Hakutulokset

1. V

*Tammikuu2008* KESÄKUU

Tuntuu että melekin kaikilla on maha jo näkyvissä. Minulla ei ole mahaa vielä ollenkaan eikä paniokaan ole noussut yhtään alkuperäisestä. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja lääkäri totesikin kohdun olevan aika syvällä lantiossa. Tuntuu vain hassulta kun muilla, jopa niillä joilla viikkoja on...
  2. V

million mies mukaan neuvolaan?

Mun mies oli mukana ekalla käynnillä ja ultrassa. Ekalla käynnillä oli ihan hyvä että isukki oli mukana, kun kyseltiin suvussa tai itsellä olevia sairauksia ja myös miehen piti tehdä päihteidenkäyttökysely. Ultraan halusi itsekin tulla mukaan ja mukavahan hänenkin oli nähdä vauva. Muilla...
  3. V

Montako ultraa teidän kaupunki/kunta tarjoaa?

Mikkelissä kaksi ultraa, np- ultra viikolla 12 ja rakenne viikolla 36. Olen muuttamassa OUluun joten aika peräkkäin tulee mulla nuo ultrat kun kävin juuri np- ultrassa ja OUlussa tehdään vain yksi viikolla 19 joka on melkein heti muuton jälkeen. Jyväskylässä ei ole kuin yksi ultra...
  4. V

*Tammikuu2008* KESÄKUU

Ultrakuulumisia täältäkin. Pieni pyörijä sieltä löytyi ja mitat vastaavat viikkoja niin ettei laskettuaikakaan muutu. Oli ihanaa nähdä vauva mutta muuten reissu oli kyllä kamala. Jouduttiin odottamaan yli puolitoistatuntia ennen kuin päästiin tutkimukseen. Mahan päältä ei saatu niskaa näkyviin...
  5. V

G:Missä sairaalassa itse synnyit?

Siellä oli vielä 80- luvulla Lastensairaala, mutta ei se lks ollu. Oiskohan ollu yksityinen tai jotain, mutta hämärästi muistan itse käyneeni siellä lapsena pari kertaa kun sairastelin.
  6. V

Löytyykö perheestänne luottokortteja?

Meidän perheestä löytyy minulta visa ja mieheltä mastercard ja dinersclub (tosin sehän on maksuaikakortti eikä luotto mutta kuitenki). Talous on hyvässä kunnossa ja säästöjäkin löytyy. Kortteja käytetään ulkomailla ja jos tarvii tehdä isompia hankintoja eikä haluta käyttää säästöjä.
  7. V

Kuinka paljon teillä on rinnat kasvaneet raskausaikana?

Nyt jo kasvanu yhdellä kupilla, vaikka viikkoja on takana vasta juuri ja juuri 12. Ympärys ei kyllä ole kasvanut, eli 70C on vaihtunut 70D. Toivottavasti ei kasva enää kauheesti ja tämäkin kasvu tuli melkeinpä yhdessä yössä. Vanhat liivit ei mahdu päälle ja uusien löytäminen on ollut älyttömän...
  8. V

G:Missä sairaalassa itse synnyit?

Niin mieki, mutta siellä vanhassa paikassa, kirkon rannassa, mikä nykyään tunnetaan terveyskeskuksena. Taisin olla viimeisiä, ennen kuin sairaala muutti Ounasrinteelle.
  9. V

*Tammikuu2008* KESÄKUU

Ai niin muuten laskettuaika on miulla neuvolan mukaan 10.1., ei 11. kuten tuolla ekan sivun listassa. Muutenkin nauvolassa laskivat päivät hieman eriksi kuin mitä laskureilla sain. Ilmeisesti siis laskutapoja on monia.
  10. V

*Tammikuu2008* KESÄKUU

Täällä kärsitään yhä pahoinvoinnista ja väsymyksestä, viides viikko jo menossa. Onneksi turvotus on vähentynyt helteiden loputtua niin ei ole ihan niin pinkeä olo koko ajan. Onneksi ensiviikolla alkaa viikon loma jolloin lähdetään Pohjois-Suomeen mökkeilemään. Saa ottaa ihan rennosti ja nauttia...
  11. V

Parvekevaunut

Samaa ollaan mietitty mekin. Ollaan muuttamassa hieman ennen vauva syntymää uuteen asuntoon joten vielä ei tiedetä millaisia naapureita saadaan. Meillä on kuitenkin lasitettu parveke ja ensimmäiseen kerrokseen muutetaan joten voisi olettaa ettei savuja kovin paljoa parvekkeelle tule. Tosin...
  12. V

Onko teillä "työnimiä" vauvalle

Meillä tulokasta kutsutaan ryyniksi. EN tiedä mistä tuo sai alkunsa, mutta ollut käytössä jo kun vauvasta vasta haaveiltiin.
  13. V

Koskas se vakuutus piti ottaakaan?

Tätä samaa ongelmaa kuin jopolla olen kuullut olleen pohjolan vakuutusten kanssa myös. Tarkoitus olisi kohta puolin mennä tekemään kierros vakuutusyhtiöissä ja täytyy siis olla tarkkana ja muistaa kysyä mitä todellisuudessa korvaa.
  14. V

Alavatsan keskiviiva

Itse huomasin viivan navan alapuolella tänä aamuna ensimmäisen kerran ja olen siis viikolla 11. Mies kysyi itse asiassa jo pari viikkoa sitten että mikä tämä viiva on, mutta luulin hänen kuvittelevan tai että viiva olisi vain painauma housuista. Eli ilmeisesti pigmenttiviiva voi ilmestyä jo...
  15. V

Koskas se vakuutus piti ottaakaan?

Oletteko muuten huomanneet että ainoastaan If:llä on vakuutus joka korvaa synnynnäisiä ongelmia tai esim. vauva kuoleman syntyessä. Muiden yhtiöiden vakuutukset korvaavat vasta synytmän jälkeen tapahtuvia onnettomuuksia ja sairauksia. Eli siis jos vauvalla todetaan synnynnäinen sydänvika ei...
  16. V

Äitiyspäiväraha-hakemus! valaiskaapa mua

Miten sitten jos ei pysty arvioimaan tulojaan etukäteen äitiysloman alkuun asti. Siis kun ne paperithan täytyy täyttää jo hyvissä ajoin ja minulla on viimeisen 4 kk osalta työkuviot vielä epäselvät. Toinen tapaus joissa tulojen arviointi on hankalaa on kun on provikkatöissä.
  17. V

veneily viikolla 17

En kyllä ymmärrä mikä tuossa voisi olla vaarallista. Ei kätilö sitten sen tarkemmin perustellut miksi ei menisi? Ainut mitä tulee mieleen on se että itse tulen helposti huonovointiseksi ja toiseksi olen niin väsynyt että jos joudun veden varaan voi olla etten jaksa kauheasti uida. Mutta minä...
  18. V

Parvekevaunut

Kaveri ratkaisi asian sillä että irrottaa kopan ja kantaa sen kolmanteen kerrokseen, ja jättää ratasosan vaunuvarastoon pohjakerrokseen. Kopan kanssa vauva parvekkeelle nukkumaan ja taas lähtiessä koppa mukaan. Ei siellä parvekkeella sitä ratas osaa mihinkään tarvi, vaan kopan voi laskea vaikka...
  19. V

Värjäättekö hiuksia raskausaikana?

Kyllä kävin värjäämässä pari viikkoa sitten. Kaiken lisäksi kampaaja oli viimeistä päivää töissä enne äitiyslomaa ja naurettiinkin että jos hiusväri jotain meille aiheuttaa niin värin haju hänelle aivastelun kautta supistuksia ja minulle pahoinvointia.

Yhteistyössä