olisikohan kenellekkään sanottu aiheesta mitään neuvolassa tai muualla kun en millään meinaa löytää aiheesta tietoa. Ongelmani on sellainen että joudun silloin tällöin nostelemaan töissä painavia taakkoja, noin 10-20 kiloa, useinmiten lattialta pöydälle. Neuvolasta saamassani oppaassa neuvotaan...
  9. V

*Tammikuu2008*elokuu

Täällä myös hyviä ultra ja neuvolauutisia. Vauva näytti terveeltä ja koko vastasi viikkoja. Syke oli 140 ja sukupuolesta ei ollut edes puhetta kätilön kanssa. Ainakaan en itse olisi pystynyt mitään päättelemään. Tosin olemme melko varmoja pojasta silti. Neuvolassa sen sijaan sain noottia kun...
  10. V

Oulun seudun odottajat

Niin siis hei vain kaikille. Olen juuri Ouluun muuttanut esikoisen odottaja. Pääsin jo perjantaina rakenneultraan ja olin aika hämmästynyt miten täällä oli huonompi ultrauslaite kuin edellisellä paikkakunnalla. Oli jotenkin epätarkempi kuva. Olisin odottanut että täällä on kaikki viimeisen...
  11. V

Oulun seudun odottajat

Minusta taas kuulostaa lähinnä huojentavalta että vieraiden määrää on rajoitettu, saapahan hyvillä mielein sanoa sukulaisille ettei tarvi sairaalaan ängetä ja saa rauhassa toipua. Isän kohdalla varmasti tehdään poikkeuksia, varsinkin jos vierustoverin kanssa asiasta sopii.
  12. V

kannattaako edes harkita kolmatta?

Ehdottomasti odottaisin muutaman vuoden. Olisi sitten isommistakin jo apua eikä kolmea "vauvaa" yhtäaikaa. Ikäeroa on turha pelätä, sillä ei oikeasti ole merkitystä lasten väleihin. Joissain tapauksissa jopa toisinpäin.
  13. V

Vakuutus ennen vauvan syntymää?

Mekin tutkimmetuota yllä olevaa linkkiä ja päädyttiin ottamaan vakuutus Tapiolasta missä muutkin vakuutuksemme ovat. Tapiolassa on tuon mukaan toiseksi suurimmat korvaussummat, mutta se korkaimmat antava ei korvaa läheskään kaikkea sitä mitä Tapiola korvaa joten valinta ol helppo, eimmekä...
  14. V

*Tammikuu2008*elokuu

Jostain syystä en ole voinut kirjoittaa tälle palstalle muutamaan viikkoon. En ymmärrä mistä se johtui, ilmeisesti jostain internetin suojausasetuksista. Vatsa on alkanut näkyä jo aika selvästi. Kadulla kävellessä tuskin kukaan tajuaa minun olevan raskaana, pitävät varmaan vain...
  15. V

Millaisiin yhdistelmärattaisiin olette lopulta päätyneet?

Meille varmaan myös, ainakin nyt ensimmäisen katselukierroksen jälkeen. Todellakin tuntuu vaikealta esikoista odottaessa etsiä niitä sopivia vaunuja, varsinkin kun haluaisimme niiden menevän esikoisella mahdollisimman pitkään ja myös niiden mahdollisesti myöhemmin saatavien lasten selviävän...
  16. V

Huimausta usein, KOKEMUKSIA?

Minulla huimaus johti jumissa olevista hartioista. En olisi millään uskonut kun hartiat eivät oireelleet vaan ainostaan huimausta ja pääkipua oli usein. Hierojalla kuitenkin todettiin pahat lukkiutumat hartioissa. Muutaman hierontakerran jälkeen huimaus loppui. Olin todella ihmeissäni kun...
  17. V

Mistä kivoja äitiysvaatteita?

Minusta on ongelmallista kun äitiysvaatteita on tehty vain isolle mahalle. Vanhat housut alkavat pahasti kiristää ja muutamista olen joutunut jo luopumaan. Vatsa ei kuitenkaan ole niin iso että voisin käyttää varsinaisia äitiyshousuja. Olen käynyt katsomassa hennesillä ja lindeksillä ja...
  18. V

kuinka moni tietää tulevan lapsen sukupuolen?

Ei tiedetä ja toivottavasti ei paljastu vahingossa rakenneultrassakaan parin viikon kuluttua. Haluaisimme pitää jännitystä synnytykseen asti, varsinkin kun tuttavapiirissä on tapauksia joissa lapsen sukupuoli on ultrassa todettu varmasti ja syntynyt lapsi onkin ollut eri sukupuolta. Ultralla ei...
  19. V

*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Blanca: Masuista vielä, että mulle ihana neuvolatäti sano, että jos ei paljoa vatsaa ennestään, niin kyllä jää housut nopeasti pieneks ja näin mulla jo tässä vaiheessa kaikki housut jääny pieneks.
  20. V

energiajuomista...

Guaranahan oli vielä kymmenisen vuotta sitten Suomessa kiellettyjen aineiden listalla, eli sitä ei saanut olla myytävissä tuotteissa. En kyllä muista miksi, mutta vapautu muistaakseni samassa yhteydessä kuin atsoväritkin. Kofeiini kuitenkin taitaa olla se suurin syy miksi niitä ei suositella.

Yhteistyössä