Huimausta usein, KOKEMUKSIA?

Moi,

oon jo pidemmällä - mutta nuo kaksi tulee mieleen...
eli samoin kuin suppareihin myös huippailuun voi olla liian vähäinen nesteen määrä elimistössä syynä - eli kokeile juomista - joskushan pelkkä vesi ei imeydy vaan täytyy olla himppu sokrua mukana kai puolen appelsiinmehua, puolet vettä suht soppeli suhde.
Ja mulla tän lisänä matalahko verenpaine...

Juominen kyllä auttaa , oon huomannut - ja huom. kahvin juonti ei auta, se on diureetti, samoin kuin osa muistakin kofeiinipitoisista...

Voi olla muitakin syitä - jotka ei ehkä liity raskauteen , mut se on eri tarina ... niskahartiat, korvaperäiset vaivat yms ..

rauhallista odotusta,

t papu & viola auroora RV 28

Mulla oli alkraskaudessa aika voimakastakin huimausta. Välillä piti työmatkoilla esim. jäädä istuskelemaan johonkin. Se meni ohi sitten muutamassa viikossa. Epämiellyttävää se on, mutta ilmeisesti kuuluu usein alkuraskauden oireisiin. Jos kovasti huimaa ja sellanen työ että joutuu seiskoskelemaan niin kannatta varmaa lekurilta sairista pyytää siksi ajaksi. Ei mulla ainakaan kovin kauaa jatkunut. Voimia alkuraskauden oireisiin, ovat välillä aika inhottavia :flower:

Pilke +Pomo 37+2

Minulla huimaus johti jumissa olevista hartioista. En olisi millään uskonut kun hartiat eivät oireelleet vaan ainostaan huimausta ja pääkipua oli usein. Hierojalla kuitenkin todettiin pahat lukkiutumat hartioissa. Muutaman hierontakerran jälkeen huimaus loppui. Olin todella ihmeissäni kun neuvolassa veriarvojen mittausten jälkeen terveydenhoitaja epäili hartioita syyksi. Kuulemma kuitenkin raskaus voi pahentaa lihakramppeja ja kun tarpeeksi krampissa on ei enää tunnu itse kipukohdassa vaan heijastelee muaalle.

Odotan kolmatta lastani ja jokaisessa raskaudessa on huimannut, loppuaikoina paljonkin. Mulla on tosi matalat verenpaineet ja se vain kuuluu asiaan. Tarttee vältää nopeita nousuja esim. sängystä jos joutuu seisomaan paljon vaikka töissä, täytyy olla varaoivainen ettei mene taju. Sinänsä asia ei ole vaarallinen kunhan vaan ei pyörry ettei kaadu ja loukaa itseään.

Neuvolassa saat tietää verenpaineesi ja jos on matalat niin ainakin yksi syy huimaukseen on taatusti siinä.

Mulla huimaa myös ja se tuntuu siltä niinkuin ois laivalla siis sellanen epätodellinen olo. No kaitpa se menee ohi, luin jostain että sen tekee joku aivoissa tapahtuva juttu... en nyt muista mikä. 8+2
Lisäys: PS. Huimaus johtuu veren lisääntymisestä, kävin mielenkiinnosta kattomassa mistä se sitten johtuikaan =)

Ihan raskauden ensimmäisinä viikkoina huimasi jonkin verran. Tuli todella äkkiä ja meni yhtä nopeasti ohikin. Sitten hieman myöhemmin alkoi verenpaineet tippua alas ja huimausta kestikin tuonne rv16-18 paikkeille. Nyt on menossa rv 24, eikä enää juurikaan huimaa. Itse kyllä huomasin myös että minulla oli jossain vaiheessa hartiat ja niska todella jumissa, joten huimaus saattoi johtua osittain siitäkin. Neuvolassa vain naureskelivat että siitä pyörtyilystähän sitä entisaikaan tajuttiinkin että raskaana taidetaan olla. Eli aika klassinen raskausoire on.

Yhteistyössä